|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - Brak ostrzenia w wizjerze
leśnyskrzat - Pon 15 Lip, 2013 Temat postu: Brak ostrzenia w wizjerze Nie wiem czy to wina lustrzanki (Nikon d5100) czy obiektywu (nikkor 18-105 vr), ale od paru dni korzystanie z wizjera jest właściwie bezużyteczne, nie łapie ostrości, zdjęć też nie zrobi (robi tylko przy sztucznym oświetleniu, i wtedy gdy najpierw wyostrze w trybie LV) Jak myślicie co to może być? Resetowałam już wszystkie ustawienia bo ostatnio siostra mi grzebała w nim, a ona totalnie się nie zna. Ja niestety też jestem początkująca i stąd ten temat.
hijax_pl - Pon 15 Lip, 2013
leśnyskrzat napisał/a: | ale od paru dni korzystanie z wizjera jest właściwie bezużyteczne, nie łapie ostrości | To znaczy co? szuka szuka i nic? leśnyskrzat napisał/a: | robi tylko przy sztucznym oświetleniu | Że niby jak? Tylko w domu przy żarówkach a na ulicy już nie? leśnyskrzat napisał/a: | Resetowałam już wszystkie ustawienia | Jak to zrobiłaś?
leśnyskrzat - Pon 15 Lip, 2013
W tym problem, że wogóle nie szuka, słychać tylko ciche stuknięcie i nic więcej się nie dzieje. Właśnie przejrzałam go i na obiektywie włączony był tryb M i teraz robi zdjęcia także przez wizjer, ale dalej nie ostrzy, da się tylko wyostrzyć ręcznie (Tylko dlaczego na trybie manualnym wciąż sam ostrzy w LiveView, a wizjerze nawet zdjęcia nie zrobi?). Resetowałam normalnie w menu, nie wiem czy miało to sens, już wszystkiego próbuję.
manolo - Pon 15 Lip, 2013
możesz sprawdzić z innym szkłem ?
bo w LV ostrzy innym detektorem,
serwis
Niestety obecnie nie mam możliwości podpięcia innego obiektywu. Jeszcze pare dni temu wszystko działało.
moronica - Pon 15 Lip, 2013
http://nikonrumors.com/forum/topic.php?id=12234
z tego wynika, ze reset do ustawien fabrycznych rozwiazuje ten problem
Zresetowałam i teraz już kompletnie nie ostrzy, ani w LV, ani w wizjerze...
moronica - Pon 15 Lip, 2013
moze styki na obiektywie sa brudne?