|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Dobry Canon do zdjęć portretowych
CarollaAtelier - Wto 03 Lut, 2015 Temat postu: Dobry Canon do zdjęć portretowych Wita
poszukuje dobrego aparatu do robienia zdjęć portretowych- głównie chodzi mi o precyzyjne ujęcia makijązu, oraz do detali na paznokciach.
jestem osobą początkującą ale potrzebuję dobrego sprzętu do pracy
polecono mi canona 650 d, 550d a ostatnio w sklepie sprzedawca chwalił 700d.
Ja dodatkowo poczytałam o 70d ale mam mętlik w głowie, który okazałby się lepszy
i oczywiście jaki obiektyw sprawowałby się najlepiej przy takich zdjęciach.
czy 50/1.8 starczy??taki mi polecono ale myslałam bardziej nad 50/1.4 bądz 24/1.4
ech mam nadieję ze za mocno nie namieszalam w nazwach
prosze o rade
pozdrawiam
Dżozef - Wto 03 Lut, 2015
Jeśli do paznokci to potrzebujesz obiektywu "makro" ew EF28/1.8 ostrzy od 20cm
jaad75 - Wto 03 Lut, 2015
CarollaAtelier napisał/a: | czy 50/1.8 starczy??taki mi polecono ale myslałam bardziej nad 50/1.4 bądz 24/1.4 | Do headshotów - nie, zbyt krótka ogniskowa. Do paznokci z kolei za duża odległość ostrzenia. Do paznokci zdecydowanie potrzebujesz obiektywu makro, który do całości, czy detali makijażu też się nada. Może to być 90-tka, 100-tka, czy nawet 70-tka f/2.8, w zależności od preferencji/budżetu. Pomyśl też o oświetleniu, jeśli to ma być dobrze zrobione.
muzyk - Wto 03 Lut, 2015
CarollaAtelier napisał/a: | jestem osobą początkującą ale potrzebuję dobrego sprzętu do pracy |
6D + makro 70/90/100/ nawet 150 2.8
nada się i do portretów i paznokci.
jaad75 - Sro 04 Lut, 2015
muzyk napisał/a: | 6D + makro 70/90/100/ nawet 150 2.8 | Tanie makro będą tu nieco za krótkie do headshotów, a i 6D niepotrzebnie podniesie koszty. Poza tym płytsza GO pełnej klatki niepotrzebnie utrudni jej zadanie.
111lisu - Sro 04 Lut, 2015
Nie sposób się z Tobą nie zgodzić jeżeli chodzi o macro,
może jednak dziurkę zamknie na "maxa" dołoży z 3 lampy
z dyfuzorami wedle rad ks. Henryka