forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki obiektyw do rozmazanego tła ?? Portretowy ?

mlody_tm - Wto 18 Lut, 2014
Temat postu: Jaki obiektyw do rozmazanego tła ?? Portretowy ?
Witajcie na forum,

Zakupiłem pierwszą lustrzanke. Nikona D5300,
Jestem bardzo zielony w tych tematach…. dopiero się ucze.
Bardzo prosze doradzcie mi jaki obiektyw wybrać do tego aparatu, żebym mógł robić zdjęcia z rozmazanym tłem…. ale nie z bardzo bliska, bo takie robi większość obiektywów….
chcialbym cos portretowego, żeby zrobić zdjęcie dajmy na to mojej dziewczyny - całej postaci, a żeby tło było rozmazane, a tylko postać wyraźna. Czy pomożecie mi w doborze takiego cuda ?

Tak max do 3 tyś zł.

dziekuje !!!

hijax_pl - Wto 18 Lut, 2014

mlody_tm napisał/a:
Czy pomożecie mi w doborze takiego cuda ?
Poczytaj co to jest głębia ostrości a później pobaw się kalkulatorkiem, np tym http://www.dofmaster.com/dofjs.html

To chyba za trudne… mysle ze lepiej jak ktos kto zna sie na tym mi po prostu poleci najlepszy obiektyw w podanym przedziale cenowym, bede bardzo wdzieczny.
hijax_pl - Wto 18 Lut, 2014

Ja bym brał 85/1.8G. Ale dobrzy by było, byś wiedział jak takie zdjęcia się robi. Bo jak nie będziesz (albo będziesz używał automatu) to wystarczy Ci ten obiektyw co masz i fotoszop.

Koniecznie coś z AF.
moronica - Wto 18 Lut, 2014

mlody_tm, takie rozmycie wystarczy? popatrz sobie w parametry, masz tam ogniskowa i przyslone
https://www.flickr.com/ph...ortrait-gallery

No wlasnie takie bardzo rozmazane bym chciał... i chyba najlepiej z AF.
Bawilem się dziś Samyangiem 1.4 85 portretowym ale nie rozmazywał tak jakbym chciał...
ciężko tez mi było go ustawić... rozmazuje... ale nie tak fajnie :(

co do linka...

Na zdjęciu tym gdzie dziewczyna na poręczy opiera się glową w dół włosami w dól super rozmazuje !!!!! takie cos mnie uszczęśliwi !!!
jaki obiektyw tak rozmaze ???

moronica - Wto 18 Lut, 2014