forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki obiektyw do Canona 60D?

Phila - Pon 06 Paź, 2014
Temat postu: Jaki obiektyw do Canona 60D?
Witam,

Jaki obiektyw polecacie do ww modelu. Potrzebuję z dobrym światłem i ostry do architektury i wnętrz oraz architektura w nocy. Aktualnie posiadam Sigmę 17-70 f/2.8 obiektyw ok, ale ostatnio włóczę się po muzeach a tam zakaz używania lamp a na statyw brak czasu (jak to na zorganizowanych wycieczkach). Sytuacja wymusiła do zdjęć z ręki a przy posiadanym obiektywie przy podkręceniu iso zaczyna mocno "szumieć"

Jestem nowicjuszem!

Pozdrawiam

muzyk - Pon 06 Paź, 2014

Phila napisał/a:
Potrzebuję z dobrym światłem i ostry do architektury i wnętrz oraz architektura w nocy.

Tokina 11-16 f2.8 II

Usjwo - Pon 06 Paź, 2014

muzyk napisał/a:

Tokina 11-16 f2.8 II

ale 2.8 to dla kolegi Phila za malo, bo juz taki ma

muzyk - Pon 06 Paź, 2014

Usjwo napisał/a:

Oprócz Sigmy 18-35 1.8 nie ma nic jaśniejszego poniżej 18 mm. Zatem?

Phila napisał/a:
Sytuacja wymusiła do zdjęć z ręki a przy posiadanym obiektywie przy podkręceniu iso zaczyna mocno "szumieć"

Zatem, albo monopod (w muzeum odpada), albo ewentualnie zmiana aparatu, by mniej "szumiał".

Phila - Pon 06 Paź, 2014

Napisałem, że mam Sigmę 17-70 ale nie musi być ze zmienną ogniskową do architektury (przynajmniej tak czytałem). Tak jak pisałem, jestem nowicjuszem i nie wiem czy ze stałą ogniskową będzie spełniał wymagania do archit. wnętrz i zdjęć nocnych.
kozidron - Pon 06 Paź, 2014

Phila, obiektywy szerokokątne są ze światłem 2.8, jedynym wyjatkiem jest tu wcześniej wspomniana sigma 18-35/1.8. Pytanie brzmi czy potrzebujesz szerokiego kąta, bo stałki w przedziale 20-28mm ze swiatłem 1.4 wcale tanie nie są.
Phila - Pon 06 Paź, 2014

To troszkę źle lub za mało napisałem.

Cena nie jest dla mnie przeszkodą.

komor - Pon 06 Paź, 2014

Usjwo napisał/a:

Sigma 17-70 ma f/2.8 tylko na szerokim końcu, na 70mm ma f/4 (lub 4.5 w starszej wersji).