|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - obiektyw stałoogniskowy do Canona 100D 30-55 mm.
Scolpe - Czw 25 Gru, 2014 Temat postu: obiektyw stałoogniskowy do Canona 100D 30-55 mm. Witam, poszukuję obiektywu stałoogniskowego do aparatu Canon 100D. Zakres ogniskowej jaki mnie interesuje to 30-55mm (najbardziej jednak preferowałbym 35mm), dodatkowo ważne jest, żeby obiektyw był bardzo jasny (f/2.8 to już trochę za ciemno). OBiektyw będzie montowany do aparatu z matrycę APS-C dlatego wiadomo, że z ceną nie będę specjalnie szalał, ale rozpatrzę każdą opcją. Samemu udało mi się znaleźć dwa modele, Canon EF 40mm f/2.8 STM (tutaj tylko światło mi przeszkadza) i CANON EF 50 f/1.4 USM (nie do końca wierze, że coś za 1300 złotych ze światłem 1.4 może nie robić mydła już od 3.5). Myślałem również nad Sigmą, i Tamronem, ale ciężko mi jest znaleźć coś sensownego w okolicach tego pułapu cenowego co Canon. Może tutaj ktoś akurat ma jakiś sprawdzony/polecany model Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuje
muzyk - Czw 25 Gru, 2014
Scolpe napisał/a: | (najbardziej jednak preferowałbym 35mm), |
Chcesz mieć pole widzenia tych 35 mm jak na ff, czy 35 x crop?
Jeśli to pierwsze, to potrzebujesz ogniskowej 22 mm - którą pokrywa zoom np. Sigma 17-50 2.8
Jeszcze lepszy byłby obiektyw Sigma 18-35 1.8, ale nie ta kasa.
Canon 40 STM da Ci pole widzenia szkła 64 mm dla ff.
Scolpe napisał/a: | Myślałem również nad Sigmą, i Tamronem, ale ciężko mi jest znaleźć coś sensownego w okolicach tego pułapu cenowego co Canon. Może tutaj ktoś akurat ma jakiś sprawdzony/polecany model Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuje |
Jedynie słuszny i nowy w tej kasie to Tamron 17-50 2.8 bez VC.
Scolpe - Czw 25 Gru, 2014
Z tym, że, od zoomów chyba wolę trzymać się teraz z daleka, bo za tą cenę znajdzie się pewnie coś lepszego od kitowego, ale nie dużo (a nie chce pakować 1000 złotych w coś, co będzie odrobinę lepsze). Patrzyłem już na zoomy w tej cenie i kiedy po raz enty czytałeś, że Sigma 17-50 traci całkowicie na rozdzielczości na f/2.8 (co jest i tak dla mnie minimum) to dałem sobie spokój.
Chce 35mm dla APS-C (56 dla ff). Jeśli chciałbym 35mm dla ff to musiałbym brać 22mm co w tej cenie jest chyba plejadą aberracji chromatycznej, winietowania i wszystkich innych niefajnych przypadłości.
Cytat: | Jedynie słuszny i nowy w tej kasie to Tamron 17-50 2.8 bez VC. |
No właśnie, bez VC....w dodatku w testach wypada słabiej od Sigmy (która już i tak mnie do siebie nie przekonuje).
muzyk - Czw 25 Gru, 2014
Scolpe napisał/a: | No właśnie, bez VC....w dodatku w testach wypada słabiej od Sigmy (która już i tak mnie do siebie nie przekonuje). |
Tamron optycznie jest bdb. Mechanicznie słaby, no ale to jest szkło za grosze.
Jeśli chcesz stałkę 35 za 1300 zł raczej zapomnij, chyba, że używany - jeśli znajdziesz - Canon 36 f2 IS
Starej 35 - tki nie polecam.
Pozostają jeszcze szkła manualne, np. Flektogon 35 2.4 czy Fujinon 35 f2 itp. szkła.
Scolpe - Czw 25 Gru, 2014
Dlatego szukam czegoś w zakresie 22-50 i o ile wiem, że to dużo rozstrzał, to tyle, po długich poszukiwaniach przywykłem już do myślę, że stałkę 35 będę musiał sobie odpuścić. Szkła manualne odpadają, bo o ile często ostrze manualnie (A-F kitowy odpada) to tyle, przy zdjęciach dynamicznych jest to niewykonalne (a nie ukrywam, że szukam obiektywu do reportażu). Dlatego chyba pozostanę przy tych dwóch Canonach, ew. Canon 22 mm f/2.0. Dla ff to daje 35mm, a w testach wypadał całkiem nieźle.
@EDIT: Teraz doczytałem, że to dla EF-M....odpada.
muzyk - Czw 25 Gru, 2014
Scolpe napisał/a: | EDIT: Teraz doczytałem, że to dla EF-M....odpada. |
No właśnie.
Z drugiej strony, ponoć stara 35 tak f2 jest w centrum ostra
Scolpe - Czw 25 Gru, 2014
Z tym, że i tak pod 2 tysiaki podchodzi....wybór się więc chyba zazębia między 40 mm f/2.8, a 50 mm f/1.4.
muzyk - Czw 25 Gru, 2014
Scolpe napisał/a: | wybór się więc chyba zazębia między 40 mm f/2.8, a 50 mm f/1.4. |
Jeśli Twój 100D wspiera STM, a chcesz filmować, to pewnie 40 2.8 warto, bo to udany optycznie naleśnik. No może krokiet
Oba szkła jednak są dość różne.
Jeśli zaś zależy Ci na tej f1.4 (wbrew pozorom od 1.4 użyteczna na APSc), to 50 1.4 będzie niezłą opcją, acz wiedz, że jak jest zimniej, czy ciemniej, to to szło nawet z 5dIII nadaje się z powrotem do wiadra...
Czyt. : AF robi się strasznie wolny.
Wojmistrz - Pią 26 Gru, 2014
Scolpe, możesz próbować poszukać Sigmy 30mm f/1.4
muzyk - Pią 26 Gru, 2014
Wojmistrz napisał/a: | możesz próbować poszukać Sigmy 30mm f/1.4 |
I masz w centrum ostro.
Scolpe - Pią 26 Gru, 2014
Wojmistrz napisał/a: | Scolpe, możesz próbować poszukać Sigmy 30mm f/1.4 |
Patrzyłem już na nią, ale cenowo jest w okolicach 35mm Canona (no może o 300-400 złotych tańsza) ;/
Cytat: | Jeśli Twój 100D wspiera STM, a chcesz filmować, to pewnie 40 2.8 warto, bo to udany optycznie naleśnik. No może krokiet |
Właśnie filmuje rzadko, ale czasami zdarza mi się być 2-gim kamerzystą....priorytetem jest jednak fotografia. Tylko nie jestem do niego przekonany...bo jest najbardziej nijaki do moich potrzeb z nich wszystkich. 40mm to nie 35, ani nie 50, coś pomiędzy. Światło też tylko do f/2.8, czyli skok duży jest, ale przepaści między kitowym nie mam. Przemawia na + na pewno cena, szczególnie kiedy jest objęty Cashbackiem (po odliczeniu wychodzi 570 złotych).
Cytat: | Jeśli zaś zależy Ci na tej f1.4 (wbrew pozorom od 1.4 użyteczna na APSc), to 50 1.4 będzie niezłą opcją, acz wiedz, że jak jest zimniej, czy ciemniej, to to szło nawet z 5dIII nadaje się z powrotem do wiadra...
Czyt. : AF robi się strasznie wolny. |
Akurat dzisiaj śnieg spadł 50mm ma taki plus, że jest podstawowa i uniwersalna (co nie można powiedzieć o 40)....czyli inwestycja tak czy siak dobra
|
|