forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - nikon d810 N24-70 czy 5dmkIII 24-70L II

mike21 - Sro 24 Wrz, 2014
Temat postu: nikon d810 N24-70 czy 5dmkIII 24-70L II
Witam serdecznie

Od pewnego czasu zastanawiam sie nad kupnem dodatkowej puszki do 5d mk II.Obecnie posiadam 35L,135L,70-200f4L ale brakuje mi 24-70 typowo do zleceń komercyjnych.

Ostatnio pojawił sie d810 i mam mały dylemat. 5d mkIII praktycznie nie da mi lepszej jakości obrazka jedynie lepszy AF co tez jest ważne ale chyba nie ma sensu płacić tyle kasy tylko za AF? D810 to nowość ale w testach wypada bardzo dobrze matryca robi robote. Chciałem sie doradzić czy dobrym wyborem będzie właśnie kupno d810 z AF-S 24-70 mm f/2.8G ED? bo jestem przekonany do tego zestawu w 60%

Pozdrawiam

komor - Sro 24 Wrz, 2014

A kwestie różnic w ergonomii i guzikologii przy mieszaniu dwóch systemów oraz brak możliwości dowolnej kombinacji obiektywów na posiadanych dwóch korpusach nie ma znaczenia?
mike21 - Sro 24 Wrz, 2014

Nie ma nauczyłem sie canona nauczę sie Nikona. Obecnie robię w 80% zdjęcia 35L ale czasami brakuje coś szerszego dlatego myślę ze N24-70 spełni moje oczekiwania? Nie ukrywam ze ta Mpix z 810 przydadzą mi sie do studia oraz do poważniejszych sesji. No i chyba w tym zestawie można liczyć na skuteczniejszy AF? niż w 5d mkII
muzyk - Sro 24 Wrz, 2014

Jeśli z DR 5II nie miałeś problemów, to kup 5dIII, którego AF jest po prostu lepszy od 5dII.

Jeśli kasa stracona przy wymianie obiektywów plus zakup droższego d810 nie gra roli, to kup d810.

Porównaj oba pod względem ergonomii.

MM - Sro 24 Wrz, 2014

Nowe 24-70/2.8 L II jest lepsze od Nikkora. Choć lubię Nikona i często wolę ten system to w takim zestawieniu wybrałbym Canona. Zdjęcia będą odrobinę lepsze a ponadto te z Canona jakby łatwiej się obrabia. Choć w studio różnicy nie będzie. Za to przy wyższych czułościach już chyba tak.
kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

mike21 napisał/a:
D810 to nowość ale w testach wypada bardzo dobrze matryca robi robote. Chciałem sie doradzić czy dobrym wyborem będzie właśnie kupno d810 z AF-S 24-70 mm f/2.8G ED? bo jestem przekonany do tego zestawu w 60%


nawet d800 położy canona pod każdym względem, bez dwóch zdań.


MM napisał/a:
Nowe 24-70/2.8 L II jest lepsze od Nikkora.


stare też, pod kilkoma względami, np. jeżeli chodzi o solidność wykonania. N24-70/2.8 ma stałą przypadłość z klinującym się pierścieniem zuma, kazdy egzemplarz przy reporterskim uzywaniu i tak bedzie musiał trafić prędzej czy później do serwisu, chyba że zrobi się naprawkę samemu, na forum nikona jest samouczek jak podejśc do tematu.
Przy reporterce, kiedy spotyka się kolegów po fachu u każdego widziałem różne kombinacje na ta odłażącą gume z pierścienia zuma ;)
Widziałem tam już: taśme izolacyjną, opaski na dłonie jedna przy drugiej, ciasno owiniety sznurek, no różne kombinacje ;)

komor napisał/a:
A kwestie różnic w ergonomii i guzikologii przy mieszaniu dwóch systemów oraz brak możliwości dowolnej kombinacji obiektywów na posiadanych dwóch korpusach nie ma znaczenia?


dla mnie nie ma to znaczenia, na raz uzywam d700/zamiennie z 50D czy 6d lub d800 z 5d3, wszystko da rade opanować.

mike21 napisał/a:
No i chyba w tym zestawie można liczyć na skuteczniejszy AF? niż w 5d mkII


akurat af z 5d2 to porażka i nie ma co porównywać nawet do d300 a co dopiero do d800 czy d810 (niestety tym drugim nie miałem jeszcze okazji zrobić sporo zdjęć).

Zdecydowanie bym brał d800z n24-70/2.8 a jak jest kasa na d810 to bez zastanowienia, tylko mówię, żebyś się przygotował na numer z klinującym się zumem (u mojego wspólnika wystąpił po prawie pół roku) i odłażącą gumą. Niestety to normalne i dość żenujące bo to reporterski zum.

muzyk - Czw 25 Wrz, 2014

kozidron napisał/a:
nawet d800 położy canona pod każdym względem, bez dwóch zdań.

A czy nie jest tak, że to "kładzenie" wychodzi w obróbce w fotach o sporej, by nie napisać - ekstremalnej rozpiętości tonalnej
(choć i tak z 5dIII da się coś zrobić...), a cała reszta, ergonomia, af itp. to już preferencje - kto co lubi?
Ile takich ekstremlnie "rozpiętych" fot się wykonuje, by 5dIII nie mógł sobie poradzić?

Nie wspominam o problemach z Af w Nikonach, bo te problemy zapewne są nieistotne (było na forumie nawet o pozwie zbiorowym).

kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

muzyk napisał/a:
A czy nie jest tak, że to "kładzenie" wychodzi w obróbce w fotach o sporej, by nie napisać - ekstremalnej rozpiętości tonalnej


nie jest, pod każdym względem ten aparat jest lepszy, mozna mieć jakieś ale do obiektywów nikona czyli do systemu jako całości, np. to o czym pisał MM. Lepszy na tyle, że niewiele jest aspektów gdzie te różnice są niewielkie. Ta matryca jest bardziej upakowana i wiecej z niej wyciśniesz a uzytkowe walory aparatu to już inna bajka. Pierwsze co się rzuca to af i rozmieszczenie punktów, opowiadać mozna dużo.


muzyk, przejdź się do sklepu, porównaj sobie.

muzyk - Czw 25 Wrz, 2014

kozidron napisał/a:
Ta matryca jest bardziej upakowana i wiecej z niej wyciśniesz a uzytkowe walory aparatu to już inna bajka.

Nie przeczę.
Pytam tylko ile z tego wyciskania jest na tyle więcej, że aż na tyle, by z materiałem z 5DIII sobie nie dać radę?
kozidron napisał/a:
Pierwsze co się rzuca to af i rozmieszczenie punktów, opowiadać mozna dużo.

Dużo? Czy te różnice w działaniu, rozmieszczeniu punktów, są na tyle wielkie, że 5DIII zdecydowanie odstaje tu?
kozidron napisał/a:
przejdź się do sklepu, porównaj sobie.

Byłem. D800 nie zrobił na mnie wrażania pod względem ergonomii i menu, które jest owszem bardzo rozbudowane, ale przy tym wydaje się być niekorzystnie rozplanowane.

No, ale Ty wiesz lepiej, bo używasz często obu.

Moim zdaniem, nawet nie budżet, osobiste preferencje powinny zdecydować o wyborze między Canonem, a Nikonem.
Pokuszę się o stwierdzenie, że w 99% oboma aparatami da się zrobić bardzo dobre zdjęcia, a w 1% przypadków Nikonem da się zrobić nieco lepsze, bo pozwoli na to jego lepsza dynamika.

kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

muzyk napisał/a:
Pytam tylko ile z tego wyciskania jest na tyle więcej, że aż na tyle, by z materiałem z 5DIII sobie nie dać radę?


to zalezy od warunków, bez sensu jest dywagować w jakich sytuacjach, zawsze mozna twierdzić, że wprawny fotograf to wszystko obleci nawet aps-c.
Ta matryca daje po prostu większe możliwości, które się przydają dość często przy zastosowaniach profesjonalnych, amatorowi to pewnie i 6d styknie ;)

muzyk napisał/a:
Dużo? Czy te różnice w działaniu, rozmieszczeniu punktów, są na tyle wielkie, że 5DIII zdecydowanie odstaje tu?


przejdź się do sklepu i porównaj bezpośrednio

muzyk napisał/a:
Byłem. D800 nie zrobił na mnie wrażania pod względem ergonomii i menu, które jest owszem bardzo rozbudowane, ale przy tym wydaje się być niekorzystnie rozplanowane.


ja o menu w ogóle nie wspomniałem ani jednym słowem w tym wątku, ja mówiłem bardziej o ergonomii blizej uzytkownika niz o tym co jest pochowane w zakładkach menu.


muzyk napisał/a:
Moim zdaniem, osobiste preferencje, nawet nie budżet powinny zdecydować o wyborze między Canonem a Nikonem.


nie trzeba wybierać między jednym a drugim, można mieć oba. Przeczytaj jakie podejście ma OP w tej kwestii.


Cytat:
Pokuszę się o stwierdzenie, że w 99% oboma aparatami da się zrobić bardzo dobre zdjęcia, a w 1% przypadków Nikonem da się zrobić nieco lepsze.


zawsze jestem pod wrażeniem takich obliczeń, ich precyzja i starannie dobrana grupa docelowa na jakiej zostało przeprowadzone badanie jest z pogranicza nowej wiary na tym forumie, która zwie się "plastyką" :razz: :grin:

muzyk - Czw 25 Wrz, 2014

kozidron napisał/a:
nie trzeba wybierać między jednym a drugim, można mieć oba. Przeczytaj jakie podejście ma OP w tej kwestii.

Nie no, luz. Jak się na tym zarabia, czemu nie?
kozidron napisał/a:
zawsze jestem pod wrażeniem takich obliczeń

ale to nie jest tam żadne obliczenie, tylko jakby podkreślenie, że i d800 i 5dIII da się w większości sytuacji zrobić porządne, ostre itd. zdjęcia, tyle, że w ekstremalnych warunkach Nikon wypadnie tu lepiej ze względu głównie na lepiej oprogramowaną matrycę i do tego więcej pikseli.

kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

muzyk napisał/a:
Nikon wypadnie tu lepiej ze względu głównie na lepiej oprogramowaną matrycę i do tego więcej pikseli.


to nie są niuanse lepiej oprogramowanej matrycy. To nie jest tak, że te matryce podobnie pracują a nikon "swoją" odrobine lepiej oprogramował ;)
To są dwie różne matryce, z czego ta z nikona jest lepsza pod każdym względem.

muzyk, ja mam wrażenie, że to ci w jakis sposób przeszkadza, co to dla Ciebie za różnica, że jakiś aparat jest lepszy od twojego? Rób zdjęcia :smile:

muzyk - Czw 25 Wrz, 2014

kozidron napisał/a:
To są dwie różne matryce, z czego ta z nikona jest lepsza pod każdym względem.

Tak. Luz.
Tylko, że ten każdy wzgląd potrzeba wówczas, gdy jest bardzo kontrastowa scena, z której w obróbce więcej z cieni czy świateł uda się wydobyć z d800.

P.S. Co do punktów.
Z obrazka widać, że z tym rozmieszczeniem punktów AF nie jakość dramatycznie na korzyść, czy niekorzyść któregoś z aparatów. Poza tym, zdaje się 5dIII ma więcej możliwości wyboru ilości punktów, które maja być wykorzystywane. D800 (popraw jeśli się mylę) 51 albo 11.
Poza tym widać, jak są rozmieszczone punkty krzyżowe.

kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

muzyk napisał/a:
P.S. Co do punktów.


muzyk, ta twoja porównywarka to skala 1:1?

muzyk - Czw 25 Wrz, 2014

1:1 do rzeczywistych rozmiarów, czy obrazów nawzajem?

W pierwszym przypadku raczej nie - chyba, że odpowiednio zmniejszysz/zwiększysz.
W drugim - nie wiem.

komor - Czw 25 Wrz, 2014

kozidron napisał/a:
nie trzeba wybierać między jednym a drugim, można mieć oba

To jest porada miesiąca. Kozi, jak rozumiem masz swoje prywatne 5DIII oraz D800/810, tak?

kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

komor napisał/a:
To jest porada miesiąca. Kozi, jak rozumiem masz swoje prywatne 5DIII oraz D800/810, tak?


komor, w pracy owszem, jak czytałes co napisał OP to nie maja być zestawy do amatorskiego pstrykania. To nie jest zadne novum posiadanie dwóch systemów, ze wzgledu na wartośc uzytkową związana ze szklarnią.
Zresztą takie rozwiaznie jest dość czesto spotykane nawet w ubogiej Polsce, jakbys więcej zagladał do spama, to zauwazyłbys, ze nasz kolega forumowy właśnie zbiera się dokladnie do takiej samej akcji.

Co do mnie, kwestia max pół roku, będę miał prywatnie albo d800 + 6d albo w zależności jak będzie sprawa wygladała cenowo, moze szarpne się na jedynke canona. Tyle, ze jedynka canona ma troszke inna matrycę ;)

komor, nie obraź się ale wątek dotyczy gościa, który na tym zarabia i nie jest niedzielnym pstrykaczem.

muzyk - Czw 25 Wrz, 2014

Hmm, trochę bez sensu zabawa w dwa systemy. Choć z drugiej strony... każdy kupuje co chce i ile chce. Jednak, skoro d800 taki wypas, to po co kula u nogi - Canon ;)
komor - Czw 25 Wrz, 2014

kozidron, nie pytałem się o „w pracy”, tylko o Twoje. Ty ponoć też zarabiasz na fotografowaniu. :) Ja nie zaglądam nikomu do portfela, ale porada typu „można mieć obie” jest mało przydatna. Tym bardziej że OP ma 5DII a nie III, doradzanie więc, że można kupić oba (5DIII i D810) jest mówiąc oględnie mało przydatne. Wszystko można kupić.
kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

komor napisał/a:
kozidron, nie pytałem się o „w pracy”, tylko o Twoje. Ty ponoć też zarabiasz na fotografowaniu. :)


zaraz, zaraz :P Komor jak myslisz za czyje pieniądze ja sobie kupuje aparaty i optykę :P

komor napisał/a:
a nie zaglądam nikomu do portfela, ale porada typu „można mieć obie” jest mało przydatna.


jest mało przydatna jak ma się ograniczony budżet, w tym watku OP nie ma z tym zadnego problemu.

Cytat:
Tym bardziej że OP ma 5DII a nie III, doradzanie więc, że można kupić oba (5DIII i D810) jest mówiąc oględnie mało przydatne.


tu się zagalopowałeś, weź mnie zacytuj gdzie OP doradzam dodatkowo zakupić 5d3
komor, chyba czytasz po łebkach.

komor, mógłbys się odnieść do tego co jest "mało przydatne" w posiadaniu dwóch systemów przy pracy zarobkowej? Bo już o to, czy uważasz za bład iz jeden z naszych kolegów forumowych własnie robi to samo, nie będę pytał :P

komor - Czw 25 Wrz, 2014

kozidron napisał/a:
zaraz, zaraz Komor jak myslisz za czyje pieniądze ja sobie kupuje aparaty i optykę

Ty kupujesz, czy pracodawca? Bo ja cały czas odnoszę się do porady, że można mieć oba. To żadna porada. Można mieć i pięć.

kozidron napisał/a:
jest mało przydatna jak ma się ograniczony budżet, w tym watku OP nie ma z tym zadnego problemu.

OP ma 5DII ze szklarnią i zastanawia się nad 5DIII lub D810, obydwa z 24-70.

kozidron napisał/a:
tu się zagalopowałeś, weź mnie zacytuj gdzie OP doradzam dodatkowo zakupić 5d3

Racja, zagalopowałem się, miałeś na myśli generalnie dwa systemy. Zwracam honor.

Ale nie zagłębiaj się dalej w ten oczywisty fakt, że ludzie mają po dwa lub więcej korpusów, niekoniecznie z jednego systemu. Wbrew Twoim nadziejom nie jest to dla mnie nowa informacja. Ale doradzać trzeba z sensem, dlatego z ciekawością przeczytałem Twoje i MM wypowiedzi z początku wątku. Niestety potem jak zwykle popłynąłeś, chcą zabrylować i reszta wątku nadaje się do skasowania.

kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

komor napisał/a:
Ty kupujesz, czy pracodawca?


i nie zagląda do portfela :razz: , jestem na działalności więc niestety to ja.

komor napisał/a:
To żadna porada. Można mieć i pięć.


robisz też zdjęcia zarobkowo, nie spotkałeś sie z tym, że wymagania rynku są coraz większe i notorycznie zdarzają sie zapytania z jasno okreslonymi kryteriami wagowymi plików. Człowiek na własnej działalności musi mysleć bardziej przyszłosciowo, lepiej sobie zostawić staruszka 5d2 jako trzepaczka do studia albo do specyficznych zadań pod te 135L.
W twoim mniemaniu to moze być absurdalne, bo dwu systemowość to jeszcze nie jest ten moment.

komor napisał/a:
hcą zabrylować i reszta wątku nadaje się do skasowania.


wypij tą kawę :roll:

nienietaktak - Czw 25 Wrz, 2014

Po co dwa systemy? Bo ułatwią pracę i nie ma sytuacji, że stoi sie pod ścianą, bo sprzęt czegoś nie udźwignie.
Powstaje pytanie: dlaczego nie ten "lepszy" jako jedyny?
Bo szkoda pozbyć się worka szkieł, na które ciężko się pracowało ;) A może kiedyś ten "gorszy" wyda z siebie takie body, że narody klękają? Kto wie?

kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

nienietaktak napisał/a:
Po co dwa systemy? Bo ułatwią pracę i nie ma sytuacji, że stoi sie pod ścianą, bo sprzęt czegoś nie udźwignie.


ale ten argument już padł ;)

nienietaktak napisał/a:
Bo szkoda pozbyć się worka szkieł, na które ciężko się pracowało ;) A może kiedyś ten "gorszy" wyda z siebie takie body, że narody klękają? Kto wie?


ten też juz padł ;)

nienietaktak, nie zaczynaj "brylować" bo będzie trzeba usunąc pół wątku ;)



Ps. Komor ale znasz się jeszcze na żartach?

nienietaktak - Czw 25 Wrz, 2014

kozidron, wiesz, że Twoje zdanie to próba brylowania, więc te argumenty, dopóki o nich nie wspomniałem, po prostu nie istniały ;)
komor - Czw 25 Wrz, 2014

Chłopaki, fajnie, że nadal brylujecie, ale tutaj nikt nie zaprzeczał sensowności posiadania dwóch systemów. Kozi nie umie czytać ze zrozumieniem, to już wiadomo od dawna, ale Ty, NNTT? Ja na początku zadałem pytanie, czy kwestia przyzwyczajenień nie jest problemem dla OP, ale odpowiedział że nie, więc nie ciągnąłem tego problemu dalej. Natomiast włączyłem się, kiedy Kozi popłynął w dyskusji.

kozidron napisał/a:
jestem na działalności więc niestety to ja

Czyli masz swoje 5DIII oraz D800/810?

kozidron napisał/a:
robisz też zdjęcia zarobkowo, nie spotkałeś sie z tym, że wymagania rynku są coraz większe i notorycznie zdarzają sie zapytania z jasno okreslonymi kryteriami wagowymi plików.

Ja rzadko robię zdjęcia zarobkowo i nie na poziomie pozwalającymi mi kupić i utrzymać pełnoklatkowe body i obiektywy, ale to nie ma znaczenia, bo jeszcze raz powtarzam, nikt tu nie podważa sensowności posiadania dwóch systemów, tylko porady lekko traktujące budżet. To notoryczne na tym forum, czasem uzasadnione (jak ktoś chce za 2000 zł mieć zestaw do zawodowego czegoś), a czasem nie. Dla mnie sprawa jest zamknięta, nic sensownego w tym wątku już się nie pojawi.

nienietaktak - Czw 25 Wrz, 2014

komor napisał/a:
Natomiast włączyłem się, kiedy Kozi popłynął w dyskusji.

Ale kozi nie popłynął. Nie radził w żadnym miejscu kupowania jednocześnie 5D III i ND800 i ja to zrozumiałem :P
komor napisał/a:
Kozi nie umie czytać ze zrozumieniem, to już wiadomo od dawna, ale Ty, NNTT?

Ot, kaprys taki ;)

kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

komor napisał/a:
Chłopaki, fajnie, że nadal brylujecie, ale tutaj nikt nie zaprzeczał sensowności posiadania dwóch systemów. Kozi nie umie czytać ze zrozumieniem, to już wiadomo od dawna, ale Ty, NNTT? Ja na początku zadałem pytanie, czy kwestia przyzwyczajenień nie jest problemem dla OP, ale odpowiedział że nie, więc nie ciągnąłem tego problemu dalej. Natomiast włączyłem się, kiedy Kozi popłynął w dyskusji.


weź mi powiedz, po co z Toba w ogóle dyskutować: bryluje, popłynął itd. ale i tak wiesz lepiej bo rzadko robisz zdjęcia zarobkowo.

komor napisał/a:
tylko porady lekko traktujące budżet.


czytasz ze zrozumiem? Przeczytaj jeszcze raz posty OP o budżecie o szkła i całej reszcie. Podpinanie tego wątku do porad wykraczających lub naciagających budżet, jest przesadą. Widać jak juz nie wiesz co wymyslic to argument z czapy to też argument albo sławne "brylowanie".

komor napisał/a:
Czyli masz swoje 5DIII oraz D800/810?


w tym watku już jasno napisałem, co mam co zamierzam kupić, może uda się szybciej niż przed upływem pół roku.

muzyk - Czw 25 Wrz, 2014

Chłopy, weźcie tak w telegraficznym skrócie, kiedy posiadając d800 z konkretnymi szkłami potrzebny jest Canon?
kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

muzyk napisał/a:
Chłopy, weźcie tak w telegraficznym skrócie, kiedy posiadając d800 z konkretnymi szkłami potrzebny jest Canon?


lepiej nie brylować ;)

muzyk, ale na to nie ma zasady, jeden ma zlecenia na reporterkę, inny na tematy ze 135L a to swietne szkło, najkrócej to wtedy kiedy właśnie rozbija się o specyficzną optykę ;)

nienietaktak - Czw 25 Wrz, 2014

muzyk, nie będę wymieniał, bo to zahacza o brylowanie, ale mając już konkretne szkła Canona niekoniecznie warto z nich rezygnować. Poza tym procedura sprzedaży, kupna wszystkiego od nowa, strat z tym związanych itp.
komor - Czw 25 Wrz, 2014

kozidron napisał/a:
weź mi powiedz, po co z Toba w ogóle dyskutować: bryluje, popłynął itd.

Wyluzuj galoty. Emotikonek nie widzisz? :)

kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

komor napisał/a:
Wyluzuj galoty. Emotikonek nie widzisz? :)


nie żebym brylował ale nie było :P może mi wskaż :arrow:

komor napisał/a:
Kozi nie umie czytać ze zrozumieniem, to już wiadomo od dawna, ale Ty, NNTT? Ja na początku zadałem pytanie, czy kwestia przyzwyczajenień nie jest problemem dla OP, ale odpowiedział że nie, więc nie ciągnąłem tego problemu dalej. Natomiast włączyłem się, kiedy Kozi popłynął w dyskusji.


tak na przyszłość, żebym nie był w błędzie :twisted:

muzyk - Czw 25 Wrz, 2014

nienietaktak napisał/a:
ale mając już konkretne szkła Canona niekoniecznie warto z nich rezygnować. Poza tym procedura sprzedaży, kupna wszystkiego od nowa, strat z tym związanych itp.

Abstrahując od tego, że każdy kupuje co chce, ile chce i kiedy chce (są tacy, co wszystkie cyfrowe systemy łącznie z MF mają :roll: ?), będąc w dotychczasowym systemie i chcąc mieć też drugi siłą rzeczy ponosi się straty finansowe kupując nowy aparat (dajmy n to d800) z chociażby jednym obiektywem.
Sprzedaż starego systemu zmniejsza tą stratę.

Dalej.
Mając kładącego d800 i szkła doń, chyba da się tym pokładem wszystko zfocić, a przy tym Canona położyć, zatem ... czyż trzymanie Canona nie jest jakąś sentymentalną formą lansu? :wink:

No ale... luz. Każdy kupuje co chce.

P.S. Jakby oba aparaty nie wystarczyły, zawsze można zanabyć Pentaxa k pińć dwa es albo cy.

kozidron napisał/a:
najkrócej to wtedy kiedy właśnie rozbija się o specyficzną optykę ;)

Jo jo.
Tylko czy ta optyka jest tak zajetego, że już bez niej się obejść nie da i trzeba koniecznie mieć dwie drogie puszki FF?

Ale... LUZ 2. Każdy kupuje co chce, nawet jeśli mu nie do końca to potrzeba. :wink:

mike21 - Czw 25 Wrz, 2014

Panowie widzę ze temat sie rozwiną.

Osobiście nie mam problemu czym będę focił czy to będzie canon ,nikon czy cos innego.2 lata robię zdjęcia 5d mkII i mimo słabego AF jakos dawałem rade. Ale jak wspominałem drugi aparat będzie wykorzystywany do większych projektów gdzie jednak szczegółowość obrazka będzie na pierwszym miejscu. Wiec chyba w tej sytuacji kupno drugiej 5ki w wersji mk3 duzo nie wniesie jesli chodzi o jakość.

Troszkę mnie zaniepokoiły informacje na temta tego szkła nikona 24-70. troszkę bym sie rozczarował kupując szklo za taka kwote i po pol roku cos ma sie zablokować;( szczerze teraz mam mieszane uczucia.

Najprościej by było jeśli Canon by wypościł cos z pokroju d810 ale czy to możliwe?

muzyk - Czw 25 Wrz, 2014

Cytat:
Najprościej by było jeśli Canon by wypościł cos z pokroju d810 ale czy to możliwe?

Może i w liczbie pikseli tak, ale w jakości matrycy... może w następnym stuleciu :roll:
mike21 napisał/a:
Wiec chyba w tej sytuacji kupno drugiej 5ki w wersji mk3 duzo nie wniesie jesli chodzi o jakość.

Sam sobie dałeś odp.
Kup d800/810 a Canona ze szkłami puść między ludzi.

mike21 - Czw 25 Wrz, 2014

muzyk napisał/a:
Cytat:
Najprościej by było jeśli Canon by wypościł cos z pokroju d810 ale czy to możliwe?

Może i w liczbie pikseli tak, ale w jakości matrycy... może w następnym stuleciu :roll:
mike21 napisał/a:
Wiec chyba w tej sytuacji kupno drugiej 5ki w wersji mk3 duzo nie wniesie jesli chodzi o jakość.

Sam sobie dałeś odp.
Kup d800/810 a Canona ze szkłami puść między ludzi.


Co do d810 jestem przekonany bardziej niz do 5dmk3 ale teraz zastanawia mnie to szkło n24-70 i jego awaryjność troszke mnie to zniechęca. Czy aż tak zle z tymi zoomami? I czy faktycznie C24-70L II wypada dużo lepiej od N24-70 pod względem optycznym czy to chodzi wlasnie o awaryjnosc tego szkla?

nienietaktak - Czw 25 Wrz, 2014

muzyk napisał/a:
Sprzedaż starego systemu zmniejsza tą stratę.

Dalej.
Mając kładącego d800 i szkła doń, chyba da się tym pokładem wszystko zfocić, a przy tym Canona położyć, zatem ... czyż trzymanie Canona nie jest jakąś sentymentalną formą lansu?

Muzyk, ja sprzedaję z systemu tylko to, co mi w szafie zalega i nie korzystam. Po pozbyciu się zalegaczy akurat wystarczy na D800 i dwa szkła. Lampkę błyskającą chyba też.
Sentymantalna forma lansu? Jadłeś dzisiaj jakieś grzyby, czy co?
muzyk napisał/a:
trzeba koniecznie mieć dwie drogie puszki FF?

Nie takie drogie, bez przesady. Dwie wypadałoby mieć chociażby ze względu na zawodność sprzętu. Nie znasz dnia ani godziny. Nie masz dwóch - w razie awarii pozostaje albo pożyczać od gości, albo robić komórką :P

muzyk - Czw 25 Wrz, 2014

nienietaktak napisał/a:
Sentymantalna forma lansu?

Chciałem połączyć brylizm z ewentualnym przywiązniem do sprzętu, a Ten mi tu z grzybami...
a i owszem, prawdziwki. :razz:

mike21 - Czw 25 Wrz, 2014

Mam jeszcze pytanie skoro zdążają sie takie niespodzianki z N24-70 to może warto wziąść pod uwagę Tamrona 24-70 ze stabilizacja? Jak on wypada w porównaniu z N24-70?
komor - Czw 25 Wrz, 2014

mike21 napisał/a:
Troszkę mnie zaniepokoiły informacje na temta tego szkła nikona 24-70. troszkę bym sie rozczarował kupując szklo za taka kwote i po pol roku cos ma sie zablokować;( szczerze teraz mam mieszane uczucia.

Myślę, że zastrzeżenia Kozidrona odnoszą się do intensywnej pracy reporterskiej, czyli kiedy szkło codziennie jest gdzieś używane, w warunkach typowych dla takich akcji, czyli przeważnie bez przesadnego pieszczenia się.
Jeżeli Twoje zastosowania/praca tak nie wyglądają, to chyba nie ma czym się przejmować. Z drugiej strony tak myślę, piszesz o potrzebie dużej szczegółowości obrazka, co wskazywałoby na studio, ale chcesz do tego typowo reporterskiego zooma. Te dwie sprawy jakoś się łączą, czy chcesz mieć jednak coś bardziej uniwersalnego, do studia i reporterki?

kozidron - Czw 25 Wrz, 2014

mike21 napisał/a:
Najprościej by było jeśli Canon by wypościł cos z pokroju d810 ale czy to możliwe?


nie chciałbym brylować ale mało prawdopodobne aczkolwiek nie jestem wróżką.

mike21 napisał/a:
Troszkę mnie zaniepokoiły informacje na temta tego szkła nikona 24-70. troszkę bym sie rozczarował kupując szklo za taka kwote i po pol roku cos ma sie zablokować;( szczerze teraz mam mieszane uczucia.


poczytaj w tym temacie na nikoniarze, pamietam że poprzednim razem własnie tam znalazłem instrukcję jak to naprawić. Oczywiście bez problemu naprawia to serwis, to że ja się z tym spotkałem po pół roku nie znaczy, że u Ciebie też tak będzie.


mike21 napisał/a:
Mam jeszcze pytanie skoro zdążają sie takie niespodzianki z N24-70 to może warto wziąść pod uwagę Tamrona 24-70 ze stabilizacja? Jak on wypada w porównaniu z N24-70?


uzywam tego tamrona pod 6D, optycznie bardzo przyzwoite szkło, mój egzemplarz był ostrzejszy od mojego canona w I wersji z tym że zaznaczam, że tamron był nowy a canon miał wtedy chyba około 3 lata i oglądałem cropy.
Tamron za to troszku bardziej winietował, af dość porównywalny w celności i szybkości.

mike21, żebyś dobrze mnie zrozumiał(bo nie chce brylować ;) ), wszystkie te szkła optycznie "grają" dość równo(mam na myśli: c24-70I/T24-70VC, n24-70VR, co do C24-70II to się nie wypowiadam nie trzymałem tego szkła dłużej niż 15minut).


ja już to zdjęcie linkowałem kiedyś tu na forum/zrobione w sierpniu/ zwróć uwagę każdy z nich na tym pierścieniu ma inny wynalazek, pewnie nie bawili się w serwis ;)


siosio - Czw 25 Wrz, 2014

mike21 napisał/a:
Panowie widzę ze temat sie rozwiną.

Osobiście nie mam problemu czym będę focił czy to będzie canon ,nikon czy cos innego.2 lata robię zdjęcia 5d mkII i mimo słabego AF jakos dawałem rade. Ale jak wspominałem drugi aparat będzie wykorzystywany do większych projektów gdzie jednak szczegółowość obrazka będzie na pierwszym miejscu. Wiec chyba w tej sytuacji kupno drugiej 5ki w wersji mk3 duzo nie wniesie jesli chodzi o jakość.


Jest jeszcze Sony A7R ... :) Z tą samą matrycą co D800E...

Jeżeli obrazek z 5D mark II ci nie starcza i szukasz czegoś ze znacznie lepszą szczegółowością obrazka, to jest ta matryca Sonego 36 mln pixeli bez filtra dolnoprzepustowego, a potem to już średni format zostaje ..... I tutaj niewiele wymyślisz....

Swoją drogą - czy Canon wypuści jakąś lustrzankę bez filtra dolnoprzepustowego? Czemu z tym zwlekają?

muzyk - Pią 26 Wrz, 2014

siosio napisał/a:
Swoją drogą - czy Canon wypuści jakąś lustrzankę bez filtra dolnoprzepustowego? Czemu z tym zwlekają?

To nie o ten filtr chodzi, a wyższy DR.

kozidron - Pią 26 Wrz, 2014

muzyk napisał/a:
To nie o ten filtr chodzi, a wyższy DR.


ciekawe, a mi się zdawało, że o reporterski zestaw, który podoła w trudnych warunkach i do tego da więcej szczegółów i "większy" zapas od canona.

siosio - Pią 26 Wrz, 2014

Najlepszy DR ma chyba Sony A7s :razz:
nienietaktak - Pią 26 Wrz, 2014

siosio napisał/a:
Najlepszy DR ma chyba Sony A7s

I jest przeznaczony do reporterki. Jasne.

muzyk - Pią 26 Wrz, 2014

kozidron napisał/a:
iekawe, a mi się zdawało, że o reporterski zestaw, który podoła w trudnych warunkach i do tego da więcej szczegółów i "większy" zapas od canona.

Tak, ale w toku wątku wyszło "kładzenie" przez Nikona, więc... :razz:

mike21 - Pią 26 Wrz, 2014

Chyba jednak sie zdecyduje na d810 z N24-70 :)

[ Dodano: Czw 30 Paź, 2014 18:53 ]
Witam ponownie mam takie pytanie. Czy ustawienie funkcji Picture Control w aparacie maja jakiś wpływ na plik RAW? Dlaczego nie ma żadnej różnicy otwierając go w CAmera Raw? Na ekranie aparatu jest wyraźna różnica ale w CR niema zadnej

[ Dodano: Czw 30 Paź, 2014 19:04 ]
Czy te ustawienia maja to tylko wplyw na format TIFF?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group