forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Zestaw do reportażu do 20 tys.

mihau_k - Sob 28 Gru, 2013
Temat postu: Zestaw do reportażu do 20 tys.
Witajcie.

Z początkiem roku planuję założyć własną działalność wspartą finansowo przez Urząd Pracy. Kwota, jaką mogę otrzymać oscyluje w okolicach 20 tys. zł.
Poszukuję sprzętu, który służyć mi będzie do obrazowania wydarzeń w mieście (zamknięte pomieszczenia, koncerty, mecze pod chmurką i na hali).
Dotychczas używałem służbowego Nikona D300 + 17-55 + chińska lampa i było całkiem znośnie, choć bez fajerwerków.

Sprzęt musi być nowy, zakup na FV.

Największym problemem jest podjęcie decyzji - FX vs DX. W tej kwocie chcę zamknąć się z całym zestawem, tj. body + szkła + lampa. Wstępnie myślałem o czymś takim:
- Nikon D600
- N24-70/2.8
- N70-200/2.8
- SB-700
ewentualnie odpowiedniki od Canona z 6D.

Opcją jest też zakup D7100 + zoomy 2.8 + jakieś stałki. DX lepiej sprawdzi się przy sporcie, AF w D7100 to chyba doskonałe rozwiązanie przeniesione z D300 więc pod tym względem nie powinno być lipy.

Co proponujecie?

maciejs - Sob 28 Gru, 2013

Canon 6D + 70-200mm f/2.8L + 24-70mm f/2.8L + Canon Speedlite 580EX II
jaad75 - Sob 28 Gru, 2013

mihau_k napisał/a:
zamknięte pomieszczenia, koncerty, mecze pod chmurką i na hali
Ze względu na słabe światło lepszym rozwiązaniem będzie D600/D610.
maciejs napisał/a:
Canon 6D
Taa, zwłaszcza do sportu... :roll:
lotofag - Sob 28 Gru, 2013

jaad75 napisał/a:
maciejs napisał/a:
Canon 6D
Taa, zwłaszcza do sportu... :roll:

Nie no, źle to jakby pytał o Sony czy Pętaksa. Canon nawet jak ma gorszy AF to jest on wystarczający do wszystkiego. Albo usłyszysz, że przecież centralny dobry i jakiś znany fotograf to używa tylko centralnego ;)

mihau_k - Sob 28 Gru, 2013

Czyli bardziej Nikon niż Canon?
Czytałem właśnie reckę D610 i narzekają, że średnio wygodnym będzie używanie go z cięższymi szkłami typu 24-70 czy 70-200, brane właśnie przeze mnie pod uwagę.

A co myślicie o opcji D800? Wtedy musiałbym przyoszczędzić na szkłach...

jaad75 - Sob 28 Gru, 2013

mihau_k, lepiej nie oszczędzaj na szkłach, poza tym, do sportu i słabego światła, to akurat D6x0 wydaje mi się lepszym rozwiązaniem.
mihau_k - Sob 28 Gru, 2013

W D610 poprawili AF w stosunku do D600? Bo coś kojarzę, że tam jakieś problemy były.
jaad75 - Sob 28 Gru, 2013

mihau_k, problemy były z AF-em części D800, D600 miał pylącą migawkę.
Soniak10 - Sob 28 Gru, 2013

mihau_k napisał/a:
zamknięte pomieszczenia, koncerty

Nie będę się wypowiadał co do aparatu i szkieł, ale podpowiem tylko, że dla tych zastosowań i to w wersji komercyjnej, to radziłbym Ci uzupełnić zestaw o dodatkowe dwie albo nawet 3 lampy błyskowe, niekoniecznie dużej mocy (LP w granicach 36-50) ale z możliwością wyzwalania radiowego. Te dodatkowe niekoniecznie muszą być oryginalne (koszty). Do tego zestaw kolorowych filtrów żelowych (za 30 złotych) i możesz bawić się w ciekawe efekty świetlne (światło kontrujące, podświetlanie wybranych fragmentów sceny...). Bo sam tylko błysk znad aparatu - to mało ambitne i nie zwróci niczyjej uwagi na Twoje dokonania, a pamiętaj, że konkurencja w tej branży jest spora :idea:
Powodzenia :smile:

kozidron - Sob 28 Gru, 2013

6d z zestawem zumów reporterskich spokojnie da radę i spisze się lepiej niż jakikolwiek pentax :razz:

mihau_k, mimo wszystko nie szedłbym na kompromisy i brał nikona d6XX, zamiast sb700 wolałbym metza 58, dodatkowy przedni palnik jak można błyskać doskonale się spisuje przy reporterce i co najważniejsze ta lampa nie przegrzewa się tak szybko jak te od nikona i posłuży dłużej.
Oba zumy nikona to świetne szkła, które doskonale się sprawdzą przy tego typu pracy. Nie miałbym nic im do zarzucenia gdyby nie złażąca guma (na pierścieniu zuma) z 24-70. Czego by nie powiedzieć,to ta guma nie ma wpływu na dalszą pracę :wink:

jaad75 - Sob 28 Gru, 2013

kozidron napisał/a:
6d z zestawem zumów reporterskich spokojnie da radę i spisze się lepiej niż jakikolwiek pentax :razz:
Rozumiem, że "przetestowałeś"... :lol:
kozidron - Sob 28 Gru, 2013

jaad75 napisał/a:
Rozumiem, że "przetestowałeś"... :lol:


oczywiście :razz: ale nie tak jak twój kolega kaleka 50D w studio :P

maciejs - Sob 28 Gru, 2013

jaad75, taa ile ja w tej siatkówce czy piłce ręcznej używam bocznych pól AF.. :roll:

Cały czas w 1D MIII jadę na centralnym :wink: Do tego 70-200 f/2.8 L

alee ja to miałem mniejszy budżet :razz:

jaad75 - Sob 28 Gru, 2013

kozidron napisał/a:
oczywiście :razz:
Taa... Ty naprawdę myślisz, że ja w te Twoje "testowania" Pentaksów wierzę? :lol:
kozidron napisał/a:
ale nie tak jak twój kolega kaleka 50D w studio :P
On nie testował, on używa. A i fotograficzne kaleki spotykałem znacznie większe niż on. Ba, nawet uważające się za profesjonalnych fotografów...
maciejs napisał/a:
Cały czas w 1D MIII jadę na centralnym :wink:
Bo masz przyzwyczajenia z 350D. Ja centralnego używam zdecydowanie rzadko, by nie powiedzieć, że prawie wcale - najczęściej używam czujników w okolicach górnych mocnych punktów kadru.
maciejs napisał/a:
alee ja to miałem mniejszy budżet :razz:
I przede wszystkim mogłeś kupić używkę.
kozidron - Nie 29 Gru, 2013

jaad75 napisał/a:
Taa... Ty naprawdę myślisz, że ja w te Twoje "testowania" Pentaksów wierzę? :lol:


nie ma znaczenia w tej chwili jakie podłoże ma twoja ślepa miłość, pentax do reporterki (śledzenia obiektów w ruchu) nadaje się słabo.

jaad75 napisał/a:
Bo masz przyzwyczajenia z 350D. Ja centralnego używam zdecydowanie rzadko, by nie powiedzieć, że prawie wcale - najczęściej używam czujników w okolicach górnych mocnych punktów kadru.


Przecież to może być kwestia zarówno przyzwyczajenia jaki tego jaki chcemy mieć kadr :roll: takie przyzwyczajenia często mają miejsce jak nie "ma zapasu" z czego kadrować. W sumie nie ma w tym nic złego, co innego, że z np. z d800 nie trzeba mieć aż takiej spinki.

manolo - Nie 29 Gru, 2013

Ja bym kupił używany Nikon d3, reszta jak założyciel wątku
jaad75 - Nie 29 Gru, 2013

kozidron napisał/a:
pentax do reporterki (śledzenia obiektów w ruchu) nadaje się słabo.
I Ty o tym coś wiesz... :roll: :lol:
kozidron napisał/a:
Przecież to może być kwestia zarówno przyzwyczajenia jaki tego jaki chcemy mieć kadr :roll:
Jeśli Ty przeważnie chcesz mieć centralny kadr, to już Twój problem... :roll:
kozidron napisał/a:
takie przyzwyczajenia często mają miejsce jak nie "ma zapasu" z czego kadrować. W sumie nie ma w tym nic złego, co innego, że z np. z d800 nie trzeba mieć aż takiej spinki.
"Spinkę", to trzeba mieć jak się używa korpusu w którym tylko centralny do czegoś się nadaje... :razz: Nie trzeba przejmować się "zapasem", czy jego "brakiem", jak ma się kadry, z których nie trzeba połowy wycinać, żeby się do czegoś nadawały.

[ Dodano: Nie 29 Gru, 2013 00:27 ]
manolo napisał/a:
Ja bym kupił używany Nikon d3, reszta jak założyciel wątku
Używane nie wchodzą w grę, jak mogłeś przeczytać wyżej.
manolo - Nie 29 Gru, 2013

na fakturę VAT w np. interfoto może kupić używany,
często takie puchy jak d3 na allegro są z fakturą, a to właśnie o nią chodzi

kozidron - Nie 29 Gru, 2013

jaad75 napisał/a:
Jeśli Ty przeważnie chcesz mieć centralny kadr, to już Twój problem... :roll:


dyskusja jak z przedszkolakiem :zalamany:

jaad75 napisał/a:
"Spinkę", to trzeba mieć jak się używa korpusu w którym tylko centralny do czegoś się nadaje... :razz: Nie trzeba przejmować się "zapasem", czy jego "brakiem", jak ma się kadry, z których nie trzeba połowy wycinać, żeby się do czegoś nadawały.


jak robiłeś do tej pory z maxem 16Mpix to właśnie tak wygląda zrozumienie tematu. Napisz coś fanatykowi, to zaraz zrozumie opacznie :zalamany:

manolo - Nie 29 Gru, 2013

co do szkieł, gdyby był problem z Nikkorami i sb za resztę brałbym Sigmę 24-70, a 70-200 Nikkor, bo af w dłuższym zoomie to już poważniejsza sprawa ;) z kundlami mogą być problemy
jaad75 - Nie 29 Gru, 2013

manolo napisał/a:
na fakturę VAT w np. interfoto może kupić używany,
Szczerze mówiąc, nie wiem jakie są wymogi, by załapać się na tę dotację z UP, więc może masz rację, że wystarczy faktura.
kozidron napisał/a:
dyskusja jak z przedszkolakiem :zalamany:
Fakt, zazwyczaj tak się z Tobą dyskutuje.
kozidron napisał/a:
jak robiłeś do tej pory z maxem 16Mpix to właśnie tak wygląda zrozumienie tematu. Napisz coś fanatykowi, to zaraz zrozumie opacznie :zalamany:
Brak zrozumienia tematu, to owszem wychodzi, ale przy Twoich śmiesznych wywodach. Już pomijając, że we wspomnianym 1DIII kolega ma 10MPix, więc wycinać za bardzo nie ma z czego, a i dla ostrzenia centralnym nie ma innego uzasadnienia niż przyzwyczajenia z gorszej puszki.
kozidron - Nie 29 Gru, 2013

jaad75 napisał/a:
Brak zrozumienia tematu, to owszem wychodzi, ale przy Twoich śmiesznych wywodach. Już pomijając, że we wspomnianym 1DIII kolega ma 10MPix, więc wycinać za bardzo nie ma z czego, a i dla ostrzenia centralnym nie ma innego uzasadnienia niż przyzwyczajenia z gorszej puszki.


ani razu nie wspominałem o 1DIII a OP mówi o d6XX a ja o tym, że jak masz d800 to zapominasz o takich sprawach, że przypomnę(posty ci się zlały):

kozidron napisał/a:
W sumie nie ma w tym nic złego, co innego, że z np. z d800 nie trzeba mieć aż takiej spinki.


tak właśnie zachowuje się fanatyk, widzisz co chcesz a fakty interpretujesz po swojemu, nie jest dla Ciebie ważne, że z pentaxem reporterka będzie do bani, bo nikt jeszcze pod ten system nie wyprodukował szkła w tym temacie(trzeba posiłkować się sigmą) które dorównałoby szybkościa i precyzją pracy zestawom z topowymi zumami canona i nikona, zresztą nawet z niższymi modelami pokroju 6d czy d600.

Pisząc Ci nawet wcześniej "w sumie nie ma w tym nic złego" generalnie miałem na myśli, że fajnie kiedy możesz kadrować docelowo, tylko że ty nie zrozumiałeś, bo to co ja ci napisałem, stało się dla ciebie odpowiedzią na post maciejs.

Cytat:
dla ostrzenia centralnym nie ma innego uzasadnienia niż przyzwyczajenia z gorszej puszki.

przewrotnie można napisać, że to przyzwyczajenia z przedziału 10-16 Mpix :razz: na które jesteś skazany :twisted:

Pamietam jaką zwałe zawsze miałem z kumplem, że gdzieś zabraknie i tym pieczołowitym kadrowaniem, żeby od razu było dobrze, żeby więcej z lewej, żeby więcej z prawej(przy produkcie spoko da radę) i czy aby wejdzie tam w ten element "treść pisana" a teraz mogę Cię czytać z uśmiechem na twarzy jak się spinasz, jak w starej szkole.
Od razu widać, że byłeś na reporterce gdzie przepychasz się łokciami, wszyscy walą serią a ty na luzie, kadrujesz, celujesz, czekasz aż twoja sigma zdąży i masz ujęcie :twisted: reporter z pentaxem, spora grupa zawodowa :razz:

Irex - Nie 29 Gru, 2013

Panowie jak Was czytam, to boki zrywam.
Muppet Show :mrgreen:

lotofag - Nie 29 Gru, 2013

kozidron napisał/a:
6d z zestawem zumów reporterskich spokojnie da radę i spisze się lepiej niż jakikolwiek pentax

A ja się dowiem wreszcie jak z tym AFem w 6D? Tam jest coś używalne oprócz środkowego punktu? Bo się coś plączecie :mrgreen:

maciejs napisał/a:

Cały czas w 1D MIII jadę na centralnym

Tam też się nie da nic innego używać? I to jest ten świetny AF Canona, ze śledzeniem itp.? Bo że jest lepszy a priori od P czy S to już przecież każdy wie :wink:

Do pełni szczęścia brakuje kilku mniej lub bardziej znanych nazwisk z dopiskiem "Oni też używają tylko centralnego!"

maciejs - Nie 29 Gru, 2013

lotofag, ależ oczywiście, że się da wszystkiego innego używać, AF śmiga jak bajeczka. Ale chodzi mi o to, że 6D ze szkłami reporterskimi, serią L nie będzie miał aż tak źle ^^.

Zawsze też można kupić D300s z N70-200mm f/2.8G ED VR II, N24-70 f/2.8G ED AF-S i SB-700 :lol:

Tylko jakość obrazka nie będzie już taka sama, ale AF spisze się na 100% :cool:

kozidron - Nie 29 Gru, 2013

lotofag napisał/a:
Tam jest coś używalne oprócz środkowego punktu? Bo się coś plączecie :mrgreen:


zs szkłami pokroju 24-70 i 70-200 jest lepiej jak w pentaxie :P

lotofag zawsze się zwracasz do konkretnej osoby w liczbie mnogiej czy to przyzwyczajenie z poprzedniego systemu :razz:

maciejs - Nie 29 Gru, 2013

ISO mu wszystko wynagrodzi :roll:

Chociaż teraz to ja bym wziął D300s z N70-200mm f/2.8G ED VR II, N24-70 f/2.8G ED AF-S i SB-700

MM - Nie 29 Gru, 2013

kozidron napisał/a:
Od razu widać, że byłeś na reporterce gdzie przepychasz się łokciami, wszyscy walą serią a ty na luzie, kadrujesz, celujesz, czekasz aż twoja sigma zdąży i masz ujęcie reporter z pentaxem, spora grupa zawodowa


Niestety są mądralińscy, którzy będą siać dziwne teorie w necie a w życiu pewnych spraw na pewnym poziomie nie posmakowali. Nie chodzi o poziom "artystyczny", chodzi o poziom "reporterski". O tę chwilę, o ten tłok, o ważne tematy, o pracę w ścisku i tłumie. W czasie przemieszczania i bieganiny. Bez oparcia o słup i godzinę kadrowania na koncercie znajomego z wybranego przez siebie dogodnego miejsca. Bo za wyznaczoną barierką w dziwnym miejscu przez te kilka minut "dopuszczenia", gdzie każdy chce zrobić dobre ujęcie, bo w czasie biegania za obiektem do sfotografowania, potykania się o innych i waleniem fot przy fleszach innych itd. nie da się czasem myśleć o idealnym kadrowaniu. Często kadruje się NA NOSA bez patrzenia w wizjer czy wyświetlacz. Jak ktoś to robi latami to ma wyczucie i trafia. I siedzenie z nosem w necie na sprawdzaniu szumów czy tonalnych rozpiętości tego nie nauczy a Pentax w tym nie pomoże. Szkła typu 16-35, 24-70 a już na bank 70-200 i czasami 300 (wszystko 2.8) to typowe woły robocze reporterki. Można się posiłkować lub specjalizować np. w stałkach i robić 24/1.4 plus 135/2, ale to wtedy jak mamy w torbie tego 16-35 (to nie wół, to cała obora dla reportera) a na dodatek jak jest się z dużej redakcji i kolega porobi coś z innego miejsca. To wszystko oczywiście jak mamy limity czasowe. Jeżeli miasto nie jest wielkie, skala wydarzeń przeciętna, wiemy o tym, że nas dopieszczają i znamy dobrze konkretny temat to spokojnie można podgryzać to stałką. Na typową wojnę polecam jednak reporterskie zoomy a takie ma Canon i Nikon. W połączeniu z profi korpusami jest to poziom na tę chwilę niedostępny dla konkurencji. I nie mam tutaj na myśli czegoś tak mało w tym temacie istotnego jak małe różnice w szumach czy DR-ach...

jaad75 - Nie 29 Gru, 2013

kozidron napisał/a:
ani razu nie wspominałem o 1DIII a OP mówi o d6XX a ja o tym, że jak masz d800 to zapominasz o takich sprawach, że przypomnę(posty ci się zlały):
Ty po prostu nie przeczytałeś o czym mowa, jak zwykle zresztą.
kozidron napisał/a:
tak właśnie zachowuje się fanatyk, widzisz co chcesz a fakty interpretujesz po swojemu, nie jest dla Ciebie ważne, że z pentaxem reporterka będzie do bani, bo nikt jeszcze pod ten system nie wyprodukował szkła w tym temacie(trzeba posiłkować się sigmą) które dorównałoby szybkościa i precyzją pracy zestawom z topowymi zumami canona i nikona, zresztą nawet z niższymi modelami pokroju 6d czy d600.
Fanatyk wyczytuje to, co chce wyczytać, tam, gdzie w ogóle nie ma o tym mowy, albo, jak w tym wypadku, w ogóle nie czyta (bądź nie rozumie co czyta), ale i tak odnosi się do swoich urojeń.
kozidron napisał/a:
Pisząc Ci nawet wcześniej "w sumie nie ma w tym nic złego" generalnie miałem na myśli, że fajnie kiedy możesz kadrować docelowo, tylko że ty nie zrozumiałeś, bo to co ja ci napisałem, stało się dla ciebie odpowiedzią na post maciejs.
Jak wyżej - mowa była o kadrowaniu centralnym (który jako jedyny jest dobrym w 6D), vs używaniu reszty punktów (zwłaszcza w kontekście 1DIII).
kozidron napisał/a:
przewrotnie można napisać, że to przyzwyczajenia z przedziału 10-16 Mpix :razz: na które jesteś skazany :twisted:
Ależ Ty "przewrotny" jesteś... :lol:
Na nic nie jestem "skazany", a w rozmowie nie było mowy ani o Pentaksie (widzę, że to gruba obsesja), ani o 16MPix, co zresztą jest akurat normalną rozdzielczością w reporterskich korpusach. Zacząłeś swoje kompletnie nietrafione dywagacje o rozdzielczości w zupełnie nieadekwatnym kontekście.
kozidron napisał/a:
Od razu widać, że byłeś na reporterce gdzie przepychasz się łokciami, wszyscy walą serią a ty na luzie, kadrujesz, celujesz, czekasz aż twoja sigma zdąży i masz ujęcie :twisted: reporter z pentaxem, spora grupa zawodowa :razz:
Ależ ja się nie muszę ani "przepychać", ani na nic czekać, a serii również używam nagminnie, ale nie po to, żeby trafić z ostrością, a głównie ze światłami. Nie muszę też zazwyczaj przekadrowywać zdjęć, żeby nadawały się do publikacji, właśnie dlatego, że zazwyczaj nie używam centralnego. Pewnie też dzięki temu, że nie muszę tak mocno kropować mam najczęściej jakość przynajmniej porównywalną, a często lepszą niż z teoretycznie lepszych korpusów... :razz: Nie muszę też patrzeć, czy dużo ludzi wokół używa Pentaksa, akurat dla mnie to nawet lepiej, bo więcej osób jest ciekawych jakie zdjęcia mi wyszły - to całkiem niezły chwyt marketingowy... :cool:
kozidron napisał/a:
zs szkłami pokroju 24-70 i 70-200 jest lepiej jak w pentaxie :P
Ja się właśnie śmieję z tej Twojej "dogłębnej" znajomości Pentaksa... Jak widać strasznie musi Cię ten system boleć, skoro tak dogłębnie "studiujesz" jego możliwości i to w reporterce, do której się przecież "nie nadaje"... :lol: No chyba, że w tej reporterce tak naturalnie często spotykasz Pentaksy, jak ja Nikony i Canony... :razz:
maciejs napisał/a:
ISO mu wszystko wynagrodzi :roll:
Nawet najczystsze zdjęcie nie będzie wiele warte, jeśli będzie nietrafione.
Soniak10 - Nie 29 Gru, 2013

manolo napisał/a:
Ja bym kupił używany Nikon d3

Do fotografowania imprez rodzinnych używany byłby OK, ale dla komercyjnego zastosowania - niech Cię, mihau Ręka Boska broni żebyś wszedł w takie ryzyko :!: Nawet od najlepszego znajomego - nie i koniec
manolo chyba Ci źle życzy, ze takie ryzykowne numerki podpowiada :wink:

kozidron - Nie 29 Gru, 2013

jaad75 napisał/a:
Jak wyżej - mowa była o kadrowaniu centralnym (który jako jedyny jest dobrym w 6D), vs używaniu reszty punktów (zwłaszcza w kontekście 1DIII).


nie, ja wyraźnie pisałem o d800 i że przy tym korpusie nie trzeba się spinać.

kozidron napisał/a:
W sumie nie ma w tym nic złego, co innego, że z np. z d800 nie trzeba mieć aż takiej spinki.


napisanie ci, że nie ma nic złego w docelowym kadrowaniu, też nie pomogło :razz:


jaad75 napisał/a:
a w rozmowie nie było mowy ani o Pentaksie

ta odpowiedź: "6d z zestawem zumów reporterskich spokojnie da radę i spisze się lepiej niż jakikolwiek pentax :razz: " była na to:

lotofag napisał/a:
jaad75 napisał/a:
maciejs napisał/a:
Canon 6D
Taa, zwłaszcza do sportu... :roll:

Nie no, źle to jakby pytał o Sony czy Pętaksa.




jaad75 napisał/a:
Ależ ja się nie muszę ani "przepychać", ani na nic czekać, a serii również używam nagminnie, ale nie po to, żeby trafić z ostrością, a głównie ze światłami. Nie muszę też zazwyczaj przekadrowywać zdjęć, żeby nadawały się do publikacji, właśnie dlatego, że zazwyczaj nie używam centralnego. Pewnie też dzięki temu, że nie muszę tak mocno kropować mam najczęściej jakość przynajmniej porównywalną, a często lepszą niż z teoretycznie lepszych korpusów... :razz: Nie muszę też patrzeć, czy dużo ludzi wokół używa Pentaksa, akurat dla mnie to nawet lepiej, bo więcej osób jest ciekawych jakie zdjęcia mi wyszły - to całkiem niezły chwyt marketingowy... :cool:



Toć przecież od razu to widać, Tu nikt ani razu nie napisał, że masz w tej materii jakąś wiedzę.
Własnie widać, że nie musisz i właśnie to jest powód dlaczego nie masz o tym pojęcia, jak Ci nie wyjdzie nie ma bólu, jak pisał wyżej MM, znajomy wpuści cię do fosy, pstrykniesz kilka ujęć na szerokim i po zdjęciach a tu zgrywasz typka, który ma pojęcie o reporterce.
Najśmieszniejsze, że twoim zdaniem reporterka kończy się własnie tylko na takich sytuacjach.

W sumie dzięki twojej ignorancji poznałem tu na forumie kiedyś redaktora jednego z większych polskich jazzowych pism, muzykologa, który tylko zapytał się o swój temat, jak zwykle wyjechałeś ze swoim szablonem, na szczęście on się poznał na twoim lamerstwie ale nowym szkodzisz.


Czasem są warunki komfortowe mozna sobie kadrować, czasem się po prostu nie da. U Ciebie się da zawsze królu 16 mega pixelów :roll:

manolo - Nie 29 Gru, 2013

Soniak10, daję Ci szansę i na razie napiszę tylko że na forum Sony będzie Ci raźniej
Andrzej.M. - Nie 29 Gru, 2013

jaad75 napisał/a:

kozidron napisał/a:
oczywiście
Taa... Ty naprawdę myślisz, że ja w te Twoje "testowania" Pentaksów wierzę?


ja też... :lol:

jaad75 - Nie 29 Gru, 2013

kozidron napisał/a:
nie, ja wyraźnie pisałem o d800 i że przy tym korpusie nie trzeba się spinać.
Taa... Tylko wtedy przewaga jakościowa D800 się "delikatnie" niweluje... :razz: Ale rozumiem, że Ci tak łatwiej, w sumie przypominam sobie, że faktycznie kadrowanie nie jest Twoją mocną stroną... :mrgreen:
kozidron napisał/a:
napisanie ci, że nie ma nic złego w docelowym kadrowaniu, też nie pomogło :razz:
Ten fragment wątku był o sensowności używania centralnego (ciekawe zresztą w której konfiguracji) z 1DIII. Nie z D800, z którym zresztą jest to podobnie bezsensowne jeśli o AF chodzi.
kozidron napisał/a:
ta odpowiedź: "6d z zestawem zumów reporterskich spokojnie da radę i spisze się lepiej niż jakikolwiek pentax :razz: " była na to:

lotofag napisał/a:
jaad75 napisał/a:
maciejs napisał/a:
Canon 6D
Taa, zwłaszcza do sportu... :roll:

Nie no, źle to jakby pytał o Sony czy Pętaksa.
Ja wiem, że z czytaniem kiepsko, ale aż tak błaźnić się nie musisz.
kozidron napisał/a:
Toć przecież od razu to widać, Tu nikt ani razu nie napisał, że masz w tej materii jakąś wiedzę.
Własnie widać, że nie musisz i właśnie to jest powód dlaczego nie masz o tym pojęcia, jak Ci nie wyjdzie nie ma bólu, jak pisał wyżej MM, znajomy wpuści cię do fosy, pstrykniesz kilka ujęć na szerokim i po zdjęciach a tu zgrywasz typka, który ma pojęcie o reporterce.
Najśmieszniejsze, że twoim zdaniem reporterka kończy się własnie tylko na takich sytuacjach.
A gdzieś tak napisałem - są różne rodzaje "reporterki", to Ty ubzdurałeś sobie jeden temat. Ja mogę sobie pozwolić na robienie zdjęć, albo nierobienie i nie mam z tym najmniejszego problemu, to raczej Twoja spina mnie śmieszy, zwłaszcza, że tym sprzętem, który rzekomo znasz i którym rzekomo nie da się robić reporterki jakoś ona wychodzi i jakoś ktoś nawet za to płaci, chociaż szczerze mówiąc ani mnie to grzeje, ani ziębi i i tak robię tylko to, co chcę.
kozidron napisał/a:
W sumie dzięki twojej ignorancji poznałem tu na forumie kiedyś redaktora jednego z większych polskich jazzowych pism, muzykologa, który tylko zapytał się o swój temat, jak zwykle wyjechałeś ze swoim szablonem, na szczęście on się poznał na twoim lamerstwie ale nowym szkodzisz.
Niesamowite, jakie Ty masz znajomości, opowiedz coś jeszcze, to naprawdę fascynujące... :razz:
kozidron napisał/a:
Czasem są warunki komfortowe mozna sobie kadrować, czasem się po prostu nie da. U Ciebie się da zawsze królu 16 mega pixelów :roll:
Masz rację, u mnie "da się zawsze" i to nawet nie jest "spinka", królu cropów z centralnych kadrów... :lol:
Andrzej.M. - Nie 29 Gru, 2013

kozidron napisał/a:
16 mega pixelów

Chyba mega pikseli?
A swoją drogą - masz coś przeciw 16Mpix? Do reporterki zdaje się majbardziej się akurat nadaje, inaczej nie wypuszczano by D4 czy Df z tą liczbą Mpix, a nawet 1Dx czy 1DIV mają po 18 mpix - czyli niewiele więcej. A to chyba typowe reporterskie puszki?
Powód jest zdaje się prosty - szybkie przetworzenie obrazka. Dlatego polecanie sprzętu o 36Mpix matrycy do reporterki - nie bardzo mi do tego pasuje.

manolo - Nie 29 Gru, 2013

do reporterki wszystko "sie nada", ale chodzi o te które najbardziej, dlatego d3/d4 czy 1d to są właśnie te reporterskie puszki i w nie warto inwestować jeśli ktoś chce zająć sie tematem poważnie, druga opcja to kupić jakiś dość nowe aps-c jak 7d, ale napewno nie FF dla amatorów ani studyjno-krajobrazowe FF
maciejs - Nie 29 Gru, 2013

W takim razie jeśli autor życzy sobie dobrej jakości zdj i dobrego AF to niech kupi D7100... szkła wymieniłem wcześniej. ISO też da radę...
kozidron - Nie 29 Gru, 2013

jaad75 napisał/a:
Ten fragment wątku był o sensowności używania centralnego (ciekawe zresztą w której konfiguracji) z 1DIII. Nie z D800, z którym zresztą jest to podobnie bezsensowne jeśli o AF chodzi.


przeczytaj i przyswój co napisał ci MM, krótko i zwięźle na temat reporterki a nie wystawania w fosie jak zaproszą cię do niej koledzy :P

MM napisał/a:
czasie przemieszczania i bieganiny. Bez oparcia o słup i godzinę kadrowania na koncercie znajomego z wybranego przez siebie dogodnego miejsca. Bo za wyznaczoną barierką w dziwnym miejscu przez te kilka minut "dopuszczenia", gdzie każdy chce zrobić dobre ujęcie, bo w czasie biegania za obiektem do sfotografowania, potykania się o innych i waleniem fot przy fleszach innych itd. nie da się czasem myśleć o idealnym kadrowaniu.


napisał ci to gość, który długo robi zdjęcia i ma doświadczenie w tej materii, ty poza kilkoma pstrykami na szerokim w fosie masz zdecydowanie mniejsze.

jaad75 napisał/a:
Ja wiem, że z czytaniem kiepsko, ale aż tak błaźnić się nie musisz.


błaźnienie się to takie własnie argumenty jak ten, nie różniące się niczym w wyrazie od kocopołów które słysze od Piłki i Prezesa tej samej partii:



jaad75 napisał/a:
Masz rację, u mnie "da się zawsze" i to nawet nie jest "spinka", królu cropów z centralnych kadrów... :lol:


i na tyle cię tylko stać, wszystko jedno.... a i gratuluje wsparcia w postaci AndrzejM.Makuch, masz branie u troli :wink:

jaad75 - Nie 29 Gru, 2013

maciejs napisał/a:
W takim razie jeśli autor życzy sobie dobrej jakości zdj i dobrego AF to niech kupi D7100... szkła wymieniłem wcześniej. ISO też da radę...
Jeśli chodzi o serię, pojemność bufora i jakość wysokich ISO lepszym rozwiązaniem będzie D6x0, skoro mieści się w budżecie.
kozidron napisał/a:
przeczytaj i przyswój co napisał ci MM, krótko i zwięźle na temat reporterki a nie wystawania w fosie jak zaproszą cię do niej koledzy :P
Przeczytaj i przyswój o czym jest mowa w wątku, zamiast leczyć kompleksy tekstami o fosie. Kiedyś Cię może też ktoś zaprosi... :razz:
kozidron napisał/a:
błaźnienie się to takie własnie argumenty jak ten, nie różniące się niczym w wyrazie od kocopołów które słysze od Piłki i Prezesa tej samej partii:
Błaźnisz się nieumiejętnością czytania aluzji lotofaga. Chociaż nie wiem, czy możesz się jeszcze bardziej zbłaźnić w tej materii...
manolo - Pon 30 Gru, 2013

maciejs napisał/a:
W takim razie jeśli autor życzy sobie dobrej jakości zdj i dobrego AF to niech kupi D7100... szkła wymieniłem wcześniej. ISO też da radę...


to jest aparat dla fotografów kropel rosy na źdźble trawy, albo tylnej części konia wyłaniającej się z wiosennej porannej mgły na grząskim rżysku.

Jeśli aps-c to Nikon d300 / d300s, Canon 7d, Pentax k-5

Wujek_Pstrykacz - Pon 30 Gru, 2013

Nie chce tu widzieć więcej tekstów o milicji bo polecą owocki :!:
kozidron - Pon 30 Gru, 2013

jaad75 napisał/a:
Przeczytaj i przyswój o czym jest mowa w wątku, zamiast leczyć kompleksy tekstami o fosie. Kiedyś Cię może też ktoś zaprosi... :razz:



w tej materii już wszystko ustalone, w fosie jest kwintesencja fotografii reportażowej, tam magiczne połączenie pentax+sigma zawsze dadzą radę, jak nie to koledzy przypozują :P

Cytat:
Chociaż nie wiem, czy możesz się jeszcze bardziej zbłaźnić w tej materii...


między chamstwem a tym co zrobiłeś nie ma cienkiej granicy i jeszcze w to brniesz :zalamany:

jaad75 - Pon 30 Gru, 2013

Widzę, że rozumienie tekstu pisanego, aluzji i gry słów idzie niektórym równie dobrze, jak kozidronowi, więc może należy przytoczyć definicję?
Cytat:
Milicja – rodzaj oddziałów, zazwyczaj ochotniczych, których członkowie posiadają wyszkolenie wojskowe i wyposażeni są w broń palną, stanowiących jednostki pomocnicze lub rezerwowe dla regularnej armii lub partyzantki. Mogą być używane w stanie wyższej konieczności [...] Mianem milicji określa się także uzbrojone grupy paramilitarne, organizowane np. w celu zapewnienia samoobrony lub ochrony porządku na obszarach objętych działaniami wojennymi lub wojną domową. Mogą one również prowadzić działania ofensywne przeciwko innym ugrupowaniom [...]

Niestety, do łapania aluzji potrzeba trochę inteligencji. Do moderowania też, nawet jak ma się do czynienia z ociężałymi użytkownikami.

kozidron - Pon 30 Gru, 2013

jaad75, szkoda czasu, to cię przerasta, zostawmy to.

Zgadzamy się jednak w jednym, najlepiej D6XX+ wcześniej wspomniane zumy reporterskie, ja tylko zamiast sb700 wolałbym metza58

mihau_k - Pon 30 Gru, 2013

No i gitara, z tego co udało mi się wyciągnąć z dyskusji to najlepszą opcją będzie Nikon D610 + 24-70 + 70-200 + Metz 58. W tę stronę się skieruję zatem.
Andrzej.M. - Pon 30 Gru, 2013

kozidron napisał/a:
i gratuluje wsparcia
kozidron napisał/a:
masz branie u troli

Właśnie mocno pracujesz na to miano...

mihau_k napisał/a:
W tę stronę się skieruję zatem.

Przy okazji zobacz sobie Pentaxy - K-5 (II i IIs) oraz K-3. W ich przypadku może być 16-50/2,8 i 50-135/2,8 (lub Sigma 50-150/2,8 OS) Albo Sigma 18-35/1,8... Co szkodzi sprawdzić.

kufel - Pon 30 Gru, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
mihau_k napisał/a:
W tę stronę się skieruję zatem.

Przy okazji zobacz sobie Pentaxy - K-5 (II i IIs) oraz K-3.
rozumiem, ze to zobaczenie to w celu jeszcze większego przekonania się do tego nikona? ;) bo tu wybór raczej prosty...
mavierk - Pon 30 Gru, 2013

Pierwsze 2 strony sobie poczytałem a potem już nudy. jaad75, kozidron, ja rozumiem, że można nie mieć szacunku do rozmówcy ale nie traktujcie siebie samych w podobny sposób :mrgreen:

Wybaczcie ale przestałem czytać te bzdety dotyczące tego w jaki sposób środkowy punkt AF jest lepszy od bocznych i odwrotnie. Aparat to tylko zabawka i mam głęboko w.. nosie wybór punktu AF.

W nikonie jest taki fajny zestaw 14-24-70-200/2.8 w trzech szkłach i który uważam za świetny zestaw reporterski i ogólnie świetny zestaw.

Skoro korzystałeś z d300 + 17-55 to d800 + 24-70 + lampka to bardzo fajny wybór. Do tego 70-200VR i bajka.

Jeśli musisz się wyrobić z gotówką to d800 + Sigma/Tamron 24-70/2.8 (nie wiem która ma lepszy af) + Sigma 70-200/2.8OS + SB-700/800/900

kozidron - Pon 30 Gru, 2013

mavierk napisał/a:
Jeśli musisz się wyrobić z gotówką to d800 + Sigma/Tamron 24-70/2.8 (nie wiem która ma lepszy af) + Sigma 70-200/2.8OS + SB-700/800/900


nie warto brać tych sigm jak zalezy ci na szybkości af-u a tym bardziej tamrona, dochodzą jeszcze inne aspekty, o których nawet pisał twój kolega mnich kilka lat temu przy okazji sigmy 24-70, miałem ostatnio ją pożyczoną na ten sam bagnet jak N24-70 był w serwisie, to szkło jest fajne do popstrykania ale nie na robotę.

muzyk - Pon 30 Gru, 2013

mihau_k napisał/a:
Nikon D610 + 24-70 + 70-200 + Metz 58. W tę stronę się skieruję zatem.

Jak kupisz taki sprzęt, to masz gwarancję, że z jego strony możesz dostać to co najlepsze. :wink:

manolo - Pon 30 Gru, 2013

mihau_k napisał/a:
No i gitara, z tego co udało mi się wyciągnąć z dyskusji to najlepszą opcją będzie Nikon D610 + 24-70 + 70-200 + Metz 58. W tę stronę się skieruję zatem.


będziesz miał jak chcesz, żeby nie było że na optyczne Ci polecili zabawkowe FF, bo polecali lepiej.

kufel - Pon 30 Gru, 2013

manolo napisał/a:
bo polecali lepiej.
mianowicie?
MM - Pon 30 Gru, 2013

W tej robocie korpusy się zajeżdza a szkła zostają na dłużej. Muszą być pewne, trwałe i niezawodne. 24-70/2.8 czy też 70-200/2.8 (obojętnie C czy N) takimi są i jest to PEWNE. Tu nie chodzi o to, czy to szkło po wyjęciu z pudełka będzie zarąbiste. Ono ma być zarąbiste po roku, dwóch i trzech tłuczenia w reporterskiej torbie foto. Canon i Nikon tak będzie miał. Sigma czy Tamron... sorry, ale wątpię.
Korpus warto by był w miarę odporny na działanie wilgoci, opadów i miał metalowy szkielet. Ważne jest też to ile z kadru widzisz w wizjerze. Krycie 100% mile widziane. Ważna współpraca z lampą. Fajnie jak lampa odporna na opady i uszczelniona.
Nikon D610 da radę, tym bardziej da radę 5D3. O serii jednocyfrówek w obu systemach nie muszę pisać - wiadomo. To jest ten ideał, ale drogi. Na początek koniecznie trzeba mieć reporterskie szkła.

manolo - Pon 30 Gru, 2013

bardziej 5d3 niż d610, jeśli miałbym wybierać.

co do szkieł, nikt nie musi ich tłuc, można sobie kupić taką torbę za kilkaset pln gdzie każdy obiektyw (chociaż jak na razie będą aż dwa) będzie miał swoje miejsce i nie tłukł jeden o drugi czy o inne akcesoria np. podczas dobiegu do lokalnego polityka który będzie próbował wymknąć się tylnym wyjściem, nie wiem jak z Tamronami, ale Sigmy są pod tym względem ok, chyba że zbyt dosłownie Cię zrozumiałem :)

muzyk - Pon 30 Gru, 2013

MM napisał/a:
W tej robocie korpusy się zajeżdza a szkła zostają na dłużej. Muszą być pewne, trwałe i niezawodne. 24-70/2.8 czy też 70-200/2.8 (obojętnie C czy N) takimi są i jest to PEWNE. Tu nie chodzi o to, czy to szkło po wyjęciu z pudełka będzie zarąbiste. Ono ma być zarąbiste po roku, dwóch i trzech tłuczenia w reporterskiej torbie foto. Canon i Nikon tak będzie miał. Sigma czy Tamron… sorry, ale wątpię.

Popieram. Przy niewątpliwych zaletach Sigmy OS i Tamrona VC 70-200 2.8, jakość wykonania nie jest jednak taka jak odpowiedników systemowych.
Mam do czynienia, co prawda nie z "elką" 2.8, ale można powiedzieć, że nawet ta dla ubogich, 70-200 f4 jest świetnie wykonana (choć w kwestii uszczelnień… piasek dał jej radę, a np. takiemu 17-40 nie :razz: ) i mimo, niewątpliwych zalet tamrona 70-200 2.8 (bez VC) wybrałem świadomie właśnie to ciemne, aczkolwiek bdb optycznie szkło systemowe i nie zawiodłem się do tej pory.

Zatem, jeśli to ma być sprawa zarobkowa, to warto postawić na jakość szkieł, w tym pod kątem mechaniki, uszczelnień.

manolo napisał/a:
bardziej 5d3 niż d610, jeśli miałbym wybierać.

Zgadza się, acz w kwestii d800 i 5Di3, to bym się zastanawiał.
manolo napisał/a:
nikt nie musi ich tłuc,

Nie chodzi też tylko o warstwę zewnętrzną, ale o sprawność mechaniki po dłuższym użytkowaniu, choć… nie oszukujmy się, przy intensywnym, to i L 2.8 pada - z takim miałem przez chwilę do czynienia i puściłem w obieg.

kozidron - Wto 31 Gru, 2013

manolo napisał/a:
co do szkieł, nikt nie musi ich tłuc, można sobie kupić taką torbę za kilkaset pln gdzie każdy obiektyw (chociaż jak na razie będą aż dwa) będzie miał swoje miejsce i nie tłukł jeden o drugi czy o inne akcesoria np. podczas dobiegu do lokalnego polityka który będzie próbował wymknąć się tylnym wyjściem, nie wiem jak z Tamronami, ale Sigmy są pod tym względem ok, chyba że zbyt dosłownie Cię zrozumiałem :)


chyba zbyt dosłownie :lol:

muzyk napisał/a:
Zgadza się, acz w kwestii d800 i 5Di3, to bym się zastanawiał.


nad czym :razz: musiałeś zrobić sporo zdjęć d800, że się zastanawiasz :razz:

nienietaktak - Wto 31 Gru, 2013

manolo napisał/a:
można sobie kupić taką torbę za kilkaset pln gdzie każdy obiektyw (chociaż jak na razie będą aż dwa) będzie miał swoje miejsce i nie tłukł jeden o drugi czy o inne akcesori

wiesz jak wygląda zawartość torby, a raczej porządek w niej przed i po robocie? jak ktoś będzie się przejmował pieczołowitym układaniem wszystkiego na swoim miejscu przy zmianie szkieł, czy zakładaniu i zdejmowaniu lampy, to lokalny polityk, zanim się człowiek ogarnie, będzie w sąsiedniej galaktyce.

Andrzej.M. - Wto 31 Gru, 2013

nienietaktak napisał/a:
wiesz jak wygląda zawartość torby, a raczej porządek w niej przed i po robocie?

Wiem jak to wygląda, ale przy 2 obiektywach to bez przesady... Jeden jest w aparacie , drugi w torbie, nawet przegródek nie trzeba... :lol:

nienietaktak - Wto 31 Gru, 2013

AndrzejM.Makuch napisał/a:
ale przy 2 obiektywach to bez przesady...

a jak za jakiś czas tych obiektywów będzie że ho ho? sytuacja się zmieni :P

MM - Sro 01 Sty, 2014

Problem w tym, że porządek w torbie to akurat najmniejszy problem. Większym jest odporność na częste zmienianie szkieł i na sposób tego zmieniania. Na nieustanne kręcenie i zoomowanie. Odporność na przypadkowe uderzenia choćby o innych reporterów, framugi drzwi, barierki, obijanie o krzesła itd. Porządkiem w torbie to może się przejmować pedant robiący dorywczo rodzinne zdjęcia.
Torba za kilkaset złotych to norma. Coś tańszego to strata kasy. Ja używam na coś większego Lowepro Stealth Reporter 650 AW w starej wersji a na coś mniejszego (tego częściej) Think Tanka Retrospective 30. Obecnie stare 650 AW tak sobie przemeblowałem, że mieści się tam 300/2.8 a doczepianych pokrowcach mogę upakować np. 70-200/2.8 plus 16-35 lub 24-70. Generalnie torba jest jak smok, można w deszcz postawić pod rynną... tylko swoje waży. Dlatego jak ktoś ma biegać to lepiej coś mniejszego by nie kusić do zabierania tysiąca szkieł. Ma wejść korpus, lampa i dwa a docelowo trzy szkła. Dobry i wygodny pas to podstawa. Tutaj Think Tank rządzi :mrgreen:

manolo - Sro 01 Sty, 2014

MM się zna, trzeba mu to przyznać :grin:
nienietaktak - Sro 01 Sty, 2014

MM, była mowa o torbie i o porządku w tejże, więc takie mnie naszły przemyślenia.
O tym, co faktycznie ważne można pisać, ale ten, co nie biegał przez kilkanaście godzin z klamotami, nie przeciskał sie przez tłum i nie robił nic pod presją "tego ujęcia nie powtórzysz", niewiele z tego zrozumie i najwyżej się zdziwi, że można aż tak nie dbać o sprzęt ;)

Andrzej.M. - Czw 02 Sty, 2014

Skoro mówimy o takiej pracy fotoreportera (tłok, przepychanki, obijanie itp.) to
sprzęt ma pracować , dobrze jak jest pewny. Nie wiem czy w tej kwocie coś się zmieści - powiedzmy body reporterskiego zawodowego korpusu. Jakiego - już pisałem , ale powtórzę: Nikon D4, D3s, Df, lub Canon 1Dx albo leciwy NikonD3. Jak to ma być dla prawdziwego fotoreportera. Pozostałe wynalazki typu "semi pro" to po prostu ersatze. Z mniejszego formatu to chyba tylko Pentax K-3 albo któryś K-5, Canon 7D/70D , Nikon D7100. Zaleta - mniejsze i lżejsze, wada mniej wytrzymałe.

nienietaktak - Czw 02 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch, zacznij odróżniać połowicznie luźną dyskusję od tego, czego potrzebuje ojciec założyciel tematu. on raczej nie będzie się przepychał, rzucał sprzętem o bruk, topił go w jeziorze i rozjeżdżał czołgiem.
6D, D600/610 czy coś podobnej klasy w zupełności wystarczy. tym bardziej, że za moment proponujesz D7100 czy 70D

manolo - Czw 02 Sty, 2014

ja uważam że 5d3 to minimum w tym przypadku
Soniak10 - Czw 02 Sty, 2014

A ja myślę, ze nic nie zastąpi Sony A99 z jej szybkostrzelnością. Poza tym im mniej ruchomych części (i klapania lustra) tym mniejsze ryzyko awarii a SLT mają przecież lustro nieruchome. Uważam że to jest sprzęt mocno niedoceniony do takich zadań. :idea:
MM - Czw 02 Sty, 2014

Soniak10 napisał/a:
A ja myślę, ze nic nie zastąpi Sony A99 z jej szybkostrzelnością. Poza tym im mniej ruchomych części (i klapania lustra) tym mniejsze ryzyko awarii a SLT mają przecież lustro nieruchome. Uważam że to jest sprzęt mocno niedoceniony do takich zadań. :idea:


A ja myślę, że za taki beznadziejny tekst premii od swojego szefa z sony nie dostaniesz. Wsadź głowę do wiadra z zimną wodą i ochłoń...

Soniak10 - Czw 02 Sty, 2014

MM napisał/a:
Wsadź głowę do wiadra z zimną wodą i ochłoń...

Gdybym się założył, kto pierwszy odpowie na moją propozycję, to bym wygrał :mrgreen:
No i dzięki za absolutnie merytoryczny głos w dyskusji. Wszystkiego najlepszego na cały rok 2014 :!: :lol:

komor - Czw 02 Sty, 2014

Soniak10, Twoja propozycja była tak średnio uzasadniona merytorycznie. Co poza szybkostrzelnością predestynuje A99 do porównań z wołami reporterskimi C czy N? Bo to może być całkiem fajny aparat, ale do innych jednak celów.
manolo - Czw 02 Sty, 2014

Soniak10, aparat ciekawy, ale obiektywy w tym systemie to spory problem,
są dostępne ale ceny są zabójcze, jak kupi obiektywy nie wystarczy mu na korpus.

nienietaktak - Pią 03 Sty, 2014

Soniak10 napisał/a:
Nie będę się wypowiadał co do aparatu i szkieł

i tego się trzymaj

Andrzej.M. - Pią 03 Sty, 2014

nienietaktak napisał/a:
ale ten, co nie biegał przez kilkanaście godzin z klamotami, nie przeciskał sie przez tłum i nie robił nic pod presją "tego ujęcia nie powtórzysz", niewiele z tego zrozumie i najwyżej się zdziwi, że można aż tak nie dbać o sprzęt ....czego potrzebuje ojciec założyciel tematu. on raczej nie będzie się przepychał, rzucał sprzętem o bruk, topił go w jeziorze i rozjeżdżał czołgiem.

Naprawdę nie widzisz że nawiązałem właśnie do TWOJEJ WYPOWIEDZI?
To sam się trzymaj tego co napisał OP, zamiast innym zwracać uwagę.

nienietaktak napisał/a:
tym bardziej, że za moment proponujesz D7100 czy 70D

No to przez grzeczność :mrgreen:
Zwłaszcza że te puszki (jak i pominięte przez ciebie Pentaxy) - są moim zdaniem bardziej zawansowane i reporterskie od tych najtańszych FF przez ciebie lansowanych :
nienietaktak napisał/a:
6D, D600/610 czy coś podobnej klasy w zupełności wystarczy
- to jakbyś znowu zapomniał. :lol:
kozidron - Pią 03 Sty, 2014

komor napisał/a:
Soniak10, Twoja propozycja była tak średnio uzasadniona merytorycznie. Co poza szybkostrzelnością predestynuje A99 do porównań z wołami reporterskimi C czy N? Bo to może być całkiem fajny aparat, ale do innych jednak celów.


sony, ma najlepszy w tej klasie 24-70/2.8 + 70-200G II to byłby świetny zestaw, tylko niestety ta puszka za tymi szkłami, to jednak nie ta liga co u konkurencji i nie mówię o szybkostrzelności.


manolo napisał/a:
Soniak10, aparat ciekawy, ale obiektywy w tym systemie to spory problem,
są dostępne ale ceny są zabójcze, jak kupi obiektywy nie wystarczy mu na korpus.


Chyba na odwrót, akurat szkła są świetne, to pucha jest nie w tej lidze co aparaty konkurencji !
manolo, miałeś kiedyś zeissa 24-70 w rękach z podpiętym aparatem ?

komor - Pią 03 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
Chyba na odwrót, akurat szkła są świetne

A co napisał?
manolo napisał/a:
obiektywy w tym systemie to spory problem, są dostępne ale ceny są zabójcze

kozidron - Pią 03 Sty, 2014

komor napisał/a:
A co napisał?


że aparat "ciekawy" co by sugerowało, że od strony puchy nie ma problemów.
W 20K z A900 a nawet z a99 i tymi obiektywami(używanymi) można się zmieścić, oczywiście na fakturkę, tylko chyba nie chodzi ani o ciekawy a99 czy starszy a900

komor napisał/a:
manolo napisał/a:
obiektywy w tym systemie to spory problem, są dostępne ale ceny są zabójcze


obiektywy w tym systemie to wcale nie jest "spory problem", chociaż zgodzę się, że cena 70-200 jest przesadzona.

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Zwłaszcza że te puszki (jak i pominięte przez ciebie Pentaxy) - są moim zdaniem bardziej zawansowane i reporterskie od tych najtańszych FF przez ciebie lansowanych :


to, że częśc uzytkowników nie zwraca uwagi na twoje wizjonerskie poglądy nie oznacza, że mają one coś wspólnego z rzeczywistością, d6XX to aparat, zdecydowanie bardziej nadający się do reporterki, niż 7d czy 70d, d7000/d7100

nienietaktak - Pią 03 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Naprawdę nie widzisz że nawiązałem właśnie do TWOJEJ WYPOWIEDZI?
To sam się trzymaj tego co napisał OP, zamiast innym zwracać uwagę.

Czytasz całość, czy wybiórczo? Naprawdę tak trudno zauważyc, że to była kontynuacja tego, co napisał MM?
AndrzejM.Makuch napisał/a:
Zwłaszcza że te puszki (jak i pominięte przez ciebie Pentaxy) - są moim zdaniem bardziej zawansowane i reporterskie od tych najtańszych FF przez ciebie lansowanych

Możesz lansować Pentaxa jako lek na całe zło tego świata, to ja mogę co innego.
Trzymałeś kiedyś dłużej niż pół godziny ktoregoś z tych tańszych FF, że jestes takim ekspertem? O zrobieniu kilkudziesięciu tysięcy zdjęć nie wspomnę.

Andrzej.M. - Pią 03 Sty, 2014

nienietaktak napisał/a:
O zrobieniu kilkudziesięciu tysięcy zdjęć nie wspomnę.

Pewnie nie zrobiłem , wiesz wszystkie puszki sobie tak dla zabawy trzymam...

Tyle że nie doradzałbym komuś amatorskiej puszki nawet z matrycą 24x36mm do pracy reporterskiej. Tak jak ktoś tu już napisał - minimum to semi-pro 5DmkIII.

nienietaktak napisał/a:
Czytasz całość, czy wybiórczo?

Mam wrażenie że tak jak ty... :mrgreen:

muzyk - Pią 03 Sty, 2014

Cóż za precyzja... Semi-pro. :lol:

[ Dodano: Sob 04 Sty, 2014 00:18 ]
P.S. Tak na granicy cienia...
Andrzej, miałeś kiedykolwiek 5d3 w rękach, a może miałeś nawet okazję coś zafocić?

MM - Sob 04 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
sony, ma najlepszy w tej klasie 24-70/2.8


Z pewnością bardzo dobre, ale czy najlepsze?
Nowe C 24-70 jest wyśmienite. Fakt - swoje wybrałem z kilku. Tym niemniej od starej wersji jest lepsze a na bank neporównalnie ostrzejsze na f/2.8.
70-200/2.8 IS II Canona zdecydowanie najlepsze w tym zakresie wśród wszystkich systemów.

Prawdą jest jednak, że te różnice aż tyle nie ważą. Waży ich połączenie z profi korpusem. Dopiero taki zestaw zostawia sony zdecydowanie z tyłu.

muzyk - Sob 04 Sty, 2014

Jeśli używasz z 5dIII to pamiętaj :!:
to semi pro 💀😜

kozidron - Sob 04 Sty, 2014

MM napisał/a:
Z pewnością bardzo dobre, ale czy najlepsze?


optycznie na pewno, co do szybkości af-u pewnie canon lepszy, bo sony nie grzeszy profi korpusem w tym zakresie, co widać lepiej przy pracy teleobiektywów (tele obiektywów, mam na myśli już 70-200, nie trzeba nawet wywlekać pracy af-u ze 70-400G).


AndrzejM.Makuch napisał/a:
Tyle że nie doradzałbym komuś amatorskiej puszki nawet z matrycą 24x36mm do pracy reporterskiej. Tak jak ktoś tu już napisał - minimum to semi-pro 5DmkIII.


AndrzejM.Makuch, zbierasz się czasem na wysiłek, przeczytania tego co napisałeś dwie strony wyżej, jak się ma to co napisałeś do tego :roll: :

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Jak to ma być dla prawdziwego fotoreportera. Pozostałe wynalazki typu "semi pro" to po prostu ersatze. Z mniejszego formatu to chyba tylko Pentax K-3 albo któryś K-5, Canon 7D/70D , Nikon D7100. Zaleta - mniejsze i lżejsze, wada mniej wytrzymałe.


AndrzejM.Makuch, przydałoby się też, żebyś zauważył, że surogat ma ponad 11 znaczeń w słowniku i nie zawsze musi oznaczać "protezę/zamiennik/namiastkę", zresztą z tej wypowiedzi ciężko wywnioskować czy k3/k5 nazywasz protezą korpusu reporterskiego czy "pełnoprawnym"zamiennikiem tegoż :twisted:

Andrzej.M. - Sob 04 Sty, 2014

muzyk napisał/a:
Andrzej, miałeś kiedykolwiek 5d3 w rękach, a może miałeś nawet okazję coś zafocić?

W rękach miałem , fociłem raczej mkII i poprzednikiem.
Nigdy nie zwracałem uwagi na szybkość i celność AF ( w studiu jakoś wolałem ręcznie ostrzyć - przedmioty nie uciekają :razz: ) więc nie miałem okazji narzekać na AF. Ale parę razy z takimi narzekaniami osób które wcześniej pracowały na sprzęcie Pro się spotkałem. Poza tym sama budowa aparatu : taki 1D X - Waży cały 1530g ( z 190g baterią) , nie ma dołączanych elementów w postaci gripa lecz zabudowany co zmniejsza jego wagę a zwiększa solidność i NIEZAWODNOŚĆ. A także odporność na warunki atmosferyczne. Bo puszka reporterska taka musi być. Ona kosztuje nie dlatego że ma napisane PRO , tylko jest zaprojektowana dla PROFESJONALISTY. Nawet bateria waży 2x tyle co do semi-pro 5DmkIII. Dając tylko o 50% więcej energii. To by znaczyło że daje coś jeszcze. Nieprawdaż?

kozidron - Sob 04 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
więc nie miałem okazji narzekać na AF. Ale parę razy z takimi narzekaniami osób które wcześniej pracowały na sprzęcie Pro się spotkałem.


jeżeli to się odnosi do 5D i 5D2 i wszystko to w kontekście af-u to gratuluje zrozumienia tematu :roll:

AndrzejM.Makuch napisał/a:
A także odporność na warunki atmosferyczne. Bo puszka reporterska taka musi być. Ona kosztuje nie dlatego że ma napisane PRO , tylko jest zaprojektowana dla PROFESJONALISTY. Nawet bateria waży 2x tyle co do semi-pro 5DmkIII. Dając tylko o 50% więcej energii. To by znaczyło że daje coś jeszcze. Nieprawdaż?


AndrzejM.Makuch odpuść, nawet Kmicic wiedział kiedy skończyć :zalamany:

Andrzej.M. - Sob 04 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
z tej wypowiedzi ciężko wywnioskować czy k3/k5 nazywasz protezą korpusu reporterskiego czy "pełnoprawnym"zamiennikiem tegoż

O "zamiennikach-namiastkach/protezach" pisałem w kontekście pełnoklatkowych aparatów. Kiedyś takim reporterskim aparatem APS-C typu PRO miał być Canon 7D, ale to było kiedyś. Obecnie najbliżej do tego segmentu PRO jest Pentax K-3 (z "zamiennikiem" K-5). Solidność obydwu jest co najmniej na poziomie 5DmkIII - a więc puszki najbardziej zbliżonej do segmentu PRO. O puszkach FF amatorskich w rodzaju 6D czy D6X0 wolę nawet nie wspominać, szczególnie pod kątem pracy reporterskiej. Bo zaraz zaczną się dyskusje o przewadze środkowego punktu AF i jego przydatności w reporterce... czego wolę uniknąć. :lol:

[ Dodano: Sob 04 Sty, 2014 11:34 ]
kozidron napisał/a:
AndrzejM.Makuch odpuść, nawet Kmicic wiedział kiedy skończyć

Aaaa, dziękuję - miło że przywołałeś tę sympatyczną postać literacką! :razz:

kozidron - Sob 04 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
O "zamiennikach-namiastkach/protezach" pisałem w kontekście pełnoklatkowych aparatów. Kiedyś takim reporterskim aparatem APS-C typu PRO miał być Canon 7D, ale to było kiedyś. Obecnie najbliżej do tego segmentu PRO jest Pentax K-3 (z "zamiennikiem" K-5). Solidność obydwu jest co najmniej na poziomie 5DmkIII - a więc puszki najbardziej zbliżonej do segmentu PRO. O puszkach FF amatorskich w rodzaju 6D czy D6X0 wolę nawet nie wspominać, szczególnie pod kątem pracy reporterskiej. Bo zaraz zaczną się dyskusje o przewadze środkowego punktu AF i jego przydatności w reporterce... czego wolę uniknąć. :lol:


jeżeli patrzysz na to z punktu widzenia "kiedyś" i "w Polsce" to po części masz rację ale to co było kiedyś :arrow: dziś jest historią, teraz nawet małe portale nie odwalają takiej popeliny.
Tu już nawet nie chodzi o segment pro, bo ani 6d ani d600 do tego segmentu nie należą, przynajmniej wedle tego co podaje producent :wink:

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Aaaa, dziękuję - miło że przywołałeś tę sympatyczną postać literacką! :razz:


widzę, nie zrozumiałeś a wiesz ile czasu nikon d800 może pracować podłączony do camera control pro i ile jego bateria ma mAh a ile ma bateria 5d3 i przez jaki czas może on pracować powiedzmy przy największym poborze z EosUtility? Potrafisz zrozumieć, że te dwa aparaty mają różne "zapotrzebowanie" na pobór prądu ?

Andrzej.M. - Sob 04 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
Potrafisz zrozumieć, że te dwa aparaty mają różne "zapotrzebowanie" na pobór prądu ?

Potrafisz czytać? To popatrz wyżej , może będziesz potrafił znaleźć moją wzmiankę o D800... w tym kontekście rzecz jasna. Pisałem o dwóch Canonach. Też mogą mieć różne potrzeby energetyczne. Zakładam jednak , że w sprzęcie ZAWODOWYM liczy się przede wszystkim niezawodność (wysokie i niskie temperatury, wstrząsy, wilgoć itp) , a mniej to czy bateria będzie pracować 15minut dłużej. Zawodowca stać na kilka.

Wujek_Pstrykacz - Sob 04 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Obecnie najbliżej do tego segmentu PRO jest Pentax K-3 (z "zamiennikiem" K-5).


Tak to najlepszy sprzęt do profesjonalnego fotografowania głębokich cieni. Szkoda, że nie ma dobrej i szybkiej optyki, wtedy byłby bardziej uniwersalny. :razz:

kozidron - Sob 04 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch, ty się sam nie czytasz :razz: bo i po co :P

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Obecnie najbliżej do tego segmentu PRO jest Pentax K-3 (z "zamiennikiem" K-5).


zacytuje ci jeszcze raz, tylko tym razem wyciągnę kwintesencję :mrgreen: nawet Kmicic wiedział kiedy skończyć :razz:

Andrzej.M. - Sob 04 Sty, 2014

Na jakość optyki nie narzekam , dobrze wiesz że szum w cieniach wygląda dość mało profesjonalnie... :razz:
Nie wiem co to szybka optyka a co wolna - dla mnie canon , nikon, pentax - pod tym względem bez różnicy - nigdy z tym problemu nie mam. Bywa że pracuję manualnie , tak jak to robiłem 20 lat temu i jest OK. Czasem nawet wolę , gdy szerokim kątem w ciemnym pomieszczeniu robię dynamiczne sceny - AF wyłączam.
Brzmi dziwnie? :lol:
Wujek_Pstrykacz napisał/a:
Szkoda, że nie ma dobrej i szybkiej optyki

Ma , i dobrą i szybką zwłaszcza z K-3. Choć k-5II też nieźle sobie radzi mimo słabszego silnika AF. Z tą szybkością coś koledzy demonizują, może w sporcie ma to znaczenie - ten ułamek sekundy trzeba złapać, ale myślę jednak że najlepsze zdjęcia niekoniecznie robi ten co ma najszybszy AF... :wink:

[ Dodano: Sob 04 Sty, 2014 20:57 ]
kozidron napisał/a:
tym razem wyciągnę kwintesencję nawet Kmicic wiedział kiedy skończyć

A wiesz co to jest? :razz: :lol:

kozidron - Sob 04 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Brzmi dziwnie? :lol:


nie wcale :razz: , na szerokim wyłączasz af, co dowodzi niezwykłych umiejętności reporterskich i szybkości af-u całego systemu, tylko pogratulować :wink:

MM - Nie 05 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
dla mnie canon , nikon, pentax - pod tym względem bez różnicy


Jak się pisze coś takiego, to jest to dowód STUPROCENTOWY, że

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Nie wiem co to szybka optyka a co wolna



Dlatego jak wiedzy w danym temacie brakuje to proponuję ten temat omijać tak jak ja omijam te o których pojęcie mam blade lub zanikające...

manolo - Nie 05 Sty, 2014

Kosmonauta jest zły bo pali cygaro w hełmie, trudno żeby od tego nie rozbolała głowa,
stąd ta egresja, jak mniemam.

Prawdopodobnie rodzaj fotografii jaki uprawia AndrzejM.Makuch nie jest wymagający wobec szybkości silników AF itp.
Żeby poczuć różnicę trzeba użyć Sigmy DP1 a potem 24-70 na Nikonie d700, wtedy to się czuje :)

Andrzej.M. - Nie 05 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
szybkości af-u całego systemu

Tylko tego że kiedyś nauczyłem się radzić sobie bez tego "wynalazku" stąd jest dla mnie bez znaczenia. Przynajmniej dopóki widzę. :lol:

[ Dodano: Nie 05 Sty, 2014 11:27 ]
MM napisał/a:
jak wiedzy w danym temacie brakuje


Nie wiedziałem że to już rodzaj wiedzy, a może już nauka? Aefologia? Masz już doktorat? :lol: :roll:

kozidron - Nie 05 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Tylko tego że kiedyś nauczyłem się radzić sobie bez tego "wynalazku" stąd jest dla mnie bez znaczenia. Przynajmniej dopóki widzę. :lol:


no tak, przecież nikt tu nie twierdzi inaczej: jeden wali zdjęcia na szerokim z fosy, drugi wyłącza na tym szerokim af, trzeci nie ma kompleksów na punkcie Pe, choć zawodowo używa Ce, taki zwykły przekrój uzytkownika pentaxa, tylko po co ten uzytkownik wypowiada się na temat af-u w reporterce?

AndrzejM.Makuch rozumiesz to zdanie? :arrow:

MM napisał/a:
Dlatego jak wiedzy w danym temacie brakuje to proponuję ten temat omijać


Co w tym zdaniu jest niejasne?

Andrzej.M. - Nie 05 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
jeden wali zdjęcia na szerokim z fosy

Kozidron - i po co robisz za Trolla? Zazdrościsz że ktoś , gdzieś jest na tyle znany że go wpuszczają tam gdzie ty byś chciał i nie jest ci dane? Ja nie mam tego problemu, zwykle wchodzę gdzie potrzebuję (nie tylko u siebie) podobnie jak kilku innych ludzi z aparatami w mieście.
Może ty za bardzo kłótliwy jesteś i cię nie lubią co? Może nie umiesz się zachować? Pomyśl trochę. :roll:




Zwykle wiem co mówię, więc wiem że mogę się mylić...

Największą karą dla trolla ... jest ignorowanie jego zaczepek.

kufel - Nie 05 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
MM napisał/a:
jak wiedzy w danym temacie brakuje


Nie wiedziałem że to już rodzaj wiedzy, a może już nauka? Aefologia? Masz już doktorat? :lol: :roll:
...
kozidron - Nie 05 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Zazdrościsz że ktoś , gdzieś jest na tyle znany że go wpuszczają tam gdzie ty byś chciał i nie jest ci dane?


AndrzejM.Makuch ty masz troszkę z dziecka :wink: do fosy włazi każdy lamer, wpuszczają wszystkich. Pójdziesz kiedyś na koncert gdzie masz 5 minut przed startem albo gdzie masz być niewidoczny, to się przekonasz że nie o to chodzi :wink:

AndrzejM.Makuch, powiedz mi co w tym zdaniu jest niejasne, w kontekście dyskusji o af-ie przy reporterce:

MM napisał/a:
Dlatego jak wiedzy w danym temacie brakuje to proponuję ten temat omijać

Andrzej.M. - Nie 05 Sty, 2014

Dyskutujemy o zestawie do reportażu za 20 tysięcy... :lol:
I jak widzę - tutaj każdy pomysł jest dobry - nawet na używanie tylko środkowego punktu AF... To po co skoro można go w ogóle wyłączyć. A fotografować Canonem 1100D :lol:

kozidron - Nie 05 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Dyskutujemy o zestawie do reportażu za 20 tysięcy... :lol:
I jak widzę - tutaj każdy pomysł jest dobry - nawet na używanie tylko środkowego punktu AF... To po co skoro można go w ogóle wyłączyć. A fotografować Canonem 1100D :lol:


no i wszystko jasne, masz z tym zdaniem: "Dlatego jak wiedzy w danym temacie brakuje to proponuję ten temat omijać" NIE PO DRODZE :smile:

jaad75 - Nie 05 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
jeden wali zdjęcia na szerokim z fosy
Ty masz naprawdę kompleks fosy... :lol: BTW, szeroki z bliska, czy wąski z daleka, wymagania są bardzo podobne, bo skala odwzorowania podobna, tyle, że szerokim trudniej kadrować. No ale co Ty na ten temat możesz wiedzieć, przecież na koncercie liczą się "emocje" i dużo sufitu, a muzycy stoją w miejscu... :razz:
BTW, 31, którego najczęściej używam, to nie szeroki, tylko standard, ale im szerzej, tym zdjęcia koncertowe mi się bardziej podobają, a większość moich "znajomych z fosy" używa przedziału 24-35mm i to zarówno na FF, jak i APS-C... Niepojęte, co? :razz:
kozidron napisał/a:
do fosy włazi każdy lamer, wpuszczają wszystkich.
Oczywiście, wszystkich lamerów z identyfikatorem... :lol:
kozidron napisał/a:
Pójdziesz kiedyś na koncert gdzie masz 5 minut przed startem albo gdzie masz być niewidoczny, to się przekonasz że nie o to chodzi :wink:
Zazwyczaj są 3 kawałki, a nie "pięć minut przed", ale to tylko na dużych koncertach i to też nie zawsze. A "niewidoczny" możesz być też w fosie, czy na scenie i wcale nie trzeba się kamuflować z długim tele na drugim końcu sali - takie zdjęcia są zazwyczaj najmniej ciekawe. Dla mnie.

[ Dodano: Nie 05 Sty, 2014 12:20 ]
A tak wogóle, to OP nigdzie nie napisał, że koncerty mają być priorytetem w jego pracy i z jego postu wynika, że chodzi przede wszystkim o sport, więc nie wiem, co się tak tych koncertów uczepiłeś...

kozidron - Nie 05 Sty, 2014

jaad75 napisał/a:
Ty masz naprawdę kompleks fosy... :lol: BTW, szeroki z bliska, czy wąski z daleka, wymagania są bardzo podobne, bo skala odwzorowania podobna, tyle, że szerokim trudniej kadrować. No ale co Ty na ten temat możesz wiedzieć, przecież na koncercie liczą się "emocje" i dużo sufitu... :razz:
BTW, 31, którego najczęściej używam, to nie szeroki, tylko standard, ale im szerzej, tym zdjęcia koncertowe mi się bardziej podobają, a większość moich "znajomych z fosy" używa przedziału 24-35mm i to zarówno na FF, jak i APS-C... Niepojęte, co? :razz:


dobrze, że tobie sie podobają :razz: takie zdjęcia to nie jest nic złego, gorzej jak to jest 90% z całego koncertu i w tym jest rzecz i własnie zrozumienie tego jak widać cię przerasta

jaad75 napisał/a:
Oczywiście, wszystkich lamerów z identyfikatorem... :lol:


robienie zdjęć bez pozwolenia czy to od organizatora czy od muzyków jest żenadą.

jaad75 napisał/a:
Zazwyczaj są 3 kawałki, a nie "pięć minut przed", ale to tylko na dużych koncertach i to też nie zawsze. A "niewidoczny" możesz być też w fosie, czy na scenie i wcale nie trzeba się kamuflować z długim tele na drugim końcu sali - takie zdjęcia są zazwyczaj najmniej ciekawe.


To chyba na koncerty, na które ty chodzisz, na cienkim metalu koncert niestety się nie kończą.
Zresztą fosa fosie nierówna, są koncerty gdzie odległość od sceny jest wieksza, są takie koncert masowe gdzie tej fosy wcale nie ma, bo sala koncertowa nie musi być przygotowywana dla pogujących fanów heavymetalu :razz:
Zdarza się dość często, że jest wyznaczone 5 minut i na tym koniec. Każda impreza masowa, ma swoją specyfikę, jest też mnóstwo koncertów na których mozna walić fleszem bez opamietania przez cały koncert ale są też takie koncert jak u Braxtona.
Przywykłem już do twojego postrzegania świata, dobrze że w prasie czy portalach branżowych nie muszę oglądać takich zdjęć o jakich mówisz.

jaad75 - Nie 05 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
robienie zdjęć bez pozwolenia czy to od organizatora czy od muzyków jest żenadą.
Przynajmniej w jednym się zgadzamy... :razz:
kozidron napisał/a:
To chyba na koncerty, na które ty chodzisz, na cienkim metalu koncert niestety się nie kończą.
Powiedziałbym, że na szczęście.
BTW, "cienkiego metalu" zazwyczaj nie chce mi się robić, bo te koncerty są w piwnicach i oświetlenia nie ma prawie w ogóle, a swoich lamp już rozkładać w takich sytuacjach mi się nie chce. "Cienkiego metalu" już wolę iść posłuchać bez aparatu. BTW, jak się rozłoży swoje flashe na koncercie, to jeszcze dla Ciebie "reporterka", czy zupełnie inny rodzaj fotografii?
kozidron napisał/a:
Każda impreza masowa, ma swoją specyfikę
Owszem, ale to Ty uwziąłeś się odnosić do jednego. I do Pentaksa, którego (poza Andrzejem :roll: ) nikt tu OP nie polecał.
komor - Nie 05 Sty, 2014

Panowie, dopóki wasze przekrzykiwania miały element merytoryczny, to jeszcze były akceptowalne, choć poziom schodził coraz niżej. Każdy już przedstawił swoje zdanie i swój punkt widzenia świata. Proszę już tylko o merytoryczne posty bez osobistych wycieczek i porównywania kto ma dłuższego.
paul80 - Nie 05 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
jaad75 napisał/a:
Bo masz przyzwyczajenia z 350D. Ja centralnego używam zdecydowanie rzadko, by nie powiedzieć, że prawie wcale - najczęściej używam czujników w okolicach górnych mocnych punktów kadru.


Przecież to może być kwestia zarówno przyzwyczajenia jaki tego jaki chcemy mieć kadr :roll: takie przyzwyczajenia często mają miejsce jak nie "ma zapasu" z czego kadrować. W sumie nie ma w tym nic złego, co innego, że z np. z d800 nie trzeba mieć aż takiej spinki.


No nie wiem, jeżeli ktoś się chwali że używa tylko centralnego punktu AF a Ty to jeszcze próbujesz tłumaczyć, to dziwi nawet amatora :wink: .

Andrzej.M. - Nie 05 Sty, 2014

paul80 napisał/a:
Ty to jeszcze próbujesz tłumaczyć, to dziwi nawet amatora

Na koniec dodam że nie umie odróżnić postów poważnych od sarkazmu i żartu.
Bo trudno było od pewnego momentu tę "dyskusję" traktować poważnie. Sam temat brzmi dość zabawnie , zwłaszcza w kontekście pomysłu na wyjście z bezrobocia... co już zabawne nie jest!

Czasem mam wrażenie że każdy doradza to , co za rok - dwa , chciałby tanio w komisie zobaczyć. :???:

nienietaktak - Nie 05 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Czasem mam wrażenie że każdy doradza to , co za rok - dwa , chciałby tanio w komisie zobaczyć.

To ja jednak przychylę się do jednej z Twoich propozycji: niech OP zakupi 1DX ;)
A jeszcze co do pozacentralnych punktów AF w 6D: może to niektórych zdziwi, ale działają całkiem sprawnie i to nawet w marnym oświetleniu. Taka sytuacja :D

kozidron - Nie 05 Sty, 2014

paul80 napisał/a:
No nie wiem, jeżeli ktoś się chwali że używa tylko centralnego punktu AF a Ty to jeszcze próbujesz tłumaczyć, to dziwi nawet amatora :wink: .


a przeczytałeś ze zrozumieniem ? Jest dla Ciebie możliwa taka opcja, jaką opisał MM ?

MM napisał/a:
nie da się czasem myśleć o idealnym kadrowaniu. Często kadruje się NA NOSA bez patrzenia w wizjer czy wyświetlacz. Jak ktoś to robi latami to ma wyczucie i trafia.


paul80, to że u twojej cioci na imieninach jest czas nie znaczy że zawsze on jest, gorzej jest z tym że ciężko ci to zrozumieć.

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Czasem mam wrażenie że każdy doradza to , co za rok - dwa , chciałby tanio w komisie zobaczyć. :???:


pewnie tak jest jak się komuś wydaje, że uzywać da się tylko pentaxa :lol:

Andrzej.M. - Nie 05 Sty, 2014

nienietaktak napisał/a:
niech OP zakupi 1DX

Tyż... samo body. Akurat prawie styknie i będzie VAT do odliczenia! :lol:

paul80 - Nie 05 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
paul80, to że u twojej cioci na imieninach jest czas nie znaczy że zawsze on jest, gorzej jest z tym że ciężko ci to zrozumieć.


Wiadomo że są takie sytuacje jak opisana przez MM, ale skrajne punkty są potrzebne i często pomagają, czy tego chcesz czy nie. Mnie nie jest ciężko to zrozumieć, tylko Twój tok rozumowania, chyba jako zawodowca jest niepoprawny, cieszysz się że masz z czego wycinać i robisz foty na centralnym, to może naświetlaj materiał przypadkowo, bo i tak masz rawa, pewnie że można, ale czy nie lepiej starać się kadrować i naświetlać w miarę poprawnie, pomijam ekstremalne sytuacje?

Ps. ci - Ci, twojej - Twojej :roll:

kozidron - Nie 05 Sty, 2014

paul80 napisał/a:
ale skrajne punkty są potrzebne i często pomagają, czy tego chcesz czy nie.


Tylko, że nikt czegoś takiego nie napisał, padłeś ofiarą swojej bujnej wyobraźni :roll: i tu jest problem

kozidron napisał/a:
W sumie nie ma w tym nic złego, co innego, że z np. z d800 nie trzeba mieć aż takiej spinki.

kozidron napisał/a:
napisanie ci, że nie ma nic złego w docelowym kadrowaniu, też nie pomogło :razz:


paul80 napisał/a:
Ps. ci - Ci, twojej - Twojej :roll:


eh, bidna Ciocia, prawie tak jak twoja wyobraźnia :wink:

RB - Nie 05 Sty, 2014

kozidron napisał/a:


paul80 napisał/a:
Ps. ci - Ci, twojej - Twojej :roll:


eh, bidna Ciocia, prawie tak jak twoja wyobraźnia :wink:


Kozidron, powiedz Ty mi, co Ty chcesz nam wszystkim użytkownikom tego forum przekazać manifestując w oczy, głośno, wyraźnie i dobitnie, że masz w d..ie przyjęte ogólnie formy grzecznościowe?

paul80 - Nie 05 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
jaad75 napisał/a:
"Spinkę", to trzeba mieć jak się używa korpusu w którym tylko centralny do czegoś się nadaje... :razz: Nie trzeba przejmować się "zapasem", czy jego "brakiem", jak ma się kadry, z których nie trzeba połowy wycinać, żeby się do czegoś nadawały.


jak robiłeś do tej pory z maxem 16Mpix to właśnie tak wygląda zrozumienie tematu. Napisz coś fanatykowi, to zaraz zrozumie opacznie :zalamany:


Kozidron, wyśmiewasz się z 16Mpix w jakim celu intelektualisto, za mało do Twojego amatorskiego kadrowania?, ile potrzebujesz Mpix?

–––––

Andrzej.M. - Nie 05 Sty, 2014

Nareszcie ktoś zareagował... :lol:
hijax_pl - Nie 05 Sty, 2014

Zamykam by emocje opadły i język wrócił do należytego poziomu. Jeśli autor wątku uważa team za niewyczerpany proszę o kontakt na PW.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group