|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Olympus E-PL5
likefike - Pią 12 Gru, 2014 Temat postu: Olympus E-PL5 A więc witam
Planuję sobie kupić właśnie taki aparat lecz nie znam się zbytnio na tym więc chciałbym sie poradzić ekspertów.
Mianowicie czy osiągnę efekt jakościowy taki jak na filmie i na zdjęciu takim aparatem ?
https://www.youtube.com/watch?v=qW5Gr2XDoB0 -----> Film ( radzę przełączyć na HD 1080)
http://sweetcola.flog.pl/...rzanka-rodzicow -----> Zdjęcie
Dodam że aparat kosztuje 1800 zł z dwoma obiektywami 14-42 i 28-84
Opłaca się ? Co mogę z tego maksymalnie uzyskać ?
Pozdrawiam !!!!
muzyk - Pią 12 Gru, 2014
likefike napisał/a: | 28-84 |
Hej, czy jest to szkło dla m4/3 czy ktoś chce przemycić w zestawie szkło z systemu 4/3
(m4/3 i 4/3 to dwa różne bagnety).
Jar - Pią 12 Gru, 2014
Raczej to jest pomyłka wątkotwórcy, bądź sprzedawcy (sklep czy allegro?) w odczytaniu/sporządzeniu oferty. Na moje oko w tym zestawie jest jeden obiektyw, rzeczony 14-42mm.
Te 28-84 to po prostu podane tzw. ekwiwalenty ogniskowej dla małego obrazka tego właśnie (14-42mm) obiektywu, nic więcej. O ile wiem, to w 4/3 nie ma obiektywu 28-84mm. Tzw. crop w obu systemach jest ten sam (2x, określa go wielkość matrycy przecież), więc te 28-84 to jest na pewno tylko przelicznik dla obiektywu 14-42mm. Pewne na 99,9999%.
Pozdrawiam
-J.
P.S. Likefike, gdzie kupujesz ten aparat? Jakbyś podał linka do oferty, to byłoby wiadomo dokładniej, czy to Ty się machnąłeś, czy sprzedawca plecie bzdury w ofercie. Na allegro to się często zdarza, jeśli taki numer wywinąłby sklep, to już hańba.
RB - Pią 12 Gru, 2014
Panowie, gdybacie a sprawa dość prosta...
1800 kosztuje E-PL5 z dwoma obiektywami (z jednym 1400) 14-42 i 40-150. Na cyfrowych, fotozakupach w ABfoto itede.
Co do meritum wyboru:
Jeśli chodzi o film - nie wiem, nie znam się
Jeśli chodzi o zdjęcia: tak, zrobisz. Takie mchy, widłaki itede uda Ci się m4/3 z takim ciemnym zoomem zrobic.