forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Do makro

firefor - Sro 30 Lip, 2014
Temat postu: Do makro
Witam, jestem nowy na forum ;). Chce robić zdjęcia makro i stąd moje pytanie:
jaki do tego obiektyw? Jestem amatorem i nie chce wydawać od razu dużych pieniędzy na sprzęt dlatego myślałem nad jakimś obiektywem M42 lub pierścieniami. Mam Canona 400d z kitem oraz Sigme 55-200 mm f/4-5.6 DC i nie wiem czy opłaca mi się kupować do tych obiektyw pierścienie (z przeniesieniem elektroniki) czy kupić jakiś obiektyw makro z mocowaniem M42?

mozer - Sro 30 Lip, 2014

firefor, kup sobie pierścienie za 50 zl z przeniesieniem automatyki do 'kita'. Zobaczysz, czy Cię to naprawdę kręci.

Właśnie myślałem nad tym ,ale czy za 50 zł kupie dobre pierścienie z przeniesieniem które nie zaszkodzą aparatowi? :neutral: Jeśli możesz coś polecić to był bym wdzięczny (jakiś link allegro) :razz:
mozer - Sro 30 Lip, 2014

firefor, przepraszam skłamałem, moje kupiłem za prawie 150 - to było coś takiego http://allegro.pl/piersci...4397384308.html

Taniej z przeniesieniem automatyki raczej się nie da - chyba jedyna opcja to kupno pierścieni i adaptera m42 plus jakiś helios. Ale sumaryczna cena wyjdzie podobnie tylko będziesz miał 1 szkło więcej...

Właśnie tak myślałem, że za tanio to by wyszło :smile: . A która opcja lepsza , pierścienie czy obiektyw m42?
dcs - Sro 30 Lip, 2014

te wyglądają ładniej (styki i dzyndzel blokady)
http://allegro.pl/se0420-...4429325419.html

dcs, nie wiem czy lepiej z jednym pierścieniem zepsutym :wink:
mozer - Sro 30 Lip, 2014

No wiecie, droższe też mogę wam znaleźć, ale chyba chodziło o to, żeby taniej :P

Z obiektywem m42 może być loteria - trzeba by kupować osobiście.