|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Fot. kulinarna. Jaki aparat i jaki obiektyw?
kamil.roszczyk - Sob 13 Wrz, 2014 Temat postu: Fot. kulinarna. Jaki aparat i jaki obiektyw? Witam,
Razem z narzeczoną fotografujemy potrawy i eventy gastronomiczne. Używamy Canona 60d z Sigmą 18-35mm f/1.8. Aktualnie zastanawiamy się nad kupnem drugiego aparatu z obiektywem, którego wykorzystywalibyśmy głownie (bo eventy czasem również) do zdjęć potraw, czyli nieruchomy "produkt" z bliskiej odległości lecz czas na zrobienie jest w pewnym stopniu ograniczony (ok. 3 min na potrawę, ponieważ w wielu przypadkach, z czasem wygląda coraz gorzej).
Myślimy o Canonie 5D Mark III i Sigmie 35mm f/1.4.
Czytałem kilka postów o tym obiektywie i z tego co piszecie jest to świetny obiektyw z jedną wadą tzn. stosunkowo wolnym i nie zawsze celnym (szczególnie na średnich i dalekich odległościach) AF. W związku z czym wnioskuje że do naszych celów jest to wybór idealny.
I tu pojawia się moje pytanie, czy dobrze wnioskuje? A może wybralibyście zupełnie inny zestaw? Dodam jeszcze, że nosimy się z zamiarem kupna drugiego aparatu przede wszystkim w celu uzyskania lepszej jakości, plastyki i głębi zdjęć.
Pozdrawiam,
Kamil
Sunders - Sob 13 Wrz, 2014
W zależności od wielkości budżetu, do takich celów wybrałbym Canona 24-70/2,8 II, 24-7-/2,8 I, lub 24-105/4 IS.
kamil.roszczyk - Sob 13 Wrz, 2014
Mój budżet to MAX. 4000zł na obiektyw. Z Tego co znalazłem Canon 24-70/2,8 II kosztuje 8tys. więc to stanowczo za dużo, tego drugiego o którym pisałeś nie mogę znaleźć (24-70/2,8 I) pozostaje więc canon 24-105/4 IS, uważasz że jakość zdjęć przy użyciu tego obiektywu będzie lepsza niż przy sigmie 35mm f1.4?
Wojmistrz - Sob 13 Wrz, 2014
To może Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD?
kamil.roszczyk - Sob 13 Wrz, 2014
Poczytam o tym Tamronie. Pomyślałem sobie teraz że może nie sugerujcie się ceną. Porozmawiajmy o najlepszym, według Was, tandemie do Tego typu zdjęć biorąc pod uwagę że cena jest aspektem drugorzędnym. Wole jednak wstrzymać się jakiś czas i kupić obiektyw na lata, więc Canon EF 24-70 mm f/2.8L II USM lub Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM?
Wojmistrz - Sob 13 Wrz, 2014
Jeśli chodzi o wybór Canona 27-70/2.8L II, to aktualnie najlepszy wybór, jeśli nie planujesz filmowania z ręki, a zależy ci na płytkim GO.
nienietaktak - Pon 15 Wrz, 2014
Wojmistrz napisał/a: | jeśli nie planujesz filmowania z ręki, a zależy ci na płytkim GO. | planuje fotografowanie.
Raczej płytka GO.
Moje doświadczenia: jeżeli chodzi o 35/1,4 Sigmy kontra 24-70/2,8 I Canona, to mam obydwa i właśnie zdecydowałem sie sprzedać Canona. Nawet poświęcając uniwersalność zooma.
Nie mówię, że na decyzję nie wpływają osobiste sympatie i antypatie, bo tak nie jest (24-70 po prostu nie lubię, bo to kloc i ma swoje wady). Nie wiem jak jest z wersją II 24-70, ale podobno o wiele lepszy, ale też o wiele droższy.
Dlatego najlepiej będzie, jeśli udasz się do sklepu, przypniesz do body 35/1,4 i 24-70 C II i wypróbujesz.
Sunders - Pon 15 Wrz, 2014
nienietaktak, a jak z celnością sigmy?
nienietaktak - Pon 15 Wrz, 2014
Na 5D III i 6D bez uwag. Używana do kotletów w ciężkich warunkach oświetleniowych i daje radę. Jakiś odsetek nietrafionych jest, ale nie więcej niż przy innych szkłach.
Nie mam powodów do narzekań. Młodzi są w GO i zadowoleni
Sunders - Pon 15 Wrz, 2014
Kalibrowałeś?
nienietaktak - Pon 15 Wrz, 2014
Nie. Nie ruszane ani z body, ani z USB Dock.
komor - Pon 15 Wrz, 2014
Trochę fotografuję jedzenie, a ponieważ ono zwykle nie ucieka, to stałka daje jednak większą elastyczność w wyborze GO, plastyka jest co najmniej niegorsza. Skoro macie już aparat APS-C z szerokokątnym zoomem, to radziłbym jednak spróbować pomyśleć o nieco dłuższej ogniskowej, szczególnie jeśli do pełnoklatkowego 5D.
Co najmniej polecałbym zaopatrzyć się w Sigmę 50/1.4, bo będzie ładnie pracować zarówno z 60D jak i 5D. Wykorzystuję też często obiektyw 100/2.8 makro, który pozwala wyodrębnić jakiś detal lub lepiej odseparować potrawę od tła w przypadku niewielkich obiektów (lody, niewielkie potrawy). Sigma 35/1.4 na pełnej klatce będzie dość szeroka, coś jak 20 mm na waszym obecnym zestawie 60D+18-35/1.8. Nie wiem czy nie za szeroka do waszych celów.
Tak w ogóle widziałem wiele świetnych zdjęć żarcia z zestawu typu pełna klatka + 24-105L.
Sunders - Pon 15 Wrz, 2014
komor napisał/a: | fotografuję jedzenie, a ponieważ ono zwykle nie ucieka, to stałka daje jednak większą elastyczność w wyborze GO, plastyka jest co najmniej niegorsza |
Co do potraw, to zgoda, ale do eventów zoom wydaje mi się wygodniejszy.
komor napisał/a: | widziałem wiele świetnych zdjęć żarcia z zestawu typu pełna klatka + 24-105L |
Ja też, dlatego taki wybór wydaje mi się najtańszym z najlepszych.
komor - Pon 15 Wrz, 2014
Sunders napisał/a: | do eventów zoom wydaje mi się wygodniejszy. |
Tak, racja.
Sunders napisał/a: | Ja też, dlatego taki wybór wydaje mi się najtańszym z najlepszych. |
I można jeszcze pewnie dodać, że najelastyczniejszym. Jeśli fotografia reporterska stanowi duży udział to masz rację.
Widzę, że Sigma 50/1.4 za 1800-2000 zł już prawie zupełnie znikła z oferty i dostępna jest głównie ta nowa wersja Art za 3400 Może warto się pospieszyć i kupić poprzedni modelm zanim zupełnie zniknie?
nienietaktak - Pon 15 Wrz, 2014
komor napisał/a: | Widzę, że Sigma 50/1.4 za 1800-2000 zł już prawie zupełnie znikła z oferty |
Do Canona padaka. Takie mam doświadczenia. AF bił, gdzie chciał. Wolałbym grać w lotto i liczyć na miliony, niż tym jakieś eventy robić.
komor - Pon 15 Wrz, 2014
Ja nie narzekam, a po przesiadce z 50D na 7D wręcz chwalę. Mówisz o tej nowszej wersji z gładką obudową? Bo starsza, „zamszowa” to generalnie optycznie też częściej nie trzymała parametrów, AF nie wiem, bo bawiłem się tylko kilka dni na zlocie którymś.
Ja mam nowszą, gładką wersję i AF jest pewny i celny, przynajmniej jak na standardy Sigmy i na przykład w porównaniu do Sigmy 30/1.4, która nawet na 7D jest mimo to wolniejsza i mniej pewna niż 50/1.4. Do eLek Canona nie porównam, bo nie mam.
Tak poza tym, to polecam nie tyle do reporterki, co do foto jedzenia.
nienietaktak - Pon 15 Wrz, 2014
Jeszcze ta zamszowa. Była taka lipa, że zraziła mnie do Sigmy na kilka lat i na nic były tłumaczenia, że gładkie jest dobre
komor napisał/a: | Do eLek Canona nie porównam, bo nie mam. |
Kup 28 - 300 L. Będziesz miał prawie wszystkie w jednym
komor - Pon 15 Wrz, 2014
Idealny zakres ogniskowych oraz światłosiła do mojego cropa. Sigma 50/1.4 gładka jest naprawdę spoko. I – nie, niestety nikt mi nie płaci za reklamowanie Sigmy.
kamil.roszczyk - Wto 16 Wrz, 2014
Dzięki wielkie za pomoc!
Myślę teraz nad którymś z tych poniżej, bo każdego chwaliliście a i w testach na tej stronie każdy z nich wypada świetnie. Jeszcze trochę poczytam, pooglądam foty, przymierze z aparatem (jak już kupie) i jak odłożę kasę to któryś wybiorę. Zastanowię się też na czym bardziej mi zależy, na zoomie czy na przysłonie 1.4.
Sigma A 35mm f/1.4 DG HSM
Sigma A 50mm f/1.4 DG HSM
Canon EF 24-70 mm f/2.8L II USM
Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM
tak naprawdę na tą chwile po tym co napisaliście, po przeczytaniu testu i po zerknięciu na ceneo najbardziej skłaniam się ku ostatniemu(24-105 f/4.0), gdyby tylko był jaśniejszy...
Pozdr.
muzyk - Wto 16 Wrz, 2014
Sigmą 24-70 2.8 HSM nie obleci tematu?
|
|