forum.optyczne.pl

Filtry, konwertery i soczewki - Białe niebo

miland - Nie 02 Lip, 2006
Temat postu: Białe niebo
Zauwazyłem że na prawie każdych moich zdięciach wychodzi białe niebo
co zastosować by niebo było normalne , jaki filtr by pomógł i czy osłona przeciwsłoneczna zdała by tu egzamin
A może wogule robię coś zle proszę o porade
Jestem amatorem i dopiero się uczę.

eska - Nie 02 Lip, 2006

Oslona przeciwsloneczna nie pomoze tutaj. Radze zastosowac dobry filtr połowkowy lub filtr polaryzacyjny kolowy. Mysle, ze kazdy milosnik fotografii powinien miec oba w zestawie, gdyz znacznie pszerze to mozliwosci.

Filtr polaryzacyjny wydobedzie Ci ladniejsze kolory nieba i poprawi kontrast pomiedzy niebem a chmurami (jesli takowe beda w kadrze) oraz pozwoli robic ladne zdjecia krajobrazow z woda (nie bedzie odblaskow pod woda, a zancza byc widoczne ewentualne ryby, lub wszystko to co pod powierzcgnia wody).

filtr polowkowy (taka przyciemniana szybko, ktora na "dole" jest przezroczysta a na "gorze" robi sie coraz ciemniejsza) pozwoli Ci poprawnie nasiwtlic jakis krajobraz, a niea nie przeswietli, dlatego jego kolor bedzie bardziej "soczysty". Jesli bedziesz robil zdjecia w nocy, wystarczy ze zalozysz filtr do ogry nogami, i przyciemni Ci on swiatla lamp, a pozwoli lepiej naswietlis np. rozgwiezdzone niebo.

Konrad

miland - Nie 02 Lip, 2006

Przymieżałem sie do filtra Hoya UV SUPER HMC
wersia czarna 12 powłok
piszą o nim że poprawia ostrośc kontrast i zapobiega winetowaniu
czy bedzie pasował do obiektywu Nikon 18-70 DX
no i czy rozwiąże problem białego nieba
czy lepiej kupić polara
z góry dzięki za odpowiedz

eska - Nie 02 Lip, 2006

Filtr UV pomoze (zwiekszy kontrast i "ociepli" troche zdjecie), ale nie w takim stopniu jak filtr polaryzacyjny. Przewaga UV nad polarem jest to, ze UV tylko wplywa nie kolor niebieski, zas polaryzacyjny "ociepli" tez inne kolory.