|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Olympus E-PL3 vs. Panasonic DMC GX1.Co wybrać?
Remigiusz - Czw 27 Mar, 2014 Temat postu: Olympus E-PL3 vs. Panasonic DMC GX1.Co wybrać? Witam.
Poczytałem sobie co nieco i mam dylemat.
Wiem że na tym forum większość ma Panasa,ale chciałbym się też dowiedzieć z punktu praktycznego który lepszy(jeśli któs testował oba modele).
Mam zamiar kupić używkę (na alle.. chodzą około 800zeta).
Na pewno dokupię dwa obiektywy, (jeden z tych co pisał muzyk.
Jestem amatorem co bawił się już lustrzanką,ale jej gabaryty mi nie odpowiadają,i no już jej nie mam,dlatego zdecydowałem się na bezlusterkowca.
Będę potrzebował go do standardowych zdjęć w plenerze,ale mam zamiar również robić zdjęcia w zamku,na ruinach i słabym oświetleniu na zewnątrz(wiem,od obiektyw a zależne)i dlatego nie wiem który z praktycznego punkty jest lepszy.
No chyba że znajdziecie tańsze body innych modeli (zamykam się w Olympusach i Panasach) to chętnie przemyśle.
Dziękuję i pozdrawiam.
RB - Czw 27 Mar, 2014
GX1. Ma lepszą matrycę. Nie ogromnie, ale widać. Więcej pikseli i mniejszy szum. A poza tym... subiektywne to co prawda... wygodniejszy. Za to niestety - większy.
NA alle nówkę poekspozycyjną kupisz za 950.
[ Dodano: Czw 27 Mar, 2014 20:11 ]
BTW - jak zależy na kosztach to dużo daja nieco większe G5 i G3. Zdjęcia cała trójka zrobi podobne (z tego G5 najlepszy), masz w tym dość porządny wizjer. Niestety więsze i plastikowe. W GX1 płacisz za metalowy korpus i za rozmiary.
Remigiusz - Pią 28 Mar, 2014
RB napisał/a: | GX1. Ma lepszą matrycę. Nie ogromnie, ale widać. Więcej pikseli i mniejszy szum. A poza tym... subiektywne to co prawda... wygodniejszy. Za to niestety - większy.
NA alle nówkę poekspozycyjną kupisz za 950.
[ Dodano: Czw 27 Mar, 2014 20:11 ]