forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - Sony alfa 350 - skaczący obraz

3backup - Czw 26 Gru, 2013
Temat postu: Sony alfa 350 - skaczący obraz
Witam!
Problem mojej alfy jest następujący: obraz na podglądzie, jak i w wizjerze (chyba tak to się nazywa - nie mój aparat) zdecydowanie różni się od tego na wykonanym zdjęciu. Jest to tak jakby skok o 10-20 cm tego co jest na podglądzie. Z czego to może wynikać? Jak to naprawić?

Przykład:
Tak wygląda zdjęcie wykonane: http://i.imgur.com/3YQmgns.jpg
a tak na podglądzie: http://i.imgur.com/WhTQpaS.jpg

Pozdrawiam i dziękuje z góry

kozidron - Czw 26 Gru, 2013

3backup, chodzi ci o to, że na wyświetlaczu masz więcej z lewej strony a na wykonanym zdjęciu masz "więcej prawej" ? Że kadr z wyświetlacza nie pokrywa się z tym co masz na zdjęciu?

Jeżeli tak, to się tym nie przejmuj, dotyka to także wyższe modele lustrzanek, o ile przyznaje się, że nie mam doświadczenia w patrzeniu na LV o tyle różne modele gdy patrze w wizjer zachowują się różnie pod tym względem.
Najbardziej denerwowało mnie zachowanie pentaxa k10, obraz był przesuniety jak sobie kiedyś wyliczyłem jeszcze bardziej niż u Ciebie. W d700 np. był przesuniety względem tego co zarejestrowała matryca bardziej w lewo i do góry, często gdy naraz robiłem zdjęcia 5d2 patrząc w wizjer nie potrafiłem się szybko przestawić, bo tam "bład" paralaksy był inny.
Musisz się przyzwyczaić :wink:

MC - Czw 26 Gru, 2013

3backup, a nie miga Ci przypadkiem w wizjerze skala z prawej strony?
3backup - Sob 28 Gru, 2013

W wizjerze coś miga na tym dolnym pasku w prawym rogu - początkowo myslalem ze to brak stabilizacji, ale kiedy postawilem na biurku dalej coś miga. Jest to trójkąt(?!) .

kozidron - tylko ze to dotyczy zarówno wizjera jak i wyświeltacza. Nie chodzi ze z prawej strony tylko jak zauważysz na live view widać jeszcze podłoge a na zdjęciu już nie - to jest jakies 30% zdjęcia jak raz to liczyłem

MC - Sob 28 Gru, 2013

A skala obok - taka "drabinka" - miga czy nie?