|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Upgrade zestawu z 40D
jabartek - Pon 29 Wrz, 2014 Temat postu: Upgrade zestawu z 40D Hej,
Chciałbym wymienić to i owo w moim sprzęcie, by umożliwić sobie komfortowe filmowanie. Mój obecny "zestaw" to:
Eos 40D - przebieg ~69 000
Szkła:
1. Canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM
2. Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS USM
3. Canon EF 50 mm f/1.8 II
4. Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye
5. Canon EF 80-200 mm f/4.5-5.6 II (nie używam)
6. Canon EF 28-90 mm f/4-5.6 USM (nie używam)
7. Canon EF 28-80 mm f/3.5-5.6 II (nie używam, ale siedzi na przykurzonym Eosie 33)
I teraz mam pytanie. Mam 3 tys złotych do wydania, plus kasa z ewentualnej sprzedaży szkieł i body (nie wiem czy ktokolwiek kupi zjechaną czterdziestkę) i chciałbym w tej kwocie wymienić to na lustrzankę i ew. szkła do filmowania. Co byście polecili? Sam rozważam używanego 7D
siosio - Pon 29 Wrz, 2014
A weź kup sobie nowego Canona 70D.
Ma dodatkowe czujniki na matrycy, dzięki, którym masz af w fazie przy filmowaniu - generalnie zyskujesz lepszy AF do filmowania od 7D, i lepszą oraz nowszą matrycę.
To chyba najbardziej logiczny wybór.
A 40D do 100 tysięcy jeszcze sporo brakuje
matys - Pon 29 Wrz, 2014
Za 3 tyś to możesz wyrwać już używanego 70D do filmowania znacznie lepszy niż wychodzący ze sklepów 7D.
siosio - Pon 29 Wrz, 2014
I lepsze szkło by ci się przydało...
Sprzedaj 17-85 USM.
Szukaj zestawu 70D z 18-135 STM
Obiektywy STM są robione z myślą o filmowaniu. STM jest cichszy nawet od USM ....
jabartek - Pon 29 Wrz, 2014
Czy 18-135 jest też optycznie lepszy od 17-85? Bo różnica w głośności mnie nie przekonuje, bo kręcić planuję raczej bez dźwięku (tzn. dźwięk z innego źródła) lub na zewnętrznych mikrofonach.
Nie wiem czy warto, bo 18-135 przy kręceniu ze znajomymi mogę praktycznie w każdej chwili pożyczyć, a jak dla mnie 17-85 spisuje się świetnie przy fotografii
nienietaktak - Wto 30 Wrz, 2014
Najpierw 70D. Wypróbuj z posiadamymi szkłami i później podejmij decyzję, czy potrzebujesz czegoś jaśniejszego/lepszego.
Mam 2 sztuki 70D i na razie nie zanosi się, żebym zrezygnował.
muzyk - Wto 30 Wrz, 2014
Jeśli używany, to poleciłbym 70d względnie 60d od bidy.
7d nie kupuj, bo szkoda kasy.
Lepiej już dołożyć do 5dII, który ma niestety gorszy af od Twojego 40d...
Chyba, że wszystko sprzedać i Nikona d7100 do niego sigmę 18-35 1.8
i choćby używaną 50-150 2.8
Albo pentaxa k5II i podobne szkła.
P.S. Poza tym nie kupuj ciemnych szkieł typu 18-135 bo naprawdę szkoda kasy.
Jak już się trochę pofociło, to trzeba ku światłu, a nie ciemnicy...
jabartek - Wto 30 Wrz, 2014
Widzę na OLXie 5D Mark II z przebiegiem 51k za 2300 zł. Przy takiej cenie będzie niecałe 2000 na szkło do niego, bo 17-85 trzeba by czymś zastąpić. Co byście polecili?
I jak to jest z ostrzeniem przy nagrywaniu, co oznacza ta detekcja kontrastu?
muzyk - Wto 30 Wrz, 2014
jabartek napisał/a: | Widzę na OLXie 5D Mark II z przebiegiem 51k za 2300 zł. |
To zadziwiająco dobra cena.
Wgrywasz do tego Magic Lantern(klik) i szalejesz, zwłaszcza z manualnymi szkłami, nawet z Heliosem 58 f2 za parę groszy.
nienietaktak - Wto 30 Wrz, 2014
muzyk napisał/a: | Wgrywasz do tego Magic Lantern(klik) i szalejesz |
jedynie ze statywu. bez stabilizatorów, follow focusa itd. poza statywem może zapomnieć o stabilnym obrazie i bezstresowym łapaniu ostrości.
Ostrzenie przez AF przy nagrywaniu jest w 5D II możliwe, ale wiąże się to ze zmianą jasności rejestrowanego obrazu i jest powolne. Nieraz aparat mieli przez 2-3 sekundy zanim znajdzie ostrość.
muzyk - Wto 30 Wrz, 2014
nienietaktak napisał/a: | jedynie ze statywu. |
No ba... wszak to pierwsza poważna lustrzanka do filmowania na rynku...
W międzyczasie namnożyło się sprzętu - niestety drogiego - ułatwiającego filmowanie tym apartem.
jabartek - Wto 30 Wrz, 2014
Niestety 5d Mk II odpada, sprzedany już . W tym wypadku najlepsze będzie chyba polowanie na 70D. Tylko co w takim razie ze szkłami? Czy warto coś wymieniać, jeśli udało by się sprzedać 40D i starocie + ewentualnie 17-85?
muzyk - Wto 30 Wrz, 2014
jabartek napisał/a: | 1. Canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM
2. Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS USM
3. Canon EF 50 mm f/1.8 II
4. Samyang 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye
5. Canon EF 80-200 mm f/4.5-5.6 II (nie używam)
6. Canon EF 28-90 mm f/4-5.6 USM (nie używam)
7. Canon EF 28-80 mm f/3.5-5.6 II (nie używam, ale siedzi na przykurzonym Eosie 33) |
1. - precz.
2. ewentualnie... zostawić.
3. definitywnie zostwić
4. zostawić
5-7. precz, tylko... kto to kupi...
P.S. mam tez 40D i się go nie pozbędę, bo zawsze się przyda, np. do manualnych szkieł.
nienietaktak - Wto 30 Wrz, 2014
muzyk napisał/a: | P.S. mam tez 40D i się go nie pozbędę, bo zawsze się przyda, np. do manualnych szkieł. |
70D też się przyda do manualnych. W przeciwieństwie do 5 D III nie grymasi, że przejściówka nie taka jakby chciał
Sunders - Wto 30 Wrz, 2014
jabartek napisał/a: | 5D Mark II z przebiegiem 51k za 2300 zł. Przy takiej cenie będzie niecałe 2000 na szkło do niego, bo 17-85 trzeba by czymś zastąpić. Co byście polecili? |
Sprzedać wszystko z wyjątkiem Canona EF 70-300 mm f/4-5.6 IS USM i dokupić
Canona EF 35 mm f/2 IS USM oraz Canona EF 50 mm f/1.4 USM lub ew. Canona EF 85 mm f/1.8 USM.
jabartek - Wto 30 Wrz, 2014
Sunders napisał/a: | Sprzedać wszystko z wyjątkiem Canona EF 70-300 mm f/4-5.6 IS USM i dokupić Canona EF 35 mm f/2 IS USM oraz Canona EF 50 mm f/1.4 USM lub ew. Canona EF 85 mm f/1.8 USM. |
Raczej nie chciałbym sprzedawać FishEye'a, często go używam, a głośność 50 1.8 mi nie przeszkadza, bo z dźwięku z wbudowanego mikrofonu nie będę używał praktycznie nigdy.
Sądzę, że kupię 70D, ale czym racjonalnie można zastąpić 17-85 do 1,5k pln (na droższe razej nie starczy kasy). Zależało by mi, żeby to jednak był zoom, a jeśli nie to coś z zakresu 15-40 mm (raczej bliżej 15 niż 40).
Sunders - Wto 30 Wrz, 2014
jabartek napisał/a: | głośność 50 1.8 mi nie przeszkadza, bo z dźwięku z wbudowanego mikrofonu nie będę używał praktycznie nigdy |
Nie myślałem o głośności tylko o skuteczności AF-a i o jasności obiektywu.
jabartek napisał/a: | czym racjonalnie można zastąpić 17-85 do 1,5k pln |
Używanym 24-105/4L IS USM.
jabartek napisał/a: | Zależało by mi, żeby to jednak był zoom, a jeśli nie to coś z zakresu 15-40 mm (raczej bliżej 15 niż 40). |
17-40/4L USM.
komor - Wto 30 Wrz, 2014
Sunders, czemu polecasz te ciemnice do APS-C?
Sunders - Wto 30 Wrz, 2014
Polecam te "ciemnice" po 5DmkII, bo obstaję przy tym że to lepsza opcja niż 70D. Pod 70D polecałbym inną "ciemnicę" - Canona EF-S 15-85 mm f/3.5-5.6 IS USM, tylko że nie za 1,5 a za ca. 1,8 kpln.
W filmowaniu IMO istotniejsza będzie lepsza matryca 5DmkII niż sprawniejszy AF 70D.
forrest - Wto 30 Wrz, 2014
jabartek napisał/a: | czym racjonalnie można zastąpić 17-85 do 1,5k pln |
Dawno nie polecane zoomy Sigmy i Tamrona 17-50/2.8
jabartek - Wto 30 Wrz, 2014
Sunders, niestety przy moim niezbyt obfitym budżecie 5D Mk II nie wchodzi w grę. To 2300 było taką okazją, że zanim to zobaczyłem, był już sprzedany
Czy EF-S 15-85 mm f/3.5-5.6 IS USM będzie dużo lepszy od 17-85 ? Czytałem parę słabych opinii o nim.
forrest, o tym mowa: Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Aspherical ?
muzyk - Sro 01 Paź, 2014
Sunders napisał/a: | Pod 70D polecałbym inną "ciemnicę" - Canona EF-S 15-85 mm f/3.5-5.6 IS USM |
ale to już ciemnica +.
Sunders napisał/a: | W filmowaniu IMO istotniejsza będzie lepsza matryca 5DmkII niż sprawniejszy AF 70D. |
Popieram. jabartek napisał/a: | a głośność 50 1.8 mi nie przeszkadza |
Ja bym się tak od razu 50 1.8II na rzecz 50 1.4 USM nie pozbywał.
Optycznie niewiele ustępuje 50 1.4, a przy tym 50 1.4 ma taki sobie, żeby nie napisać kiepski autofokus jak na USM...
nienietaktak napisał/a: | 70D też się przyda do manualnych. |
To prawda.
nienietaktak napisał/a: | W przeciwieństwie do 5 D III nie grymasi, że przejściówka nie taka jakby chciał |
No z 5DIII to jest w tym temacie mega zonk (może ma ktoś namiary n sprawdzony adapter z dandelionem, najlepiej z ustawialna wartością przysłony).
Z 5DII nie będzie problemów.
Sunders - Sro 01 Paź, 2014
jabartek napisał/a: | Czy EF-S 15-85 mm f/3.5-5.6 IS USM będzie dużo lepszy od 17-85 ? Czytałem parę słabych opinii o nim. |
Jest lepszy, jednak najlepszy w zbliżonym zakresie / ale od 17 a nie od 15mm/ jest Canon EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM - używki na allegro obecnie od 1700zł.
nienietaktak - Sro 01 Paź, 2014
muzyk napisał/a: | Sunders napisał/a:
W filmowaniu IMO istotniejsza będzie lepsza matryca 5DmkII niż sprawniejszy AF 70D.
Popieram. |
Wy tak z doświadczenia, czy teoretyzujecie?
Sunders - Sro 01 Paź, 2014
nienietaktak, masz odmienną opinię?
nienietaktak - Sro 01 Paź, 2014
Sunders, mam. I ma to znaczenie szczególnie dla kogoś, kto w filmowaniu nie ma dużego doświadczenia, a budżet jest ograniczony. Gdyby nie był, poleciłbym C500
Co po trochę lepszym obrazku, jak ostrość będzie nietrafiona? Chyba, że to film, gdzie każdą scenę można powtórzyć kilka razy, albo obiekt nie wykazuje chęci do przemieszczania się.
Poza tym w 70D jednym stuknięciem w róg monitorka można wyłączyć AF i ostrzyć według własnego uznania, a lepiej mieć możliwość wyłączenia AF, niż mieć go w szczątkowej wersji.
muzyk - Sro 01 Paź, 2014
Tyle, że AF w 5dII się nie używa podczas filmowania, a ostrzy ręcznie.
Jak ktoś chce mieć sprawny AF w filmowaniu, to może jakiś camcorder kupić.
jabartek - Sro 01 Paź, 2014
Z tym af chodzi mi nie tyle o to, żebym to ja go używał, ale jednak coś by się przydało, bo z aparatu czasami będzie korzystał mój ojciec, który raczej sobie z ostrzeniem nie da rady
nienietaktak - Sro 01 Paź, 2014
muzyk, pytam poważnie: korzystałeś kiedyś z funkcji filmowania w 70D i sprawdzałeś jak tam działa AF? A jeśli tak, to dłużej niż kilka minut? Robiłeś kiedyś film z ostrzeniem ręcznym w 5D II i wiesz z jakimi utrudnieniami to się wiąże i co trzeba zrobić, żeby wszystko wyszło w miarę dobrze?
muzyk - Sro 01 Paź, 2014
Co do 70d - sprawdzałem. Jak na lustrzankę, af ostrzy przy filmowaniu całkiem przyzwoicie, zwłaszcza ze szkłami stm.
Co do 5dll.
Z jakimi utrudnieniami to się wiąże wiem, bo samym aparatem z ręki wygodnie filmu kręcić się nie da.
Jednak poza tym, pozostaje matryca ff, która da większą frajdę niż apsc 70d - mam tu na myśli mniejszą go, ewentualnie nieco mniejsze szumy.
Zatem. Jeśli to ma być faktycznie filmowanie jak camcorderem, to nie ma wyjścia, 70d trzeba kupić i finito.
Jeśli bardziej kreatywne podejście to oczywiście też 70d + ręczne ostrzenie, ale 5dll byłby tutaj bardziej akuratny.
Wojmistrz - Sob 04 Paź, 2014
jabartek, zdradź nam co chcesz filmować, bo nie doczytałem się w wątku.
Twoja szklarnia jest jaka jest, generalnie słaba, a takie pozycje jak 5,6,7 już dawno powinieneś sprzedać aby odzyskać chociaż odrobinę kasy. Warto będzie je dołożyć sprzedając 40D
Chyba optymalnym wyborem dla ciebie był by 70D, a osobiście do filmowania nie wszedł bym w staruszka 7D. Warto pozbierać na szkła STM, bo znacznie lepiej pracują na tym korpusie. Wcześnie używałem 60D i możliwe, że 70D również zagości pewnego dnia w moim plecaku. Aktualnie filmuję (i fotografuję) w pracy 5D MKII, a prywatnie 6D i od kilku tygodni noszę w torebce biodrowej Canona EOS M. W mojej ocenie najgorzej sprawuje się 5D MKII.
jabartek - Nie 05 Paź, 2014
Wojmistrz, kręcić planuję á la The Piano Guys ze znajomymi, a czasami może też jakieś relacje z imprez sportowych. A tak to ma to być dla mnie podstawowy aparat, czy to na wyjazd w góry czy gdziekolwiek indziej.
W tym momencie jestem chyba przy opcji 70d, ale mam pytanko. Czy on też jest z tych plastików co sześćdziesiątka, czy jest trochę masywniejszy? Strasznie mi się one nie podobają, jednak magnezowy korpus to co innego.
muzyk - Nie 05 Paź, 2014
jabartek napisał/a: | Czy on też jest z tych plastików co sześćdziesiątka, czy jest trochę masywniejszy? |
Dwucyfrowe Canony skończyły się w swej "masywności" na 50D.
Teraz dwucyfrwki i 6D to są półplastiki z kółkowybierkiem zamiast kółka i joysticka... (ergonomicznie - FUJ - moje zdanie ).
Jeśli nie będziesz tym 70D rzucał po skałach jak nasz jeden Kolega to masz szansę, że ów półplastik będzie się dobrze sprawował.
Nie kupuj tylko 7D, bo szkoda kasy.
70D lepiej się tutaj sprawdzi.
Cytat: | jednak magnezowy korpus to co innego. |
To zaciśnij pasa i kup 5III
albo poczekaj na 7dII.
Wojmistrz - Nie 05 Paź, 2014
Każdy psioczy na te plastiki, a najbardziej ci co nie posiadali nigdy tych aparatów . To samo jeśli chodzi o "ukochane" wypowiedzi na temat ergonomii.
Tak, jest to tworzywo i ma się nijak w porównaniu z modelami xxxD i xxxxD. Nie wiem czy miałeś w ręce ten korpus, ale jest na prawdę solidnie wykonany. 70D jest mniejszy od poprzednika, ale waży tyle samo.
muzyk - Nie 05 Paź, 2014
Wojmistrz napisał/a: | Każdy psioczy na te plastiki, a najbardziej ci co nie posiadali nigdy tych aparatów |
Ja tam bym 70d nie pogardził
Wojmistrz napisał/a: | To samo jeśli chodzi o "ukochane" wypowiedzi na temat ergonomii. |
Milcz
Mam swoje zdanie na temat tego patentu z 60/70/6D... i nie przekonasz mnie do niego.
Nie bez kozery pozostaje (póki co... choć nie wiadomo co im odwali - może jakaś zapadka... ) Canon w wyższych modelach przy kółku i joysticku, zamiast "kółkowybieraku".
Wojmistrz napisał/a: | Tak, jest to tworzywo i ma się nijak w porównaniu z modelami xxxD i xxxxD. |
Nie przesadzaj. Nie przesadzaj.
Ciś nim o skałę... się przekonasz
Wojmistrz - Nie 05 Paź, 2014
Ojtam , ojtam.
Ja się przyzwyczaiłem do zmian w 60D w kilka dni, więc 6D było momentalnie. To świetne rozwiązanie, przejęte z kompaktów Canona i chyba najlepsze do filmowania. Do ergonomii, jak do każdej można się przyzwyczaić. Mi bardziej brakuje rozwiązań z "jedynek", kiedy to wszystkie ustawienia robiło się w oparciu o 3 przyciski.
jabartek, z niemałą fascynacją oglądnąłem ten link i przyznam, że to wiele roboty i sprzętu. Liczę, że podeślesz link jak już coś nakręcisz
muzyk - Nie 05 Paź, 2014
Wojmistrz napisał/a: | Ojtam , ojtam. |
Luz.
Wojmistrz napisał/a: | Ja się przyzwyczaiłem do zmian w 60D w kilka dni, więc 6D było momentalnie. |
Mój postępek był zgoła inny: wypróbowawyszy 60/6D zdecydowałem się (mimo nieco lepszej matrycy i tych - 3 EV centralnego w 6D) na 5dIII. Do dziś nie żałuję.
Wojmistrz - Nie 05 Paź, 2014
A ja się teraz w pracy nie mogę przyzwyczaić do 5D MKII
jabartek - Nie 05 Paź, 2014
Wojmistrz, tak korzystałem z 60D kilkunastokrotnie i nie leży mi zbyt dobrze. Pewnie, jak piszecie, jest to kwestia przyzwyczajenia. Jak dla mnie na pewno in plus jest obracany ekran. 5dIII odpada z prostego powodu - cena.
Jak już jesteśmy przy 70D, to co ze szkłami. Po zakupie aparatu i sprzedaży 5,6,7 będę miał może z 1000 zl + sprzedaż 17-85, czyli biorąc pod uwagę jego stan (strasznie luźno lata zoom) pewnie w sumie z 1,5k.
Wojmistrz - Nie 05 Paź, 2014
Co ze szkłami? 70D z podłączonym obiektywem z silnikiem krokowym (STM) to genialne połączenie do nagrywania amatorskich filmów. Wybór szkieł jeszcze nie jest może zbyt wielki, ale stale pojawiają się nowe. Oczywiście, szczególnie, że chcesz korzystać z zewnętrznego źródła dźwięku, możesz podłączyć wszystko inne, bo raczej będziesz odseparowany od canonowskiej, dość głośniej stabilizacji. Jeśli zamienisz aparat w kamerę (wrota, follow focus) to z powodzeniem go wykorzystasz i pewnie całkiem nieźle będzie się spisywał obrotowy ekran. Swoją drogą, gdyby 6D posiadał obrotowy ekran jak 60D, byłby dla mnie idealny. Do minusów kręcenia na 70D należy zaliczyć dotykowy ekran. Słabo się na takim pracuje z zamontowanym wizjerem. Ja na M i 6D mam zamontowany Kamerar QV-1, a ten na szczęście ma uchylny moduł i mogę ciskać opcje na ekranie M do woli. Oczywiście można wszystko ustawiać standardowo klawiszami ale trwa to znacznie dłużej.
Sunders - Nie 05 Paź, 2014
jabartek napisał/a: | kręcić planuję á la The Piano Guys ze znajomymi, a czasami może też jakieś relacje z imprez sportowych |
Do filmowania "á la..." IMO wystarczy 5D II + stayw, ale do filmowania imprez sportowych, /jeśli nie będzie to np. turniej szachowy / rzeczywiście 70D będzie lepszą opcją od 5D II.
jabartek napisał/a: | Jak już jesteśmy przy 70D |
Tak jak piszą poprzednicy, przede wszystkim szkła z STM.
|
|