|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - D810? nie do ślubów...tylko D750?
janqseven - Pon 02 Lut, 2015 Temat postu: D810? nie do ślubów...tylko D750? Witam
Przepraszam, że znowu o ślubach. Ale na rynku pojawiają się coraz to nowe sprzęty, że zapytam Chciałbym zacząć przygodę z fotografią ślubną. W sklepie fotograficznym zapytałem co kupić do ślubów
Pan powiedział:
Lampa SB-910
Nikon D750
Nikkor 24-70 2.8
Nikkor 85 1.8
Bateria EN-EL 15
Później pomyślał i powiedział że trzeba drugie body ale już tańsze i żeby kupić stałki:
Nikkor 50 1.4
Nikkor 28 1.8
Nie wiem co mam myśleć. Czy nie lepszy byłby zestaw Canona [ 35 1.4 + 85 1.2 + 5D III ]
Dziękuję za pomoc. O body mi mniej chodzi bardziej o obiektywy.
aha...i dowidziałem się że D810 się nie nadaje do ślubów bo ma "za dużą rozdzielczość i za bardzo szumi".. czy to prawda?
matys - Pon 02 Lut, 2015
Jak stać Cię na D810 to oczywiste, że kupuj wtedy D810. Jak nie masz tyle to kup D750. Oczywiście dwie puszki powinny być tak dla świętego spokoju i mniej zabawy ze zmianą obiektywów. Nie wiem co sprzedawca miał na myśli mówiąc, że ma za dużą rozdzielczość. Może na sklepie mają dziesięcioletni komputer który z ledwością otwiera RAWy z D810 i dlatego płaczą na 36Mpix które produkuje 70-80MB NEFa lub 42-48MB DNG.
Co do szumu między D810 a D750 to ciężko powiedzieć. Inna rozdzielczość, inna matryca. Jedni będą patrzeć na cały obrazek inni mierzyć "per pixel". Obydwie puszki mają ten sam procesor obrazu Expeed 4. D750 to taki oszpecony D810.
Jak stoisz przed wyborem systemu to dużo osób Ci powie, że Canon(5Dmk3) lepszy na śluby.
Bo 5D3 ma bardziej rozbudowany system AF(ma?) no i w Canonie masz eLki(o ile kasa jest).
Nie dawno była kilka wątków o tym jaki system na śluby. Poczytaj, zobacz co wymyślili...
jaad75 - Pon 02 Lut, 2015
Cytat: | aha...i dowidziałem się że D810 się nie nadaje do ślubów bo ma "za dużą rozdzielczość i za bardzo szumi".. czy to prawda? | Bzdura. Zwłaszcza, że śluby to i tak zazwyczaj lampa i umiarkowane jak na dzisiejsze czasy czułości.
lcf - Pon 02 Lut, 2015
Przy ślubach czasem może być potrzebne wyciąganie detali z cieni, co jednak lepiej w Nikonach obecnie wychodzi, niż w Canonach:
http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d750/14
Co do 36MP vs 24 MP - ślubnych zdjęć chyba się na billboardach nie ogląda, prawda? Nie dajmy się zwariować z tymi MP - w niektórych zastosowaniach będą przydatne, ale w innych mogą być upierdliwe (mniej fps, szybciej zapchany bufor, bardziej uciążliwa obróbka). Po mojemu poza wielkoformatowymi wydrukami więcej niż 24 MP sens ma niewielki - osobiście zdecydowanie bardziej wolałbym 24 MP, większy zakres tonalny i mniejsze szumy.
komor - Pon 02 Lut, 2015
janqseven napisał/a: | Nie wiem co mam myśleć. Czy nie lepszy byłby zestaw Canona [ 35 1.4 + 85 1.2 + 5D III ] |
Sam musisz zdecydować czy chcesz budować taki zestaw w oparciu o stałki czy bezpieczniejszego/wygodniejszego zooma. Nikt za Ciebie nie zdecyduje jaki sposób pracy preferujesz.
WojciechW - Wto 03 Lut, 2015
Moim zdaniem dziewczynom jest całkiem do twarzy ze sporymi czarnymi lustrzankami, ale niestety pod jednym warunkiem, że jest to jednak sprzęt pewnej klasy i raczej nowocześniejszy. Więc nie wiadomo jak by konkretna Pani na taki prezent zareagowała.
Z drugiej strony jeżeli z jakimś obiektywem zmieścisz się w 500 zł, i rzeczony Olek będzie sprawny to dla śmichu i na próbę można go za tę cenę sobie kupić. Jeżeli chodzi o dodatkowe obiektywy to niestety tanieją one znacznie wolniej od body systemu, z jakiego się dana firma wycofała, a z tego co wiem jest tu sporo bardzo dobrych. Istnieją przejściówki pozwalające na wykorzystywanie obiektywów 4/3 pasujących do rozważanego przez ciebie aparatu do bezlusterkowców m 4/3 z przeniesieniem automatyki, ale w drugą stronę to raczej nie bardzo.
Serdecznie pozdrawiam,
WojciechW
muzyk - Wto 03 Lut, 2015
WojciechW napisał/a: | Moim zdaniem dziewczynom jest całkiem do twarzy ze sporymi czarnymi lustrzankami, ale niestety pod jednym warunkiem, że jest to jednak sprzęt pewnej klasy i raczej nowocześniejszy. Więc nie wiadomo jak by konkretna Pani na taki prezent zareagowała.
Z drugiej strony jeżeli z jakimś obiektywem zmieścisz się w 500 zł, i rzeczony Olek będzie sprawny to dla śmichu i na próbę można go za tę cenę sobie kupić. Jeżeli chodzi o dodatkowe obiektywy to niestety tanieją one znacznie wolniej od body systemu, z jakiego się dana firma wycofała. Istnieją przejściówki pozwalające na wykorzystywanie obiektywów 4/3 pasujących do rozważanego przez ciebie aparatu do bezlusterkowców, ale w drugą stronę to raczej nie bardzo.
Serdecznie pozdrawiam, |
Wątków nie pomyliłeś aby?
janqseven napisał/a: | i dowidziałem się że D810 się nie nadaje do ślubów bo ma "za dużą rozdzielczość i za bardzo szumi".. czy to prawda? |
"pan" ze sklepu zagaił?
WojciechW - Wto 03 Lut, 2015
Rzeczywiście pomyliłem, przepraszam.
muzyk - Wto 03 Lut, 2015
WojciechW napisał/a: | przepraszam. |
Nikt się nie gniewa.
janqseven - Wto 03 Lut, 2015
muzyk napisał/a: | "pan" ze sklepu zagaił? | O d810 Pan się odezwał akurat.
zoomy są dużo ciemniejsze, więc dlaczego mają być bezpieczniejsze?
Tutejszyn - Wto 03 Lut, 2015
Cytat: | zoomy są dużo ciemniejsze, więc dlaczego mają być bezpieczniejsze? | A kto w kościele jest najważniejszy, fotograf, czy para młoda? Wolę przyglądać się ceremonii, a nie odwracającemu uwagę i skaczącemu jak pchła fotografowi.
siosio - Wto 03 Lut, 2015
janqseven
Wybierz ten system, którego obsługa bardziej przypada Ci do gustu... Miałeś już jakąś lustrzankę?
D750 Ci wystarczy więc nie jest ci potrzebny D810. Lepiej dokupić oprócz 24-70, szerszy obiektyw, który przy ślubach bardzo się przydaję - np. nikkor 14-24 f/2.8 ...
Jedna puszka starczy, chyba że upierasz się, żeby robić na stałkach.
Zestaw Canona 35 1,4 + 85 1,2 z 5D mark III bardzo fajny jest ale potrzebny jeszcze 16-35 f/2.8.
Jak chodzi o Canonowskiego 24-70 f/2.8 II - to jest lepszy od Nikkora 24-70 f/2.8 ....
Szeroki kąt jest konieczny - myślę, że 24 mm to minimum, a lepiej mieć szerzej.
ghost - Wto 03 Lut, 2015
śluby bez backupu to mz kretyński pomysł.
jaad75 - Wto 03 Lut, 2015
Tutejszyn napisał/a: | A kto w kościele jest najważniejszy | W kościele?
komor - Wto 03 Lut, 2015
janqseven napisał/a: | zoomy są dużo ciemniejsze, więc dlaczego mają być bezpieczniejsze? |
Bo mają zmienną ogniskową. Drogi janqseven, jesteś pewien, że poradzisz sobie z tak odpowiedzialnym tematem nie wiedząc nawet, jak na pracę reportera wpływa kwestia stałki kontra zoomy?
janqseven - Wto 03 Lut, 2015
komor napisał/a: | jesteś pewien, że poradzisz sobie z tak odpowiedzialnym tematem |
aż tak jest trudno w tym fachu?
komor - Wto 03 Lut, 2015
Wiesz, nawet żeby dobrze zmyć naczynia w knajpie to trzeba coś umieć. Nie wspominając o kelnerowaniu…
Po prostu pytam, czy masz jakiekolwiek doświadczenie w tej kwestii, fotografowałeś np. amatorsko, dla siebie, jakąś imprezę typu ślub, czy choćby występy w przedszkolu lub apel szkolny? Albo szkolną dyskotekę? Popróbuj coś niezobowiązująco, w rodzinie lub na imprezie ze znajomymi. Sprawdzisz wtedy czy masz zadatki do szybkiej zmiany obiektywów bez upuszczania ich na glebę, czy masz umiejętność przewidywania przebiegu akcji żeby wybrać którą stałkę mieć założoną na korpus w danym momencie (to tak apropos pytania, czemu zoomy są bezpieczniejsze od stałek). Czy potrafisz niezauważony i nieprzeszkadzający w przebiegu imprezy uwiecznić jakiś ważny moment. Nie wpadając przy okazji do chrzcielnicy lub nie przewracając tortu weselnego jak można obejrzeć na filmach z Youtuba.
muzyk - Wto 03 Lut, 2015
Nie chcę być niegrzeczny, niemniej, chcąc fotografować na ślubie powinieneś mieć na tyle rozeznanie w temacie, żeby nikogo się nie pytać o to jaki aparat kupić.
Tutejszyn - Wto 03 Lut, 2015
jaad75 napisał/a: | Tutejszyn napisał/a: | A kto w kościele jest najważniejszy | W kościele? | No dobra, co Ci się znowu nie podoba?
Sunders - Wto 03 Lut, 2015
Tutejszyn napisał/a: | A kto w kościele jest najważniejszy, fotograf, czy para młoda? |
Ani jedno ani drugie
Wojmistrz - Wto 03 Lut, 2015
Pracuję z człowiekiem, który ma obecnie jedną puszkę 5D MkII, jedno szkło 24-150/4L i do tego lampę 430EXII. W zeszłym tygodniu strzeliło mu 25 lat od rozpoczęcia takiej działalności. Co tydzień ma jakąś imprezę do fotografowania i nadal mu płacą Z tego wynika, że wiedza i umiejętności to podstawa.
jaad75 - Wto 03 Lut, 2015
Wojmistrz napisał/a: | Z tego wynika, że wiedza i umiejętności to podstawa. | Niekoniecznie, znam takich co grubo ponad 30-lat fotografują i wciąż robią takie same gnioty, a mimo to wciąż mają zlecenia.
komor - Wto 03 Lut, 2015
Wojmistrz, jaad75, to co piszecie, jest w sumie dość pocieszające. Zadowolony klient to podstawa.
muzyk - Wto 03 Lut, 2015
jaad75 napisał/a: | znam takich co grubo ponad 30-lat fotografują i wciąż robią takie same gnioty, a mimo to wciąż mają zlecenia. |
ooo
Rutyniarz.
Wojmistrz - Sro 04 Lut, 2015
Koniec końców, kto kogo bardziej nakręca? Wymagania klientów się zmieniają? Czy to my ulegamy ciągłym nowinkom jakie podsyłają nam producenci? 5 lat temu ludzie biegali z pierwszym 5D czy D700, jeszcze inni z APS-C i też było dobrze, co nie? Niedawno ratowałem zdjęcia ślubne zrobione Canon 500D czy 550D (bez znaczenia) z 18-55 i robiłem z tego fotoksiążkę, kilkadziesiąt luźnych odbitek od 5"x7" do A4 i wyszły super. Oczywiście, to było zmarnowane sporo czasu na korekcję (na szczęście RAWy), bo jak by założył jakieś trochę jaśniejsze szkło i miał więcej pojęcia o tym co robi, to poszła by 1/10 poświęconego czasu. Przecież z tych naszych puszek, to można A1 drukować ze świetnymi szczegółami, a który klient takie zamawia? Z drugiej strony może w Polsce tak trzeba, a ja mentalnie przywykłem już do brytyjskiej flegmy i partaniny.
|
|