|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Proszę o pomoc w wyborze i opinie.
grego130386 - Sro 23 Paź, 2013 Temat postu: Proszę o pomoc w wyborze i opinie. Witam i proszę o radę starszych i bardziej doswiadczonych
Od razu muszę zaznaczyć że nie zajmuję się fotografią zawodowo, jestem amatorem który jednak chce już przesiąść się na coś lepszego.
Do tej pory miałem Fuji S9600
Matryca 1/1.6'' (crop 4.5) wcale nie najmniejsza z możliwych + niewymienne szkło typu zoom 6.2 - 66.7 mm (odpowiednik 28 - 300mm dla 35mm) przy świetle f/2.8 - 4.9.
Wycisnąłem z niego chyba wszystko co się dało np. astro, przyroda, makro. (kilka przykładów)
Ten aparat oddałem młodemu pokoleniu, niech się młodzież uczy.
Teraz do rzeczy:
Przeprowadziłem się ostatnio w okolicę dość ładną pod względem widoków. Ze starą mydelniczką żonki weszliśmy na górkę a tam [URL=https://plus.google.com/photos/102164627825707956525/albums/5937922519020403905/5937922520908111618?pid=5937922520908111618&oid=102164627825707956525 ]taaaki widok[/URL]
Pomyślałem że fajnie by było mając taką automatyczną głowiece
i jakieś lustro z szerokim obiektywem, zrobić panoramę sferyczną plus kilka timelapsów i byłby z tego fajny materiał.
Do tego uniwersalny zoom i mam zestaw do rozwijania się.
Oczywiście są proste rozwiązania, zestaw stałek na każdą okazję i po sprawie ale, ja nie mam czasu i zamiaru za każdym razem żonglować obiektywami, nie jestem
zawodowcem nie żyję z robienia zdjęć. To ma być przyjemność, i łapanie chwili. Po za tym żonka nigdzie by ze mną nie poszła wiedząc że co chwila będę stawał i ją
opóźniał.
Poczytałem, prześledziłem testy i wychodzi na to że można to zrobić mniej więcej tak, żeby nie o dźwigać się jak wół.
Podstawą mógłby być :
A) Canon 700D/650D
B) GH2
A + :
1) Canon EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS II (819 zł)
2) Tamron SP AF 10-24 mm f/3.5-4.5 Di II LD (1708 zł)
3) Tamron 18-200 mm F/3.5-6.3 XR Di II LD (639 zł)
4) SAMYANG 14mm f/2.8 ED AS IF UMC (1200 zł)
B + :
1) Panasonic Lumix G VARIO 45-200mm f/4.0-5.6 (1250 zł)
2) Panasonic LUMIX G VARIO 14-45mm f/3.5-f/5.6 (999 zł)
3) Olympus 14-150mm f.4.0- 5.6 @ (1800 zł)
4) Sigma 19 F2.8 DN A (699 zł)
A 1,2 (~ 2500 zł) Daje mi możliwość chodzenia z założonym 55-200, w plecaku czeka na dojście na szczyt i widoczki 10-24, czyli akcji nie przegapię ale czy nie za wąsko ?
A 3,4 (~ 1800 zł) Uniwersalny ale chyba najsłabszy jakościowo jako główny, 19 mm czeka na timelapsy i widoczki, tylko znowu czy to nie za szeroko ?
A 3 (~ 640 zł) Może ktoś miał podobną sytuację i wie że tyle wystarczy ?
Bardzo podobnie z B (B 1,2), (B3,4), (B3)
Oprócz takich wycieczek sprzęt ma się też sprawdzić "u cioci na urodzinach", astro i makro ale z tym to chyba nie będzie żadnego problemu .
Podsumowując podzielcie się swoimi przemyśleniami i radami. Np. dlaczego A 1,2 a nie B 3, lub A 3,4
Może da się inaczej w podobnej cenie? Jak Wy forumowicze skonstruowalibyście swój zestaw?
kojut - Sro 23 Paź, 2013 Temat postu: Re: Proszę o pomoc w wyborze i opinie.
grego130386 napisał/a: | Może da się inaczej w podobnej cenie? Jak Wy forumowicze skonstruowalibyście swój zestaw? |
Pentax w dual kicie i do tego UWA sigmy (10-20/4-5.6) lub tamrona (10-24)
grego130386 - Sro 23 Paź, 2013
Dziękuję za odpowiedź i już zabieram się za studiowanie tematu Pentaxa.
muzyk - Sro 23 Paź, 2013
grego130386 napisał/a: | A + :
1) Canon EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS II (819 zł)
2) Tamron SP AF 10-24 mm f/3.5-4.5 Di II LD (1708 zł)
3) Tamron 18-200 mm F/3.5-6.3 XR Di II LD (639 zł)
4) SAMYANG 14mm f/2.8 ED AS IF UMC (1200 zł) |
Po kiego Ci ten tampon 18-200? Szkoda kasy na szajs.
Jeśli tampon, to 17-50 2.8, 70-200 2.8 VC, czy 90 makro VC albo bez VC, a najlepiej 60 f2 makro (nawet się do krajobrazów nada...)
Zamiast Tamrona 10-24 polecam Tokinę 11-16 2.8
albo... TYLKO ciamcianga 14 2.8 - owszem, stałka, bez AF, ale... JAKA!
Z aparatów - 600D wystarczy.
Jeśli bezlustro, to Panasonic GX1. Aż za nadto...
ale też z odpowiednim oszkleniem:
12 f2 Olympus, albo budżetowy 14 2.5 Panasonic - prawie petarda
obowiązkowo Panas 20 1.7 i Oly 45 1.8 - oba szkła: PETARDY MAX
Sigma 60 2.8 DN - petarda max +.
Andrzej.M. - Czw 24 Paź, 2013
grego130386 napisał/a: | 19 mm czeka na timelapsy i widoczki, tylko znowu czy to nie za szeroko ? |
toż to prawie standard (cropx2) -38mm.
Czemu Canon?
Nikon i Pentax mają dużo lepsze matryce. A Pentax k-30 i K-50 dodatkowo lepszy korpus - bliżej mu do 70D. (uszczelki, pryzmat ergonomia, dwie rolki itp). No i stopy magnezu na szkielecie stalowym. Bierzesz z dwoma obiektywami (18-55 i 50-200) do tego Samyanga 14/2,8 i gotowe. Zostaje ci kasa na jasną stałkę.
WojciechW - Czw 24 Paź, 2013
W dualkicie to były Olki, a a Pentaxach w dualkicie słyszę po raz pierwszy, choć zasadniczo coś takiego posiadam. Niestety w systemie Pentaxa raczej nie ma takich okazji na tanie stałki jak u Canona i Nikona.
Doradzałbym Koledze branie pod uwagę również Nikony. A taki 18-105 to chyba całkiem fajny obiektyw na różne wycieczki - można by go może uzupełnić jakimiś jasnymi stałkami.
I jeszcze taka uwaga - w przeciwieństwie do zaodowca amator, zwłaszcza łączący fotografię z turystyką bardziej nosi aparaty niż trzyma je w ręku. Bardziej może mu pasować coś lżejszego niż zawodowcowi.
Serdecznie pozdrawiam,
WojciechW
kojut - Czw 24 Paź, 2013
WojciechW napisał/a: | W dualkicie to były Olki, |
Wiem, miałem
WojciechW napisał/a: | a Pentaxach w dualkicie słyszę po raz pierwszy, choć zasadniczo coś takiego posiadam. |
Pentaxa w zestawie też można kupić z dwoma obietywami (dwa-dual, zestaw-kit)
WojciechW napisał/a: | Niestety w systemie Pentaxa raczej nie ma takich okazji na tanie stałki jak u Canona i Nikona. | Nikon ma 50/1.8 za ok. 700zł, podobnie jak Pentax. Canon ma za 500zł i tu jest taniej. 35/1.8 Nikona za ok. 800zł a Pentax 35/2.4 (1/2ev ciemniej ale ostry od pełnej) za ok. 700zł. Canon ma 35/2 za 1100zł. Jak widać ceny zbliżone.
WojciechW napisał/a: | Doradzałbym Koledze branie pod uwagę również Nikony. ...można by go może uzupełnić jakimiś jasnymi stałkami. |
Podobnie jak Pentaxa I w bardzo zbliżonej cenie.
WojciechW napisał/a: | I jeszcze taka uwaga - w przeciwieństwie do zaodowca amator, zwłaszcza łączący fotografię z turystyką bardziej nosi aparaty niż trzyma je w ręku. Bardziej może mu pasować coś lżejszego niż zawodowcowi. |
K-500, całkiem mały i lekki korpus z dużym wizjerem i w miarę dobrą matrycą. Do tego lekkie DAL lub całkiem uniwersalny DA 35/2.4 i mamy fajny zestaw wycieczkowy- lekki i ze świetną ergonomią.
grego130386 - Sob 26 Paź, 2013
WojciechW Nie jestem zawodowcem a jednak zawsze szedłem z aparatem w łapce .
Czytam o Nikonie D5300, nie pogardzę bajerami w stylu GPS, Wifi w końcu wszystko jest dla ludzi, ale dużo bardziej zachęca mnie 1080p/60p. Bo drugą funkcją będzie nagrywanie.
AndrzejM.Makuch To 19mm to pomyłka chyba ze zmęczenia Oczywiście racja że 38 to już nie szeroki. Jeśli chodzi o Pantaxa np. K-5 II to po poprsotu jest miodzio ale, jak zawsze jest jakieś ale, 1080p/30p i brak pełnego manuala przy kręceniu i chyba brak AF. Ale czy to w ogóle będzie mi potrzebne?
Muzyk Strasznie mnie zainteresowałeś tym tamponem 17/50 2.8 i chyba nie zależnie od puszki to będzie pierwszy startowy obiektyw. Wyjdę na jakąś górkę nagram coś popstrykam, i sam zobaczę co więcej mi potrzebne. Btw nie mówiliście że na stronie Nikona jest taki fajny symulator obiektywów. Jak dla mnie to bardzo pomocne bo daje na przykładzie wyobrażenie jaki kąt daje ile mm. Symulator
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i odpowiedzi. Tak to już jest że jak biedny polak chce coś kupić to będzie rozważał po 10 razy wszystko żeby za daną cenę mieć maksymalnie dobry sprzęt. Może jeszcze poczekam, przecież Canon został z 700D który nie ma 1080/60, GPS, Wifi. Za chwilę napewno wyjdzie 750D właśnie z tymi bajerami. Albo może Pen się kapnie i doda manuala i 60 klatek do nagrywania. Wewnie by wtedy wykosił konkurencje .
jaad75 - Sob 26 Paź, 2013
WojciechW napisał/a: | W dualkicie to były Olki, a a Pentaxach w dualkicie słyszę po raz pierwszy, choć zasadniczo coś takiego posiadam. | Co świadczy tylko o tym, że nie za bardzo orientujesz się w ofercie.
WojciechW napisał/a: | Niestety w systemie Pentaxa raczej nie ma takich okazji na tanie stałki jak u Canona i Nikona. | To również świadczy o powyższym.
grego130386 napisał/a: | jak zawsze jest jakieś ale, 1080p/30p i brak pełnego manuala przy kręceniu i chyba brak AF. Ale czy to w ogóle będzie mi potrzebne? |
grego130386 napisał/a: | nie ma 1080/60 |
grego130386 napisał/a: | i 60 klatek do nagrywania. | Do czego potrzebujesz 60fps (już pomijając, że u nas standardem jest 50)? Wiesz do czego wykorzystasz pełny manual?
muzyk - Sob 26 Paź, 2013
grego130386 napisał/a: | Tak to już jest że jak biedny polak chce coś kupić to będzie rozważał po 10 razy wszystko żeby za daną cenę mieć maksymalnie dobry sprzęt. |
Co do Tamrona, pamiętaj, że jest świetny optycznie, ma dość głośny i nie najszybszy autofocus, obchodź się z nim odpowiednio, dekielki, unikaj kurzu.
Posłuży.
Taki raz kupiłem nowy i mimo, że jest opinia iż może występować niepoprawne ustawianie ostrości za czy przed obiektem - miałem szczęście. Szkło okazało się bdb (przy okazji innego zlecenia, przetestowano go w serwisie Canona i Tamrona w Hamburgu).
Oczywiście piszę o wersji bez VC, czyli stabilizacji.
Moim zdaniem, nie warto, jeśli kasa szczupła, dopłacać do wersji VC.
Poza tym, jeśli chcesz filmować, pomyśl nad manualnymi obiektywami.
Z Nikonem nie będą na nieskończoność ostrzyły szkła m42, ale ... jeśli się obejdziesz bez nieskończoności, coś tam można ufocić.
jaad75 - Sob 26 Paź, 2013
muzyk napisał/a: | Moim zdaniem, nie warto, jeśli kasa szczupła, dopłacać do wersji VC. | Akurat jeśli mowa o filmowaniu, to zdecydowanie warto.
muzyk - Sob 26 Paź, 2013
Cytat: | Akurat jeśli mowa o filmowaniu, to zdecydowanie warto. |
Hmm, jeśli nie ma podłączenia wyjścia na zewnętrzny mikrofon, to czy nie będzie słuchać pracy VC na filmie?
Czy nie lepiej filmować czymś manualnym?
Owszem, w razie W zawsze można VC wyłączyć, ale jeśli kasy mało...
poza tym, optyka tego starego delikatnie zdaje się być lepsza.
jaad75 - Sob 26 Paź, 2013
muzyk napisał/a: |
Hmm, jeśli nie ma podłączenia wyjścia na zewnętrzny mikrofon, to czy nie będzie słuchać pracy VC na filmie? | Dźwięk nie zawsze jest potrzebny, stabilny obraz zawsze, a nie zawsze można używać statywu, czy steadycama...
grego130386 - Sob 26 Paź, 2013
jaad75 Już się tłumaczę, sprzęt jest w góry, bo ładne i tam 30 fps jest ok. Ale czasem idziemy z kolegą na meczyk w kosza, pojeździć w skateparku, na trasę rowerową w górach, gdzie można by skubnąć fajne ujęcia slow, wiem że 60 fps to jeszcze żaden slow, ale 60 fps plus twixtor ... , sam rozumiesz że dobrze jest jak wejściowy meteriał ma chociaż to 60 fps. Wiem też że standard w PAL w PL to 50, ale to nie ma znaczenia bo później zapisuję projekt w 24/25.
A to zawsze 10 klatek więcej do spowolnienia. A pełny manual zapewne tak jak przy robieniu zdjęć, wykorzystam po to, żeby film był taki jak ja chce czasem trochę prześwietlony czasem niedoświetlony, a nie taki jak automat zechce. No dobra nie filmowałem manualnem nigdy . Ale nie nauczę się jeśli będę miał full automa. A chcę się nauczyć.
Co do dźwięku to masz dużo racji 95 procent filmów miała i tak podstawiany dźwięk, więc chyba bez VC się nie obędzie. Po prostu zaoszczędzę na czymś innym. Albo dłużej będę zbierał na inne obiektywy.
Muzyk przekonałeś mnie do tamponka i za to wielkie dzięki, ale to VR się przyda, sprzęt będzie bardziej uniwersalny, jeśli można tak powiedzieć.
jaad75 - Sob 26 Paź, 2013
grego130386 napisał/a: | Ale czasem idziemy z kolegą na meczyk w kosza, pojeździć w skateparku, na trasę rowerową w górach, gdzie można by skubnąć fajne ujęcia slow, wiem że 60 fps to jeszcze żaden slow, ale 60 fps plus twixtor ... , sam rozumiesz że dobrze jest jak wejściowy meteriał ma chociaż to 60 fps. Wiem też że standard w PAL w PL to 50, ale to nie ma znaczenia bo później zapisuję projekt w 24/25.
A to zawsze 10 klatek więcej do spowolnienia. | W takim wypadku oczywiście masz rację.
grego130386 napisał/a: | A pełny manual zapewne tak jak przy robieniu zdjęć, wykorzystam po to, żeby film był taki jak ja chce czasem trochę prześwietlony czasem niedoświetlony, a nie taki jak automat zechce. | Ale zdajesz sobie z prawę, że nawet aparaty nie oferujące pełnego manuala mają kompensację ekspozycji? Przy stałej przysłonie obranej dla odpowiedniej GO i migawce wynikającej z framerate w zasadzie pozostaje Ci sterowanie czułością i ewentualnie dokładanie filtrow ND gdy czułość jest minimalna, a światła wciąż za dużo. Czyli generalnie masz niemal identyczną sytuację w przypadku aparatów z pełnym manualem i tymi tylko z Av.
grego130386 - Sob 26 Paź, 2013
jaad75 W ten sposób o tym nie myślałem, ale właśnie mi to ładnie wytłumaczyłem. Czyli, jeżeli dobrze rozumuje, właściwie wystarczy mi kontrola nad tylko and fucusem i iso żeby się coś pobawić w ujęcia typu płynne przejście z pierwszego planu ja jakiś oddalony. A wytłumacz mi jeszcze o co chodzi z blokadą ekspozycji ? Stosuję się to, aby np podczas timelapsów, obraz nie rozjaśniał się podczas gdy słońce chwilowo zajdzie za chmurę ? Można to uzyskać nie mając pełnego manuala ?
ps. Szkoda że nikt inny oprócz Canona (ML) nie oferuje funkcji, w której ustawiasz sobie punk a i ostrość na tym punkcie, i analogicznie punkt b, a później z automaty zmienia się ostrość od a do b z ustaloną wcześniej prędkością. A może ktoś to jeszcze ma a ja o tym nie wiem ?
WojciechW - Nie 27 Paź, 2013
kojut napisał/a: | WojciechW napisał/a: | W dualkicie to były Olki, |
Wiem, miałem
WojciechW napisał/a: | a Pentaxach w dualkicie słyszę po raz pierwszy, choć zasadniczo coś takiego posiadam. |
Pentaxa w zestawie też można kupić z dwoma obietywami (dwa-dual, zestaw-kit)
WojciechW napisał/a: | Niestety w systemie Pentaxa raczej nie ma takich okazji na tanie stałki jak u Canona i Nikona. | Nikon ma 50/1.8 za ok. 700zł, podobnie jak Pentax. Canon ma za 500zł i tu jest taniej. 35/1.8 Nikona za ok. 800zł a Pentax 35/2.4 (1/2ev ciemniej ale ostry od pełnej) za ok. 700zł. Canon ma 35/2 za 1100zł. Jak widać ceny zbliżone.
WojciechW napisał/a: | Doradzałbym Koledze branie pod uwagę również Nikony. ...można by go może uzupełnić jakimiś jasnymi stałkami. |
Podobnie jak Pentaxa I w bardzo zbliżonej cenie.
WojciechW napisał/a: | I jeszcze taka uwaga - w przeciwieństwie do zaodowca amator, zwłaszcza łączący fotografię z turystyką bardziej nosi aparaty niż trzyma je w ręku. Bardziej może mu pasować coś lżejszego niż zawodowcowi. |
K-500, całkiem mały i lekki korpus z dużym wizjerem i w miarę dobrą matrycą. Do tego lekkie DAL lub całkiem uniwersalny DA 35/2.4 i mamy fajny zestaw wycieczkowy- lekki i ze świetną ergonomią. |
Ale tylko Olki w dualkicie były przysłowiowe i na naszych forach długo doradzano zakup Olka w dualkicie, już chyba wtedy gdy były bardzo trudno osiągalne i zaczęły królować różne modele PEN-ów.
Doradzam pewne zastanowienie nad kupowaniem dualkitu. Oczywiście zwykle to się opłaca, ale ja np. troszkę żałuję, że nie kupiłem sobie 55-300 zamiast 55-200.
Rzeczywiście teraz jest trochę lepiej ze stałkami Pentaxa dla amatorów. Ale gdy parę lat temu chciałem takie kupować, to właściwie nic nie było. Teraz nie są one dla mnie palącą potrzebą bo radzę sobie Tamronem 17-50/2.8 i sigmą 50/2.8 macro.
K 500 to bardzo dobry pomysł dla kogoś startującego w Pentaxie.
Koledzy lubiący nosić sprzęt mogą się zastanawiać nad Sigmą f/2.8 200-500. Widziałem ją kiedyś na wystawie i bardzo mi zaimponowała (przepraszam za "specyficzne poczucie humoru").
Serdecznie pozdrawiam,
WojciechW
Andrzej.M. - Nie 27 Paź, 2013
WojciechW napisał/a: | a a Pentaxach w dualkicie słyszę po raz pierwszy |
Są takie od dawna .
WojciechW napisał/a: | w systemie Pentaxa raczej nie ma takich okazji na tanie stałki jak u Canona i Nikona. |
Okazje trafiają się wszędzie... Ale zanim się kolega wypowie niech sobie porówna jakość tych stałek. A ceny - bywają różne - choć pewnie kilka osób potwierdzi że można je kupić w porównywalnych cenach.
grego130386 napisał/a: | tamponem 17/50 2.8 i chyba nie zależnie od puszki to będzie pierwszy startowy obiektyw. |
To będzie dobry wybór - świetny kompromis jakości i ceny.
Co do filmowania - te 10 klatek więcej do wolnego ruchu - niby niewiele - lecz jeśli konieczne - rozumiem. Tyle że Pentax - jeśli wierzyć specyfikacji optyczne .pl ma i 50 i 60 kl/s. Tyle że wypadało by wtedy kupić droższy uszczelniony obiektyw z cichym i szybkim napędem DC - 18-135mm . Albo również niezły 17-70/4 SDM.
grego130386 - Nie 27 Paź, 2013
AndrzejM.Makuch Sprawdziłem specyfikację dla K-3 i faktycznie jest ale 1080/60i 1080/50i oraz 1080/30p. 50/60i oznacza przeplot, a to już rodzi problemy w spowolnieniu. Ale i tak wielkie dzięki za odpowiedź, jeszcze godzinę temu nie wiedziałem że K-3 został wydany po K-5II. Nawet nie wiedziałem że jest K-3. Tak że uświadomiłeś mnie .
Z tego co się zorientowałem ten tamron 17-55 2.8 jest z mocowaniem do pentaxa, bo taki sam pentaxowy to chyba ponad 3k zł kosztuje. Sprawdzę jeszcze np na vimeo jaki film z tego wychodzi. I chyba mam faworyta
PS. Czy przy k-3 mogę sobie odpuścić stabilizację w obiektywie, skoro ma wbudowaną ?
WojciechW - Nie 27 Paź, 2013
AndrzejM.Makuch napisał/a: | WojciechW napisał/a: | a a Pentaxach w dualkicie słyszę po raz pierwszy |
Są takie od dawna .
WojciechW napisał/a: | w systemie Pentaxa raczej nie ma takich okazji na tanie stałki jak u Canona i Nikona. |
Okazje trafiają się wszędzie... Ale zanim się kolega wypowie niech sobie porówna jakość tych stałek. A ceny - bywają różne - choć pewnie kilka osób potwierdzi że można je kupić w porównywalnych cenach.
|
Pewno jest tak, że te stałki naprawdę lepszej jakości są droższe. Myślę. że wielu amatorów (a przynajmniej ja) zaakceptuje plastikowy korpus w obiektywie, który jest przez to tani ale ma dobrą optykę i planuje się go używać stosunkowo rzadko.
Jeszcze raz powtórzę iż wiem, że Pentaxy, a właściwie wszystkie aparaty z wymienną optyką są sprzedawane od dawna w zestawach promocyjnych z dwoma obiektywami o uzupełniającym się zakresie ogniskowych. Tak naprawdę to mój pierwszy zestaw z dualkitem to analogowa Practica Bx20 kupiona w 1991 roku. Ale przysłowiowe były moim zdaniem tylko "Olki w dualkicie".
Tak się jednak złożyło, że zarówno w przypadku rzeczonej Bx20 jak i Pentaxa, do którego dokupiłem drugi obiektyw oddzielnie, tego dłuższego używałem stosunkowo rzadko. Stąd moja sugestia by się nad potrzebami w zakresie tele dobrze zastanowić, bo może coś innego będzie bardziej pasowało.
Serdecznie pozdrawiam,
WojciechW
jaad75 - Nie 27 Paź, 2013
grego130386 napisał/a: | Czyli, jeżeli dobrze rozumuje, właściwie wystarczy mi kontrola nad tylko and fucusem i iso żeby się coś pobawić w ujęcia typu płynne przejście z pierwszego planu ja jakiś oddalony. | Potrzebujesz jeszcze kontroli nad przysłoną.
grego130386 napisał/a: | A wytłumacz mi jeszcze o co chodzi z blokadą ekspozycji ? |
grego130386 napisał/a: | Można to uzyskać nie mając pełnego manuala ? | Tak, wystarczy nacisnąć AE-L.
grego130386 napisał/a: | PS. Czy przy k-3 mogę sobie odpuścić stabilizację w obiektywie, skoro ma wbudowaną ? | Jeśli mówisz o filmowaniu, to prawdopodobnie nie za bardzo ponieważ K-3, podobnie jak K-01/K-30, K-50 i K-500 używają do tego celu stablilzacji elektronicznej (mechaniczna jest tylko do zdjęć). Nie wiadomo na ile dopracowano ją w przypadku K-3 (ma nowy procesor obrazowy), ale poprzednie implementacje są kiepskie, a pierwsze sample z K-3 też nie napawały optymizmem. Najlepsze jak do tej pory video nakręcone K-3, to ta reklamówka:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
BTW, zdajesz sobie sprawę, że K-3, to na starcie 5500PLN?
Andrzej.M. - Pon 28 Paź, 2013
grego130386 napisał/a: | 50/60i oznacza przeplot, a to już rodzi problemy w spowolnieniu. |
Pisząc o Pentaxie miałem na myśli również modele niższe które te 60kl/s również mają tyle że przy HD720 - nawet K-500.
grego130386 napisał/a: | PS. Czy przy k-3 mogę sobie odpuścić stabilizację w obiektywie, skoro ma wbudowaną ? |
MYślę że tak , oczywiście możesz ją również wyłączyć. W K-5 i K-x to mechaniczna stabilizacja , w pozostałych - nie wiem.
grego130386 napisał/a: | taki sam pentaxowy to chyba ponad 3k zł kosztuje. |
Pentaxowy jest :
Pentax SMC DA 16-50mm f/2,8 ED AL (IF) ok. 3600zł
Pentax SMC DA 17-70mm f/4 AL (IF) SDM ~2000zł
Pentax SMC DA 18-135mm f/3,5-5,6 ED AL DC WR ~1600zł
jaad75 napisał/a: | BTW, zdajesz sobie sprawę, że K-3, to na starcie 5500PLN? |
Albo wycieczka ... http://www.tekade.de/Spie...as-DSLR/Pentax/
grego130386 - Pon 04 Lis, 2013
Z tym k-3 to faktycznie się porwałem, ale trzeba będzie zejść na ziemię, i zapewne zakup będzie wyglądał tak P k-5 II + tampon 17-50 F2.8 .
Ale trochę znowu mam wątpliwości, bo D7100 jest podobnej klasy i chyba troszkę lepszy film z niego wyjdzie.
|
|