forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki obiektyw do Canona 40D

DG - Pon 17 Mar, 2008
Temat postu: Jaki obiektyw do Canona 40D
Witam!
Stałem sie posiadaczem Canona 40D i niestety obiektyw będący w zestawie jest jaki jest. Poszukuje obiektywu w miare uniwersalnego, oferującego jakiś zoom przy zachowaniu dobrej jakosci zdjęć. Lubię pospacerować z aparatem w róznych ciekawych miejscach lecz wykonuję też zdjęcia na uroczystościach rodzinnych, wakacjach, czasem skradam się podglądając przyrodę...
Takie są moje potrzeby, bardzo prosze o pomoc w wyborze.

Arek - Pon 17 Mar, 2008

Do wyboru do koloru. Ja bym wybrał coś z tego:

Tamron 17-50 f/2.8
Sigma 17-70 mm
Sigma 18-50 f/2.8 Macro

Potem warto dokupić jakieś tele. W zależności od zasobów gotówkowych:

Sigma 70-300 APO
Canon 70-300 IS
Canon 70-200 f4L USM

Arek

DG - Pon 17 Mar, 2008

Dzięki za odpowiedź, niestety jestem początkujący, coraz więcej czytam i mam coraz większy mętlik w głowie...
Czy tele wybierać z zakresu jak napisałeć, czy warto mysleć o czymś z większym zakresem, jak to się ma do jakości, czy ma to sens!!!
Pytam gdyż widziałem w sieci nową Sigmę 18-125mm F3.8-5.6 DC OS HSM
Myślę o kupnie w stanach bo taniej i tam mogę wydać do 1000 zł.
Z czym wiążą się głowne różnice miedzy tele 70-300 a 18-125, pewno z tego co czytam gorsza jakość obrazu?
Zależy mi na dobrej jakosci obrazu oraz szybkim AF i przyzwoitej jasności i jak pisałem jakiś zoom, nie wiem czy to się da pogodzić czy lepiej szukać stabilizacji obrazu czy zwracać uwagę na coś innego, co jest ważniejsze??

Arek - Pon 17 Mar, 2008

DG napisał/a:
Z czym wiążą się głowne różnice miedzy tele 70-300 a 18-125

Różnice są zasadnicze. Ten pierwszy to obiektyw do większych przybliżeń i portretów,
ten drugi to uniwersalny zoom do wszystkiego od krajobrazów do portretów, ale na duże
zbliżenia nie licz.

MM - Pon 17 Mar, 2008