forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Dylemat czy kupic aparat

mickol - Pią 23 Sty, 2015
Temat postu: Dylemat czy kupic aparat
Witam. Zacznę od tego, że jestem studentem i z racji na ograniczony budżet nie mogę kupić takiego sprzętu, jaki bym chciał.

Ojciec ma w domu dwa kompakty:
- Lumix DMC-TZ8
- Lumix DMC-FZ18

Czy do kwoty 500zł kupię aparat, którym będe w stanie zrobic lepsze zdjęcia niż którymś z tych dwóch wyżej wymienionych?
Chciałbym pouczyć się trochę nt. ustawien aparatu, zeby w przyszłosci wiedziec już co i jak gdy kupię jakąs lustrzankę. Trochę bawiłem się juz tymi dwoma aparatami, ale niestety nie są moje i nie mam możliwosci ciągłego testowania ich.
Nowy aparat dobrze zeby mial odpcję zapisu w RAW, bo interesuje mnie obróbka zdjęć.
Co byście polecili w tej cenie? Będe wdzięczny za wszelkie rady

LEX - Pon 26 Sty, 2015

Po pierwsze dylemat to : sytuacja wymagająca wyboru między dwiema różnymi możliwościami a nie jak w temacie - "Dylemat czy kupic aparat" bezsensu,jesteś studentem ?

Ojciec to nie obca osoba aby ci nie dała na dłuższy czas aparat tym bardziej jak ma dwa.

Kupując lustrzanke też możesz zacząć się uczyć a za 500zł co kupisz będzie dobre + raw jak interesuje cie obróbka.

mickol - Wto 27 Sty, 2015

Po pierwsze. Dylemat: "Kupić czy nie kupic"? Chyba jasno z treści postu to wynika.
Po drugie. Nie każdy studiuje polonistykę. Więc nawet gdybym popełnił błąd to mam do tego prawo, jak każdy inny człowiek.
Po trzecie. Dzięki za odpowiedz, choć i tak mi w niczym nie pomogła.
Pozdrawiam

lcf - Wto 27 Sty, 2015

mickol za 500-600zł jakąś lustrzankę sprzed kilku lat z kitem też możesz kupić: Canon 20D lub 350D, Nikon D70, Pentax K10D, Olympus E-520. Jak upolujesz taką używaną przez amatora z niewielkim zapałem, to może jeszcze trochę posłużyć. Obraz na pewno będziesz miał lepszy, niż z kilkuletnich kompaktów, i przy okazji lepiej poznasz ten rodzaj sprzętu :) .
mickol - Sro 28 Sty, 2015

Dzięki za odpowiedz.