|
forum.optyczne.pl
|
 |
Filtry, konwertery i soczewki - Jaki filtr szary???
magiera23 - Nie 08 Wrz, 2013 Temat postu: Jaki filtr szary??? Witam!
Potrzebuję szarego filtra, nakręcanego do robienia zdjęć na przysłonie co najmniej 1.4
Problem tkwi w tym ze nie mam doświadczenia w używaniu takiego filtra i nie wiem jaki zakupić aby był w miarę uniwersalny.
Wyjeżdżam niedługo na wakacje i chodzi oto aby nie przymykać szkła za bardzo w pełnym słońcu. Nie chodzi o jakieś extramalne długie czasy( może czasem), a raczej o normalne wakacyjne fotki w słoneczne dni
Zastanawiałem się nad Hoya Pro1 Digital Multi Coated ND4
Jakieś sugestie????
hijax_pl - Nie 08 Wrz, 2013
A po co - nie przymykać? To mają być fotki z wakacji czy portrety z rozbabranym tłem?
magiera23 - Nie 08 Wrz, 2013
fotki z wakacji swoją drogą ale i portreciki w pełnym słońcu na tle oceanu też na pewno będą i wydawało mnie się że najlepiej było by się zaopatrzyć w jakiegoś szarka... mogę się mylić
hijax_pl - Nie 08 Wrz, 2013
Ale tło oceanu to będzie niebieska plama. Równie dobrze może być ściana
Co innego potrzeba wydłużenia czasu...
fatman - Nie 08 Wrz, 2013
A po co?
Nakręcasz polara i już masz 2 stopnie w stronę ciemnej mocy.
A i niebo wakacyjnie przyciemnisz... i chmurki ładnie wyjdą... (tylko uważaj z UWA)
A jak jeszcze za dużo światła będzie to dasz ISO 50.
komor - Nie 08 Wrz, 2013
Polar do wakacyjnego wydłużania czasu nada się rzeczywiście, ale jeślibyś jednak upierał się przy ND, to ja do takich celów mam na parę szkieł ND3, z tym że mi głównie chodziło o schodzenie do czasu X (1/250) przy otwartych przysłonach (lampy), więc do skrócenia czasu do 1/4000 może wystarczyć coś słabszego. magiera23, jaki masz aparat? Najkrótszy czas to 1/4000?
fatman napisał/a: | A jak jeszcze za dużo światła będzie to dasz ISO 50. |
No jeśli może ustawić taką wartość.
magiera23 - Pon 09 Wrz, 2013
fatman napisał/a: | A po co?
Nakręcasz polara i już masz 2 stopnie w stronę ciemnej mocy. |
polarka mam Marumi DHG Super Circular