|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nowe body do systemu Canona czy zmiana na Pentaxa.
a1618 - Wto 31 Gru, 2013 Temat postu: Nowe body do systemu Canona czy zmiana na Pentaxa. Witam
Proszę znawców o opinie - od 7lat używam Canona 400D, do tego 24-105 L, 70-200 L f/4, lampa systemowa i od jakiegoś czasu próbuję zdecydować jakie body kupić. Szczerze mówiąc nie mam pomysłu, albo inaczej - pomysł mam: 6D. I tu jest pies pogrzebany, nie czuję potrzeby posiadania aparatu za 6 tyś pln, nie mam chęci chodzić z czymś takim na ramieniu.
Czekałem na C 70D, doczekałem się i jakoś nie jestem przekonany. Czekać dalej? na co? widząc politykę Canona, zaczynam coraz więcej myśleć i tu pojawiło się pytanie:
Zakładając że jestem amatorem, nigdy nie dojdę do poziomu pro, fotografuje głównie ludzi, czasem portrety wpadłem na pomysł - a może Pentax z jednym spacerzoomem?
Myślę że sprzedaż mojego zestawu sfinansowałaby nowego K-5 z 1 szkłem. Jaki obiektyw Pentaxa byłby porównywalny jakościowo z moimi dotychczasowymi Canonami?
Czy ta koncepcja ma sens?
Pentax powalił mnie jakością obrazu, zwłaszcza kolorami i rozpiętością tonalną.
lotofag - Wto 31 Gru, 2013
a1618 napisał/a: | Jaki obiektyw Pentaxa byłby porównywalny jakościowo z moimi dotychczasowymi Canonami? |
To są dwa kompletnie różne systemy z różną "filozofią" Równie dobrze mógłbyś się pytać co w C jest porównywalne z pentaksowymi Limitedami. Dwa - używałeś spacer-zóma pod pełną klatkę, może jeśli dojdzie do przesiadki warto kupić jakieś sensowne szkło pod APS-C typu 17-50/2.8. IMHO nie ma się co patrzeć, że to L-ka, bo nie jest to jakieś wybitne optycznie szkło (+ tylko 24mm na krótkim końcu), choć na pewno solidnie zbudowane.
a1618 napisał/a: |
Czy ta koncepcja ma sens? |
To zależy na czym bardziej Ci zależy
Pentax powalił mnie jakością obrazu, zwłaszcza kolorami i rozpiętością tonalną. |