forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Dla amatora z zapałem

Justi - Pon 17 Mar, 2008
Temat postu: Dla amatora z zapałem
Witam serdecznie :)

Jestem amatorką (nigdy nie miałam swojej lustrzanki, ani analogowej, ani cyfrowej), ale fotografowanie malutkim kompaktem przestało mnie satysfakcjonować. Rozważam zakup hybrydy lub właśnie prostej lustrzanki.

Z obecnej oferty podoba mi się Nikon d60 kit z VR (choć kusi i d80 z tym samym obiektywem; nie decyduje tu jednak kwestia szkieł - na kompletowanie szklarni jeszcze przyjdzie czas, a i tak w pierwszej kolejności mam ochotę na nikonowskiego 55-200 VR, więc brak silnika nie jest problemem; nie ukrywam, że podoba mi się czyszczenie matrycy - wiem, że dla wielu to bajer, ale dla kogoś, kto nie wie jak to wygląda czyszczenie przeraża ;) ).

Rozważam też Olympusa E-510 (może nawet z podwójnym zestawem szkieł) i Canona 400d (a może warto poczekać na 450d?).

No i Pentax - cena k10d super, ale sprzęt jest dla mnie trochę za wielki - głupie kryterium, ale ja nie obejmuję aparatu :( . Może k200d?

A teraz do czego mi aparat... Do standardowych zastosowań głównie, chociaż kiedyś bardzo chciałabym wejść w makro. Na razie jednak chciałabym przekonać się, czy lustrzanka to sprzęt dla mnie. No i fundusze mam dość ograniczone - 2500 zł, a chciałabym w tej cenie mieć też jakieś akcesoria (karta, futerał). Jeśli mnie to wciągnie rozważę dalsze inwestycje - obiektywy, lampa i zmiana na bardziej zaawansowane body.

PS: Zależy mi na nowym sprzęcie.

Arek - Pon 17 Mar, 2008

http://www.fotozakupy.pl/...ct/product/6488

Tutaj za 2400 masz E-510 w dual kicie. Szkła na początek wystarczą. Potem można dokupić niedrogiego ZD 3.5/35 Makro - będzie coś do portretów i do makro, które Cię interesuje. W sumie zmieścisz się ze wszystkim w ciut ponad 3000 zł. Nie sądzę, że znajdziesz coś porównywalnego w innych systemach.