forum.optyczne.pl

Lornetki - Laik/szukam lornetki/fundusz do 250 zł

trupwwindzie - Nie 01 Cze, 2014
Temat postu: Laik/szukam lornetki/fundusz do 250 zł
Witam !

Jestem laikiem, którego od jakiegoś czasu fascynuje obserwacja świata przez lornetkę. Mój obecny sprzęt to ehhh połowa lornetki na dodatek nie do końca działająca. Powiększenie też nie najwyższych lotów, ale to wystarczyło by zainteresować się obserwacją świata ;)

Tak więc szukam możliwie najlepszej lornetki do 250 zł. Wiem wiem za tą cenę cudów nie będzie, ale 250 to niestety max póki co. Do tej kwoty chce kupić coś.

Ale co ?

Nie będę wdawał się w szczegółowe niuanse bo po prostu się na tym nie znam dobrze, ale od lornetki oczekuję dobrego powiększenia dalekich obiektów. Fajnie by było też zobaczyć jakieś planety,. księżyce planet ;)

Podsumowując:

jaki najlepszy wybór do 250 zł na chwilę obecną ?

Pozdrawiam !

Arek - Nie 01 Cze, 2014

http://deltaoptical.pl/bl...ecka,d3443.html

W tej cenie trudno o coś dobrego.

Porro - Nie 01 Cze, 2014

W kwestii planet lornetka na nie wiele się zda. Za małe powiększenie. Księżyce Jowisza i faza Wenus to wszystko co można zobaczyć.
kivirovi - Nie 01 Cze, 2014

Mnie też nic innego niz DO Entry nie przychodzi do głowy.

Aha ok a jeszcze mam taką sprawę i pytanie:

na ogłoszeniach lokalnych znalazłem takie lornetki ( obie w zestawie ) za bardzo atrakcyjną cenę >>>

jednak właściciel nie za bardzo ogarnia temat i lornetek i komputerów i nie wstawił za dużo zdjęć. Po rozmowie z Panem sprzedawcą ie doszliśmy do wniosku co to za nazwa dużej lornetki. Powiedział coś STR czy STOR, że jakaś ruska chyba i, że 10x50.

To może być jakiś dobry sprzęt ?

Arek - Nie 01 Cze, 2014

Jakiś rosyjski model. Ten maluch to chińszczyzna.

Rosyjska może być coś warta, ale wszystko zależy od stanu.

no stan podobno bardzo dobry. Stan szkła, optyki.

ale co to może być za lorneta ? Jakiej firmy ?

kivirovi - Nie 01 Cze, 2014

jakieś dziadostwo, może warta 100zł..
Qgiel - Wto 03 Cze, 2014