forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Lustrzanka dla amatora

karol.z - Wto 18 Lis, 2014
Temat postu: Lustrzanka dla amatora
Witam serdecznie,

Przez kilka miesięcy korzystałem z NX300. Fajny bajer, aczkolwiek pojawił się jakiś czas temu niedosyt.

Otóż za namową kilku osób postanowiłem zakupić pierwszą lustrzankę. Z racji prowadzone fanpage/bloga potrzebuję aparat do robienia zdjęć moich posiłków. Aczkolwiek owy aparat przyda się podczas wycieczek/podróży. Nie ukrywam, że zależy mi, abym miał możliwość kręcenia w miarę przyzwoitych filmików.

Pierwszym pomysłem był Canon 60d, standardowy obiektyw jaki oferują w najtańszych zestawach + 50mm f1,8. Aczkolwiek na rynku jest w czym wybierać i mam totalny mętlik w głowie. Aparat nie może być kolosalnych rozmiarów.

Chciałbym przeznaczyć 2000-2200PLN za używkę bez obiektywu.

Z góry dziękuję za wszystkie cenne wskazówki. Jeśli Waszym zdaniem jestem totalnym laikiem i lepszym rozwiązaniem będzie kolejny bezlusterkowiec to rozważę i taką propozycje.

krikus - Wto 18 Lis, 2014

Tu jest ten sam wątek wałkowany. Wyglada to na Twój temat :arrow: http://www.forumphoto.pl/...-poczatkujacej/

Na początek nauki z fotografią kup prostą lustrzankę a nie jakieś cudawianki, bezlusterkowce i inne wynalazki. Ode mnie propozycja to Nikon D3000 + pozostała kasa na przyzwoity "słoik" :wink:

Wojmistrz - Wto 18 Lis, 2014

karol.z, czego ci brakuje w NX300, że patrzysz za lustrzanką? Czego nie możesz zrobić przy pomocy NX300? Nie lepiej te pieniądze przeznaczyć na jakieś fajniejsze szkiełko do posiadanego systemu?
krikus - Wto 18 Lis, 2014

Prawdopodobnie Karol nie ogarnia wszystkich funkcji NX300, tego przesytu funkcji więc szuka prostej sprawdzonej lustrzanki. Pozatym optyka do takiego aparatu nie jest tania.
Wojmistrz - Wto 18 Lis, 2014

krikus napisał/a:
Pozatym optyka do takiego aparatu nie jest tania.
Poza tym :D nie znam systemu posiadającego tanią optykę. W każdym systemie, ceny dobrych szkieł są wysokie.