forum.optyczne.pl

Cyfrowe kompakty - Sony DSC HX50

tworkowik87 - Sro 11 Lut, 2015
Temat postu: Sony DSC HX50
Witam jestem nowicjuszem w tematyce fotografii , postanowiłem sobie kupić aparat Sony Cyber-shot DSC-HX50 po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii na temat tego aparatu . Po zrobieniu zdjęć nie wychodzą one tak ładne jak inni co maja ten aparat filmy tak samo a mam ustawione full hd oraz 20 megapikseli możecie mi doradzić co jak ustawić żeby robić ładne zdjęcia tym aparatem ?
Wojmistrz - Czw 12 Lut, 2015
Temat postu: Re: DSC HX50 pytanie o ustawienia
tworkowik87 napisał/a:
możecie mi doradzić co jak ustawić żeby robić ładne zdjęcia
Kupić książkę lub zapisać się na jakiś kurs fotografii.
Jar - Czw 12 Lut, 2015

Jak wyżej, a na szybko i w wersji budżetowej: przejrzeć jakieś internetowe poradniki dla początkujacych w fotografii. Pełno tego. Tylko te traktujące głównie o podstawach techniki (kwestie typu migawka, przesłona, ekspozycja i korekta ekspozycji, ogniskowa a kąty widzenia, zasady kadrowania itd.). Chodzi m. in. o to, byś rozumiał, jak fizycznie powstaje zdjęcie. Rzeczy zaawansowane na później (książka i ew. kurs). Kolejny krok, po zdobyciu tego ABC, to przestudiować nieco dokładniej szczegółową instrukcję obsługi aparatu, a konkretnie poczytać, jak działają poszczególne tryby pracy aparatu. W sensie: co i dlaczego robią, a nie tylko ogólnie do czego służą. Zwykle jest to pokrótce opisane, wystarczy skojarzyć to z teorią.
Pozdrawiam
-J.

mick6 - Czw 04 Cze, 2015
Temat postu: Sony HX50
Cześć,

Mam pytanie dotyczące trybu lepszej automatyki w tym modelu. Przy fotografowaniu aparat automatycznie rozpoznaje scenę (pejzaż, pod światło, makro itd.) Chciałbym zapytać czy w tym trybie scenę można wybierać ręcznie? Gdy robię zdjęcia zwierząt na najdłuższej ogniskowej zależałoby mi aby zdjęcia robione były jako "makro" a aparat bardzo często podpowiada "pejzaż" przez co centralny obiekt nie jest ostry :(

hati - Pon 27 Lip, 2015