|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Samsung nx300 czy Fuji S1
koziar2 - Nie 02 Lis, 2014 Temat postu: Samsung nx300 czy Fuji S1 Witam,
jestem właśnie w trakcie zakupu nowego aparatu. Po przejrzeniu forum, Internetu i innych źródeł byłem zdecydowany na Samsunga nx300 jednak zacząłem oglądać również Fuji S1 i mam dylemat.
Aparat potrzebuje głównie do robienia zdjęć i jakichś filmików dzieciakom, jakieś wakacyjne krajobrazy, imprezy rodzinne.
Zdecydowanie musi umieć szybko robić zdjęcia obecny aparat strasznie już zamula i zanim złapie ostrość i zrobi fotkę, dzieciaki robią już zupełnie coś innego
jestem amatorem ale pojęcie jakieś mam i oprócz trybu auto chciałbym się trochę pobawić w fotografa.
Obecnie mam Fuji s6500, stąd też zainteresowanie modelem tegoż producenta.
budżet jaki przewiduje to gdzieś do 2000 PLN
pomożecie?:)
siosio - Nie 02 Lis, 2014
Stawiasz bezlusterkowiec kontra megazoom.... No, trochę ciężko.
Idź do sklepu dobrze obejrz te aparaty, porób próbne zdjęcia (weź kartę i poproś ładnie o taką możliwość) - generalnie pobaw się trochę tymi aparatami i wyrób sobie opinię.
Jak chodzi o uniwersalność to S1 wygrywa, jak chodzi o jakość obrazka wygra NX300. Jak byś chciał dokupić do Samsunga teleobiektyw to i tak nie zyskasz tak dużego zbliżenia jak w S1. Ale czy na pewno potrzebne Ci 50krotne zbliżenie...??
S1 to dobry kompakt i da radochę - jeśli nie wiesz co to głębia ostrości - to chyba byłby dla ciebie lepszym wyborem od NX300.
Ale pomyśl może jeszcze o Olympus Stylus 1.
koziar2 - Nie 02 Lis, 2014
Dzięki za odpowiedź,
ciężko porównać te aparaty, zdaję sobie sprawę
Zoom 50x nie jest mi do niczego potrzebny, fakt, aczkolwiek x3 w kitowym obiektywie w Samsungu może być czasem mało (teraz mam coś ok x10 i jest w sam raz), cena uniwersalniejszego obiektywu przekracza cenę NX300 (widziałem 20-200 za ponad 2500 PLN - kosmos