|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka z kitem w cenie do 4 000zł?
piotr_u. - Czw 14 Lut, 2008 Temat postu: Lustrzanka z kitem w cenie do 4 000zł? Witam wszystkich.
Chciałbym kupić aparat z możliwością zmiany obiektywów, który wystarczy mi na kilka lat. Cena miałaby obejmować aparat z kitem. Będę używał go najczęściej do fotografowania szeroko pojętej przyrody - od owadów po ptaki (zdjęcia w ruchu), jak również widoków, w głównej mierze wody. Prosiłbym tez o ewentualne zestawienie odpowiednich obiektywów, żebym mógł sobie rozplanować roczne wydatki. Portrety, zdjęcia z imprez zdecydowanie rzadziej.
Obecnie mam Sony DSC-W50. Wiem, że na pewno potrzebuję stabilizacji obrazu, więcej niewiele.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, Piotrek.
//Zmieniono temat - goltar
MC - Czw 14 Lut, 2008
Ja tu widze nastepujace mozliwosci:
1. Sony A700+kit 18-70 = ok 4 tys
2. Canon 450+18-55 IS = 2749 (zostaje jeszcze troche na tele)
3. Nikon D80+ob. 18-70 lub 18-135 za 3500zl
4. Sony A300/350+kit 18-70 pewnie za jakies 3200-3500
Wiecej mi do glowy nie przychodzi. Canon 40D z jakimkolwiek obiektywem jest juz sporo drozszy niz napisales. Nikon D200 rowniez.
Swiadomie pominalem Olka, bo na tym systemie sie nie znam.
Ceny: cyfrowe.pl
goltar - Czw 14 Lut, 2008
W tej cenie można kupić Canona 40D + obiektyw kitowy 18-55. Można też poszukać jeszcze 30D + lepszy obiektyw np tu: http://sklep.fotojoker.pl/produkt.php?id=10170.
Arek - Czw 14 Lut, 2008
Pomyśl jeszcze o Olympusie E-510 np. w dual kicie:
http://www.fotozakupy.pl/...ct/product/6488
Albo sam korpus E-510 za niecałe 1800 zł:
http://www.fotozakupy.pl/...ct/product/6769
oraz do tego bardzo dobre szkiełko za 1800 zł:
http://www.fotozakupy.pl/...ct/product/1043
Zostaje Ci 400 zł na kartę pamięci i jakąś torbę.
Albo jak lubisz szeroko (pejzaże itp) to:
http://www.fotozakupy.pl/...ct/product/1044
Arek
MC - Czw 14 Lut, 2008
Arku, ale tak mysle, ze skoro kolega chce potem dokupywac lepsze obiektywy, to moglby na poczatek troche lepsza puszke kupic niz ktorys z tych Olkow...
W tym systemie moze E3, ale to juz zdecydowanie drozej.
Arek - Czw 14 Lut, 2008
E510 jest na początek fajny. Na lepszą puszkę przyjdzie czas. Gdyby jeszcze wizjer miał lepszy...
W żadnym Twoim zestawie nie ma szkła, które nadawałoby się na szkło ostateczne. Olek 14-54 spokojnie do takich się zalicza. Ja wole szkła kupować raz a dobrze, a korpusy wymieniać co na przykład 3 lata.
MC - Czw 14 Lut, 2008
No, ale np. kitowy obiektyw w A700 kosztuje 200zl, a to raczej niewiele... Skoro kolega chce troche pozniej inwestowac w szklo, to bedzie kwestia czasu az kupi Carla Zeissa lub cos podobnego
MM - Czw 14 Lut, 2008
Kupić aparat za 4000 zł i do tego podłączać szkło za 200 zł.... dla mnie zero logiki. Dzisiaj koleżanka mająca 350D miała okazję na plenerku pobawić się moją szlarnią. Jak myślicie, woli kupić 5D czy np. 70-200/2.8 L? plus jakąś stałkę? Nadmienię tylko, że koleżanka posiada obecnie Sigmę 18-200. Ja jej jednoznaczne zdanie w tej kwestii już znam. Tyle porównania praktyki i teoretyzowania.
mavierk - Czw 14 Lut, 2008
no w sumie cokolwiek + 50/1.8 + 85/1.8 + 35/2 byłoby niczego sobie
No właśnie...
d40x + 18-200VR
Super zestaw i 4k
MC - Pią 15 Lut, 2008
No to kolega moze kupic A200+CZ16-80.
piotr_u. - Pią 15 Lut, 2008
Dziękuję za Wasze sugestie.
Najbardziej na razie w tym zestawieniu podoba mi się Olympus E-510 z dual kitem. A jak przy nim wypada Pentax K10D?
Arek - Pią 15 Lut, 2008
Bardzo dobrze. Teraz masz promocję i za 2500 zł masz zestaw z kitem i torbą:
http://www.cyfrowe.pl/apa...i-ob-18-55.html
Ten kit nie dorówna 14-54 Olympusa, ale jak na kita jest dobry. No i zostaje Ci 1500 zł na
jakieś dodatkowe szkiełko. Starczy na np. Sigmę 70-300 APO i jeszcze zostanie na karty pamięci.
mavierk - Pią 15 Lut, 2008
No to może tak:
Body - jakiekolwiek.
Szkło:
CZ 16-80
Nikkor 18-200VR albo 18-70 + 55-200VR albo 16-85VR jak się sprawdzi
Canon 18-55IS + 55-250IS
Pentax 18-55 + 55-200
No i Olek w dopelkicie
W sumie tylko sony da Ci to coś, co uważam za coś
igorax - Pią 15 Lut, 2008
Canon 400D lub 350D a do tego Tamron 17-50/2.8 lub Sigma 18-50 i Sigma 50-150 / lub Tokina 50-135 lub ekonomicznie Canon 50-250 IS
piotr_u. - Sob 16 Lut, 2008
Który zestaw robi lepsze zdjęcia i który ma lepszy AF?
1. Olympus E-510 + Olympus ZUIKO DIGITAL 14-54mm;
czy
2. Pentax K10D + Sigma 70-300 APO ?
Canon 400D nie ma stabilizacji.
Monastor - Sob 16 Lut, 2008
piotr_u., owszem ma, w dwóch nowych kitowych obiektywach... no chyba, że kupisz polecaną sigmę lub tamrona. Wtedy będziesz miał światło 2.8 , a to lepsze niż jakakolwiek stabilizacja. Do tego możesz się podratować wyższą czułością bo Canon dobrze sobie radzi z wysokim ISO.
Stabilizacja tak naprawdę przydaje się w teleobiektywach. Brakuje mi jej przy Sigmie 100-300 F/4 EX... ale to i tak lepiej niż taki Canon 70-300 F/4-5.6 z IS
Stabilizator obrazu ma taką wadę, że ruchu nie zamrozi. W tym pomoże tylko jaśniejszy obiektyw lub wyższa czułość. Jeśli szumy olka i pentaxa Cię nie odstraszają to możesz równie dobrze wziąć któregoś z nich... ale nie z kitem tylko z jakimś jasnym standardem. Stabilizowane 2.8 to całkiem niezły pomysł, a i w 4000 powinieneś się zmieścić.
piotr_u. - Sob 16 Lut, 2008
i lepsze od tamtych dwóch modeli z obiektywami, które wymieniłem wcześniej? Może zadaje banalne pytania, ale się po prostu nie znam, a chcę robić ładne zdjęcia To znaczy chciałbym kupić aparat którym da się zrobić najładniejsze zdjęcia (najbardziej naturalne). A na stabilizację się uparłem, bo teraz ponad połowa zdjęć idzie do kosza...
Monastor - Sob 16 Lut, 2008
piotr_u., bez stabilizacji da się spokojnie żyć. Może powinieneś poprawić chwyt. Praca nad oddechem i ułożeniem rąk przy robieniu zdjęć potrafi bardzo pomóc.
Moim zdaniem zdjęcia wykonane Tamronem 17-50 F/2.8 czy Sigmą 18-50 F/2.8 będą lepsze niż te zrobione którymkolwiek z kitowych obiektywów... a już na pewno łatwiej będzie zrobić zdjęcia w niekorzystnych warunkach, przede wszystkim na o wiele lepsze światło
mavierk - Sob 16 Lut, 2008
lol... stabilizacja fajny dodatek, ale 2.8 to coś znacznie lepszego (a 2.8 i stabilizacja to już w ogóle)
Puszki, o których piszemy dają niemalże takie same możliwości - a jakością obrazu nie odbiegają od canona 40d czy Nikona d300
Dlatego nie napisałem ani razu jaką puszke musisz wybrać - lustrzanka to obiektywy, nie body (to tak, jakbyś chciał wiercić wiertarką bez wiertła - nie bardzo Ci się to uda, co lepsze:
wiertłem do drewna nie przewiercisz metalu - tak samo jak )
a obiektywem szerokokątnym nie zrobisz portretu
(albo zrobisz, ale będzie kaszanka, tak samo jak z wierceniem)
Zastanów się nad obiektywami i co najważniejsze:
poczytaj o nich
Smola - Sob 16 Lut, 2008
- > piotr_u:
1. Stabilizacja pomaga utrzymac i zrobic nieporuszone zdjecie w kiepskich warunkach oswietleniowych.
2. Swiatlo 2.8 ( duza jasnosc )
- pomaga utrzymac nieporuszone zdjecie w kiepskich warunkach oswietleniowych,
- pozwala zazmrozic ruch ( sportowca, zwierzaka ) jak jest dostateczna ilosc swiatla,
- przyslona 2.8 moze byc juz spokojnie wykorzystywana do zdjec portretowych
Widzisz juz przewage ?
Musisz takze byc swiadomym faktu, ze w tanszych szklach czesto mamy starsze wersje lub gorszej jakosci stabilizacje.
Monastor - Sob 16 Lut, 2008
mavierk napisał/a: |
Puszki, o których piszemy dają niemalże takie same możliwości - a jakością obrazu nie odbiegają od canona 40d czy Nikona d300
|
K10D i E510?
Na ISO 100 może i nie odbiegają
Co do znaczenia obiektywów zgadzam się w 100%
mavierk - Nie 17 Lut, 2008
sory, patrze przez pryzmat swoich wymagań - fotki na net, albo na 30 x 40 maksymalnie - a jak juz takie do wywolania, to odpowiednio przygotowane i wybrane - wśród tych z iso do 800
więc co za różnica?
Monastor - Nie 17 Lut, 2008
mavierk, no taka jak napisałem... do pewnego formatu i tylko do 800 ISO. Czyli w tylko pewnych warunkach nie odbiegają. Jak potrzebujesz podnieść czułość, zrobić cropa, wywołać w większym formacie... wtedy okazuje się, że jednak odbiegają.
piotr_u. - Nie 17 Lut, 2008
Smola, Cytat: | 1. Stabilizacja pomaga utrzymac i zrobic nieporuszone zdjecie w kiepskich warunkach oswietleniowych.
2. Swiatlo 2.8 ( duza jasnosc )
- pomaga utrzymac nieporuszone zdjecie w kiepskich warunkach oswietleniowych,
- pozwala zazmrozic ruch ( sportowca, zwierzaka ) jak jest dostateczna ilosc swiatla,
- przyslona 2.8 moze byc juz spokojnie wykorzystywana do zdjec portretowych
Widzisz juz przewage ? |
Teraz widzę. Szczególnie podoba mi się drugi podpunkt. Czytając o samych aparatach, bez zagłębiania się w obiektywy, odniosłem wrażenie, że stabilizacja to najlepsza rzecz jaką kiedykolwiek wymyślono dla ludzi z moim problemem...
Poczytałem też trochę o 400D i akurat jego małe rozmiary nie powinny mi przeszkadzać (nie mam zbyt dużych dłoni). Natomiast opinie o jakości zdjęć, rozdzielczości, szumach i ogólnie o jego mozliwościach po połączeniu z dobrym obiektywem są bardzo zachęcające. Teraz tylko zostaje mi czekać na jakiś dzień wolny i sprawdzić go na żywo.
I jeszcze jedno pytanie: Czy zdjęcia podczas testu 400D były robione obiektywem kitowym?
igorax - Nie 17 Lut, 2008
piotr_u. napisał/a: |
I jeszcze jedno pytanie: Czy zdjęcia podczas testu 400D były robione obiektywem kitowym? |
raczej tak.
Arek - Nie 17 Lut, 2008
Oprócz fotek scenki, które były robione stałką 1.8/50
piotr_u. - Pon 18 Lut, 2008
Cytat: | Skrytykować trzeba także balans bieli Światło słoneczne. Użycie tego ustawienia przy fotografowaniu w świetle słonecznym spowoduje bardzo dobre nasycenie barw, ale kolory zostają źle określone ze średnim błędem aż 9.62. | - cytat z testu.
Czy można temu zaradzić wybierając inne ustawienie przy tym świetle? Jeśli tak, to jakie? Co prawda wiele fotografuję o zachodzie słońca ale, chyba podobnie jak większość amatorów, większość zdjęć robię w dzień.
A teraz poruszę zupełnie inny wątek - przepraszam, ale naprawdę mnie to irytuje. Dlaczego w komentarzach do testów jedni wychwalają dany aparat, a inni twierdzą, że jest do niczego? Dzięki temu nie wiadomo komu wierzyć (niby jeden i drugi miał aparat w rękach...). Przydałby się większy obiektywizm osób zamieszczających swoje wypowiedzi. Czy nie najważniejszy jest stosunek jakość zdjęć - cena aparatu? Dla mnie (i pewnie dla wielu średniozamożnych decydujących się na wejście w jakiś system) to jest najważniejsze, a nie np. ilość dostępnych oryginalnych obiektywów (są też innych firm), rodzaj karty, czy ilość przycisków na korpusie. Może nie mam racji, ale za to mam takie rozterki.
Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasową pomoc.
MC - Pon 18 Lut, 2008
Piotrze, rozne opinie o danym aparacie moga oczywiscie byc powodowane genetycznym uczuleniem na firme, ktora go wyprodukowala
Ale tak powaznie, to czesto wynika to z tego, ze doswiadczony, zaawansowany uzytkownik bedzie widzial braki w aparacie, ktorych poczatkujacy, robiacy zdjecia "cioci jedzacej schabowego na urodzinach kuzyna" nawet nie zauwazy.
komor - Pon 18 Lut, 2008
Wiele też zależy od tego, jaki rodzaj fotografii się uprawia. Są osoby cyzelujące każdy kadr, którym nie przeszkadzają braki "reporterskie", a przeszkadza mały wizjer. Są tacy, co chodzą po górach i ważnym kryterium jest odporność lub szczelność sprzętu. I tak można ciągnąć...
Niestety nie wszyscy w swoich opiniach zaznaczają, że to ich subiektywne zdanie, a nie obiektywna wada aparatu, albo że ta obiektywna wada nie da wszystkich ma znaczenie.
MC - Pon 18 Lut, 2008
komor napisał/a: | (...) a nie obiektywna wada aparatu, albo że ta obiektywna wada nie da wszystkich ma znaczenie. |
Wlasnie. Nie kazdy potrzebuje wysokich iso, nie kazdy potrzebuje super szybkiego AF itp. Dla jednych priorytetem jest to, dla drugiego tamto.
piotr_u. - Pon 18 Lut, 2008
Widzę, że zostaje mi się jedynie do tego przyzwyczaić i intensywnie uczyć
A teraz zapytam ponownie:
Cytat: | Skrytykować trzeba także balans bieli Światło słoneczne. Użycie tego ustawienia przy fotografowaniu w świetle słonecznym spowoduje bardzo dobre nasycenie barw, ale kolory zostają źle określone ze średnim błędem aż 9.62.
- cytat z testu.
Czy można temu zaradzić wybierając inne ustawienie przy tym świetle? Jeśli tak, to jakie? Co prawda wiele fotografuję o zachodzie słońca ale, chyba podobnie jak większość amatorów, większość zdjęć robię w dzień. |
Arek - Pon 18 Lut, 2008
Można robić w RAW-ach. Problem rozwiąże się sam.
komor - Pon 18 Lut, 2008
piotr_u, te przekłamania nie są na takim poziomie, że słońce zamiast biało-żółte to wychodzi zielone czy czerwone. Optyczni mierzą to przy pomocy tablicy i wychodzą im jakieś tam procenty, więc o tym piszą, że wyszło im sporo.
O ile nie potrzebujesz fotografować przy świetle słonecznym malarstwa i osiągać wierność barwną reprodukcji, to się tym po prostu nie przejmuj. Ewentualne przesunięcia można skorygować potem w komputerze, jeśli nie są dramatyczne. Ja i tak polecam fotografowanie w RAW, wtedy balans bieli można precyzyjnie dobrać w komputerze, na przykład na podstawie kawałka kadru, który powinien być biały (ściana, koszulka, itd.).
A jeśli jest to dla Ciebie kluczowy dylemat to 400D, podobnie jak inne aparaty, umożliwia wybranie własnego wzorca bieli i pstrykanie zdjęć z temperaturą barwową dobraną dla takiego pomiaru. Czyli idziesz na plażę zabierając ze sobą białą kartkę, fotografujesz tę kartkę i ustawiasz ją jako wzorzec bieli. Potem pstrykasz do woli z WB=Custom.
piotr_u. - Pon 18 Lut, 2008
Dziękuję komor, niestety, mi właśnie tak trzeba tłumaczyć Oj, dużo tej nauki przede mną
zaraz idę oglądać to co będzie na półkach
Smola - Pon 18 Lut, 2008
Rób w Rawach - na karte 2 gb wchodzi tak kolo 200. Wystarczy. Zgrywasz. Potem w DPP wszystko mozna zmienic. A na jpeg zawsze mozesz convert zrobic.
piotr_u. - Wto 19 Lut, 2008
Znalazłem Canona 400D z obiektywem kitowym za 620 euro i podobno jest to tutaj (Dublin) najniższa cena... Czy Tamron 17-50 F/2.8 to najlepsza propozycja w miarę uniwersalnego obiektywu na początek?
MC - Wto 19 Lut, 2008
Tamron bedzie dobrym wyborem
|
|