|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Pierwsze w miarę uniwersalne szkło do D300
heding - Pią 15 Lut, 2008 Temat postu: Pierwsze w miarę uniwersalne szkło do D300 Witam
Rozważam kupno cyfrowej lustrzanki, właściwie już zdecydowałem, że będzie to D300, i mam problem z doborem pierwszego szkła.
Chciałbym, aby przede wszystkim nadawało się do portretów stacjonarnych, dodam, że jestem amatorem i nie zamierzam wykorzystywać mego focidła do zarabiania. Wiem że D300 nie jest tani, ale zdecydowałem się na przejście na od razu porządną lustrzankę, do tej pory miałem Canona EOS300 z 28-80 USM
I od razu pytanie, czy AF-S Nikkor 24-70 f/2.8G jest w miarę uniwersalnym szkłem, i nie straszcie mnie jego ceną, wiem, że niemalże tyle co body D300
Świadomie rezygnuję z zakupu kitu bo wiem, że często taki zestaw przy rosnących oczekiwaniach i wymaganiach własnych, będzie nadawał się do szybkiej wymiany szkła.
pozdrawiam i liczę na jak zwykle rzeczowe opinie i porady na tej stronie
Arek - Pią 15 Lut, 2008
Nie będziesz miał szerokiego kąta. Tego musisz być świadomy. I to pewnie będzie jedyna wada tego obiektywu.
heding - Pią 15 Lut, 2008
jestem świadomy na razie mi na tym nie zależy, w końcu tylko amator ze mnie...
Arek - Pią 15 Lut, 2008
Fajny amator z w pełni profi zestawem
no tak... robię to z pełną świadomością, żeby coś mi się nie odwidziało po roku czy dwóch i żeby znowu nie zmieniać...
matryca, 51 pól ostrości, samoczyszczenie... to chyba warto mieć takie cuś
Arek - Pią 15 Lut, 2008
Wymieniać dlaczego warto mieć takie cuś można by długo i namiętnie, bo faktycznie warto. Warto też postarać się nauczyć jak wyciągnąć z tego maksimum możliwości. Szkoda mieć sprzęt, z którego
wykorzystuje się powiedzmy 10% tego co można
ale ja to wszystko rozumiem, dlatego się doszkalam teoretycznie przed kupnem , eksperymenty cyfrówką tyle nie kosztują co analogiem, więc będę się bawił a przy okazji coś cyknę, na szczęście pomysłów mi nie brakuje )