forum.optyczne.pl

Obiektywy fotograficzne - Tair 11-a 2,8/135

witcher86 - Czw 27 Lut, 2014
Temat postu: Tair 11-a 2,8/135
Witam czy taki obiektyw nadaje się do podpięcia pod lustrzankę cyfrową ?
matys - Czw 27 Lut, 2014

Nadaje sie, tylko musisz zakupić odpowiedni adapter mocowania bagnetu.
witcher86 - Czw 27 Lut, 2014

A jest to obiektyw w miarę dobry aby popstrykać ?
Wiem że będzie pełen manual, brak AF. Proszę o jakieś opinie, może ktoś z Was używa czegoś podobnego i się wypowie. I do jakiego rodzaju zdjęć taki obiektyw się nada(krajobraz portret makro). Sorki za takie pytania ale jestem dość nowy w temacie.

moronica - Czw 27 Lut, 2014

o jakim korpusie mowimy?
witcher86 - Pią 28 Lut, 2014

Hmmm... i tu jest właśnie myk ponieważ właśnie planuję kupić body i na początek chciałem zacząć z tym obiektywem. Mam w planie canon 60 d
matys - Pią 28 Lut, 2014

Pod canona będziesz musiał kupić przejściówke z chipem żeby działało potwierdzenie ostrości, którą bedziesz ustawiał manualnie.
W Nikonie znowu wszystko działa(potwierdzenie ostrości, pomiar światła itp). ale znowu żeby ostrzyć w nieskończoność musisz kupić przejściówke z dodatkowym szkłem które wpływa na jakość zdjęć.
Pentax na tym polu(manualne szkła, m42) wypada najlepiej, wystarczy przejściówka i działa wszystko co trzeba, łącznie z ostrzeniem na nieskończoność.

komor - Pią 28 Lut, 2014

matys napisał/a:
W Nikonie znowu wszystko działa(potwierdzenie ostrości, pomiar światła itp)

Pomiar światła zdaje się nie we wszystkich puszkach.

witcher86 - Pią 28 Lut, 2014

Do canona orientuje się jaka przejściówka... Dzięki za wypowiedzi.

A co myślicie ogólnie o tym szkle... Jest dobre czy złe ?
W jakim rodzaju zdjęć najlepiej się sprawdzi ?

matys - Sob 01 Mar, 2014