|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - 50d czy d300?
e4r5t - Czw 26 Wrz, 2013 Temat postu: 50d czy d300? Witam, cały czas szukam i szukam, ale za bardzo nie znalazłem interesujących mnie odp w sumie to nikt konkretnie nic się wypowiedział na ten temat, a jak już znalazłem jakieś info to posty były z 2010-2011r:/ Interesują mnie te 2 puszki, ale mam jedno ale... pierwsze pytanie czy to jest ta sama półka? Na forum N porównują 50d do d90( jeśli mowa o AF i szumy) Aparat potrzebuję do pracy (wesela), ale też fotografowanie całych postaci w plenerze jak i w studio. Byłem dzisiaj w FJ i trzymałem w dłoni d300s, lecz jednak średnio mi leżał w dłoni, następnie wziąłem 60D i jak przyklejony, idealnie wyprofilowany pod moją dłoń:D niestety nie wiem jak leży 50d bardzo różni się od 60D? Porównując 50d do d300 jak wygląda szybkość AF i celność? Jak sobie te puszki radzą z szumami, która wypada lepiej? Na początek obiektywy jakie zakupie to T17-50 bez stabilizacji oraz 50/1.8 i oczywiście lampa:) pozdrawiam
muzyk - Pią 27 Wrz, 2013
d300s jeśli już, 35 1.8 i 50 1.8 na dobry początek.
Jako szeroki kąt np. Samyang 14 2.8
mozer - Pią 27 Wrz, 2013
e4r5t, 60D jest trochę gorzej wykonany od 50D. D300 to jednak wyższa półka niż seria xxD Canona, nawet ta starsza.
O szumach to sobie możesz poczytać w testach na niniejszym portalu.
Na wesela to T17-50/2.8 bym nie zaufał ze względu na AF - nie jest to najcelniejszy układ.
Jak zamierzasz na tym pracować to polecałbym jednak jakiś systemowy obiektyw. 17-55 Canona lub Nikona, w zależności od tego, który system wybierzesz. Do tego stałka 50/1.4.
To na początek, bo wiadomo, że UWA i jasne 24 mm też się mogą przydać.
toledo - Pią 27 Wrz, 2013
d300s ma bodaj najlepszy AF w tej klasie aparatów.
50D jest nieco słabszy ale i tak kładzie na łopatki d90 pod tym względem.
dr i szumy odwrotnie d90>d300>d50. konstrukcyjnie 50Dz jego uszczelnieniami i magnezowym body bliżej do d300 niż plasticzanego i bardziej amatorskiego 60d (który ma jednak wygodny bo odchylany ekran lcd) http://camerasize.com/compare/#195,100
Widzę, że budżet masz chyba ograniczony więc ten Tamron to niezły pomysł na uniwersalne szkło choć AF w nim nie grzeszy i chodzi jak traktor.
Samyang 14/2.8 to głupi pomysł pod APSC - ani to jasne, szerokie czy wygodne (to obiektyw typowo pod FF gdzie rozwija skrzydła).
znacznie lepszym pomysłem jest inwestycja w Sigmę 18-35/1.8 i do tego 50/1.8 (do Canona już jest ta Sigma, a do Nikona lada dzień)
komor - Pią 27 Wrz, 2013
D300/D300s ma lepszy AF niż 50D/60D, o czym koledzy już napisali, a także lepszy wizjer (większy obraz). Fakt, że Ci nie leży w ręce też jest w sumie istotny, bo aparat musi być wygodny i trzymanie go musi sprawiać przyjemność, ale istotne są też obiektywy, także te, o których będziesz mógł pomyśleć w przyszłości. W systemie Nikona masz obecnie niedrogie, nowe wersje szkieł 35/1.8, 50/1.8 i 85/1.8, które budżetowo nie zruinują, a dają dobrą jakość. W Canonie jest problem z systemowym odpowiednikiem 30 mm, bo 30/2 jest dość stary, 28/1.8 nie wszystkim pasuje (ja zamiast niego wybrałem Sigmę 30/1.4), a nowy 28/2.8 IS to jest dla mnie jakaś pomyłka (ciemny, w zamian za to ze stabilizacją, drogi). Canon 50/1.4 jest przyzwoity, ale też już dość stary, 85/1.8 jest OK.
Jeśli w przyszłości chciałbyś pomyśleć o porządniejszym systemowym zoomie standardowym, to w Nikonie jest niestety dość drogi (za to pancerny) 17-50/2.8, w Canonie jest tańszy (mniej pancerny), za to ze stabilizacją. Tamron, o którym myślisz, jest oczywiście do obydwu systemów, w tym także nowsza wersja ze stabilizacją. Aktualnie jest też dostępna (o ile rzeczywiście dostępna) w dobrej cenie Sigma 17-50/2.8 OS, warto nad nią też pomyśleć.
Wszystkie te obiektywy masz przetestowane na Optycznych.
http://www.optyczne.pl/obiektywy.html
toledo napisał/a: | Samyang 14/2.8 to głupi pomysł pod APSC - ani to jasne, szerokie czy wygodne (to obiektyw typowo pod FF gdzie rozwija skrzydła).
znacznie lepszym pomysłem jest inwestycja w Sigmę 18-35/1.8 |
Jak tylko budżet pozwoli... Bo Sam14 to zupełnie inny budżet niż Sig18-35.
toledo - Pią 27 Wrz, 2013
komor napisał/a: | Jak tylko budżet pozwoli... Bo Sam14 to zupełnie inny budżet niż Sig18-35. |
To raczej dylemat 18-35/1.8 vs Tamron 17-50/2.8, względnie Sigma 17-50/2.8-4.
Sammy 14/2.8 to ultraspecyficzne szkło dla osób, które wiedzą co im potrzebne
Tanie stałki Nikona (1.8) nie mają stabilizacji, o czym czasem często się zapomina patrząc na ceny
Andrzej.M. - Pią 27 Wrz, 2013
e4r5t napisał/a: | nie znalazłem interesujących mnie odp...to posty były z 2010-2011r |
Zabytkowe aparaty (2007 i 2008) to i posty sprzed lat.
Nowych już nie kupisz, tylko używki. Chcesz nimi śluby fotografować, to uważaj żeby cię klienci ze skóry nie obrali jak ci któryś w kościele nawali.
No chyba że będziesz parami kupował - żeby w zapasie mieć dobre body. Swoją drogą - "odważny" jesteś, że niewiele o fotografii wiedząc od razu zarabiać nią chcesz. Nie piszesz jakim budżetem dysponujesz więc trudno coś radzić. Koledzy zgadują i się rozpędzają - ale bez takich informacji trudno o konkret. Widzę że i studio w planach. No to MUSISZ mieć pewnych klientów i to niewybrednych.
toledo - Pią 27 Wrz, 2013
AndrzejM.Makuch trochę nie rozumiem uwag do kolegi szanuje ludzi, którym się chce bo wtedy naprawdę się udaje. d300 czy 50d to sprawdzony i pewny sprzęt, który dziś można mieć za niewielkie pieniądze.
e4r5t - Pią 27 Wrz, 2013
Z gory bardzo dziekuje za powazne podejscie do tematu. Na innych forach, tylko spotkalem sie z krytyka, albo odl typu "bierz canona, bo canon to canon" itp. Narzyczona posiada dzialanosc, wiec dopiszemy do niej fotografie, czuje sie w niej dobrze, zdjecia robia od kilku lat i praktycznie wszystkiego co sie da. Ogladajac zdjecia z wesel moich znajomych to az plakac sie chce jak mozna cos takiego klientowi wcisnac! Ja jako gosc robie duzo lepsze ujecia,zdjecia i to d5100 z 18-105 bez lampy, wiec majac juz jasne szklo, lepsze body oraz lampe powinno juz byc calkiem dobrze;-) Oczywiscie nie mowie, ze chce sie tylko na tym opierac, bo nie wiem jak to sie potoczy, fotografia ma byc moim dodatkowym zarobkiem, a wesela nie glownym priorytetem. Zamierzam wykonywac tez sesje dla dzieci,par, kobiet,mezczyn itd. Na poczatek nie chcialbym kupowac nie wiadomo jakiego drogiego body, oraz szkiel. Z czasem, kiedy beda zlecenia rozbuduje swoj sprzet. Co do aparatu zastepczego oczywiscie takowy sie znajdzie pozyczajac od znajomego. Rozumiem, ze sprzet krory planuje kupic nie jest pierwszej mlodosci, ale biora cos z przebiegiem 30-40tys raczej nie powinno nic pasc, skoro producent zapewnia migawke do 150tys klapniec. Z reszta ostatnio bedac na weselach "zawodowcy" uzywaja c30,40d, n d80 i jakies sony entry level;-) co prawda na ostatnim weselu jak bylem, fotogral uzywac 2x d800 i stalke wielkosci glowy;-) a w drugim fish eye. Ale zdjec jeszcze nie ma, wiec efektu koncowego nie widzialem.
RB - Pią 27 Wrz, 2013
AndrzejM.Makuch napisał/a: | No to MUSISZ mieć pewnych klientów i to niewybrednych. |
Andrzej, Mnóstwo rewelacyjnch zdjęc mozna zrobić tymi korpusami. Można znaleźć je w stanie bardzo dobrym. Nie rozumiem dlaczego klienci maja byc niewybredni.
e4r5t - Pią 27 Wrz, 2013
panowie, a może zaryzykować i kupić d7000?:D
mozer - Sob 28 Wrz, 2013
e4r5t, to żadne ryzyko tylko dobry wybór
muzyk - Sob 28 Wrz, 2013
toledo napisał/a: | Samyang 14/2.8 to głupi pomysł pod APSC - ani to jasne, szerokie czy wygodne ( |
Próbowałeś?
e4r5t - Sob 28 Wrz, 2013
ja to wiem, że ten aparacik jest świetny, ale jak się okaże, że kupię używkę z walniętym AF i do tego zacznie mi chlapać olejem to co ja zrobię? nic tylko się załamać:D
kozidron - Sob 28 Wrz, 2013
mozer napisał/a: | Na wesela to T17-50/2.8 bym nie zaufał ze względu na AF - nie jest to najcelniejszy układ. |
ponad połowa ludzi których znam pracujacych w tym temacie przechodziła przez taki zestaw, ponad połowa ludzi z tego foruma zajmująca się foto ślubna też przechodziła przez ten zestaw
komor napisał/a: | D300/D300s ma lepszy AF niż 50D/60D |
co czuć najbardziej poza trybem one shot
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Nowych już nie kupisz, tylko używki. Chcesz nimi śluby fotografować, to uważaj żeby cię klienci ze skóry nie obrali jak ci któryś w kościele nawali. |
jeżeli piszesz to w kontekście tego że tym aparatem nie da się slubów robić, to bzdura kompletna ale jeżeli sugerujesz ze puszka może się zepsuć podczas ślubu, bo to antyk, no cóż podczas ślubu może się również wysypać nowy canon 6d, 2 body powinno sie mieć na każdej robocie.
e4r5t napisał/a: | panowie, a może zaryzykować i kupić d7000?:D |
jak zmieścisz się w budżecie to bedzie najlepszy wybór, tylko chciałbym ci przypomnieć o jakiejś mocnej lampie
muzyk napisał/a: | Próbowałeś? |
nie ma co pytać, kolega wie lepiej
e4r5t - Sob 28 Wrz, 2013
d7000 można już wyrwać spokojnie za 2000zł czasami nawet mniej:) Tyle samo kosztuje d300, a 50d za lekko ponad 1500;) a ja na body mogę wydać do 2000;) co do lampy to myślałem nad sb-900 chyba, że jest jakaś tańsza, a tak samo dobra?
komor - Sob 28 Wrz, 2013
e4r5t napisał/a: | co do lampy to myślałem nad sb-900 chyba, że jest jakaś tańsza, a tak samo dobra? |
Może i są tańsze tak samo dobre, ale ja uważam, że do reporterki za pieniądze warto mieć jedną topową lampę systemową od producenta aparatu. Wtedy nie ma żadnych „ale”. Następne lampy to już mogą być eksperymenty.
kozidron - Sob 28 Wrz, 2013
Cytat: | Następne lampy to już mogą być eksperymenty. |
nie trzeba eksperymentować, wystarczy kupić metza, przedni palnik przydaje się przy reporterce, no i wytrzymuje to więcej i nie wali fochów jak lampy produkcji nikona.
muzyk - Sob 28 Wrz, 2013
kozidron napisał/a: | wystarczy kupić metza |
Polać!
kozidron napisał/a: | i nie wali fochów |
Dolewkę!
siosio - Sob 28 Wrz, 2013
W sumie skoro masz już D5100, to może dokup sobie dobry obiektyw pod śluby. Świetna wydaje się być sigma 18-35 ze stałym światłem f/1.8! - Używki raczej nie kupisz, bo to nowość.
Nie rozumiem po co Ci D300, czy Canon 50D. Od tych aparatów lepszą matrycę ma D5100, którego już masz....!
cybertoman - Nie 29 Wrz, 2013
Moze mu niepotrzeba a potrzebuje innych bajerow?
mozer - Nie 29 Wrz, 2013
kozidron napisał/a: | ponad połowa ludzi których znam pracujacych w tym temacie przechodziła przez taki zestaw, ponad połowa ludzi z tego foruma zajmująca się foto ślubna też przechodziła przez ten zestaw |
Może jeszcze z puszką klasy xxxD?
No dobra, wiem że ludzie tego używają, ale czego to ma dowodzić?
Sądzę, że prawie wszyscy z tych, o których mówisz jednak zrezygnowali z tego zestawu.
Miałem i 28-75 i 17-50 i obu nie można było zaufać w tej materii.
Jedyna zaleta tych szkieł to to, że są jasne i na początku użytkowania dość ostre.
paul80 - Nie 29 Wrz, 2013
e4r5t napisał/a: | Z gory bardzo dziekuje za powazne podejscie do tematu. Na innych forach, tylko spotkalem sie z krytyka, albo odl typu "bierz canona, bo canon to canon" itp. Narzyczona posiada dzialanosc, wiec dopiszemy do niej fotografie, czuje sie w niej dobrze, zdjecia robia od kilku lat i praktycznie wszystkiego co sie da. Ogladajac zdjecia z wesel moich znajomych to az plakac sie chce jak mozna cos takiego klientowi wcisnac! Ja jako gosc robie duzo lepsze ujecia,zdjecia i to d5100 z 18-105 bez lampy, wiec majac juz jasne szklo, lepsze body oraz lampe powinno juz byc calkiem dobrze;-) Oczywiscie nie mowie, ze chce sie tylko na tym opierac, bo nie wiem jak to sie potoczy, fotografia ma byc moim dodatkowym zarobkiem, a wesela nie glownym priorytetem. Zamierzam wykonywac tez sesje dla dzieci,par, kobiet,mezczyn itd. Na poczatek nie chcialbym kupowac nie wiadomo jakiego drogiego body, oraz szkiel. Z czasem, kiedy beda zlecenia rozbuduje swoj sprzet. Co do aparatu zastepczego oczywiscie takowy sie znajdzie pozyczajac od znajomego. Rozumiem, ze sprzet krory planuje kupic nie jest pierwszej mlodosci, ale biora cos z przebiegiem 30-40tys raczej nie powinno nic pasc, skoro producent zapewnia migawke do 150tys klapniec. Z reszta ostatnio bedac na weselach "zawodowcy" uzywaja c30,40d, n d80 i jakies sony entry level;-) co prawda na ostatnim weselu jak bylem, fotogral uzywac 2x d800 i stalke wielkosci glowy;-) a w drugim fish eye. Ale zdjec jeszcze nie ma, wiec efektu koncowego nie widzialem. |
Przede wszystkim naucz się pisać poprawnie, bo tego się czytać nie da.
Widać kpisz z "zawodowców" używających starszy sprzęt a to już arogancja.
Małe dygresja, rozumiem że monitor do fotografii już masz?
kozidron - Nie 29 Wrz, 2013
mozer napisał/a: | No dobra, wiem że ludzie tego używają, ale czego to ma dowodzić? |
to nie dowodzi niczemu ponad to, że z cienkim budżetem trzeba jakoś zacząć
mozer napisał/a: | Sądzę, że prawie wszyscy z tych, o których mówisz jednak zrezygnowali z tego zestawu. |
oczywiście, jednak od czegoś trzeba zacząć.
paul80 napisał/a: | Widać kpisz z "zawodowców" używających starszy sprzęt a to już arogancja.
|
paul80 czy ty jesteś poważny , starego sprzętu uzywa się zazwyczaj wtedy kiedy nie ma sie kasy na nowy albo uznaje się, że to "mi" wystarczy.
paul80 napisał/a: | Małe dygresja, rozumiem że monitor do fotografii już masz? |
a ty masz ? Wiesz o tym, że ponad połowa klientów jak nie wiecej ogląda swoje ślubne zdjęcia na zaniebieszczonym monitorze w lapku w przeglądarce windowsowej
paul80 - Nie 29 Wrz, 2013
kozidron napisał/a: | a ty masz ? Wiesz o tym, że ponad połowa klientów jak nie wiecej ogląda swoje ślubne zdjęcia na zaniebieszczonym monitorze w lapku w przeglądarce windowsowej |
Ja mam a co mnie obchodzą klienci? i ja pisałem do e4r5t.
kozidron napisał/a: | paul80 czy ty jesteś poważny , starego sprzętu uzywa się zazwyczaj wtedy kiedy nie ma sie kasy na nowy albo uznaje się, że to "mi" wystarczy. |
Oczywistości mi nie musisz tłumaczyć, chodzi o podejście do tematu e4r5t.
kozidron - Nie 29 Wrz, 2013
paul80 napisał/a: | Ja mam a co mnie obchodzą klienci? i ja pisałem do e4r5t. |
nie kumasz, ja cie nie namawiam do przygotowania pod zaniebieszczonego lapka, ja ci tylko przypominam dla kogo się pracuje
paul80 napisał/a: | Oczywistości mi nie musisz tłumaczyć, chodzi o podejście do tematu e4r5t. |
używanie starszego sprzętu to nie jest arogancja, szczególnie w tym przypadku i nie jest to kpienie z zawodowców, zresztą w tym wątku wypowiedział się jakiś zawodowiec ?
paul80 - Nie 29 Wrz, 2013
kozidron napisał/a: | nie kumasz, ja cie nie namawiam do przygotowania pod zaniebieszczonego lapka, ja ci tylko przypominam dla kogo się pracuje |
Kozi, mnie nie interesuje co kto i dla kogo a czy kolega e4r5t ma już monitor klasy co najmniej Canona 50D , bo aparat to nie wszystko.
Rozumiem, że zawodowiec to ten który posiada nowszy lepszy aparat , to mamy dużo zawodowców w tej chwili, uprzedzę ja nim nie jestem, chodź posiadam 60D. Najpierw należałoby się zastanowić, co znaczy słowo zawodowiec.
kozidron - Nie 29 Wrz, 2013
paul80 napisał/a: | ma już monitor klasy co najmniej Canona 50D, bo aparat to nie wszystko. |
masz na myśli lepszy monitor z tesco ?
paul80 - Nie 29 Wrz, 2013
kozidron napisał/a: | masz na myśli lepszy monitor z tesco ? |
Wybacz, ale ja tam swojego nie kupowałem i tak się nie orientuję w asortymencie Tesco jak TY
kozidron - Nie 29 Wrz, 2013
paul80 napisał/a: | Wybacz, ale ja tam swojego nie kupowałem i się tak nie orientuję w asortymencie Tesco jak TY |
ale ja kupowałem swoje 50D w sklepie z lodówkami i pralkami zaraz koło tesco to siłą rzeczy na asortymencie tesco się znam
paul80, nie edytuj napisanych postów, to już ci nie pomoże w kontekście tego, że ktos obraża zawodowców posiadając "stary sprzęt" lub tym jaki monitor jest "klasy co najmniej Canona 50D", bo ciężko stwierdzić czy to monitor asusa za 600 ziko czy foris za 1200
paul80 - Nie 29 Wrz, 2013
kozidron napisał/a: | paul80, nie edytuj napisanych postów |
?
kozidron napisał/a: | paul80, nie edytuj napisanych postów, to już ci nie pomoże w kontekście tego, że ktos obraża zawodowców posiadając "stary sprzęt" lub tym jaki monitor jest "klasy co najmniej Canona 50D", bo ciężko stwierdzić czy to monitor asusa za 600 ziko czy foris za 1200 |
Wybacz ponownie, ale to nie jest nasz wątek, masz pytanie do założyciela to pytaj, chcesz mnie teraz przepytywać i rozpisywać się w tym wątku o monitor, może założę wątek o temacie "zawodowiec" i tam będzie kontynuacja?
kozidron - Nie 29 Wrz, 2013
Ostatnio zmieniony przez paul80 Dzisiaj 8:27, w całości zmieniany 1 raz
ortografów raczej nie poprawiłeś
paul80, nie kumasz, nikt tu nie obraził zawodowców a monitor klasy 50D to równie dobrze może być monitor z tesco, to nawet nie jest klasa średnia, mamy 2013 rok.
paul80 - Nie 29 Wrz, 2013
e4r5t napisał/a: | Z reszta ostatnio bedac na weselach "zawodowcy" uzywaja c30,40d, n d80 i jakies sony entry level;-) |
Nikt
kozidron - Nie 29 Wrz, 2013
paul80 napisał/a: | Nikt |
paul80, czytasz, ze zrozumieniem ?
e4r5t napisał/a: | Z reszta ostatnio bedac na weselach "zawodowcy" uzywaja c30,40d, n d80 i jakies sony entry level;-) |
Widzisz cudzysłów? Widzisz co jest na końcu tej wypowiedzi [ ;-) ] ? A doczytałeś może co jest dalej za przecinkiem?
paul80 - Nie 29 Wrz, 2013
inaczej rozumiemy, koniec tematu:wink:
e4r5t - Nie 29 Wrz, 2013
paul80 ja nikogo nie miałem zamiaru obrazić! Napisałem " zawodowców" a nie zawodowców! Chodziło mi, tylko o to, że jest dużo fotografów co nie mają pojęcia o tym u mnie w mieście jest tylko 2, owszem mają studio, zakład, ale ich jakość usług po prostu jest na poziomie 0! Raz będąc u jednego zrobić zdjęcie do dowodu jak nie miałem pryszczy na twarzy to na zdjęciu była ich maaaaasaaaa, później miałem okazję być na weselu na którym on było jako fotograf, nawet nie potrafił dobrze trzymać aparatu i dużo zdjęć robił przez LV:) Drugi fotograf to starszy pan i również miałem okazję być na weselu na którym on robił zdjęcia używał jakiegoś soniaka entry level z obiektywem 18-55 na dodatek z wbudowaną lampą!!! Później widziałem ich zdjęcia, ale zostawię to bez komentarza:) Dlatego ja chciałbym się tym zając u siebie w mieście i okolicy;) d5100 owszem to super puszka, ale jednak troszkę za mała i ciężko ją obsługiwać, więc potrzebuję czegoś większego co leży w łapie i mam wszystko pod ręką do tego miło mieć silnik w body, aby kupować tańsze obiektywy;) Mam nadzieję, że już Ci wyjaśniłem to iż nie chciałem obrazić prawdziwych fotografów;) tak fotografów nie "fotografów":D A wracając do puszki to może wziąć d7000 matryca jak w moim i do tego typ semi-pro;) Tylko co jak trafię na problemy z AF?:D
paul80 - Nie 29 Wrz, 2013
e4r5t, zwracam honor i pisownia się poprawiła
cybertoman - Nie 29 Wrz, 2013
e4r5t napisał/a: | Tylko co jak trafię na problemy z AF? | To odeslesz.
hijax_pl - Nie 29 Wrz, 2013
e4r5t napisał/a: | Tylko co jak trafię na problemy z AF?:D | Zamierzasz robić zdjęcia tylko i wyłącznie na f/1.4?
kufel - Nie 29 Wrz, 2013
hijax_pl napisał/a: | Zamierzasz robić zdjęcia tylko i wyłącznie na f/1.4? | tzn ze na przysłonach 1,4 af ma prawo nie działać? albo ze wada ta występuje tylko dla dużych wartości przysłon? nie do końca rozumiem co miałeś na myśli.
hijax_pl - Nie 29 Wrz, 2013
kufel, to co działo się kiedyś z D7000 objawiało się w zasadzie na bardzo jasnych przysłonach, gdy GO jest mała i łatwo o BF/FF
Działo kiedyś - bo na kilka aparatów D7000 jaki znam, tylko jeden miał taki problem (ale po wymianie już nie ma). Choć nie wiem dokładnie co z tym słynnym D7000 fatmana73, o którym to przypadku praktycznie wszyscy w PL pisali
kufel - Nie 29 Wrz, 2013
hijax_pl napisał/a: | kufel, to co działo się kiedyś z D7000 objawiało się w zasadzie na bardzo jasnych przysłonach, gdy GO jest mała i łatwo o BF/FF
| a może inaczej: mała GO ukazywała wady af; jak domkniemy do np f8 to duża GO maskowała ten problem? bo z tego co napisałeś można wywnioskować ze powyżej pewnych przysłon af działa już dobrze i problem znika.
przyznam , nigdy jakoś bardzo nie wgryzałem sie w szczegóły problemu z af w d7000
siosio - Nie 29 Wrz, 2013
e4r5t
Zostaw D5100, kup sobie Sigmę 18-35 plus tą 50 f/1.8 nikkora, bo tania i dobra, do tego lampa na jaką cię stać i zarób foceniem na D7000.
Myślę, że D5100 z Sigmą 18-35 nie będzie miał gorszej celności od D7000 z Tamronem 17-50 f/2.8
Najważniejsza jest matryca i obiektyw, potem guziczki i wygoda.
komor - Nie 29 Wrz, 2013
kufel napisał/a: | a może inaczej: mała GO ukazywała wady af; jak domkniemy do np f8 to duża GO maskowała ten problem? |
Pewnie chodzi o maskowanie problemu, choć nie tyle o maskowanie, co łatwiejsze zmieszczenie się w zakresie GO, pomimo lekkich błędów. kufel, pomiędzy f/1.4 a f/8 jest jeszcze cała masa przydatnych możliwości. Ja w moim skromnym doświadczeniu nieraz miałem sytuację, w której na niskiej przysłonie zrobiłem komuś ostre okulary czy nos, i to niekoniecznie z powodu błędu AF, bo przecież przy małej GO łatwo samemu się poruszyć, fotografowania osoba się poruszyła itd. Po nieco większym przymknięciu cała twarz znajdowała się w ostrości i problem znikał, pomimo, że nadal mogłem mieć błąd AF, czy FF/BF, czy poruszenie mnie lub modela.
e4r5t - Nie 29 Wrz, 2013
Urządziłem sobie dzisiaj dość długą pogawędkę z gościem w FJ odnośnie d7000. Pan sprzedawca , stwierdził, że to propaganda z tym chlapaniem oleju i problemami z AF:) on niby rozkręcał ten model i tam nie ma nic co mogło by chlapać olejem:) a co do AF może trafiła się jakaś jedna czy 2 puszki i zapytał od czego jest kalibracja obiektywu w body? twierdził również, że na forach osoby specjalnie tak piszą, aby zniechęcić do nikona i zaczeli kupować np. Canon, podobno płacą 50gr za 1 negatywny komentarz:D
kufel - Pon 30 Wrz, 2013
komor napisał/a: | Pewnie chodzi o maskowanie problemu, choć nie tyle o maskowanie, co łatwiejsze zmieszczenie się w zakresie GO, pomimo lekkich błędów. kufel, pomiędzy f/1.4 a f/8 jest jeszcze cała masa przydatnych możliwości. | tak, wiem a chodziło mi o dokładniejsze nakreślenie problemu tylko.
mozer - Pon 30 Wrz, 2013
O zawodowstwie świadczy posiadany sprzęt? Może o umiejętności robienia zdjęć też?
|
|