|
forum.optyczne.pl
|
 |
Obiektywy fotograficzne - Test obiektywu Olympus M.Zuiko Digital 12-40 mm f/2.8 ED PRO
Arek - Pon 16 Gru, 2013 Temat postu: Test obiektywu Olympus M.Zuiko Digital 12-40 mm f/2.8 ED PRO http://www.optyczne.pl/in...ywu&test_ob=313
Zapraszam!
Arek
dcs - Wto 17 Gru, 2013
Comparison (non-technical) of the Olympus 12-40mm and Panasonic 12-35mm http://www.mu-43.com/showthread.php?t=57067
Jivul - Sro 18 Gru, 2013
Patrzę sobie na wykres, jaki to skok (albo spadek) rozdzielczości jest na pełnej dziurze między 25 a 40mm:
I się zastanawiam... może warto by było jeszcze zrobić kilka pomiarów (jeżeli macie jeszcze obiektyw w redakcji) jak się zmienia ta rozdzielczość między 25 a 40mm (na F2.8), czy liniowo, czy nagle dla jakiejś długości jest gwałtowne obniżenie.
Arek - Sro 18 Gru, 2013
Już oddaliśmy.
dcs - Sob 04 Sty, 2014
Olympus M.Zuiko Digital 12-40 mm f/2.8 ED PRO -PRO Made in China
http://www.mu-43.com/showthread.php?t=56256
"Zalety:
solidna, w większości metalowa obudowa,
...
-...obudowa
"Już przy pierwszym kontakcie z Olympusem OM-D E-M1 nie można mieć wątpliwości, że mamy do czynienia z produktem solidnym. Nie ma tu mowy o narzucającej się obecności powszechnie używanego plastiku, czy to w przypadku samego aparatu, czy używanego przez nas w testach obiektywu M.Zuiko Digital 12–40 mm f/2.8 ED PRO." http://www.optyczne.pl/34...ny_klasyk_.html
fatman - Sob 04 Sty, 2014
Zastanawiam się po co komu przysłona 22 w takim obiektywie ( i nie tylko tym) w systemie u4/3 wogóle.
Przecież już przy f/11 dla tej matrycy (mającej tu rozdzielczość 16Mpx) dyfrakcja powoduje już podwójną stratę rozdzielczości co zżera jakość masakrycznie.
A degradacja spowodowana dyfrakcją zaczyna się już tutaj już od f/5.6
Więc landszafciarze - nie przymykać mocno dla uzyskania głębszej GO ale... stackować niestety trzeba.
dcs - Sob 04 Sty, 2014
O...
i Roger i Aaron o "profesjonalnej jakości" m.in. M.Zuiko Digital 12–40 mm f/2.8 ED PRO http://www.lensrentals.co...-plastic-mounts
"...Obviously a few Olympus 12-40mm lenses have broken at the mount. It may be there was a batch of badly molded mounts. It may be a design flaw. It may just be random chance – a few of everything break. But it’s not just because the mount is plastic....
As long as we’re on the subject of catchwords, it’s probably worth tackling ‘Weather Sealed’ or ‘Weather Resistant’ next. Many people seem to believe that means ‘waterproof’. When you take lenses apart all day you find out it usually means ‘we put a strip of foam rubber behind the front and rear elements and scotch tape over the access holes under the rubber rings’...
Andrzej.M. - Sob 04 Sty, 2014
Daj Panie, by ktoś coś podobnego dla APS-C zrobił a nawet dla FF! I to nawet po przeliczeniu! Niemal 80lpm na 12mm? Na f=2,8? NIEMOŻLIWE?
dcs - Sob 04 Sty, 2014
AndrzejM.Makuch, AndrzejM.Makuch napisał/a: | Daj Panie, by ktoś coś podobnego dla APS-C zrobił a nawet dla FF!! Niemal 80lpm na 12mm? Na f=2,8? NIEMOŻLIWE? |
Możliwe /bez przeliczenia/!
...no i co
Andrzej.M. - Sob 04 Sty, 2014
dcs napisał/a: | ...no i co |
A to ma coś wspólnego? z czym? Testy matryc widzę...
dcs - Sob 04 Sty, 2014
AndrzejM.Makuch, Nic nie kumasz.
Za niedługo wytłumaczę, ale raczej będzie tak jak w pierwszym moim zdaniu.
Andrzej.M. - Nie 05 Sty, 2014
dcs napisał/a: | Nic nie kumasz. |
To ci się zdaje... tyle że co to ma wspólnego z f2,8? - NIC - jak widać ! No i to raczej stałka jest a nie zoom jak ten Zuiko.
Swoją drogą - ciekaw jestem nowego Samyanga 10mm.
|
|