|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - jaki superzoom kupić?
wojtex73 - Wto 02 Wrz, 2014 Temat postu: jaki superzoom kupić? witam
jestem zielony w tym temacie a chcę kupić aparat z dużym zoomem gdyż lubię fotografować przyrodę i samoloty - podobają mi się fuji z pierścieniem bo szybko zoomują i są duże a może inne propozycję - proszę o podpowiedzi
znalazłem kilka może coś z tych polecacie?
Fujifilm X-S1
Fujifilm HS50 EXR
Panasonic Lumix DMC-FZ200
a i jeszcze jedno pytanko
która z tych matryc jest najlepsza
Rozdzielczość matrycy
2/3 cala, EXR CMOS, 4:3
1/2.3 cala, CMOS, 4:3
1/2 cala, EXR CMOS II, 4:3[/b]
zbig75 - Sro 03 Wrz, 2014
wojtex73 napisał/a: | znalazłem kilka może coś z tych polecacie?
Fujifilm X-S1
Fujifilm HS50 EXR
Panasonic Lumix DMC-FZ200 |
X - S1 , ze wzg na większą matrycę .
wojtex73 napisał/a: | która z tych matryc jest najlepsza
Rozdzielczość matrycy
1/2 cala, EXR CMOS II, 4:3 |
Matryce te różnią się przede wszystkim wielkością / wymiarami :
- 1/2.3 cala (6.17 x 4.55 mm)
- 1/2 cala (6.4 x 4.8 mm)
- 2/3 cala (8.8 x 6.6 mm)
Matryce z przedrostkiem EXR mają możliwość / opcję ( przy zredukowanej rozdzielczości o połowę ) robienia zdjęć o większej rozpiętości totalnej (więcej szczegółów w cieniach i jasnych partiach zdj ) lub podwyższonej czułości ( tj mniejszych szumach na wyższych czułościach ISO)
Chris62 - Czw 11 Wrz, 2014 Temat postu: Re: jaki superzoom kupić?
wojtex73 napisał/a: | witam
jestem zielony w tym temacie a chcę kupić aparat z dużym zoomem gdyż lubię fotografować przyrodę i samoloty - podobają mi się fuji z pierścieniem bo szybko zoomują i są duże |
Niestety ciemne w zakresie tele gdzie F5,6 w gorszych warunkach zmusi Cię do użycia wysokich ISO a to degraduje rozdzielczość, zakres tonalny oraz kolorystykę.
wojtex73 napisał/a: |
znalazłem kilka może coś z tych polecacie?
Fujifilm X-S1
Fujifilm HS50 EXR
Panasonic Lumix DMC-FZ200 |