|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy błyskowe i oświetlenie - Jaka lampa w cenie 500-600 zł?
wszystkozajete - Sob 28 Gru, 2013 Temat postu: Jaka lampa w cenie 500-600 zł? Witam.
Tak jak w temacie- poszukuję lampy w cenie 500-600 zł. Zapoznałem się z podobnymi temetami, ale w większości są one 2-3 letnie więc ceny się już trochę zmieniły. Stąd też właśnie zdecydowałem się na założenie nowego tematu.
Ale do rzeczy. Przeglądając oferty sklepów skłaniam się ku Metz'owi 44 AF-1. Jako, że jestem amatorem dlatego chciałbym polecić się bardziej doświadczonych osób. I tu moje pytanie- Metz 44 AF-1 czy coś innego w podobnym budżecie? Może jakaś chińszczyzna wcale nie będzie zła a np. zaoferuje więcej w podobnej cenie?
Teraz trochę konkretów związanych z użytkowaniem:
- lampa ma współpracować z Nikonem D3100 i obiektywem AF-S 18-105mm VR ED. Nie zanosi się na zmianę szkła.
- lampa używana będzie tylko i wyłącznie w stopce
- mile widziane by moc/kąt błyskku zmieniał się automatycznie wraz ze zmianą ogniskowej
- mile widziane by automatyka była zgrana z aparatem, ewentualnie by móc wprowadzać zmiany z poziomu menu aparatu. Manual z lampy raczej nie będzie używany
- lampa ma służyć w typowo amatorskich zastosowaniach jak np. fotka przy ognisku, na jakiejś imprezie w pomieszczeniu itp.
- od lampy oczekuję zauważalnie większego zasięgu doświetlenia niż tego co oferuje wbudowana.
To chyba na tyle. Niewykluczone, że wypisując cechy strzeliłem babola bo np. to czego oczekuję jest tylko w dużo droższych lampach, także proszę o wyprowadzenie mnie z błędu i nakierowanie w odpowiednią stronę. Teoretycznie mógłbym naciągnąć budżet np do Metz'a 52 AF-1 aczkolwiek jako, że lampa będzie użytkowana 1-3 razy w miesiącu to szkoda mi wydawać 850 zł. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
lexus - Sob 28 Gru, 2013
Yongnuo YN-568EX II lub tańsza Yongnuo YN-565EX
wszystkozajete - Sob 28 Gru, 2013
Byłbym wdzięczny za odpowiedzi z argumentami. Pozwoli mi się to "douczyć"
Wojmistrz - Nie 29 Gru, 2013