forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Samsung nx2000 vs Panasonic DMC GF5

rabauken - Sro 03 Wrz, 2014
Temat postu: Samsung nx2000 vs Panasonic DMC GF5
Jestem amatorem szukającym niewielkiego gabarytowo aparatu głównie na weekendowe wypady. Pierwotnie szukałem aparatu kompaktowego, jednak jedyny sensowny wg. mnie model, czyli Olympus XZ-2 jest już prawie nie do dostania albo w trochę za wysokiej cenie. W związku z tym skierowałem swoją uwagę na bezlusterkowce i wyselekcjonowałem powyższe modele, uwzględniając moje finanse oraz dostępność poszczególnych aparatów na dzień dzisiejszy, mam jednak problem z ostatecznym wyborem. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc i doradzić?

Samsunga NX2000 można kupić za około 900zł, natomiast DMC-GF5 za około 150zł więcej (nówka). Trochę bardziej ciągnie mnie do Panasonica, może po porostu bardziej mi się podoba wizualne ale finanse mają znaczenie i 150zł piechotą nie chodzi.

Dodatkowo mam pytanie czy lepiej kupić standardowy sklepowy zestaw, czy też np zakupić samo body np takiego GF5 a do niego przejściówkę na m42 i jakiś niedrogi obiektyw manualny? Taki zestaw wyszedłby trochę taniej, tylko czy manualny obiektyw nie sprawiałby na początku problemów mało doświadczonemu amatorowi?

Maximus - Sro 03 Wrz, 2014

sądzę że przy zakupie aparatu czy czegokolwiek na lata, różnica 150 nie powinna ważyć na wyborze.
Ja też zastanawiam się nad NX2000, w tej cenie z taką matrycą nie ma konkurencji.

sprawdź ceny obiektywów. I może porównać te kitowe

NX2000 plusy

- lepsza matryca ASP-C 20Mpx (choć nie wiem czy przy takim bardzo amatorskim fotografowaniu będzie znacząca różnica miedzy 4/3

- ruchomy ekran, to może byc pomocne, i to fajnej jakości

- wifi, NFC może sie przydać choć nie jest to dla mnie jakieś niezbędne, sądzę że szybciej przełożę karte niż przeniose pliki przez Wifi

Panasonic DMC GF5

- mniejszy (tak wygląda na zdjęciach)
- stabilizacja w kitowym obiektywie