|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Kompakt do 800 zł do zastosowań ogólnych
liliii94 - Pon 05 Sie, 2013 Temat postu: Kompakt do 800 zł do zastosowań ogólnych Witam poszukuję osoby, która pomogłaby mi w wyborze aparatu cyfrowego. Jestem raczej amatorką, więc potrzebuję też takiego aparatu prostego w obsłudze za cenę ok 700/ 800 zł. Chciałabym, aby aparat robił dobrej jakości zdjęcia w plenerze, w pomieszczeniu oraz przy słabym świetle, np. w nocy, miał dużo funkcji i żeby jego menu było nieskomplikowane. Znalazłam parę aparatów, ale niestety nie wiem czy są one dobre. Bardzo proszę o poradę oraz pomoc! Z góry dziękuję
Chris62 - Sro 07 Sie, 2013
Wszystkie aparaty są proste w obsłudze każdy ma program full Auto dla laika.
Niestety aby optymalnie wykorzystać narzędzie musisz zdobyć wiedzę porobić trochę zdjęć po prostu popraktykować.
700 PLN to trochę mało na przyzwoity aparat niemniej do nauki można nabyć czasem w Biedronce Fuji HS25 za 600 PLN z groszami który nie jest mistrzem w jakości zdjęć ale pozwala na operowanie mechaniczne zoomem do przybliżenia obiektu ma szeroki kąt budowę lustrzanko podobną, manualne nastawy, dobre predyspozycje do macro sanki na lampę zewnętrzną - jednym słowem do nauki OK tu ostrzegam do Nauki a to oznacza że sporo zdjęć zepsujesz cóż koszty postępu:)
Jak znajdziesz większe fundusze pomyśl o Panasonic FZ200 a może i jakimś aparacie bezlusterkowym z wymienna optyką.
Są tez świetne kompakty premium np Samsung EX1 tani a dobry niemniej do nauki nie polecam bo nie nauczysz sie nim operować na długich ogniskowych a to zupełnie inna śpiewka niż fotografia szerokokątna.
Rzeczony Fuji oferuje 24-720 mm czyli aż 30x zoom. (możesz też dołożyć do HS30/35 z lepszym wizjerem i formatem RAW do obróbki komputerowej)
Również Panasonic FZ150 (zastąpiony przez FZ200) jest wart zainteresowania - lepsza jakość zdjeć niż Fuji.