forum.optyczne.pl

Lornetki - Leitz TRINOVID 8x32

oronixx - Sob 24 Maj, 2014
Temat postu: Leitz TRINOVID 8x32
Witam,
z góry zaznaczam, że w temacie lornetek jestem totalnie 'zielony', a na tym forum jest to mój pierwszy temat.
Proszę o jakiekolwiek informacje na temat tego konkretnego egzemplarza lornetki marki Leitz. Czy jesteśmy w stanie ustalić datę jej produkcji? Jakiej klasy jest to model (wiem jedynie, że marka jest bardzo ceniona)? Jakiej sumy na rynku wtórnym można oczekiwać od potencjalnego kupca? No i ostatnie pytanie: gdzie najlepiej udać się aby sprzedać taką lornetkę? Serwis aukcyjny?

Poniżej załączam zdjęcia mojej lornetki.
Z góry dziękuje za pomoc,
Pozdrawiam!

Guliwer - Sob 24 Maj, 2014

Lornetka z dawnej najwyższej półki. Jeśli jest sprawna mechanicznie i ma czyste szkła i wnętrze, nie jest rozkolimowana (podwójny obraz), to można wystawić za jakieś 1500 zł np. na Alle.
Warto wyczyścić z zewnątrz pędzelkiem, obudowę przetrzeć szmatką z środkiem do samochodowych kokpitów. Szkła wyczyścić delikatnie specjalnym pędzelkiem i ew. przetrzeć optyczną ściereczką z odrobiną płynu do soczewek czytników CD. Optykę b. delikatnie, żeby nie uszkodzić powłok.
Wystawiając na sprzedaż zrób też zdj. wnętrza od przodu np. świecąc latarką.

Arek - Sob 24 Maj, 2014

Jeśli masz do tego jeszcze oryginalne etui, a lornetka jest w naprawdę dobrym stanie, to można wziąć za nią nawet ponad 2000 zł. Chociaż z tego co widzę, ten napis Leitz Wetzlar jest jakby czymś wydrapany więc stan lornetki nie jest chyba najlepszy.
oronixx - Sob 24 Maj, 2014

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Co do stanu tego egzemplarza to mechanicznie wydaję się być bez zarzutu, nie zauważyłem 'podwójnego obrazu'. Jak widać jest ona delikatnie zakurzona, gdyż nie była czyszczona do zdjęć. Co do napisu Leitz Wetzlar to wygląda on jak srebrny, wypukły napis na czarnym tle - chyba nie został wydrapany.

Czy jesteśmy w stanie ustalić rok produkcji tego egzemplarza?

Pozdrawiam!