forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka z kitem w cenie do 4 000zł?

piotr_u. - Czw 14 Lut, 2008
Temat postu: Lustrzanka z kitem w cenie do 4 000zł?
Witam wszystkich.
Chciałbym kupić aparat z możliwością zmiany obiektywów, który wystarczy mi na kilka lat. Cena miałaby obejmować aparat z kitem. Będę używał go najczęściej do fotografowania szeroko pojętej przyrody - od owadów po ptaki (zdjęcia w ruchu), jak również widoków, w głównej mierze wody. Prosiłbym tez o ewentualne zestawienie odpowiednich obiektywów, żebym mógł sobie rozplanować roczne wydatki. Portrety, zdjęcia z imprez zdecydowanie rzadziej.
Obecnie mam Sony DSC-W50. Wiem, że na pewno potrzebuję stabilizacji obrazu, więcej niewiele.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, Piotrek.

//Zmieniono temat - goltar

MC - Czw 14 Lut, 2008

Ja tu widze nastepujace mozliwosci:
1. Sony A700+kit 18-70 = ok 4 tys
2. Canon 450+18-55 IS = 2749 (zostaje jeszcze troche na tele)
3. Nikon D80+ob. 18-70 lub 18-135 za 3500zl
4. Sony A300/350+kit 18-70 pewnie za jakies 3200-3500
Wiecej mi do glowy nie przychodzi. Canon 40D z jakimkolwiek obiektywem jest juz sporo drozszy niz napisales. Nikon D200 rowniez.
Swiadomie pominalem Olka, bo na tym systemie sie nie znam.
Ceny: cyfrowe.pl

goltar - Czw 14 Lut, 2008

W tej cenie można kupić Canona 40D + obiektyw kitowy 18-55. Można też poszukać jeszcze 30D + lepszy obiektyw np tu: http://sklep.fotojoker.pl/produkt.php?id=10170.
Arek - Czw 14 Lut, 2008

Pomyśl jeszcze o Olympusie E-510 np. w dual kicie:
http://www.fotozakupy.pl/...ct/product/6488

Albo sam korpus E-510 za niecałe 1800 zł:
http://www.fotozakupy.pl/...ct/product/6769

oraz do tego bardzo dobre szkiełko za 1800 zł:
http://www.fotozakupy.pl/...ct/product/1043

Zostaje Ci 400 zł na kartę pamięci i jakąś torbę.

Albo jak lubisz szeroko (pejzaże itp) to:
http://www.fotozakupy.pl/...ct/product/1044

Arek

MC - Czw 14 Lut, 2008

Arku, ale tak mysle, ze skoro kolega chce potem dokupywac lepsze obiektywy, to moglby na poczatek troche lepsza puszke kupic niz ktorys z tych Olkow...
W tym systemie moze E3, ale to juz zdecydowanie drozej.

Arek - Czw 14 Lut, 2008

E510 jest na początek fajny. Na lepszą puszkę przyjdzie czas. Gdyby jeszcze wizjer miał lepszy...

W żadnym Twoim zestawie nie ma szkła, które nadawałoby się na szkło ostateczne. Olek 14-54 spokojnie do takich się zalicza. Ja wole szkła kupować raz a dobrze, a korpusy wymieniać co na przykład 3 lata.

MC - Czw 14 Lut, 2008

No, ale np. kitowy obiektyw w A700 kosztuje 200zl, a to raczej niewiele... Skoro kolega chce troche pozniej inwestowac w szklo, to bedzie kwestia czasu az kupi Carla Zeissa :mrgreen: lub cos podobnego
MM - Czw 14 Lut, 2008

Kupić aparat za 4000 zł i do tego podłączać szkło za 200 zł.... dla mnie zero logiki. Dzisiaj koleżanka mająca 350D miała okazję na plenerku pobawić się moją szlarnią. Jak myślicie, woli kupić 5D czy np. 70-200/2.8 L? plus jakąś stałkę? Nadmienię tylko, że koleżanka posiada obecnie Sigmę 18-200. Ja jej jednoznaczne zdanie w tej kwestii już znam. Tyle porównania praktyki i teoretyzowania.
mavierk - Czw 14 Lut, 2008

no w sumie cokolwiek + 50/1.8 + 85/1.8 + 35/2 byłoby niczego sobie

No właśnie...

d40x + 18-200VR

Super zestaw i 4k :D

MC - Pią 15 Lut, 2008

No to kolega moze kupic A200+CZ16-80. :mrgreen:
piotr_u. - Pią 15 Lut, 2008

Dziękuję za Wasze sugestie.
Najbardziej na razie w tym zestawieniu podoba mi się Olympus E-510 z dual kitem. A jak przy nim wypada Pentax K10D?

Arek - Pią 15 Lut, 2008

Bardzo dobrze. Teraz masz promocję i za 2500 zł masz zestaw z kitem i torbą:
http://www.cyfrowe.pl/apa...i-ob-18-55.html

Ten kit nie dorówna 14-54 Olympusa, ale jak na kita jest dobry. No i zostaje Ci 1500 zł na
jakieś dodatkowe szkiełko. Starczy na np. Sigmę 70-300 APO i jeszcze zostanie na karty pamięci.

mavierk - Pią 15 Lut, 2008

No to może tak:

Body - jakiekolwiek.
Szkło:
CZ 16-80
Nikkor 18-200VR albo 18-70 + 55-200VR albo 16-85VR jak się sprawdzi :)
Canon 18-55IS + 55-250IS
Pentax 18-55 + 55-200
No i Olek w dopelkicie

W sumie tylko sony da Ci to coś, co uważam za coś :P

igorax - Pią 15 Lut, 2008

Canon 400D lub 350D a do tego Tamron 17-50/2.8 lub Sigma 18-50 i Sigma 50-150 / lub Tokina 50-135 lub ekonomicznie Canon 50-250 IS
piotr_u. - Sob 16 Lut, 2008

Który zestaw robi lepsze zdjęcia i który ma lepszy AF?
1. Olympus E-510 + Olympus ZUIKO DIGITAL 14-54mm;
czy
2. Pentax K10D + Sigma 70-300 APO ?

Canon 400D nie ma stabilizacji.

Monastor - Sob 16 Lut, 2008

piotr_u., owszem ma, w dwóch nowych kitowych obiektywach... no chyba, że kupisz polecaną sigmę lub tamrona. Wtedy będziesz miał światło 2.8 , a to lepsze niż jakakolwiek stabilizacja. Do tego możesz się podratować wyższą czułością bo Canon dobrze sobie radzi z wysokim ISO.

Stabilizacja tak naprawdę przydaje się w teleobiektywach. Brakuje mi jej przy Sigmie 100-300 F/4 EX... ale to i tak lepiej niż taki Canon 70-300 F/4-5.6 z IS

Stabilizator obrazu ma taką wadę, że ruchu nie zamrozi. W tym pomoże tylko jaśniejszy obiektyw lub wyższa czułość. Jeśli szumy olka i pentaxa Cię nie odstraszają to możesz równie dobrze wziąć któregoś z nich... ale nie z kitem tylko z jakimś jasnym standardem. Stabilizowane 2.8 to całkiem niezły pomysł, a i w 4000 powinieneś się zmieścić.

piotr_u. - Sob 16 Lut, 2008

i lepsze od tamtych dwóch modeli z obiektywami, które wymieniłem wcześniej? Może zadaje banalne pytania, ale się po prostu nie znam, a chcę robić ładne zdjęcia :) To znaczy chciałbym kupić aparat którym da się zrobić najładniejsze zdjęcia (najbardziej naturalne). A na stabilizację się uparłem, bo teraz ponad połowa zdjęć idzie do kosza...
Monastor - Sob 16 Lut, 2008

piotr_u., bez stabilizacji da się spokojnie żyć. Może powinieneś poprawić chwyt. Praca nad oddechem i ułożeniem rąk przy robieniu zdjęć potrafi bardzo pomóc.

Moim zdaniem zdjęcia wykonane Tamronem 17-50 F/2.8 czy Sigmą 18-50 F/2.8 będą lepsze niż te zrobione którymkolwiek z kitowych obiektywów... a już na pewno łatwiej będzie zrobić zdjęcia w niekorzystnych warunkach, przede wszystkim na o wiele lepsze światło ;-)

mavierk - Sob 16 Lut, 2008

lol... stabilizacja fajny dodatek, ale 2.8 to coś znacznie lepszego (a 2.8 i stabilizacja to już w ogóle)

Puszki, o których piszemy dają niemalże takie same możliwości - a jakością obrazu nie odbiegają od canona 40d czy Nikona d300

Dlatego nie napisałem ani razu jaką puszke musisz wybrać - lustrzanka to obiektywy, nie body (to tak, jakbyś chciał wiercić wiertarką bez wiertła - nie bardzo Ci się to uda, co lepsze:
wiertłem do drewna nie przewiercisz metalu - tak samo jak )
a obiektywem szerokokątnym nie zrobisz portretu
(albo zrobisz, ale będzie kaszanka, tak samo jak z wierceniem)

Zastanów się nad obiektywami i co najważniejsze:

poczytaj o nich

Smola - Sob 16 Lut, 2008

- > piotr_u:

1. Stabilizacja pomaga utrzymac i zrobic nieporuszone zdjecie w kiepskich warunkach oswietleniowych.

2. Swiatlo 2.8 ( duza jasnosc )
- pomaga utrzymac nieporuszone zdjecie w kiepskich warunkach oswietleniowych,
- pozwala zazmrozic ruch ( sportowca, zwierzaka ) jak jest dostateczna ilosc swiatla,
- przyslona 2.8 moze byc juz spokojnie wykorzystywana do zdjec portretowych

Widzisz juz przewage ?

Musisz takze byc swiadomym faktu, ze w tanszych szklach czesto mamy starsze wersje lub gorszej jakosci stabilizacje.

Monastor - Sob 16 Lut, 2008

mavierk napisał/a:

Puszki, o których piszemy dają niemalże takie same możliwości - a jakością obrazu nie odbiegają od canona 40d czy Nikona d300

K10D i E510?
Na ISO 100 może i nie odbiegają :razz:

Co do znaczenia obiektywów zgadzam się w 100%

mavierk - Nie 17 Lut, 2008

sory, patrze przez pryzmat swoich wymagań - fotki na net, albo na 30 x 40 maksymalnie - a jak juz takie do wywolania, to odpowiednio przygotowane i wybrane - wśród tych z iso do 800 :)

więc co za różnica?

Monastor - Nie 17 Lut, 2008

mavierk, no taka jak napisałem... do pewnego formatu i tylko do 800 ISO. Czyli w tylko pewnych warunkach nie odbiegają. Jak potrzebujesz podnieść czułość, zrobić cropa, wywołać w większym formacie... wtedy okazuje się, że jednak odbiegają.
piotr_u. - Nie 17 Lut, 2008

Smola,
Cytat:
1. Stabilizacja pomaga utrzymac i zrobic nieporuszone zdjecie w kiepskich warunkach oswietleniowych.

2. Swiatlo 2.8 ( duza jasnosc )
- pomaga utrzymac nieporuszone zdjecie w kiepskich warunkach oswietleniowych,
- pozwala zazmrozic ruch ( sportowca, zwierzaka ) jak jest dostateczna ilosc swiatla,
- przyslona 2.8 moze byc juz spokojnie wykorzystywana do zdjec portretowych

Widzisz juz przewage ?

Teraz widzę. Szczególnie podoba mi się drugi podpunkt. Czytając o samych aparatach, bez zagłębiania się w obiektywy, odniosłem wrażenie, że stabilizacja to najlepsza rzecz jaką kiedykolwiek wymyślono dla ludzi z moim problemem...
Poczytałem też trochę o 400D i akurat jego małe rozmiary nie powinny mi przeszkadzać (nie mam zbyt dużych dłoni). Natomiast opinie o jakości zdjęć, rozdzielczości, szumach i ogólnie o jego mozliwościach po połączeniu z dobrym obiektywem są bardzo zachęcające. Teraz tylko zostaje mi czekać na jakiś dzień wolny i sprawdzić go na żywo.
I jeszcze jedno pytanie: Czy zdjęcia podczas testu 400D były robione obiektywem kitowym?

igorax - Nie 17 Lut, 2008

piotr_u. napisał/a:

I jeszcze jedno pytanie: Czy zdjęcia podczas testu 400D były robione obiektywem kitowym?


raczej tak.

Arek - Nie 17 Lut, 2008

Oprócz fotek scenki, które były robione stałką 1.8/50
piotr_u. - Pon 18 Lut, 2008

Cytat:
Skrytykować trzeba także balans bieli Światło słoneczne. Użycie tego ustawienia przy fotografowaniu w świetle słonecznym spowoduje bardzo dobre nasycenie barw, ale kolory zostają źle określone ze średnim błędem aż 9.62.
- cytat z testu.
Czy można temu zaradzić wybierając inne ustawienie przy tym świetle? Jeśli tak, to jakie? Co prawda wiele fotografuję o zachodzie słońca ale, chyba podobnie jak większość amatorów, większość zdjęć robię w dzień.

A teraz poruszę zupełnie inny wątek - przepraszam, ale naprawdę mnie to irytuje. Dlaczego w komentarzach do testów jedni wychwalają dany aparat, a inni twierdzą, że jest do niczego? Dzięki temu nie wiadomo komu wierzyć (niby jeden i drugi miał aparat w rękach...). Przydałby się większy obiektywizm osób zamieszczających swoje wypowiedzi. Czy nie najważniejszy jest stosunek jakość zdjęć - cena aparatu? Dla mnie (i pewnie dla wielu średniozamożnych decydujących się na wejście w jakiś system) to jest najważniejsze, a nie np. ilość dostępnych oryginalnych obiektywów (są też innych firm), rodzaj karty, czy ilość przycisków na korpusie. Może nie mam racji, ale za to mam takie rozterki.
Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasową pomoc.

MC - Pon 18 Lut, 2008

Piotrze, rozne opinie o danym aparacie moga oczywiscie byc powodowane genetycznym uczuleniem na firme, ktora go wyprodukowala :razz:
Ale tak powaznie, to czesto wynika to z tego, ze doswiadczony, zaawansowany uzytkownik bedzie widzial braki w aparacie, ktorych poczatkujacy, robiacy zdjecia "cioci jedzacej schabowego na urodzinach kuzyna" nawet nie zauwazy.

komor - Pon 18 Lut, 2008

Wiele też zależy od tego, jaki rodzaj fotografii się uprawia. Są osoby cyzelujące każdy kadr, którym nie przeszkadzają braki "reporterskie", a przeszkadza mały wizjer. Są tacy, co chodzą po górach i ważnym kryterium jest odporność lub szczelność sprzętu. I tak można ciągnąć...
Niestety nie wszyscy w swoich opiniach zaznaczają, że to ich subiektywne zdanie, a nie obiektywna wada aparatu, albo że ta obiektywna wada nie da wszystkich ma znaczenie.

MC - Pon 18 Lut, 2008

komor napisał/a:
(...) a nie obiektywna wada aparatu, albo że ta obiektywna wada nie da wszystkich ma znaczenie.

Wlasnie. Nie kazdy potrzebuje wysokich iso, nie kazdy potrzebuje super szybkiego AF itp. Dla jednych priorytetem jest to, dla drugiego tamto.

piotr_u. - Pon 18 Lut, 2008

Widzę, że zostaje mi się jedynie do tego przyzwyczaić i intensywnie uczyć :wink:
A teraz zapytam ponownie:
Cytat:
Skrytykować trzeba także balans bieli Światło słoneczne. Użycie tego ustawienia przy fotografowaniu w świetle słonecznym spowoduje bardzo dobre nasycenie barw, ale kolory zostają źle określone ze średnim błędem aż 9.62.
- cytat z testu.
Czy można temu zaradzić wybierając inne ustawienie przy tym świetle? Jeśli tak, to jakie? Co prawda wiele fotografuję o zachodzie słońca ale, chyba podobnie jak większość amatorów, większość zdjęć robię w dzień.

Arek - Pon 18 Lut, 2008

Można robić w RAW-ach. Problem rozwiąże się sam.
komor - Pon 18 Lut, 2008

piotr_u, te przekłamania nie są na takim poziomie, że słońce zamiast biało-żółte to wychodzi zielone czy czerwone. Optyczni mierzą to przy pomocy tablicy i wychodzą im jakieś tam procenty, więc o tym piszą, że wyszło im sporo.
O ile nie potrzebujesz fotografować przy świetle słonecznym malarstwa i osiągać wierność barwną reprodukcji, to się tym po prostu nie przejmuj. Ewentualne przesunięcia można skorygować potem w komputerze, jeśli nie są dramatyczne. Ja i tak polecam fotografowanie w RAW, wtedy balans bieli można precyzyjnie dobrać w komputerze, na przykład na podstawie kawałka kadru, który powinien być biały (ściana, koszulka, itd.).
A jeśli jest to dla Ciebie kluczowy dylemat to 400D, podobnie jak inne aparaty, umożliwia wybranie własnego wzorca bieli i pstrykanie zdjęć z temperaturą barwową dobraną dla takiego pomiaru. Czyli idziesz na plażę zabierając ze sobą białą kartkę, fotografujesz tę kartkę i ustawiasz ją jako wzorzec bieli. Potem pstrykasz do woli z WB=Custom.

piotr_u. - Pon 18 Lut, 2008

Dziękuję komor, niestety, mi właśnie tak trzeba tłumaczyć :oops: Oj, dużo tej nauki przede mną :roll:
zaraz idę oglądać to co będzie na półkach :)

Smola - Pon 18 Lut, 2008

Rób w Rawach - na karte 2 gb wchodzi tak kolo 200. Wystarczy. Zgrywasz. Potem w DPP wszystko mozna zmienic. A na jpeg zawsze mozesz convert zrobic.
piotr_u. - Wto 19 Lut, 2008

Znalazłem Canona 400D z obiektywem kitowym za 620 euro i podobno jest to tutaj (Dublin) najniższa cena... Czy Tamron 17-50 F/2.8 to najlepsza propozycja w miarę uniwersalnego obiektywu na początek?
MC - Wto 19 Lut, 2008

Tamron bedzie dobrym wyborem :smile:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group