|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon d5100 + 18-105 mm CZY Canon 600D + 18-55 mm + 75-300m
pavulonik - Czw 01 Sie, 2013 Temat postu: Nikon d5100 + 18-105 mm CZY Canon 600D + 18-55 mm + 75-300m Witam,
Oba zestawy podane w temacie mozna w tym tyg. kupic w podobnej cenie:
Nikon: 2264 PLN w FOTOJOKER + ew. przesylka (ale raczaj w gre wchodzi odior osobisty)
Canon: 549€ w niemieckim Saturnie (w uprosczeniu 1€=4,2PLN, to kosztuje on nieco ponad 2300PLN)
Jestem amatorem, bylaby to moja pierwsza lustrzanka, jednak jakies tam podstawy mam i nie kupuje lustrzanki po to, zeby byc cool i cykac fotki na automatycznych ustawieniach
Odnosnie fotografii to interesuje mnie niestety kazda, nie wyspecjalizowalem sie, a wiec od Krajobrazow, burz, rodzinne uroczystosci, itp. az po Makro.
Za pare miesiecy chce dokupic jakas stalke, prawdopodobnie 35mm oraz (tu prosze o wyrozumialosc jesli pochrzanie cos z nazewnictwem ) pierscienie do odwrotnego mocowania obiektywu, do fotografii Makro.
Ktory z tych dwoch zestawow ma lepsze obiektywy, robi ladniejsze zdjecia (ladniejsze w tym sensie, ze pomijamy zdolnosci fotografa ) i wogole co sadzicie...
Pozdrawiam i licze na szybkie odpowiedzi (bo w Saturnie czas ucieka )
ophiuchus - Czw 01 Sie, 2013
Nikon ma wydajniejszą matrycę, a ten obiektyw, który dodają w zestawie też jest jakby ciekawszy niż nawet te dwa, które masz w zestawie Canona.
MM - Czw 01 Sie, 2013
Nikon. Wątek do zamknięcia
pavulonik - Czw 01 Sie, 2013
Widze, ze krotka pilka z waszej strony
A jakby do gry wszedl jeszcze Pentax K-30, ale tylko z kitowym 18-55 ? (Max budzet)
To dalej pozostaniecie przy tym Nikonie z wspomnianym obiektywem (fakt wszedzie ludzie chwala to szklo, jak dla nieprofesjonalisty) + stalka 35/1.8 za ok. pol roku ?