|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Aparat do ~1300 zł
drake_123 - Czw 18 Lip, 2013 Temat postu: Aparat do ~1300 zł Hej!
Poszukuję w miarę sensownego - tj. robiącego znośnej jakości zdjęcia - aparatu, ale niestety kwota, którą mogę obecnie nań przeznaczyć jest stosunkowo niska i wynosi max. 1200-1300 zł. Jestem raczej laikiem jeśli chodzi fotografię, dotąd bawiłem się raczej kompaktami (choć nie z tej totalnie najniższej półki - zawsze wybierałem takie, w których co nieco da się poustawiać manualnie), więc też nie chciałbym np. używanej lustrzanki, bo obawiam się, że przeskok w sposobie robienia zdjęć byłby spory. Oczywiście, chcę się trochę "poduczyć", ale wolałbym nie być rzuconym na głęboką wodę.
Na czym mi zależy? Przede wszystkim na dobrej jakości zdjęć, a w drugiej kolejności na stosunkowo niewielkiej wadze i wielkości. W ciągu najbliższych miesięcy nie przewiduję kupna dodatkowych obiektywów - jeśli jednak złapię bakcyla fotografii, to pewnie będę coś takiego rozważał za jakiś czas. Co do przeznaczenia, to najprościej napisać, że uniwersalne, ale obecnie priorytetem jest dla mnie korzystanie z aparatu w wakacje (tak więc głównie: zdjęcia budynków, krajobrazów, rzadziej ludzi).
Z tego co zauważyłem, na rynku jest kilka bezlusterkowców w tej cenie:
1) Olympus PEN E-PL1 (ok. 1100 zł)
2) Olympus PEN E-PL3 (ok. 1300 zł)
3) Samsung NX1000 (ok. 1300 zł)
Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie przy wyborze aparatu. Może macie jakieś inne typy w tej cenie? A może bezlusterkowiec to za dużo dla dyletanta i możecie polecić coś innego
I jeszcze jedno pytanie: czy ktoś z forumowiczów korzystał z rozszerzonych gwarancji/ubezpieczeń w sklepach takich jak Media Markt czy Agito? Jako że zdarza mi się jeździć w tereny, w których stosunkowo łatwo np. zapiaszczyć aparat, chciałbym wykupić taką dodatkową ochronę.
Z góry dziękuję za pomoc!
TS - Czw 18 Lip, 2013