|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Bezlusterkowiec do sportu
uzor - Wto 17 Cze, 2014 Temat postu: Bezlusterkowiec do sportu Witam,
Potrafi mi ktoś doradzić, jakiego bezlusterkowca wybrać do fotografowania wyścigów, rajdów samochodowych,ogólnie motor sportu w ruchu?
Czy w ogóle taki aparat nadaje się do tego typu fotografii?
Od razu powiem że jestem amatorem
Budżet jakim dysponuje to 2500zł, no +/- jeśli będzie warto dołożyć kilka złoty to się znajdzie
Z góry dziękuje za wszystkie sugestie
dragossani - Sro 18 Cze, 2014
Z uwagi na obecną ofertę obiektywów, bardziej sensowna będzie lustrzanka. Przy czym ten budżet i zastosowania nie bardzo idą w parze i musisz przygotować się na bardzo kompromisowe rozwiązania.
knieszporek - Sro 18 Cze, 2014
Z tego, co pisze Thom Hogan, to do sportu bezlusterkowce jeszcze nie -- za wolny AF-C.
Chyba, że Nikon 1... 1-calowa matryca wybacza więcej w przypadku nietrafienia w punkt przy długich ogniskowych, seria szybka, ale tylkko z natywnymi obiektywami, czyli -- jak na razie -- ciemno: 3,8-5,6/30-110 i 4,5-5,6/70-300.
Czy ktoś na Optycznych próbował Nikoa 1 w sporcie? Oczywiście nie w hali...
Andrzej.M. - Sro 18 Cze, 2014
Jezeli musi być bezlusterkowiec - to nadał by sie któryś Fuji z serii X (XM, XE, XA) oczywiscie najlepszy byłby X-1 pro - bo ma wizjer optyczny - ale w kwocie sie na pewno nie zmieści. W hali spokojnie zdjęcia można robić - w końcu to matryca APS-C nie gorsza (może nawet lepsza?) od tych w lustrzankach. Nie zawiera filtra AA (co daje ostrzejszy obraz) bo mora jej nie grozi dzięki układowi pikseli symulujacemu film analogowy. Oczywiście w aparatch bez wizjera optycznego trzeba się liczyć również ze zwłoką - opóźnieniem obrazu na wyświetlaczu w stosunku do obrazu rzeczywistego, co przy dynamicznych scenach może być problemem.
RB - Sro 18 Cze, 2014