forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Olympus XZ-2 czy SONY DSC-HX50

Piotr.. - Czw 26 Gru, 2013
Temat postu: Olympus XZ-2 czy SONY DSC-HX50
Witam serdecznie.
Planuję kupno aparatu i zastanawiam się nad modelami wymienionymi w temacie. Myślałem o lustrzance ( Pentax 500) jednak zrezygnowałem z tego pomysłu z uwagi na gabaryty i to , że jestem jednak amatorem. Fotografuję głównie rodzinkę w domu (słabe światło) ale też na spacerach (tu Olympus traci troszkę z uwagi na mały zoom).
Zależy mi przede wszystkim na dobrej jakości zdjęć. Przy wyborze nie zwracam uwagi na wifi gps czy inne takie.
Usłyszałem ostatnio opinię , że Olympus xz-2 to "poważniejszy" kompakt, w którym producent zwrócił uwagę przede wszystkim na jakoś zdjęć (matryca 1/1,7 itp) a Sony DSC-HX50 to jednak bardziej drogi "gadżet" (duży zoom , masa funkcji ale jednak mniejsza fizycznie matryca ciemniejszy obiektyw) Co sądzicie o tej opinii bo mi wydaje się , że chyba coś w tym jest?
Pozdrawiam Piotr
Ps Nie polecajcie mi aparatów Canona Nikona itp ponieważ odrzucam te modele z uwagi na krótki okres gwarancji (tylko rok) Sony , Olympus "dają" 2 lata (a Pentax 3 na lustrzanki)

RudY0LKR - Czw 26 Gru, 2013

Jeżeli mogę się dołączyć do tematu.
Szukałem na forum odpowiedniego tematu ale tak naprawdę ciężko jest uzyskać konkretną odpowiedź.
Zaznaczę też że jestem zielony. Amator to stopień wyżej.
W postach opisywane są specyfikacje, funkcje itp.
Dla mnie to język obcy.
Potrzebuję tak jak kolega wyżej.
Zwykłego, jednak dobrego kompakta. Nie potrzebuję żadnych, dosłownie żadnych bajerów.
Chcę włączyć aparat i zrobić wyraźne zdjęcie na trybie automatycznym. To są moje wymagania.