forum.optyczne.pl

Lornetki - Lornetka do ogladania samolotów i na wycieczki w góry

ziolas84 - Pon 19 Sie, 2013
Temat postu: Lornetka do ogladania samolotów i na wycieczki w góry
Witam jestem amatorem w tej dziedzinie. Chcę kupić pierwszą lornetkę do celów jak w temacie w cenie 150-300zl. Co polecacie?
Guliwer - Pon 19 Sie, 2013

Nikon Action VII 10x40
kimek27 - Pon 19 Sie, 2013

Do samolotów powiększenie nie mniej niż 16x plus dobry statyw, w góry 8x nie cięzej niż 500 gram.
Abs - Pon 19 Sie, 2013

Duże powiększenia mają małe pola a to przeszkoda w oglądaniu krajobrazów. Nikon 10x40 powinien być OK - takie wyważone rozwiązanie.
kivirovi - Wto 20 Sie, 2013

ja tez za Nikon 10x42.
Absengard - Sro 21 Sie, 2013

Oglądałem wczesniej niebo oraz okolice lornetkami 16x50 i 15x70. Zdecydowanie mały komfort, obraz trzęsie się po dłuższej chwili, dość cięzkie lornetki do noszenia, ogromne gabaryty. Teraz posiadam Nikona Prostaffa 10x42 - niebo a ziemia. Raz że lepszy optycznie, dwa lekki - nosze go na szyi i zapominam że jest, trzy - obraz jest stabilny. Powiększenie wcale nie jest takie małe. Owszem na samoloty może ciut małe ale nie jest tyle mniejsze aby 15 było widac wszystko a 10 nie...jest troszkę zaledwie mniejsze. Nie zamienilbym się z powrotem. Dodatkowo jest to lornetka dachowa więc ma fajne gabaryty. Tak jak Kivirovi rzecze 10x42 jest idealna.
Madrian - Pią 23 Sie, 2013

10x do oglądania samolotów to wystarczające powiększenie. Większe - jak ktoś potrzebuje np. czytać napisy identyfikacyjne na skrzydłach, albo patrzy czy ciocia z Ameryki mu nie macha z okienka... :)

Typową 10x spokojnie można rozpoznać typ i linię do jakiej należy samolot. To drugie to zwykle można gołym okiem.
W góry sugerowałbym raczej 8x40. Można więcej (szerzej) dostrzec, a i samolotom też się można przyjrzeć.

sechiu - Pon 26 Sie, 2013