|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy błyskowe i oświetlenie - Domowe studio - startowy zestaw
sebapr - Sob 01 Lut, 2014 Temat postu: Domowe studio - startowy zestaw Witam
Od dłuższego czasu czytam i kombinuję jak zrobić sobie małe studio w domu. Salon mam razem z kuchnią, dosyć puste jak odsunę lekką kanapę na bok to odległość od fotografowanego obiektu będzie około 4,5 metra, wysokość 2,7 m.
Już wiem, że do takiego domowego studia lampy błyskowe i nie ma sensu ładować się w zbyt mocne bo i tak się nie wykorzysta (co najwyżej trochę zapasu gdyby chciało się coś pokombinować, potestować, pobawić się). Softbox vs parasolki - tutaj ile ludzi tyle opinii.
Zmierzając do pytania - co sądzicie o takim zestawie na początek? :
http://www.cyfrowe.pl/wyp...it1-zestaw.html
Do tego jakiś komplet - 2 statywy z rozwijanym tłem, jakaś blenda... możecie doradzić co jeszcze warto dokupić (jakieś wyzwalacze radiowe?).
Na te lampy będę mógł później założyć jakiś softbox?
Chciałbym robić portrety ale też coś w stylu beauty, może żonie jakiś fajny akt
Aparat foto nikon D5100 z obiektywem 18-105.
Zaznaczam, że to początkowy zestaw, nad obiektywem mocno się zastanawiałem (w innym wątku) ale chcę najpierw wykorzystać to co mam, później pomślę nad dalszymi wydatkami (jak np lampa systemowa).
Dżozef - Sob 01 Lut, 2014
Mam swoje studio w podobnych warunkach. Mieści się w nim tło o szerokości 2,7m, Niestety parasolki to tu odpadają ze względu na kolor ścian i niski sufit. Duże softboxsy z girdem są świetne ale na lampach studyjnych z moc.Bowensa. Odradzam przejściówki i uchwyty lamp systemowych do dużych softboxsów, wyginają się mimo solidnego wyglądu.
Odradzam też gotowe komplety studyjne bo nakupisz wiele nieprzydatnych elementów a inne przepłacisz. Na allegro możesz skompletować wszystko co Ci trzeba nawet u jednego sprzedawcy, i nikt ale to powtarzam nikt Ciebie nie wyręczy w mierzeniu metrówką mieszkania i optymalnym dopasowaniu wyposażenia do twoich potrzeb i możliwości finansowych.
Andrzej.M. - Sob 01 Lut, 2014
Zestawik fajny, ale sądzę że to samo (ale może mniej trwałe czy mniej odporne na pogodę ) kupisz w sklepie internetowym czy portalu aukcyjnym. Jeśli masz rolety w oknach (choć i tak wypada w studiu je zamocować) - to nie musisz mieć "pilotów" po 150W , wystarczą 75W. Dobrze żeby lampy miały regulację do 1/16 mocy przy 150-250 Ws. To po to, byś nie musiał bardzo oddalać się od modela gdy zechcesz użyć niskich wartości przysłony. (małej GO).
Wyzwalacze radiowe polecam - to pewniejsze rozwiązanie niż poleganie na trybie pomijania przedbłysku(S2). W tej cenie powinieneś kupić 3 lampy ze statywami , parasolkami a nawet 1 softbox. Do studia domowego mocowanie Bowensa to przepłacanie, wystarczy system "mini" czy jak kto woli "hamowski" - czyli mocowanie o średnicy 10cm. (średnice lamp mają po 95mm). Są niemal tak samo rozbudowane jak te systemu Bowensa. A sporo lżejsze.
jaad75 - Sob 01 Lut, 2014
sebapr napisał/a: | wysokość 2,7 m. | To jest największy problem, bo ciężko Ci będzie prawidłowo rozstawić lampy.
sebapr napisał/a: | nie ma sensu ładować się w zbyt mocne bo i tak się nie wykorzysta (co najwyżej trochę zapasu gdyby chciało się coś pokombinować, potestować, pobawić się). | 200-300Ws, to na pewno nie są zbyt mocne.
sebapr napisał/a: | Softbox vs parasolki - tutaj ile ludzi tyle opinii. | Raczej nie - w małych pomieszczeniach raczej wyłącznie płytkie softboksy z gridem ze względu na kontrolę nad światłem jaką dają. Przydadzą się też jakieś flagi (choćby czarne blendy, czy styropian z czarną tkaniną), bo w takich warunkach ważniejsze jest kontrolować gdzie światło nie pada, niż gdzie pada.
sebapr napisał/a: | możecie doradzić co jeszcze warto dokupić (jakieś wyzwalacze radiowe?). | Możesz kupić te firmowe Quantuuma - są tanie i możesz zdalnie kontrolować energię błysku.
sebapr napisał/a: | Na te lampy będę mógł później założyć jakiś softbox? | Tak, każdy z mocowaniem Bowensa.
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Jeśli masz rolety w oknach (choć i tak wypada w studiu je zamocować) - to nie musisz mieć "pilotów" po 150W , wystarczą 75W. | Absolutnie się z tym nie zgadzam, 150W, to minimum, zwłaszcza jeśli chcesz by piloty świeciły w miarę proporcjonalnie i żebyś rozkład światła widział. Jak 150W włożysz do większego softboksa z gridem, czy beauty disha, to i tak będzie tego światła bardzo mało.
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Do studia domowego mocowanie Bowensa to przepłacanie, wystarczy system "mini" czy jak kto woli "hamowski" - czyli mocowanie o średnicy 10cm. (średnice lamp mają po 95mm). Są niemal tak samo rozbudowane jak te systemu Bowensa. A sporo lżejsze. | Również się nie zgadzam - Bowens S, to tani standard, mnóstwo chińszczyzny można do niego kupić, droższe modyfikatory pożyczyć. Lepiej mieć to samo mocowanie na wszystkich lampach na przyszłość, bo nie wątpię, że jak OP się wciągnie, to na dwóch lampach się na skończy.
sebapr - Sob 01 Lut, 2014
Dzięki za odpowiedzi. Jeśli idzie o lampy i ich ceny to wydaje mi się, że to i tak jedne z najtańszych a dających jakieś tam większe możliwości. Nie widziałem żeby gdzie indziej były jakoś taniej... Jasne, że nie chcę przepłacać, ale też nie szukam najtańszego rozwiązania (są artykuły jak zrobić studio za 300 zł...).
Mogę zapytać dlaczego parasolki odpadają w takim pomieszczeniu? Softboxy chiałem oczywiście też dokupić, ale na początek porobiłbym jakieś próby z tym zestawem gdzie jest jedna normalna parasolka a druga taka która robi trochę za taki softbox. Same lampy to wydatek około 800 zł więc cena za całość z dwoma statywami 200 cm i dwie parasolki w tym jedna softboxowa nie wydaje się duża. I tak od razu zakładam, że dokupię softboxy, może jakąś jeszcze lampę... Chciałbym tylko żeby ten początkowy zestaw nadawał się do rozbudowy - żebym mógł na te lampy i statywy bezproblemowo założyć większy softbox zamiast parasolek.
[EDIT] Dzięki jaad75 za opinie. Utwierdzają mnie, że ten zestaw na początek jednak może być dobry i dawać swobodę do ewentualnej dalszej rozbudowy.
jaad75 - Sob 01 Lut, 2014
sebapr napisał/a: | Jeśli idzie o lampy i ich ceny to wydaje mi się, że to i tak jedne z najtańszych a dających jakieś tam większe możliwości. | Ostatnio wyszły te UP! - całkiem przyjemne, malutkie i jeszcze tańsze, ale pilot nie jest pod kopułką (klasyczna żarówka, a nie mały halogen) i schodzą tylko do 1/16. 200Ws kosztują coś koło 300zł, więc naprawdę tanio, a dizajn i wykonanie wygląda całkiem fajnie.
sebapr napisał/a: | Mogę zapytać dlaczego parasolki odpadają w takim pomieszczeniu? | Ze względu na to, że w pozycji odbijającej potrzebują więcej miejsca, a i tak dają mniejszą kontrolę niż softboksy, a w pozycji shoot-through sieją szerokim strumieniem. Ta z zestawu blokuje chciaż światlo odbite do tyłu, więc tyle dobrze, ale i tak będziesz musial mocno flagować IMHO, chyba, że będziesz używał wyłącznie jako wypełniające.
sebapr - Sob 01 Lut, 2014
Gdybym miał dokupić do powyższego zestawu jakiś softbox (może od razu jeśli nie za drogi) to któryś z poniższych by się nadawał ? Czytałem opinie, że te ośmiokątne lepiej rozpraszają światło (portrety, beauty).
http://www.cyfrowe.pl/wyp...tbox-60x90.html
http://www.cyfrowe.pl/wyp...atny-sk95-.html
A może (zamiast, albo dodatkowo) coś takiego:
http://www.cyfrowe.pl/wyp...dish-42cm-.html
O tym ostatnim najmniej wiem, muszę doczytać...
Dokupując jeden softbox miałbym zestaw: parasolka, parasolko-softbox, normalny softbox. Początkowo z dwiema lampami. Do tego oczywiście dokupię jakąś blendę i tła (rolki rozwijane na statywach)
jaad75 - Nie 02 Lut, 2014
Pierwszy SB to nie jest mocowanie Bowensa i nie założysz do niego grida. Octa mała, marna i też nie widzę opcji grida. Zresztą, w Twojej sytuacji wolałbym softboksa. BD też mały jak dla mnie - szukaj zestawu od razu z gridem i dyfuzorem. Osobiście wolę biały, ale to kwestia gustu - srebrny daje ciut ostrzejsze bliki na skórze.
sebapr - Nie 02 Lut, 2014
Ok wobec tego jeśli softbox - jaki wymiar byłby najlepszy? Biorąc pod uwagę, że będę mieć te dwie parasolki (w tym jedna "sofboxowa"). Są jakieś 60x60 ale wydaje mi się że gdybym chciał fotografować całą sylwetkę to będzie jedank za mało. Więc może coś takiego ? :
Softbox 80x120 cm Quantuum
http://www.fotcom.pl/soft...ntuum-p-94.html
i do tego ewentualnie plaster miodu:
http://www.fotcom.pl/soft...tuum-p-112.html
Na cyfrowe jest też min. taki gotowy zestaw (ale nie ma informacji czy to mocowanie bowensa) :
http://www.cyfrowe.pl/wyp...set-70x140.html
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi - bardzo pomocne.
gonia65 - Pon 03 Lut, 2014
Chciałabym się dołączyć do wątku i spytać Was o radę. Chcę córce kupić zestaw do studia, taki amatorski, na którym mogłaby uczyć się i eksperymentować. Ponieważ Wasze rady zawsze są dobre, więc co myślicie o takim zestawie na początek + zestaw teł i stojaków do tego?
http://www.fotoplus.pl/os...zestaw-MOVE-400
sebapr - Pon 03 Lut, 2014
Też się dopiero uczę ale pewnie podstawowe pytanie to wielkość pomieszczenia w którym będzie fotografować. Z tego co się o czytałem to w warunkach domowych lampy o mocy 200w rzadko się wykorzystuje z pełną mocą (najczęściej spotykałem się z opinią, że chodzą na połowie mocy - ale wiadomo, zapas się przyda). W każdym bądź razie myślę że niepotrzebnie przepłacasz za nie. Już lepiej kupić 3 lampy o mocy 200w.
Parasol - również z tego co się oczytałem to szczególnie na początek lepiej biały. Srebrny mocniej odbija światło, ciężej nad tym zapanować - tutaj wraca pytanie o wielkość pomieszczenia.
Softbox - skłaniam się właśnie ku takiemu 60x90 ale od razu z jakimś plastrem miodu.
Zobacz ten zestaw z mojego pierwszego postu. Do niego właśnie planuje dokupić softbox 60x90 z plastrem miodu, jakaś blenda (tutaj mogą być rożne kolory - biała, złota, czarna - lepiej tym modelować światło niż "skazywać się" od razu na srebrną parasolkę". Jeżeli dysponujesz większą ilością gotówki to możesz oczywiście dokupić 3cią lampę + statyw, takie rozwiązanie da więcej możliwości.
Ale to tylko moje przemyślenia, nie mam jescze praktyki ale myślę, że trochę wiedzy teoretycznej którą ostatnio chłonę jak gąbka też się przyda
gonia65 - Wto 04 Lut, 2014
Dzięki za odpowiedź, masz pewnie rację, że lepiej kupić 3 lampy i kompletować powoli jakiś zestaw. Tylko, że tu jest w zasadzie wszystko, a parasolkę białą, można dokupić, cena pewnie nie jest jakaś strasznie wysoka. Tu miałaby na początek wszystko czego potrzebuje, a dodatkowe elementy pewnie sobie dokup jeśli będzie taka potrzeba. Blendę dużą ma w razie potrzeby może ją też wykorzystać.
sebapr - Wto 04 Lut, 2014
Zwróć jeszcze uwagę że statywy w tych zestawach są 200cm. Może być mało gdyby się chciało bardziej z góry doświetlić. Jeśli mam pomieszczenie 270 cm wysokie...
Zacząłem się skłaniać dokupienia wszystkiego osobno. Jutro planuję wizytę w sklepie gdzie mam nadzieje jeszcze conieco doradzą. Ale ostatecznie pewnie kupię:
2x lampę : http://www.cyfrowe.pl/wyp...m-move-200.html
2x statyw : http://www.cyfrowe.pl/wyp...tyw-260-cm.html
1x softbox : http://www.cyfrowe.pl/wyp...0x90cm-set.html
chociaż odnośnie softboxa mam jeszcze wątpliwości czy na pewno ten, czy mocowania zgodne..
1x parasolka biała - coś wybiorę
statywy pod tło 2,7m szerokości, pewnie na początek jakieś białe albo szare.
Nie orientuje się jeszcze do końca w tych wszystkich wyzwalaczach lamp, czy to się podpina do aparatu, spina kablami, czy radiowe jakoś wpina. Tu jestem jeszcze trochę zielony i to chyba lektura na dzisiejszy wieczór + porady w sklepie. Wszelkie opisy mile widziane.
Jeśli ktoś bardziej doświadczony mógłby całość jakoś skomentować to byłbym wdzięczny.
Andrzej.M. - Wto 04 Lut, 2014
Ten zestaw - to taki "półreporterski" - do pracy w terenie - dlatego palnik i pilota ma pod kloszem , i pewnie jest dodatkowo uszczelniona a to słono kosztuje. Rozejrzyj się za czymś o połowę tańszym nawet tej samej firmy. np. http://www.fotoplus.pl/os...m-zestaw-UP-700
[ Dodano: Wto 04 Lut, 2014 16:55 ]
sebapr napisał/a: | statywy pod tło 2,7m szerokości |
te kup wysokie na 2,60 skoro masz wysokie mieszkanie, 2m są zwykle za małe! Inaczej - są dobre do siedząccych czy leżących postaci , do stojących szerszym kątem będzie za krótko.
sebapr - Wto 04 Lut, 2014
No właśnie te wszystkie zestawy mają statywy o wysokości 200 cm dlatego stwierdziłem, że nie ma sensu kupować gotowego zestawu, fajnie że wszystko gotowe, ale co z tego jak później takie statywy będą stać w kącie.
W sumie najważniejszy to wybór lamp - są najdroższe i decydujące. Całą resztę można kompletować.
Dlatego w sumie pytanie czy te lampy będą odpowiednie do moich warunków (2,7m wysokości, około 4,5m odległości, tło 2,7m szerokości).
Jeśli idzie o lampy najbardziej skłaniam się do tych już wspomnianych:
http://www.cyfrowe.pl/wyp...m-move-200.html
do tego jak już napisałęm statywy 2,6 metra, tło 2,7 m szerokości i na statywach "pod sufit". Softbox 60x90, biała parasolka, jakieś blendy. Taki zestaw na początek.. (?)
Andrzej.M. - Wto 04 Lut, 2014
Nie sądzę byś potrzebował 2x2,6m , wystarczyłby jeden. Z pompkami - fiufiu, miałem Manfrotto z pompkami ale do ciężkich 800Ws... Chociaż jak dodasz duży box z gridem to pewnie też zaważy. Trochę drogie. Są tańsze .
Tu masz [url]http://www.cyfrowe.pl/aparaty/lampa-quantuum-up!-200.html[/url] to samo tylko bez bańki i taniej.
Jak wziąć te tańsze to i na "bociana" czy "żurawia" by ci starczyło, albo na 3 lampy.
sebapr - Wto 04 Lut, 2014
Jeśli idzie o lampy to owszem te z serii !Up (Quantumy) są trochę tańsze ale parametry nieco gorsze. Na 2 lampach można oszczędzić 100 zł. Hmm Jak się kupiło aparat za 2300 i teraz zestaw za kolejne 1000-1500 to szarpnę się już na te 100 zł żeby dołożyć do nich, szczególnie, że to i tak jedne z tańszych lamp. Nie chodzi mi o to żeby koniecznie każdą złotówkę oszczędzić, ale też nie chcę przepłacać bez sensu do swoich warunków. Gdyby było jasne że na warunki domowe musi być lampa 600 W to pewnie kupiłbym taką jedną a następną za miesiąc. Ale skoro 200 są w zupełności wystarczające - dlatego taki wybór "na start". Jeśli idzie o statywy to po prostu jakieś przykładowe o wysokości 260 cm. Pewnie w zestawie pojawi się 3cia lampa za jakiś czas (zobaczę wtedy czy mocniejsza, czy słabsza itp) i może wtedy kupię tańszy niższy statyw. Te dwa przydadzą się do zabaw i kombinowania na początek.
Tak to sobie wszytko tłumaczę Piszę o tym wszystkim bo może komuś początkującemu przydadzą się takie przemyślenia nad którymi spędziłem ostatnich parę dni (i nocy).
Cały czas nieco zagadkowe jest dla mnie jeszcze jak je wygodnie wyzwalać.
Kupię lampy, rozstawie i... co dalej ? można je spiąć jakimś kablem, wyzwalać radiowo.. hmm... jeszcze tego nie ogarniam, może nie ogarnę póki nie zobaczę
Czy np coś takiego (tylko przykład) się zda, ułatwi? :
http://www.cyfrowe.pl/wyp...yjny-dc-b-.html
Jeśli nie to co musiałbym dokupić i zrobić (z lampami i w aparacie) żeby to wszystko ze sobą współpracowało? (przypomnę, że mam aparat Nikon D5100)
jaad75 - Wto 04 Lut, 2014
sebapr, napisalem Ci wcześniej, jeśli kupujesz lampy Quantuuma, to kup sobie ich wyzwalacze - są dość tanie i możesz sterować lampami z poziomu nadajnika na aparacie.
sebapr - Wto 04 Lut, 2014
tzn coś takiego? :
http://www.cyfrowe.pl/apa...-pulse-pro.html
Hmm... zdaje się proste. Nadajnik wsuwam w miejsce na lampę systemową a odbiorniki podłączam pod lampy? Synchronizuje to wszystko, można sterować z tego nadajnika przy aparacie... tak? Jeśli tak to wygląda to faktycznie proste. Tylko widzę że do kompletu będzie potrzebny jeszcze jeden odbiornik.
jaad75 - Wto 04 Lut, 2014
Tak.
sebapr napisał/a: | Nadajnik wsuwam w miejsce na lampę systemową a odbiorniki podłączam pod lampy? Synchronizuje to wszystko, można sterować z tego nadajnika przy aparacie... tak? | Tak. Z tego co widziałem, nie da się tylko sterować mocą pilota, ale niewykluczone, że jeszcze to dopracują - piloty pracują na USB, więc pewnie można im upgrade'ować oprogramowanie.
sebapr napisał/a: | Tylko widzę że do kompletu będzie potrzebny jeszcze jeden odbiornik. | Jeśli chcesz sterować obydwoma lampami, to tak, jeżeli tylko wyzwalać, to na razie wystarczy para nadajnik-odbiornik, druga lampa odpali z wbudowanej fotoceli.
sebapr - Wto 04 Lut, 2014
Dzięki wielkie za pomoc i wyjaśnienia ! naprawdę bardzo pomocne wszystkie uwagi. Myślę, że mam jasność sytuacji. Jutro kierunek sklep, zobaczymy co z tego wyjdzie Na pewno podzielę się wrażeniami i mam nadzieję niebawem pierwszymi fotkami
gonia65 - Sro 05 Lut, 2014
Z tego co piszecie, powinnam sobie jednak darować zestawy, tylko złożyć poszczególne elementy, najbardziej potrzebne, czyli kupić :
3 statywy wysokie,
3 lampy (czy 2x200 i 1x300 wystarczy? - Czy Quantuum mogą być?),
softbox oktagonalny 120
Beauty dish + plaster miodu (jaka wielkość jest optymalna?)
Czy to na początek wystarczy?
Jeszcze wyzwalacz radiowy taki jak pokazaliście? Czy kable jakieś? Przepraszam za pytania, ale w tym temacie jestem zielona, więc wybaczcie
Andrzej.M. - Sro 05 Lut, 2014
jaad75 napisał/a: |
sebapr napisał/a:
Tylko widzę że do kompletu będzie potrzebny jeszcze jeden odbiornik.
Jeśli chcesz sterować obydwoma lampami, to tak, jeżeli tylko wyzwalać, to na razie wystarczy para nadajnik-odbiornik, druga lampa odpali z wbudowanej fotoceli. |
Z opisu Quantuum Up! 200 :
Cytat: | Posiada systemem sterowania bezprzewodowego Quantuum Navigator. |
Czyli skoro posiada- to jak rozumiem wystarczy kupić tylko nadajnik do aparatu - reszta powinna być wbudowana?
Nie mam za wiele do czynienia z tymi najnowszymi systemami - ale widzę w opisie coś czego nie rozumiem : Cytat: | Moc błysku można regulować w zakresie od 5.0 do 7.0 | Co to za zakres? Kiedyś podawano po ludzku że od 1/1 do 1/64 w taki czy siaki sposób, ale tego 5-7 czy 5-8 zupełnie nie łapię. Zakres 5 przysłon - proste i jasne, ale 5-7 ? Czego 5 i czego 7? Jak znam życie to kol. Jaad ma to w małym palcu i wyjaśni...
gonia65 napisał/a: | czyli kupić :
3 statywy wysokie, |
Niekoniecznie - możesz kupić zestaw jeżeli jest w nim to czego potrzebujesz - a wyjdzie taniej niż pojedynczo.
3 statywy wysokie? - a po co? 1 zupełnie wystarczy. 2 normalne i jeden "bocian" z przeciwwagą, dla lampy "kontrującej".
gonia65 napisał/a: | softbox oktagonalny 120
Beauty dish + plaster miodu |
Zasadniczo bym brał albo albo , bo światło dość podobne dają. Softbox duży prostokątny i wąski np. 30x90 albo 40 x 120 - lub podobny.
Oraz wrota i strumienicę (spot).
Na początek wystarczy.
[ Dodano: Sro 05 Lut, 2014 12:33 ]
Kable powinny być w komplecie - ale lepiej sprawdzić.
I wyzwalacz Quantum. Jeśli to UP 200 - to przypuszczalnie sam wyzwalacz , jeśli Move200 - to komplet z odbiornikiem chyba będzie potrzebny. Ale lepiej u sprzedawcy przed zakupem dopytać .
sebapr - Sro 05 Lut, 2014
Zacząłem się trochę zastanawiać jak te lampy będą się sprawować i czy dadzą radę z większymi softboxami. Chciałem na początek kupić taki 80x120:
http://www.cyfrowe.pl/wyp...box-80x120.html
czy lampa 200W da radę ? Nie będzie za mało? Albo z jakąs octa 120-150 cm. Chciałbym mieć możliwość robienia fotek zarówno twarzy jak i całej sylwetki.
[EDIT]Na innym forum znalazłem taką wypowiedź:
Używałem 2x200Ws quantuma i były ok do portretu i glamur. Uzyskiwałem 1/200 i f/16-18 na iso 100-200. Więc spokojnie doświetlisz wszystko co będzie potrzeba. Dodatkowo robiłem wszystkie zdjęcia z softboxami, czyli połowa światła 'zostawała' w lampie.
[EDIT2] tak się zapatrzyłem na te lampy 200W, że nie zwróciłem uwagi, że takie same ale o mocy 300W to tylko 50 zł różnicy. Dołożę żeby mieć spokój..
http://www.cyfrowe.pl/wyp...m-move-300.html
jaad75 - Sro 05 Lut, 2014
gonia65 napisał/a: | Beauty dish + plaster miodu (jaka wielkość jest optymalna?) | Dla różnych zastosowań i upodobań inna... Dla mnie 70cm i biały. Tylko nie wiem, czy akurat BD to najlepszy modyfikator do nauki świecenia, nie jest aż tak "tolerancyjny", jak softboksy, o parasolkach nie wspominając...
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Czyli skoro posiada- to jak rozumiem wystarczy kupić tylko nadajnik do aparatu - reszta powinna być wbudowana? | Nie jest wbudowana - ma gniazdo USB z boku.
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Co to za zakres? Kiedyś podawano po ludzku że od 1/1 do 1/64 w taki czy siaki sposób, ale tego 5-7 czy 5-8 zupełnie nie łapię. Zakres 5 przysłon - proste i jasne, ale 5-7 ? Czego 5 i czego 7? | System cyfrowy jest typowy np. dla Bowensa, ale tam pełne wartości oznaczają pełny skok przysłony, natomiast 0.1, czy 0.3 oznacza dokładność skoku pośredniego. Jak już kiedyś dowiedziałem się w komentarzach na głównej, w lampach Quantuum Chińczycy wykombinowali, że skok będzie różny, w różnych lampach i skale nie koniecznie są ze sobą kopatybilne. Jeśli 7.0 oznacza 1/1, a 5.0 oznacza 1/16, to 5.5 oznacza 1/8, 6.0 - 1/4, a 6.5 - 1/2, czyli skok jest co 0.2EV. Dla mnie to głupi pomysł, ale co zrobić...
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Niekoniecznie - możesz kupić zestaw jeżeli jest w nim to czego potrzebujesz - a wyjdzie taniej niż pojedynczo.
3 statywy wysokie? - a po co? 1 zupełnie wystarczy. 2 normalne i jeden "bocian" z przeciwwagą, dla lampy "kontrującej". | Zgadzam się, zarówno z pierwszym jak i drugim, pod warunkiem, że jest na tyle miejsca, żeby rozstawić żurawia, bociana tudzież boom...
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Zasadniczo bym brał albo albo , bo światło dość podobne dają. | Octa (zwłaszcza 120cm) i beauty dish? Nigdy w życiu. No chyba, że na biały BD założysz jeszcze dyfuzor, a octa będzie podobnych rozmiarów. Osobiście nie przepadam za oktagonalnymi softboksami, wolę prostokątne, ale to w zasadzie kwestia gustu i konkretnego rozmiaru.
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Softbox duży prostokątny i wąski np. 30x90 albo 40 x 120 - lub podobny.
Oraz wrota i strumienicę (spot). | Strumienica, to snoot, nie spot. Ja bym dołożył jeszcze gridy na klasyczne "garnki", które dostaje w zestawie - IMHO przydadzą się nawet bardziej niż snoot.
sebapr napisał/a: | Zacząłem się trochę zastanawiać jak te lampy będą się sprawować i czy dadzą radę z większymi softboxami. Chciałem na początek kupić taki 80x120:
http://www.cyfrowe.pl/wyp...box-80x120.html
czy lampa 200W da radę ? Nie będzie za mało? Albo z jakąs octa 120-150 cm. Chciałbym mieć możliwość robienia fotek zarówno twarzy jak i całej sylwetki. | 200Ws, to jest trochę mało, do dużych modyfikatorów, a zwłaszcza np. do BD, ale przy obecnej jakości wyższych czułości, masz przy wciąż bardzo dobrym ISO400 odpowiednik 800Ws przy ISO100. Nikt też nie powiedział, że musisz robić zdjęcia przy f/8 - spokojnie wychodzą przy f/4, czy f/2.8. Chociaż oczywiście klasycznie, za uniwersalne lampy "do wszystkiego", czyli zarówno w plener, jak i do małego studia zwykło się uważać 400-600Ws. Ja mam 750-tki pracujące w trybach 750/500/250Ws (przęłączanie kondensatorów) i powiem Ci, że w domu chyba nigdy nie użyłem ustawienia innego niż 250Ws, tyle, że ja praktycznie nie robię zdjęć powyżej f/5.6, a zazwyczaj w okolicach f/2.8, a do tego łączę studyjne ze speedlightami, które jak wiadomo na 1/1 mają jakieś 70-80Ws, no i w domu mam teraz tylko małego softboksa i parasolki, więc też nie ma co mi tego światła żreć.
sebapr napisał/a: | Używałem 2x200Ws quantuma i były ok do portretu i glamur. Uzyskiwałem 1/200 i f/16-18 na iso 100-200. Więc spokojnie doświetlisz wszystko co będzie potrzeba. Dodatkowo robiłem wszystkie zdjęcia z softboxami, czyli połowa światła 'zostawała' w lampie. | W to f/16-f/18, to akurat watpię, chyba, że z bardzo małej odległości. f/8-f/11 jest realne, bez przesadnego skracania dystansu.
sebapr napisał/a: | tak się zapatrzyłem na te lampy 200W, że nie zwróciłem uwagi, że takie same ale o mocy 300W to tylko 50 zł różnicy. Dołożę żeby mieć spokój..
| Rozsądne rozwiązanie.
sebapr - Sro 05 Lut, 2014
Byłem w sklepie, miałem wydrukowany wymyślony przeze mnie zestaw. Po rozmowie ze sprzedawcą (swoją drogą całkiem miła rozmowa i chociaż dopiero się uczę i nie mi oceniać ale wszystkie rady wydawały się rozsądne). Ostatecznie wstępnie zamówiłem poniższy zestaw. Z tym, że chyba rano zadzwonię i poproszę o dołożenie jeszcze jednego odbiornika do regulacji mocy lampy. 43 zł a nie będę musiał biegać do lampy (szczególnie na początku zanim wyczuję wszystko). Przelew będę robić jutro więc jest jeszcze szansa na zmianę
Tego beautydisha to po rozmowie ze sprzedawcą dołożyłem. 55 cm wydaje się optymalny w moich warunkach (?)
Parasolki po 22 zł - wziąłem białą i srebrną, tak do potestowania
1. Softbox Funsports ośmiokątny Powerlux 120 1-2 dni 1 160 zł 160 zł
2. Funsports Zestaw zawieszenia teł W901 24 godziny 1 241 zł 241 zł
3. Quantuum AIR statyw 260 cm 24 godziny 2 100 zł 200 zł
4. Quantuum Blenda biało srebrna 120x180cm 2-4 dni 1 95 zł 95 zł
5. Parasol Funsports transparentny 101 cm 24 godziny 1 23 zł 23 zł
6. Parasol Funsports srebrny z czarną czaszą 94 cm, jednopowłokowy 24 godziny 1 22 zł 22 zł
7. Tło Funsports Polipropylenowe szerokie 2,75x5m czarne 1-2 dni 1 55 zł 55 zł
8. Tło Funsports Polipropylenowe szerokie 2,75x5m białe 1-2 dni 1 55 zł 55 zł
9. Czasza Funsports modelująca Beauty Dish 55cm mocowanie Bowens Powerlux 24 godziny 1 173 zł 173 zł
10. Lampa Quantuum Move 300 24 godziny 2 449 zł 898 zł
11. Quantuum Navigator 24 godziny 1 125 zł 125 zł
[EDIT] teraz zauważyłem, że ta octa nie ma możliwości przymocowania chociażby grida. Chciałem taką octe jak poniżej ale akurat w ogóle nie mają (natomiast widzę, że jest dostępna w innych sklepach):
http://www.cyfrowe.pl/wyp...onalny-120.html
jaad75 - Sro 05 Lut, 2014
sebapr, a koniecznie chcesz octę? Bo w przy Twoim zestawie, to raczej przydałby się raczej jakiś softboks, może nawet strip - nie masz nic do wąskiego świecenia, a szeroko, miękko i okrągło, to w sumie i z parasolki dostaniesz... 55cm BD jest dość mały, jeśli będzie srebrny i bez dyfuzora, to będzie Ci go stosunkowo trudno ujarzmić na początku.
sebapr - Sro 05 Lut, 2014
Przyznam, że ten filmik i fotki z niego dosyć mocno przeważyły:
http://www.youtube.com/watch?v=NNA5-FMhBYo
Ten dish za mały w domowych warunkach? hmm... Dylematy Generalnie jak pisałem - coś tam na pewno sobie jeszcze dokupię w przyszłych miesiącach.
Bardziej martwi mnie ta octa, że nie ma możliwości doczepienia jakiegoś grida. Może lepiej zrezygnować z tego disha a kupic lepsza octe quantuma ktora ma mozliwosc doczepienia grida itp. A dish i jakis cienki softbox za miesiac.
[ Dodano: Czw 06 Lut, 2014 14:26 ]
Jeszcze jedno pytanko, wysłałem zresztą zapytanie do sklepu.. ale może coś z własnej praktyki i wiedzy poradzicie. Chodzi o octe 120cm. W sklepie polecono mi i zamówiłem wstępnie octe funsport, ale ona nie ma możliwości doczepienia grida. Za to jest coś takiego:
http://www.cyfrowe.pl/wyp...-120cm-set.html
Czy softbox quantuma będzie lepszy? W sumie jego chciałem zamówić ale akurat w cyfrowe nie mają:
http://www.fotorimex.pl/p...alny_120_cm.htm
Do niego mogę dokupić grid ale to kolejny wydatek około 140 zł z tego co widziałem.
Więc pytanie czy brać ten zestaw funsportu czy jednak lepiej quantuma? (lampy też quntum będą).
p.s. - beautydisha chyba teraz odpuszczę, kupię za miesiąc 70cm i raczej biały, a na pewno w zestawie z dyfuzorem i gridem.
gonia65 - Czw 06 Lut, 2014
A co myślicie o takim zestawie:
Został zaproponowany mi przez sprzedawcę i nawet jestem skłonna się z nim zgodzić. Mocniejsze są lampy, ale tylko 2. Za to mam wyższe statywy. Jak zajdzie potrzeba to ew. można będzie jeszcze jakąs lampe 200w dokupić. No i jakiś softbox 40/180.
Quantuum lampa MOVE 300 – 2 szt – 898 zł brutto
Quantuum statyw 260cm – 1 szt – 99 zł brutto
Quantuum statyw boom wielofunkcyjny – 299 zł brutto
(statyw do 395cm z możliwością ustawienia jako “wysięgnik” – zdjęcia i opis w
Quantuum softbox oktagonalny 120 głęboki – 1 szt – 249 zł brutto
Quantuum beauty dish 42cm z plasterm miodu – 1 kpl – 288 zł brutto
(rozmiar 55cm jest dostępny od ręki w cenie 219 zł + 159 zł plaster miodu, który będzie za ok 3 tygodnie)
Quantuum wyzwalacz radiowy do lamp Navigator z dodatkowym odbiornikiem – 170 zł brutto
Andrzej.M. - Pią 07 Lut, 2014
sebapr napisał/a: | octe funsport, ale ona nie ma możliwości doczepienia grida. Za to jest coś takiego: |
Opis:
Cytat: | Ośmiokątny softbox 120cm w zestawie z plastrem miodu i podwójnym dyfuzorem. | jak jest plaster miodu - to o co biega?
gonia65 napisał/a: | Quantuum softbox oktagonalny 120 głęboki – 1 szt – 249 zł brutto |
Nie widzę sensu zakupu i BD i ośmiokąta. Lepiej większy BD.
A softbox tylko prostokątny! W kwadracie i okcie nie masz żadnego wpływu na modelowanie światła - praktycznie oba dają to samo , tyle że bliki w oczach maja inny kształt. Ale jak jest BD - to nie ma sensu kupować "okrągłego" softboxu. Najlepiej podłużny prostokątny - na pewno bardziej się przyda (i nie zajmie tyle miejsca).
[ Dodano: Pią 07 Lut, 2014 11:26 ]
gonia65 napisał/a: | No i jakiś softbox 40/180. |
Nawet dwa.
sebapr - Sob 08 Lut, 2014
AndrzejM.Makuch napisał/a: | sebapr napisał/a: | octe funsport, ale ona nie ma możliwości doczepienia grida. Za to jest coś takiego: |
Opis:
Cytat: | Ośmiokątny softbox 120cm w zestawie z plastrem miodu i podwójnym dyfuzorem. | jak jest plaster miodu - to o co biega? |
No właśnie w sklepie mi zaproponowano inny (nie podałem tu linka) za 160 zł bez plastra miodu i bez możliwości doczepienia. Znalazłem ten gotowy zestaw z plastrem miodu i zaczałem się zastanawiać nad nim. Tyle że nie mam pojęcia (nie znalazłem ciekawych informacji) jak jest z jakością tego sprzętu z funsportu (powerlux). Quantuumy przynajmniej na fotkach wyglądają jakoś lepiej..
Tak w ogóle to zastanawiam się jednak nad tą octą. Faktycznie będę mieć parasolki (białą i srebrną) którymi mogę światło trochę rozproszyć. Oglądając różne setupy i filmy zaczynam coraz bardiej dostrzegać że jednak będzie brakować jakiegoś prostokątnego softboxa. Od znajomego mogę pożyczyć taki 60x90 do potestowania, zobaczę jak to wychodzi. Może jednak ten BD jednak do zestawu ale 70cm i cały komlet od razu. np jak tutaj:
http://fripers.pl/product...-FreePower.html
Szkoda, że nie biała. Nie mogę znaleźć takiego kompletu z białym BD
fancik - Czw 27 Mar, 2014
sebapr napisał/a: | Jeśli idzie o lampy to owszem te z serii !Up (Quantumy) są trochę tańsze ale parametry nieco gorsze. Na 2 lampach można oszczędzić 100 zł. Hmm Jak się kupiło aparat za 2300 i teraz zestaw za kolejne 1000-1500 to szarpnę się już na te 100 zł żeby dołożyć do nich, szczególnie, że to i tak jedne z tańszych lamp. Nie chodzi mi o to żeby koniecznie każdą złotówkę oszczędzić, ale też nie chcę przepłacać bez sensu do swoich warunków. Gdyby było jasne że na warunki domowe musi być lampa 600 W to pewnie kupiłbym taką jedną a następną za miesiąc. Ale skoro 200 są w zupełności wystarczające - dlatego taki wybór "na start". Jeśli idzie o statywy to po prostu jakieś przykładowe o wysokości 260 cm. Pewnie w zestawie pojawi się 3cia lampa za jakiś czas (zobaczę wtedy czy mocniejsza, czy słabsza itp) i może wtedy kupię tańszy niższy statyw. Te dwa przydadzą się do zabaw i kombinowania na początek.
Tak to sobie wszytko tłumaczę Piszę o tym wszystkim bo może komuś początkującemu przydadzą się takie przemyślenia nad którymi spędziłem ostatnich parę dni (i nocy).
Cały czas nieco zagadkowe jest dla mnie jeszcze jak je wygodnie wyzwalać.
Kupię lampy, rozstawie i... co dalej ? można je spiąć jakimś kablem, wyzwalać radiowo.. hmm... jeszcze tego nie ogarniam, może nie ogarnę póki nie zobaczę
Czy np coś takiego (tylko przykład) się zda, ułatwi? :
http://www.cyfrowe.pl/wyp...yjny-dc-b-.html
Jeśli nie to co musiałbym dokupić i zrobić (z lampami i w aparacie) żeby to wszystko ze sobą współpracowało? (przypomnę, że mam aparat Nikon D5100) |
witam
Może mi ktoś wykazać różnice pomiędzy lampą UP! 300 Ws a Move 300 Ws bo nie mogę się doszukać.
Sam mam dylemat jaką lampę kupić na początek do pomieszczenia ok 20 m aby współpracowała z systemową 430 exII
Myślałem o 200 Ws ale po waszych wypowiedziach skłaniam się do 300 Ws tylko co do modelu mam dylemacik co wybrać .
Chętnie poczytam jakiś rad kogoś doświadczonego w tej materii.
pozdrawiam Wojtek
Aka - Sro 09 Kwi, 2014
Co do lamp UP i Move, masz jeszcze podobną Pulse.
Tu masz parametry i szczegóły, może coś znajdziesz :
http://www.optyczne.pl/59...raz_Pulse_.html
http://www.optyczne.pl/6588-news-Lampy_Quantuum_Up!.html
fancik - Sro 09 Kwi, 2014
witam
Raczej liczyłem na jakąś bardziej konkretną poradę.
Ja wiem że są jeszcze inne lampy ... a im ich więcej tym wybór coraz trudniejszy.
Żeby było ciekawie myślę teraz o kupnie raczej drugiej lampy reporterskiej coś pokroju YONGNUO YN-560 II , gdyż pomieszczenie to używany pokój i myślę ,że może być problem z ustawieniem nawet jednej dużej lampy z softboxem.
Co wy na to może tu jakieś rady , może ktoś taki zestaw używa tzn. dwie lub trzy lampy reporterskie z parasolkami.
Byłbym wdzięczny za jakieś rady ....
komor - Czw 10 Kwi, 2014
fancik napisał/a: | Co wy na to może tu jakieś rady , może ktoś taki zestaw używa tzn. dwie lub trzy lampy reporterskie z parasolkami. |
Ja używam. Mam Canona 580EX II, 430EX II i YN560 (pierwsza wersja). Dopóki nie potrzebujesz pracować na mocno przymkniętym obiektywie i na dużym planie to całkowicie wystarczy. Zaletą jest mobilność (przy zastosowaniu modyfikatorów światła dedykowanych do lamp reporterskich) i możliwość użycia w plenerze, gdzie nie ma dostępnego zasilania. Wadą brak możliwości oświetlenia większego planu oraz kłopoty używania z mocno domkniętą przysłoną (praca lamp na pełnej mocy wydłuża czas gotowości do następnego strzału, pełna moc czasem już nie wystarczy, itd.).
fancik - Czw 10 Kwi, 2014
witam
Dzięki za odpowiedź.
Jeśli chodzi o przysłonę to więcej niż 11 nie przymykam dlatego ciekaw jestem czy taki zestaw na dwie lampy da radę.( canon 430exII i np. YONGNUO YN-560 II ).
Canon sterowany zestawem Pixel King, a druga ma fotocelę.
A może na początek zostać przy jednej lampie ?
Jak wygląda współpraca jednej lampy błyskowej z np. Żarówka lampa świetlówka FOTO 85W=400W 5500K.
Odległość od ewentualnego modela 2.5 m max. 3m a scena do oświetlenia max 1.5 na 1m.
Mam jeszcze starą lampę AGFA cieniutka bo ma tylko liczbę przewodnią 17 ale na fotoceli można też podłączyć tylko czy to coś da .
Wiem że mogę sam sobie odpowiedzieć na niektóre zadane pytania ,ale wymagałoby to kupowania w ciemno ,a nie ma sensu kupowanie niepotrzebnych sprzętów.
Proszę o jakieś sugestie , to mój początek w tym temacie , więc się uczę i trochę czytam.
Pozdrawiam Wojtek
komor - Czw 10 Kwi, 2014
fancik, osobiście nie jestem fanem fotografowania żywych ludzi światłem ciągłym, ze względu na kłopot z mrużeniem oczu. Mieszanie błyskowego z jakąś energooszczędną świetlówką może być problematyczne ze względu na różnice w temperaturze barwowej.
Aha, no i przysłona f/11 to jak dla mnie jest baaaardzo przymknięte. Co prawda w amatorskich zastosowaniach nie powinno stać na przeszkodzie użycie np. ISO 400 (jaki masz aparat?), co zwiększy „zasięg” lampy o kolejne 2 EV, ale na pewno będzie już ciężko, szczególnie ze słabszą 430EX II. To zresztą sam możesz sprawdzić, skoro już tę lampę masz – co uzyskasz na f/11 z pełną mocą tej lampy.
fancik - Czw 10 Kwi, 2014
witam
Wartość przysłony 11 została użyta w kontekście zastanawiania się czy wystarczy mocy dwóch lamp (podanych) i w odpowiedzi na stwierdzenie cytat...................
"Ja używam. Mam Canona 580EX II, 430EX II i YN560 (pierwsza wersja). Dopóki nie potrzebujesz pracować na mocno przymkniętym obiektywie i na dużym planie to całkowicie wystarczy."
W takim razie ile to jest mocno przymknięty obiektyw, abym dobrze zrozumiał tę wypowiedź.
Wcale nie jest moim celem praca tylko na takiej przysłonie ,osobiście używam większych wartości tzn. bardziej otwartego obiektywu .
Mój aparat to canon 50D i całkowity brak obiektywów ze znakiem L.....
pozdrawiam Wojtek
komor - Czw 10 Kwi, 2014
Jak 50D to ISO 400 można spokojnie użyć zarówno hobbystycznie jak i do jakiejś fuszerki za pieniądze, jeśli wymagania nie są wygórowane. Reasumując, przy małym budżecie polecam dokupienie jednej czy dwóch YN560 II i zainwestowanie w radio, jeśli jeszcze nie posiadasz. To daje dużą wygodę i swobodę, która jest ważna szczególnie przy pracy z żywym modelem.
cybertoman - Czw 10 Kwi, 2014
Po skompletowaniu zestawu:
2 * (YN 565/568 + statyw + softbox + radio + lampka LED jako pilot) + akumulatorki (16 do lamp + 3 radio) + ladowarki
kupilem zestaw
2 * (100Ws z wbudowanym radiem + statyw + softbox) + energon En-350.
Kupilem co prawda okazyjnie, ale nawet biorac pod uwage "normalne" ceny, to ten drugi zestaw nie dosc, ze jest tanszy, to jest o wiele bardziej przyjazny w uzytkowaniu. Kupujac sukcesywnie speedlighty i akcesoria do nich odnosi sie wrazenie, ze jest to w miare tanio vs zestaw lamp studyjnych, za ktory placi sie od razu. Ale to tylko wrazenie. Takze oszczedzanie na statywach msci sie predzej czy pozniej. Komfort pracy to jednak istotny element radochy w tej calej zabawie.
Ale jedna systemowa lampe warto jednak miec na wyposazeniu.
fancik - Czw 10 Kwi, 2014
witam
Przyznam szczerze że dopiero teraz jestem w kropce co mam kupić .
Może zacznę od początku....
Ma to być domowo-amatorskie studio do portretów , ewentualnie całej postaci małego dziecka, z naciskiem na amatorskie nie zarobkowe( przynajmniej tak myślę teraz).
Powierzchnia do oświetlenia 1.5m na 1.0m , a odległość 2.5 m max 3.0 m
Co posiadam
Canon 50D ,obiektywy o świetle od 2.8 i więcej ale bez wodotrysków.
Kilka statywów i jedną białą parasolkę.
Zestaw Pixel King jeden nadajnik i jeden odbiornik.
Lampa canon 430 exII i dwa dyfuzory na lampę.
Miałem zamiar na początek dokupić jakąś lampę studyjną np. Quantuum Up! 200 lub 300 do tego nieduży softbox lub parasolki.
Następnie był pomysł że zamiast dużej lampy studyjnej dokupić manualną reporterską i wyzwalać ją przez fotocelę.
A może na początek , darować sobie kupowanie lamp i próbować tylko z jedną którą mam.
Dlatego szukam porady u osób które mają wiedzę , i potrafią mi zasugerować jaką drogą iść , aby mi to nie znudziło się już na początku z powodu problemów z zakupem odpowiednich akcesoriów.
Mam też Wielką prośbę , aby czytać wcześniejsze wpisy .
Jeszcze raz dziękuję za już i oczekuję na więcej .
Wiem że i tak ja będę musiał sam zdecydować co kupić ,ale myślę że właśnie po to jest takie forum aby szukać pomocy u bardziej doświadczonych, bo chyba wasza wiedza nie jest jakimś tabu ...
Pozdrawiam Wojtek
komor - Pią 11 Kwi, 2014
cybertoman napisał/a: | Kupujac sukcesywnie speedlighty i akcesoria do nich odnosi sie wrazenie, ze jest to w miare tanio vs zestaw lamp studyjnych, za ktory placi sie od razu. Ale to tylko wrazenie. |
Nie wrażenie ale fakt. Jak ma się budżet od razu oraz – co ważniejsze – sprecyzowaną wizję tego, do czego chce się dojść, to można kupić od razu. Ale kto ma sprecyzowaną wizję? Ja nie widzę nic złego w tym, żeby kupować stopniowo, poznawać sprzęt i uczyć się go wykorzystywać. Oczywiście oferta się zmienia, jeśli teraz dostępne jest w miarę tanie zasilane akumulatorowe, to należy może zmienić mój tok myślenia. Jak ja decydowałem się na pierwsze speedlighty, to nie było za bardzo takich wynalazków, w każdym razie w znośnych dla mnie cenach.
Zestaw na speedlightach ma jeszcze tę zaletę, że przeciętnie zbudowany facet może cały ten majdan ponosić chwilę po parku, szukając z modelką fajnego miejsca na foto. Sprzęt studyjny plus akumulatory – to może być już trochę problematyczne, jak w zabawie nie uczestniczy więcej osób. Więc tradycyjnie jak w większości naszych porad na tym forum – wszystko zależy dla kogo i do czego.
fancik napisał/a: | Przyznam szczerze że dopiero teraz jestem w kropce co mam kupić .
|
Musisz samodzielnie podjąć decyzję co jest dla Ciebie ważniejsze, my przestawiamy Ci tylko dostępne opcje oraz ich ewentualne wady i zalety. Jeśli nie zamierzasz łazić z modelkami do parku, to małe speedlighty tracą sporo ze swego uroku. Niedrogi, niewielki, stacjonarny sprzęt typu Quantuum Up! czy Move może być lepszą opcją. Tylko dla małego pomieszczenia nie brałbym nic silniejszego niż 300 Ws. Szkoda, że Jaad gdzieś zaginął w boju, bo pewnie zaraz by zweryfikował czy dobrze kombinuję.
W zasadzie sam kontempluję właśnie zakup dwóch Move 300 plus parę akcesoriów bardziej studyjnych niż mobilnych. Ale wcale nie oznacza to, że pozbędę się nabytych już speedlightów.
Tutejszyn - Pią 11 Kwi, 2014
Mam jedną lampę studyjną, 180 Ws i teraz już nie pamiętam, co zdecydowało o jej zakupie. Chyba tylko większa wygoda w stosowaniu modyfikatorów... 180 Ws do "używanego" pokoju wystarcza, jednak całość jest mimo wszystko dość duża i zajmuje miejsce. W moim fotografowaniu/nie-fotografowaniu zaletą jest mały rozmiar lamp reporterskich, tak jak tutaj, dwa skoncentrowane błyski w karkołomnych ustawieniach (zwłaszcza oświetlenie nóg..)
fancik - Sob 12 Kwi, 2014
witam
Ok właśnie na takich odpowiedziach mi zależy.
Pierwszym pomysłem było kupić lampę studyjną, ale ona razem z odpowiednio dużym softboxem może sprawić trochę kłopotów w zwykłym pokoju.
Lampy reporterskie wydają się być bardziej uniwersalne ( minusem jest zasilanie).
Oczywiście sa mniejsze i razem z softboxem mniej przestrzeni potrzebują.....tak mi się wydaje.
Cały czas rozpatrujemy użycie tylko w pokoju ok 18 m normalnie używanym , więc mniejsza moc lampy reporterskiej chyba nie przeszkadza.
Czekam więc na wasze głosy , co wybrać na początek do takiego amatorskiego studia.
Lampę np.Quanntum UP! 200 WS ( 300WS) , czy YongNuo YN-560II .
Oczywiście kazda z nich miałaby współpracować z Canonem 430 exII poprzez Pixel King.
pozdrawiam Wojtek
Tutejszyn - Sob 12 Kwi, 2014
fancik napisał/a: | Czekam więc na wasze głosy , co wybrać na początek do takiego amatorskiego studia. | a nie lepiej podjąć męską decyzję? Przecież nikt za Ciebie nie wybierze.
fancik - Sob 12 Kwi, 2014
Tutejszyn napisał/a: | fancik napisał/a: | Czekam więc na wasze głosy , co wybrać na początek do takiego amatorskiego studia. | a nie lepiej podjąć męską decyzję? Przecież nikt za Ciebie nie wybierze. |
Od samego początku podkreslałem fakt że będę i tak musiał sam wybrać.
Pewnie w końcu tak zrobię tylko to trochę wtedy potrwa .
Kupię jedna lampę studyjną porobię próby , stwierdzę że mało dokupię drugą , a w innym przypadku kupię druga lampę reporterską i tez próby stwierdzę że to nie to .....sprzedam kupie inny zestaw ..........właśnie taki problem chciałem zminimalizować.
Wiem ,że nikt mi nie poda na tacy złotego sposobu na wspaniałe domowe studio.
Do tego co już wiem dochodziłem długie lata......teraz czasu na doswiadczenia coraz mniej bo latka lecą.
Chciałem wykorzystać forum i doświadczenie innych pewnie młodszych...czy to takie złe.
Jedni używają lamp studyjnych inni tylko reporterskich ,teraz ci co kiedyś kupili lampy systemowe reporterskie ( drogie ) mówią że dziś pewnie by tego nie zrobili bo czasy się zmieniają i technika zasuwa do przodu, ale są i tacy co by tego nie zmieniali.
Skąd mam wiedzieć jak będzie współpracować lampa reporterska ze studyjną , a może to wogóle nie ma sensu.
Można wszystko robić metoda prób i błędów , tylko poco jak można wyciągnąć wwnioski z doświadczeń innych.
No chyba że to takie złe i tzw. pójście na łatwiznę.......to poco wogóle rozmawiać ?
Napewno z waszych rad wyciągne wnioski i sam podejme decyzję .
pozdrawiam Wojtek
Tutejszyn - Sob 12 Kwi, 2014
Ale już wszystko masz (opisane). Lampy studyjne, 180, 200, 300 WS, rampy reporterskie, wyzwalacze... fancik napisał/a: | wykorzystać forum i doświadczenie innych pewnie młodszych...czy to takie złe. | i wykorzystałeś. Jednak w jakimś momencie trzeba podjąć decyzję. fancik napisał/a: | a w innym przypadku kupię druga lampę reporterską i tez próby stwierdzę że to nie to .....sprzedam kupie inny zestaw .......... | Ale co może być nie to? To tylko domowe studio w pokoju. fancik napisał/a: | Skąd mam wiedzieć jak będzie współpracować lampa reporterska ze studyjną , a może to wogóle nie ma sensu. | To dlaczego nie pytasz o to, tylko urządzasz kolejne głosowanie? Odwrócę trochę pytanie.. A jak współpracuje słońce z lampą studyjną? To tylko kolejne źródło światła. Zależy co chcesz osiągnąć na zdjęciu. Możesz użyć lampy naftowej, latarki.. Nie patrz na to, jak na urządzenia, ale jak na źródło światła.
fancik - Sob 12 Kwi, 2014
Witam
Nie mam zamiaru urządzać żadnego głosowania.
Poprostu chcę dokupić do systemowego canona 430 EXII drugie źródło światła.
Nie chcąc wydawć kasy w ciemno szukam porady.
Słyszę że sam muszę określić co potrzebuję , ale skąd mam to wiedzieć jak nigdy nie miałem z lampami studyjnymi do czynienia.
Kupię np. studyjną i okaże się , że do pokoju to wystarczyłaby druga reporterska i tak można próbować.
Fakt sprzedawca w sklepie też doradzi .....miałem nadzieję, że na forum więcej sie dowiem.
Przy tej okazji chciałbym Bardzo podziękować koledze Komor
który bardzo rzeczowo i na temat odpowiedział na mój tekst , dając mi wiare ,że forum jest dla każdego kto potrzebuje troche wiecej wiedzy.
pozdrawiam Wojtek
Tutejszyn - Sob 12 Kwi, 2014
fancik napisał/a: | Kupię np. studyjną i okaże się , że do pokoju to wystarczyłaby druga reporterska i tak można próbować. | Ja myślę, że trzeba inaczej... W ten sposób, to do niczego nie dojdziesz, a żadna porada nie da Ci odpowiedzi. Masz jedną lampę, statyw, zrób, albo dokup blendę i zacznij fotografować. Potem, porównaj efekty swoich prac z tym, co pokazują inni. Dla mnie lampa studyjna w dużym przybliżeniu daje to samo światło, co lampa reporterska, więc nie jest to problem światła, a wygody używania. Lampy studyjne tworzą pewien system, w którym dostępne są różne modyfikatory. Z reporterskimi lampami jest w tej materii pewien problem. Są parasolki i czasem trafi się jakiś softbox. Z drugiej strony nie stworzysz w "używanym" pokoju studia. Dlatego proponuję nic nie kupować, tylko zacząć z tym, co masz. A jak zaczniesz, dopiero wtedy coś ewentualnie dokupić. Coś... drugą reporterską. Prawdę mówiąc nie wierzę, abyś zbyt często wyciągał z szafy ten zestaw, więc lepiej nie wyciągać jednej dodatkowej lampy reporterskiej, niż całego tego majdanu lamp studyjnych.
komor - Sob 12 Kwi, 2014
fancik, naprawdę wydaje mi się, że podaliśmy Ci już wady i zalety dostępnych opcji. Miło mi za podziękowania, ale Tutejszyn też dodał swoje doświadczenia, jest na czym zbudować decyzję. Sam nie wiem co bym zrobił na Twoim miejscu, bo to zależy i od pieniędzy i dalszych planów rozwojowych. Jeśli nie zamierzasz wychodzić do parku ze sprzętem, to – jak już pisałem – lampy reporterskie tracą jedną z podstawowych zalet. Z drugiej strony masz już 430EX II, jak kupisz drugą lampę (np. YN-560 II) to będziesz miał wszystkie modyfikatory zamienne do użytku. Sprzęt zajmie też nieco mniej miejsca, choć nie jest to jakiś szczególnie ważny argument.
Ale prawdą jest też to, co napisał Tutejszyn, że większy wybór tańszych szpejów jest do tradycyjnego mocowania Bowens, co da możliwość używania relatywnie taniego beauty-disha, dużych softboksów, itd. Więc kupno np. Move 300 też nie wydaje się głupie. Tylko wtedy poza parasolką – potrzebne są inne modyfikatory. Jeśli nie masz jeszcze za dużo, to nie stanowi to problemu.
fancik - Sob 12 Kwi, 2014
Witam
Myślę że obaj macie bardzo dużo racji i doceniam wasze uwagi.
Pójde za waszą radą i popracuję troche z jedną lampą systemową, którą już mam.
Ewentualnie dokupię jakieś dodatki do tej lampy.
( tutaj też brak doświadczenia ,ale tanim kosztem można poeksperymentować).
Myślę, że po pewnym czasie sam dojde do tego czego mi brakuje.
Jeszcze raz Wielkie dzięki za wszelkie porady .......bo dobrej rady zawsze mało...
pozdrawiam Wojtek
JERONIMO - Nie 01 Mar, 2015
Odkopię temat
Co myślicie o takim zestawieniu na początek do fotografii ubranek dziecięcych na płasko, portretu i beauty
Chcę aby lampy i flasz były sterowane przez pilot stąd godox w UK w PL quantuum.Czy softboxy nie będą za małe i czy brac z gridem? Blendy, statywy i tła nie umieszczam w zestawieniu
Pozdrawiam
flash i tu jest pytanie czy będzie działał z canonem 5dmk1 na sankach
http://www.amazon.co.uk/f...words=godox+860
Lampy 2x + receiver 2x
http://www.ebay.co.uk/itm...=item4ad911bd98
http://www.ebay.co.uk/itm...=item2ede4682f8
Softbox z gridem 2x
http://www.ebay.co.uk/itm...=item2ed7bb691e
Softbox octagonalny z gridem
http://www.ebay.co.uk/itm...=item2c8e2de2ca
Softbox do flasha
http://www.ebay.co.uk/itm...=item2c9184efc3
Beauty Dish
http://www.ebay.co.uk/itm...=item2c96e13847
komor - Nie 01 Mar, 2015
Flash, nie flesh, bo flesh to mięso.
Bardzo mnie interesuje, czy sterownik radiowy od tego Godoxa V860 jest zgodny z Quantuum Navigator, biorąc pod uwagę identyczny wygląd nadajnika. Lampy Godox DE-300 wyglądają identycznie jak Quantuum Move, więc jest duża szansa, że to jest to samo i radio będzie zgodne.
Softboksy zawsze warto brać z gridem, jeśli chcesz się kreatywnie pobawić oświetleniem przy portrecie. Do fotografii stricte produktowej moim zdaniem niekonieczny.
JERONIMO - Nie 01 Mar, 2015
Nadajnik raczej taki sam natomiast odbiornik to jest FTR i są wymienione lampy z symbolem DE bo w niektórych opisach jest FT i wzmianki o lampach DE nie widac, ale może to to samo.
czyli softboxy 60x90cm, octa 95cm i beuty 55cm będzie OK
komor - Nie 01 Mar, 2015
Odbiorniki brałbym razem z lampą Godox, nadajnik już mam (Quantuum) i zgodność jednego z drugim byłaby argumentem przetargowym za Godoxem zamiast planowanych przeze mnie dwóch YN-560III (już teraz w sumie IV) + YN-560-TX, który to zestaw był moim najbliższym planem zakupowym. Chodzi mi o możliwość połączenia lamp Move 300 ze słabszymi reporterskimi. Problem w zestawie z YN-560 jest taki, że zarówno nadajnik Quantuum Navigator (aka Godox) jak i YN-560-TX nie jest wyzwalaczem z przejściówką na górze, przez co nie da się ich jednocześnie używać.
Obecnie używam Navigatora w połączeniu z Phottix Strato II – na aparat idzie Strato II, a na niego Navigator. Strato steruje lampami reporterskimi (niestety tylko dumb-radio bez regulacji energii błysku), a Navigator steruje lampami Move.
Spamuję Twój wątek moimi problemami. Ale chciałem wykorzystać fakt, że piszesz o nadajnikach, które – jeśli są zgodne z Quantuumem (na to wygląda), to zmieniłyby moje plany.
JERONIMO napisał/a: | czyli softboxy 60x90cm, octa 95cm i beuty 55cm będzie OK |
Dla mnie OK, choć to wszystko zależy od tego co chce się robić. Softboxy są na tyle tanie, że w razie czego zawsze dokupisz coś dodatkowego. Beauty 55 cm mam i jak na mój gust się sprawdza (biały, z gridem).
Okty nie mam, w zależności od wielkości studia przyda się lub nie, pewnie ktoś coś jeszcze doradzi.
JERONIMO - Pon 02 Mar, 2015
Godoxa 860 już zamówiłem pytanie jak będzie z bateriami bo gdzieś wyczytałem ze szybko padają.Trochę też zastanawiam na tymi godoxami ta seria ma energie błysku na poziomie 5.0-7.0 i wiec są to Quantuum up 300
komor - Pon 02 Mar, 2015
JERONIMO, jeśli masz na myśli te „reporterskie” Godoxy na akumulatory Li-Ion, to one na pewno nie mają 300Ws, to jest się w okolicach normalnych, silnych systemowych lamp Canona/Nikona, GN 58.
http://www.godox.com/EN/P...lash_V860c.html
Używam Canona 580EXII czy YN560, które mają taką liczbę przewodnią GN58 (no plus minus) oraz Quantuum Move 300 – to zupełnie inna skala.
JERONIMO - Pon 02 Mar, 2015
komor napisał/a: | JERONIMO, jeśli masz na myśli te „reporterskie” Godoxy na akumulatory Li-Ion, to one na pewno nie mają 300Ws, to jest się w okolicach normalnych, silnych systemowych lamp Canona/Nikona, GN 58.
http://www.godox.com/EN/P...lash_V860c.html
Używam Canona 580EXII czy YN560, które mają taką liczbę przewodnią GN58 (no plus minus) oraz Quantuum Move 300 – to zupełnie inna skala. |
Chodziło mi o lampy Godox DE-300 że są odpowiednikiem najsłabszych modelowo Quantuum UP-300
komor - Pon 02 Mar, 2015
A to tak, wyglądają identycznie jak Quantuumy. Odbiornik radiowy też.
|
|