forum.optyczne.pl

Lampy błyskowe i oświetlenie - Dobra lampa błyskowa do Nikon D90

Doris - Nie 07 Wrz, 2014
Temat postu: Dobra lampa błyskowa do Nikon D90
Witam wszystkich

Mam starszy typ aparatu cyfrowego tzn. Nikon D90. Chciałam zaopatrzyć się w lampę błyskową, ale zauważyłam iż te modele które są kompatybilne z aparatem, a które producent wymienił w instrukcji obsługi niestety nie są już sprzedawane.

Chciałabym również aby zakupiona przeze mnie lampa była kompatybilna z Nikonem D7100, który planuję zakupić w przyszłości. Niestety nie znam się na lampach i czy będą one kompatybilne z obiema wersjami aparatów firmy Nikon.

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, to bardzo prosiłabym o posta na forum.

Bardzo dziękuję wszystkim chętnym do pomocy.

Pozdrawiam

moronica - Nie 07 Wrz, 2014

Doris, z tego co mi wiadomo modele kompatybilne z lustrzankami Nikona sa kompatybilne z nimi wszystkimi wiec mozesz po prostu przeszukac tematy nt lamp do Nikona i wybrac jakas, ktora sie miesci w twoim budzecie
mozer - Nie 07 Wrz, 2014

Doris napisał/a:
modele które są kompatybilne z aparatem, a które producent wymienił w instrukcji obsługi niestety nie są już sprzedawane.

To chyba dosyć logiczne - nie mógł przecież wymienić modeli, które nie istniały w momencie produkcji aparatu ;)

komor - Nie 07 Wrz, 2014

mozer napisał/a:
To chyba dosyć logiczne

Zawsze lepiej zapytać, nie dziwię się, że Doris wolała podpytać. O ile można w ciemno założyć, że nowe modele lamp Nikona są zgodne wstecz przynajmniej do D90, jak nie wcześniej, to z producentami firm trzecich może być różnie – albo nie zadziała na starszym, albo nie będzie zgodny z najnowszym. Radiowe wyzwalacza na przykład to różnie bywało, jak pamiętam.

Doris, budżet podaj. Jak nieograniczony to bierz Sabinkę 910. Oświetli wszystko. :)

mozer - Nie 07 Wrz, 2014

komor, producent aparatu raczej nie wymienia w instrukcji lamp firm trzecich ;)
komor - Nie 07 Wrz, 2014