|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki super zoom do canona 70d
Dex89 - Czw 04 Gru, 2014 Temat postu: Jaki super zoom do canona 70d Witam wszystkich,
na początku chciałbym powiedzieć iż dopiero zaczynam przygodę z fotografią, jakiś czas temu zakupiłem canona 70d ze standardowym obiektywem. Powoli zdobywam doświadczenie metodą prób i błędów oraz podpieram się radami i opiniami z optyczne.pl oraz kilku czasopism związanych z tym tematem. Od jakiegoś już czasu przymierzam się do zakupu jakiegoś super zoom'a, z oczywistych względów nie mierzę w półkę obiektywów z wyższej półki cenowej. Moją uwagę przykuł ten model:
Sigma 150-500 mm f/5.0-6.3 APO DG OS HSM
Niestety nie znam się na tyle aby zdecydować czy kupić ten, czy może zdecydować się na jakiś inny, stąd ten temat. Liczę na wyrozumiałość i poważne odpowiedzi.
Z góry dzięki
muzyk - Czw 04 Gru, 2014
Dobra rzecz, ewentualnie z innych 120-400 od Sigmy.
Ile chcesz kasy wydać na tego typu szkło?
Dex89 - Czw 04 Gru, 2014
Tak mniej więcej tyle ile kosztuje ta sigma, plus minus 500zł
Jivul - Pią 05 Gru, 2014
super-zoom (chodzi o mega zooma?) czy tele-zoom?
mega-zoom, to obiektyw z dużym zoomem np. 18-200 (zoom 11x)
tele-zoom to np ten 150-500 (zoom 3,3x) czyli zmiennoogniskowy w zakresie teleobiektywu
Sigma 150-500: http://allegro.pl/listing...g-v6-p-4-e-1106
nówki 3200zł, używki ~600zł taniej.
Za połowę tego można już kupić używane 70-200/4L ... 200mm na APS-C wystarcza no chyba że do ptaków.
komor - Pią 05 Gru, 2014
Dex89, dobrze określ o jaki typ obiektywu Ci chodzi. Czy o dużą ogniskową, czy jednak o zastąpienie kitowego obiektywu czymś co, zwykle nazywamy megazoomem (i zwykle nie polecamy).
Sunders - Pią 05 Gru, 2014
... i napisz czy masz sprecyzowane plany do jakiego typu fotografii zamierzasz go używać.
Dex89 - Pią 05 Gru, 2014