|
forum.optyczne.pl
|
 |
Obiektywy fotograficzne - Test obiektywu Samyang 10 mm f/2.8 ED AS NCS CS
Arek - Pon 09 Cze, 2014 Temat postu: Test obiektywu Samyang 10 mm f/2.8 ED AS NCS CS http://www.optyczne.pl/in...ywu&test_ob=328
Zapraszam do lektury!
A. Olech
bogdanek - Nie 15 Cze, 2014
Ło, a co to , nikt nie chce dyskutować
Dżozef - Czw 26 Cze, 2014
A co tu gadać. Kit Canona 10-18 pozamiatał, pozostaje tylko czekać na dostawę.
bogdanek - Sob 26 Lip, 2014
Do Pentaxa miałbym kłopot z podpięciem canona
Dżozef - Pon 28 Lip, 2014
W takim razie szczere wyrazy współczucia
Andrzej.M. - Wto 29 Lip, 2014
No cóż tu dyskutować, wyniki na brzegu klatki nie powalają, spodziewałem się raczej wyniku rodem z 14-tki, szkoda. Zawsze pozostaje jeszcze fiszaj 8mm...
bogdanek - Sro 30 Lip, 2014
@Dżozef ,- dzięki za współczucie , to zawsze mimo wszystko jest miłe , ale z Pentaxem jest mi nad wyraz dobrze
A co do 14 -stki Samyanga , to też zrobiłem nią sporo zdjęć , też na zlocie , i po obejrzeniu w domu , to jednak 10-tka Samyanga wygrała, ale to jest tylko moje zdanie .
Obrazak wydawał mi się ,,ciekawszy".
Dżozef - Pią 01 Sie, 2014
Fakt, zawsze fajnie jest mieć wybór nawet jeśli jest to wybór między tym co jest złe a tym co jest jeszcze gorsze że też nie wspomnę o tym co jest zupełnie do d...
Andrzej.M. - Pią 01 Sie, 2014
Dżozef napisał/a: | fajnie jest mieć wybór nawet jeśli jest to wybór między tym co jest złe a tym co jest jeszcze gorsze |
No tak , jak się ma cwanona APSC to wielkiego wyboru nie ma...
Chyba że piszesz o obiektywach Samyanga... I porównujesz do dość jasnego 10mm f2,8 ciemnicę 10-18/4,5-5,6 ? Jaja sobie robisz? Na 10 mm w niczym nie jest lepszy od wyśmiewanego przez ciebie samyanga. I na dodatek brakuje mu do niego 1,5 EV jasności !
Spróbuj coś nim zrobić na koncercie tym swoim canonem, kolega mający Pentaxa na 2,8 zrobi dużo lepsze zdjęcia - bo na srodku ten obiektyw jest naprawdę ostry , a brzegi i tak będą poza GO... a nawet jeśli w niej to w niczym nie przeszkodzi. Trochę gorzej przy architekturze czy krajobrazie , ale jeśli kogoś zadowala to co da rzeczony canon to na Samyanga nie będzie też narzekał.
[ Dodano: Pią 01 Sie, 2014 13:32 ]
Aha , trzeba pamiętać że samyang nie ma stabilizacji, więc kolega canonier nie dość że mając bardziej szumiący aparat na wysokich ISO to jeszcze nie bedezie miał bonusa w postaci stabilizacji jaką ma wbudowaną każdy pentax. Zatem kolega z pentaxem nie dość że będzie miał na imprezie światło 2,8 to jeszcze stabilizację 2-3EV (zależnie od modelu) i mniejsze szumy matrycy! Tak Dżozef, chcesz coś dodać?
bogdanek - Pią 01 Sie, 2014
@AndrzejM.Makuch,- no toś dowalił Dżozefowi , sie jeszcze obrazi
A zresztą , po co w korpusie takim jak Pentax K3 wydajność stabilizacji na poziomie 3,5 EV , zresztą to jest kłamstwo , niedorzeczność, i wogóle Kopernik była kobietą
kozidron - Sob 02 Sie, 2014
AndrzejM.Makuch napisał/a: | No tak , jak się ma cwanona APSC to wielkiego wyboru nie ma... |
wybór jest ale tylko jakieś 3X większy niż w pentaxie, tyle że nie w tym budżecie.
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Aha , trzeba pamiętać że samyang nie ma stabilizacji, więc kolega canonier nie dość że mając bardziej szumiący aparat na wysokich ISO to jeszcze nie bedezie miał bonusa w postaci stabilizacji jaką ma wbudowaną każdy pentax. Zatem kolega z pentaxem nie dość że będzie miał na imprezie światło 2,8 to jeszcze stabilizację 2-3EV (zależnie od modelu) i mniejsze szumy matrycy! Tak Dżozef, chcesz coś dodać? |
dodać można, że stabilizacja jest tak potrzebna przy fotografii koncertowej jak krowie kapelusz, chyba że mówisz o tych słynnych "recitalach pianistycznych" gdzie nic się nie dzieje, scena jest statyczna, zawodnik się nie przemieszcza, w takich warunkach to nawet pentax z dłuzyszm szkłem poradzi sobie z af-em a co dopiero pentax na szerokim
bogdanek napisał/a: | @AndrzejM.Makuch,- no toś dowalił Dżozefowi , sie jeszcze obrazi |
ja bym to ujął inaczej doszło raczej do starcia dwójki konsumentów "zadowolonych inaczej" ale żyjących w przekonaniu, że oboje wybrali najlepiej
bogdanek - Sob 02 Sie, 2014
@kozidron ,- ale to jest różnie z tymi koncertami , bo z grupą koncertową baletową można spokojnie poeksperymentować z tą stabilizacją,:-)
Nio dobra to nie koncert , ale te dziewuchy czasem się nie ruszają i to długo
Andrzej.M. - Sob 02 Sie, 2014
kozidron napisał/a: | że oboje wybrali najlepiej |
Jak już to obaj lub obydwaj... Widzę że kolega ma problem nie tylko z recitalami, ale w ogóle z językiem ojczystym...
kozidron - Nie 03 Sie, 2014
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Jak już to obaj lub obydwaj... Widzę że kolega ma problem nie tylko z recitalami, ale w ogóle z językiem ojczystym... |
najważniejsze, że nie mam problemu z tym gdzie się przyda stabilizacja, bo to forum fotograficzne, przykro mi Andrzej, że uraziłem twoją polską dumę i honor tym ortografem ale uważam że zawsze to lepiej niż otrzymać 24 z iloczynu 3x12
Z braku sensownych argumentów, mozesz przekładać się ortografami, nie zmieni to jednak faktu, ze ty i Dżozef prezentujecie podobny poziom "nawiedzenia" tylko używacie innych systemów, niestety nie mając totalnie odniesienia do rzeczywistości czy doświadczeń z innym sprzętem
komor - Nie 03 Sie, 2014
Dajcie już spokój, bo merytorycznie się dawno wyczerpało…
Dżozef - Nie 03 Sie, 2014
Dlaczego od razu koncert po co to i w jakim celu toto kręcić?. Kompletnie bez sensu taki teledysk dla ubogich.
No chyba że ktoś chce potrenować po ćmaku aby inni go nie widzieli i nie mieć obciachu. Zresztą po co szeroki kąt na koncert? i to jeszcze nie zuum, że też o zręcznie pominiętym AFie nie wspomnę
komor - Nie 03 Sie, 2014
Dżozef napisał/a: | Zresztą po co szeroki kąt na koncert? |
Jak to po co? Bo robiąc zdjęcia na koncercie często stoi się pod sceną lub na scenie i każdy milimetr się przydaje dla szerokiego ujęcia.
kozidron - Nie 03 Sie, 2014
jeden nie wie do czego służy stabilizacja, drugi nie wie do czego słuzy szeroki kąt na koncercie, byłby niezły duet gdyby nie kwestia, że dla każdego istnieje tylko jeden system.
Dżozef - Nie 03 Sie, 2014
Wyżyłowana obróbka tonalna u Pentaxa dotyczty tylko 100 iso więc stąd ten pęd do jak najjaśniejszych obiektywów bo na wyższym iso są jak i cała reszta systemów.
Ja tam wyzbyłem się durnego pędu do jaśniejszych o 1EV obiektywów kosztem ostrości, AF-a, stabilizacji, zuma, ceny ,wagi i innych dresiarskich osiągów które są zupełnie zbędne przy 650D. Jak ktoś ma starodawny system to niech się spina i kupuje te repliki obiektywów.
kozidron - Nie 03 Sie, 2014
Dżozef napisał/a: | Ja tam wyzbyłem się durnego pędu do jaśniejszych o 1EV obiektywów kosztem ostrości, AF-a, stabilizacji, zuma, ceny ,wagi i innych dresiarskich osiągów które są zupełnie zbędne przy 650D. |
a więc to są dresiarskie osiągi, czyli doradzasz nie zbierać na 1dx/d810 a stare 6d i 5d3 zamienić na 650d
Dżozef napisał/a: | Jak ktoś ma starodawny system to niech się spina i kupuje te repliki obiektywów. |
dorównujesz Andrzejowi, jest o co walczyć
mozer - Pon 04 Sie, 2014
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Jak już to obaj lub obydwaj... Widzę że kolega ma problem nie tylko z recitalami, ale w ogóle z językiem ojczystym... |
Proponuję prof. Miodkowi postawić przecinek przed 'to' i przed 'że'
kozidron - Pon 04 Sie, 2014
mozer napisał/a: | Proponuję prof. Miodkowi postawić przecinek przed 'to' i przed 'że' |
licytowanie się z Andrzejem na ortografy czy znaki interpunkcyjne na forum fotograficznym(i to jeszcze słabo związanym z robieniem zdjęć ) jest odbieganiem od tematu, o co zresztą wyłącznie mu chodzi więc dałbym z tym spokój.
Andrzej woli wypisywać bzdury w takim rodzaju:
1. AndrzejM.Makuch napisał/a: | No tak , jak się ma cwanona APSC to wielkiego wyboru nie ma... |
2. AndrzejM.Makuch napisał/a: | Aha , trzeba pamiętać że samyang nie ma stabilizacji, więc kolega canonier nie dość że mając bardziej szumiący aparat na wysokich ISO to jeszcze nie bedezie miał bonusa w postaci stabilizacji jaką ma wbudowaną każdy pentax. Zatem kolega z pentaxem nie dość że będzie miał na imprezie światło 2,8 to jeszcze stabilizację 2-3EV (zależnie od modelu) i mniejsze szumy matrycy! |
3. AndrzejM.Makuch napisał/a: | Spróbuj coś nim zrobić na koncercie tym swoim canonem, kolega mający Pentaxa na 2,8 zrobi dużo lepsze zdjęcia - bo na srodku ten obiektyw jest naprawdę ostry , a brzegi i tak będą poza GO... |
a to wszystko w kontekście tylko fotografii koncertowej. Lepiej jest wypisywać bzdury, niż zastanowić się nad sensem tego co się pisze.
Ad. 1. AndrzejM.Makuch, przejrzyj sobie ofertę szkieł a potem opowiadaj te bzdury
Ad. 2. Bo na koncercie stabilizacja zamrozi ruch, to się nadaje tylko na twoje "recitale"
Ad. 3. Zajrzyj sobie do wątków z poprzednich lat T U stare 50D nawet na tym forum, ludzie dają radę robić dobre zdjęcia na koncertach aparatami bez stabilizacji i obiektywami bez stabilizacji. Opowiadanie o twoim koledze to już wybieg iście schopenhauerowski. Opowiedz coś o sobie, jak do tej pory nie widziałem, żadnych twoich zdjęć koncertowych.
...a patrz przypadkiem znalazło się twoje , mało szumu, duża rozpiętość tonalna i w ogóle nie poruszone
Ja nie wątpię, że pentaxem się da obskoczyć koncert, sam nawet tu zdjęcia wstawiałem ale po kiego grzyba ci stabilizacja na szerokim przy foto koncertów ]
Dżozef - Sro 06 Sie, 2014
kozidron napisał/a: | Ja nie wątpię, że pentaxem się da obskoczyć koncert, |
A ja widzę że to głównie komóreczki "obskakują" koncerty.
Załóżmy jednak że obskakujemy na 650D z nowym szerokim kitem uzyskując świetny materiał. Co dalej?
- Odsprzedajemy "teledysk" dla szczęśliwego wreszcie zespołu
-Katujemy znajomych zmuszając ich do jego oglądania
-Zgrywamy na kolejny ciągle za mały dysk w PCecie i zapominamy.
-umieszczamy w sieci czekając na komentarze w stylu" bardzo fajne ale zajrzyj tu link albo jesze tu link". i mamy poczucie dobrze spełnionego obowiązku.
-Trolujemy ile wlezie na optycznych aby mieć możliwość umieszczania zdjęć w galeri i tam bez łaski wszyscy muszą oglądać przynajmniej miniaturki
kozidron - Sro 06 Sie, 2014
Dżozef napisał/a: | Załóżmy jednak że obskakujemy na 650D z nowym szerokim kitem uzyskując świetny materiał. Co dalej? |
Jak wykonujesz zlecenie dla klienta, to zazwyczaj nikt nie chce zaszumionej popeliny z ciapkowatym kolorowym szumem jaką zaserwuje nam ten zestaw w przeciętnych warunkach koncertowych.
Pomijając już, że praca z takim kadłubkiem czy wydmuszką jak 650D + ciemny zum nie specjalnie musi należeć do przyjemności a efekty pewnie są takie jaki zestaw
Dżozef napisał/a: | - Odsprzedajemy "teledysk" dla szczęśliwego wreszcie zespołu
-Katujemy znajomych zmuszając ich do jego oglądania |
Nawet nie jestem zdziwiony, że w twojej małej głowie nie mieści się, że ktoś może robić zdjęcia za pieniądze i z tego żyć
Śmieszne tylko jak twoim zdaniem wygląda fotografia koncertowa od zaplecza
Cytat: | Trolujemy ile wlezie na optycznych aby mieć możliwość umieszczania zdjęć w galeri i tam bez łaski wszyscy muszą oglądać przynajmniej miniaturki |
Dżozef, pozwoliłem sobie przygotować dla Ciebie zagadkę. W związku z twoimi zdolnościami, uprościłem ją do formy obrazkowej
Znajdź i wskaż na zdjęciu w śród reporterów jakąś wydmuszkę pokroju twojego boskiego 650D oczywiście dla uniwersalności zagadki Andrzej może szukać pentaxa
mozer - Sro 06 Sie, 2014
kozidron, bo dla profesjonalistów liczy się prestiż marki, a nie rzeczywista jakość produktu!
kozidron - Czw 07 Sie, 2014
mozer napisał/a: | bo dla profesjonalistów liczy się prestiż marki, a nie rzeczywista jakość produktu! |
wiem, że zartujesz ale, realny zysk to:
1. dobry i pewny af, który radzi sobie w trudnych warunkach
2. jasne szkła i odpowiedni zasób szklarni, który mozna dopasować pod zlecenie.
3. wytrzymała konstrukcja
4. ergonomia uzytkowania, która przekłada się na jakość, bo wszelkie udogodnienia masz na wierzchu
5. nisko szumiące wysokie iso
6. żywotnośc sprzętu /w tym migawki i optyki/
7. mozna by jeszcze wymieniać
mozer, mimo że znam się na żartach to nie widzę żeby kadłubek pokroju 650D był w jakimkolwiek z tych punktów lepszy od d800 czy jedynek canona czy nawet proletariackiego 6d lub 5d3
na tej fotce jest jeden reporter ze szkłem 4.0, to było w okolicach 19.30 więc zrozumiałe jest, że nie trzeba było jeszcze "dźwigać"
mozer - Czw 07 Sie, 2014
Wszystko powyższe masz w Pentaxie. Wszak góruje on liczbą przycisków, uszczelnieniami, doskonałą matrycą, AF od -1 EV, magnezową obudową, uszczelnionymi Limitedami itp itd. Oczywiście bez prestiżu
kozidron - Czw 07 Sie, 2014
mozer napisał/a: | Wszystko powyższe masz w Pentaxie. |
Ad. 1 - nie
Ad. 2 - nie
Ad. 6 - k3 rzeczywiście ma 200 tysia ale co z tego jak dwa poprzednie punkty nie bardzo.
mozer napisał/a: | Wszak góruje on liczbą przycisków, uszczelnieniami, doskonałą matrycą, AF od -1 EV |
mozer a zdajesz sobie sprawę, że na sprawnośc działania af-u składa się praca zestawu obiektyw + puszka?
mozer - Czw 07 Sie, 2014
kozidron, e tam, jesteś w grupie 'trzymającej władzę' - napiszesz wszystko, żeby obronić prestiż.
Andrzej.M. - Czw 07 Sie, 2014
Cytat: |
jeden nie wie do czego służy stabilizacja, drugi nie wie do czego słuzy szeroki kąt na koncercie, byłby niezły duet gdyby nie kwestia, że dla każdego istnieje tylko jeden system. |
Na szczęście mamy tu takie 2 w 1 - dwie gały na czarnym pysku ... który wie wszystko i o wszystkich - co z tego że wie trochę inaczej... tak już ma!
kozidron - Czw 07 Sie, 2014
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Na szczęście mamy tu takie 2 w 1 - dwie gały na czarnym pysku ... który wie wszystko i o wszystkich - co z tego że wie trochę inaczej... tak już ma! |
Opowiadane przez Ciebie bajki to juz legenda na tym forum, tak jak pokazywane przez Ciebie zdjęcia.
Nie potrafiłeś się odnieść ani do merytorycznych argumentów a tym bardziej nie potrafiłeś ich poprzeć fotograficznymi dowodami, bzdury pokroju że canonem nie da się robić zdjęć na koncertach to takie same głupoty jak to, że szklarnia w tym systemie i zakresie jest uboga.
Na sam koniec jak już totalnie niczym nie potrafiłeś wyjaśnić do czego ci stabilizacja na koncercie z szerokim kątem, wytknąłeś mi błąd ortograficzny, dodatkowo sam nie potrafiłeś w rzeczonym poście postawić znaków interpunkcyjnych
Generalnie słabiutko, większa żenada, że jak już nie masz argumentów to nawet nie potrafisz się odgryźć porządnie
Andrzej.M. - Czw 07 Sie, 2014
kozidron napisał/a: | Ad. 1. AndrzejM.Makuch, przejrzyj sobie ofertę szkieł a potem opowiadaj te bzdury |
Kozi - najpierw czytaj ze zrozumieniem - wiem że w tym celujesz ... inaczej - ale ci przypomnę koleś cieszyła się że jakiś ciemicowy (10-18/4,5-5,6) zoom "pozamiatał" - więc nie muszę całej oferty przeglądać, ale ty jak zwykle wiesz lepiej ...
kozidron napisał/a: | Ad. 2. Bo na koncercie stabilizacja zamrozi ruch, to się nadaje tylko na twoje "recitale" |
To oczywiście stwierdzenie całkiem w twoim stylu "sprawnego inaczej" - już nie wiem czy w czytaniu, rozumieniu czy może pisaniu - a może we wszystkim? ...
Nie wiem jak tobie , ale mnie zdarza się zwykle robić kilka zdjęć w planie ogólnym - z publicznością i architekturą czy elementami scenografii... Co do samego mrożenia ruchu - to już lepiej chyba mieć użyteczne 2,8 a nie 4,5 - prawda? I wyższe ISO z mniejszymi szumami i większą dynamiką barwną.
Ad.ad3. - no to coś ci się pomieszało, o jaki moim koledze??? To tak samo twój kolega - bo forumowicz... kozidron napisał/a: | ...a patrz przypadkiem znalazło się twoje |
A nie przypadkiem jest właśnie tak obrobione - tak mi się podobało i tak właśnie zrobiłem - pod "analogowe". A oryginał masz w galerii - na chwilę go wrzucam żebyś mógł sobie swoje spostrzeżenia wiesz gdzie wrzucić...
[ Dodano: Czw 07 Sie, 2014 15:26 ]
Dałem , a raczej miałem dać - ale że wysłałem nie ten plik - to po skasowaniu nijak się nie da go zamieścić ... I z logowaniem ciągle jakieś schody...
kozidron - Czw 07 Sie, 2014
AndrzejM.Makuch napisał/a: | więc nie muszę całej oferty przeglądać, ale ty jak zwykle wiesz lepiej ... |
zdaje się, że ty wiesz lepiej, no chyba że znowu zaszło to co zwykle, czyli nie rozumiesz co sam napisałeś:
AndrzejM.Makuch napisał/a: | No tak , jak się ma cwanona APSC to wielkiego wyboru nie ma... |
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Nie wiem jak tobie , ale mnie zdarza się zwykle robić kilka zdjęć w planie ogólnym - z publicznością i architekturą czy elementami scenografii... |
rozumiesz o czym mówisz czy sam się juz zamotałeś? Jaki sens jest fotografować scenografie, kiedy muzycy sa w ruchu, to się nadaje chyba na turnieje szachowe albo twoje recitale.
AndrzejM.Makuch napisał/a: | Co do samego mrożenia ruchu - to już lepiej chyba mieć użyteczne 2,8 a nie 4,5 - prawda? I wyższe ISO z mniejszymi szumami i większą dynamiką barwną. |
oczywiście, że tak, tylko trzeba to jeszcze umieć wykorzystać
Powiedz gdzie tu celowałeś(bo na pewno nie w oko)? PO tej fotce doskonale widać, czemu ci stabilizacja nie pomogła, trzeba było też tak mocno nie wyostrzać.
AndrzejM.Makuch napisał/a: | To tak samo twój kolega - bo forumowicz... |
Nie napisałeś, że to kolega forumowy. Nie mam tu kolegów uzywających pentaxa. Może uświadom mi kto to?
AndrzejM.Makuch napisał/a: | A nie przypadkiem jest właśnie tak obrobione - tak mi się podobało i tak właśnie zrobiłem - pod "analogowe". A oryginał masz w galerii - na chwilę go wrzucam żebyś mógł sobie swoje spostrzeżenia wiesz gdzie wrzucić...
|
Ta obróbka, nie ma nic wspólnego z fotografią analogową
To zdjęcie uznałbym za nieudane, af chybił i pewnie nie ze względu na puszkę tylko operatora. Miałeś kupę światła na zrobienie tej fotografii a uzyłeś tak długiego czasu że przy tym GO nos i oczy są nieostre. Nie komentuje już walorów artystycznych i obróki bo szkoda czasu.
Andrzej.M. - Pią 08 Sie, 2014
kozidron napisał/a: | AndrzejM.Makuch napisał/a:
No tak , jak się ma cwanona APSC to wielkiego wyboru nie ma...
|
I oczywiście ty nie zrozumiałeś - bo jakże by - najlepiej rżnąć głupka i wszystkich uważać za idiotów - bo tym razem bynajmniej nie o wybór obiektywów chodzi i każdy z wyjątkiem ciebie to łatwo zrozumie - aluzju poniał ???
kozidron napisał/a: | Nie napisałeś, że to kolega forumowy. Nie mam tu kolegów uzywających pentaxa. Może uświadom mi kto to? |
Cztanie nie jest u ciebie najmocniejsze...
bogdanek napisał/a: | Do Pentaxa miałbym kłopot z podpięciem canona |
Cytat: | Ta obróbka, nie ma nic wspólnego z fotografią analogową |
Twoja kolejna "złota" myśl?
|
|