forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Sprzęt do 25k - poważne plany | filmy/zdjęcia

123pl - Nie 01 Mar, 2015
Temat postu: Sprzęt do 25k - poważne plany | filmy/zdjęcia
Witam serdecznie.

Poszukuję zaawansowanego aparatu razem z obiektywem/obiektywami do nieco bardziej zaawansowanych planów.

Przede wszystkim fotografia przy słabym świetle. ISO 6400 - bardzo często używane. Najlepiej jak najwyższe/użyteczne ISO. Fotografia nocna, fotografia w bardzo ciemnych miejscach bez użycia lampy, fotografia nocna itp.

Zależy mi na sprawnym AF, genialnym ISO (za takie pieniądze tego sobie życzę) i wielozadaniowym aparacie.

Moje typy: Canon 5D Mark III - fajna propozycja, dobre ISO, super ergonomia i rozsądne pieniądze.

Nikon D800 - jest ok, nie mam zastrzeżeń, dobry konkurent Marka III.

Sony A7S - genialne ISO, ale system Sony na minus (obiektywy) + brak FF

Obiektywy z którymi będę pracował - 24-70mm f/2.8 + 70-200mm f/2.8

Sunders - Nie 01 Mar, 2015

Canon 5D Mark III + Canon 24-702,8L II USM + Canon 70-200/2,8L II IS USM. :smile:
123pl - Nie 01 Mar, 2015

Ok, czyli mówisz, żeby Sony, ani Nikona nie brać pod uwagę?
komor - Nie 01 Mar, 2015

123pl, Nikon i Canon są najbezpieczniejszymi systemami jeśli chodzi o ogólny rozwój, tzn. możliwość dozbrojenia się w późniejszym czasie w obiektywu, korpusy i inne akcesoria do wszelakich zastosowań i specjalizacji.
Owszem, nastawiając się np. tylko na filmy w określonym budżecie może się okazać, że lepiej wybrać Sony czy Panasonika, w zależności od rodzaju filmowania i dostępu do określonych akcesoriów najlepsze przełożenie budżetu na możliwości i efekty może być inne niż bezpieczny C lub N.
Żeby sobie uzmysłowić jak wiele aspektów się liczy poza tabelkowymi danymi na pudełku z aparatem, możesz rzucić okiem na zalinkowane dziś przez dcsa w innym wątku ciekawe zestawienie, co warto kupić, kiedy i przy jakim budżecie:
http://www.eoshd.com/2015...eras-year-2014/

123pl - Nie 01 Mar, 2015

Ok.

Nie chodzi mi tutaj o jakieś filmy metrażowe, ale o jakieś wybitniejsze, gdzie naprawdę dobra puszka to podstawa. No i nie będzie to na zasadzie statywu i jednego ujęcia, lecz zamierzam poza budżetem dokupić sobie jakieś fajne glidecam i coś ukręcić.

Ok. Nikon D800 odrzuciłem - nie przypadł mi szczególnie do gustu, a jakoś bardziej podchodzi mi system Canona.

Ostatni dylemat mam nad A7S i 5D Mark III. A7s podobno lepiej filmuje (?), ale 5D Mark III to sprawdzona, wyrobiona puszka.

komor - Nie 01 Mar, 2015

123pl, przeczytaj zalinkowany tekst, tam masz w pigułce podane mocne i słabe strony tych puszek oraz systemów. Jeśli język jest problemem to warto się wysilić, poprosić kumpla czy rodzinę, no cokolwiek.

Ja uważam, że bardzo często w testach i teoretycznych dyskusjach nie docenia się pewnych aspektów „produkcyjnych”, o których wspomina tamten tekst, czyli np. jak ważne jest, że coś po prostu działa, a nie: czasem działa, lub: ma błędy w oprogramowaniu. Czasem to istotniejsze niż zmierzone osiągi na wysokim ISO czy inne suche parametry.

No i: podstawą jest odpowiedni osprzęt, obiektywy i światło. Sama wypasiona puszka pełnoklatkowa to nie wszystko.

dcs - Nie 01 Mar, 2015

Cytat:
24-70mm f/2.8 + 70-200mm f/2.8
+
Cytat:
glidecam

- :???:

Zamiast zoomów f/2.8
może to:
http://www.newsshooter.co...ion-to-the-a7s/

http://www.cinema5d.com/s...cine-zoom-lens/
(lepsze do filmowania)

+ 3 stałoogniskowe jaśniejsze od f/2.8 -lepsze do zdjęć w słabym świetle?

Wojmistrz - Pon 02 Mar, 2015

Cytat:
poważne plany | filmy/zdjęcia
Znaczy więcej filmować, a mniej fotografować?
muzyk - Pon 02 Mar, 2015

123pl napisał/a:
Ostatni dylemat mam nad A7S i 5D Mark III. A7s podobno lepiej filmuje (?), ale 5D Mark III to sprawdzona, wyrobiona puszka.


5dIII + 24-70 i 70-200 2.8 II
do tego możesz sobie magic lantern zainstalować, a do ręcznego video jakieś manualne szkła kupić, np. samyanga.
Oczywiście, do filmowania cały inny kram też ewentualnie potrzebny.

Poza tym, mikrofon albo nagrywarkę, albo zoom h5, albo nawet h6.
H2n też jest ok.

123pl - Pon 02 Mar, 2015

Zdjęcia na równi z filmami, jednakże chciałbym aby te filmy wypadały jak najlepiej.

Ogólnie te 25k chcę przeznaczyć na aparat i obiektyw (używki raczej też), a na pozostałe akcesoria, mikrofon itd. mam osobny budżet.

@Wojmistrz, może nie więcej, ale chcę żeby filmował tak samo dobrze jak robił zdjęcia.

5D III jakoś bardziej mnie przekonuje, jednakże A7S cudownie filmuje + ma genialne ISO które się przyda w filmach, no ale uboższy dla mnie system.

Lucas1981r - Pon 02 Mar, 2015

123pl napisał/a:

5D III jakoś bardziej mnie przekonuje, jednakże A7S cudownie filmuje + ma genialne ISO które się przyda w filmach, no ale uboższy dla mnie system.


NX1 - AF TEST vs A7S
https://www.youtube.com/watch?v=znoDaqWLt9E

123pl - Pon 02 Mar, 2015

@Lucas1981r. dzięki za filmik

No to A7S odpada, szkoda, bo się strasznie podpaliłem na niego, a AF jest mi zdecydowanie potrzebny (szybki), szkoda, a zarazem się cieszę, bo chyba jako jedyny został 5D MARK III :) .

To mogę spokojnie brać ???

5d Mark III + Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM + Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM

Jako nowy sprzęt wychodzi mi dokładnie 25k, myślę jeszcze nad używanym.

komor - Pon 02 Mar, 2015

123pl napisał/a:
Przede wszystkim fotografia przy słabym świetle. ISO 6400 - bardzo często używane. Najlepiej jak najwyższe/użyteczne ISO. Fotografia nocna, fotografia w bardzo ciemnych miejscach bez użycia lampy, fotografia nocna itp.

Nie wiem czy wydanie 15 klocków na zoomy f/2.8 to jest najlepszy sposób zrealizowania takich założeń. To oczywiście świetny zestaw reporterski, ale jeśli ma być w ciemnych miejscach to może lepiej parę fajnych jasnych stałek? Skoro z jakichś przyczyn odpada użycie lampy błyskowej?

dcs - Pon 02 Mar, 2015

Ha ha ha...

123pl, a wiesz jak nastawia ostrość podczas filmowania 5D III?

123pl - Pon 02 Mar, 2015

dcs, zależy mi na bezkompromisowym AF, nie mówię tu o samym filmowaniu a też robieniu zdjęć ;) .
dcs - Pon 02 Mar, 2015

O ile do fotografowania AF jest ok,
to przy filmowaniu jedyna sensowne rozwiązanie mz -to go w 5D III wyłączyć
i nastawiać ostrość ręcznie (wajchą albo pokrętłem).

muzyk - Pon 02 Mar, 2015

https://vimeo.com/69803484
http://ryanlightbourn.com/uploads/5d3raw/raw.png :razz:
https://www.youtube.com/watch?v=8kwMWb2KPB4

https://www.youtube.com/watch?v=6JUmK7EHw58 itd.

dcs - Pon 02 Mar, 2015

a AF działa tak:
https://www.youtube.com/watch?v=u6QTkxSBrIY
https://www.youtube.com/watch?v=wuccHggugpI
https://www.youtube.com/watch?v=L9-7TDG9Zt0

123pl - Pon 02 Mar, 2015

Ehh, też słabo... :/
muzyk - Pon 02 Mar, 2015

Wydaje mi się, że jeśli jesteś za 5dIII a rozglądasz się z aparatami innych firm, to jednak nie jesteś za 5dIII.

Owszem, idealny nie jest, ale to co potrafi, zwłaszcza w dziedzinie filmowania jest więcej niż dobre.

123pl - Pon 02 Mar, 2015

Jestem za nim, ale mam jeszcze krótkie rozkminania. Co do obiektywów - świetny zestaw reporterski, nie taki byłby uniwersalny?
muzyk - Pon 02 Mar, 2015

123pl napisał/a:
rozkminania.

Panasonic GH4.

123pl - Pon 02 Mar, 2015

Nie. Mając już taki budżet chcę iść w coś conajmniej pokroju 5D Mark III, GH4 widzę, że fajny, ale dla mnie odstaje.
Lucas1981r - Pon 02 Mar, 2015

Samsung NX1 VS GH4 Quick Video Autofocus Test :
https://www.youtube.com/watch?v=0DigAgYD-QY

dcs - Pon 02 Mar, 2015

Bardzo rzuca się w oczy skokowe działanie AF w Samsungu NX1.
muzyk - Pon 02 Mar, 2015

No to... :razz:
dcs - Pon 02 Mar, 2015

Coś mi w tym pierwszym filmiku nie gara.
Ciekawe czy przeostrzanie w AF-C było wymuszane.

https://www.youtube.com/watch?v=zX2ggRfy8wI

https://www.youtube.com/watch?v=2oBiDsQsrWI

https://www.youtube.com/watch?v=BQbMVAY5JBs

bo AF to on ma szybki https://www.youtube.com/watch?v=GbTqPQrXJt0
i działa w ciemnościach https://www.youtube.com/watch?v=ygudfIu8-x0

Wojmistrz - Pon 02 Mar, 2015

W jakim formacie obrazu chcesz nagrywać? Jakie przeznaczenie, rodzaj ujęć?
AF w filmowaniu to często tragedia. Szybki AF podczas nagrywania to absolutnie jest nic dobrego, chociaż może to się zmienić w ciągu kilku lat kiedy nasze oczy/mózg przyzwyczają się do takiego ostrzenia. Pomimo coraz wymyślniejszych systemów manualne ostrzenie ma się dla nas lepiej. Automat bezdusznie jedzie ostrością w jedną i drugą stronę, po czym nastawia się na mniej czy bardziej zamierzony obiekt. Ostrząc ręcznie praktycznie nigdy nie jedziesz w obie strony, bo wiesz czy obiekt się oddala czy przybliża, przez co kręcisz dość ostro na początku, po czym płynnie i powoli doostrzasz na wybranym celu. Żaden AF tego nie potrafi, dlatego tak ważne jest, określenie się z tym, co i jak będzie się filmować.

dcs - Pon 02 Mar, 2015

O.., dzisiejsze: http://www.dpreview.com/a...s-review-posted

Autofocus in video
Manual focus remains the most effective way of ensuring top quality video, but we wanted to see how effective the camera does in autofocus. ...
http://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-7-s/5

"The a7S uses contrast detection autofocus - a system that assesses focus as the lens scans across different focus distances. It has the advantage of being highly precise but the downside of not having any inherent awareness of distance. This introduces two major problems: firstly, it can tend to hunt for focus in the wrong direction, going further out-of-focus before re-acquiring the subject, and secondly it can be prone to 'fluttering' back and forth to re-confirm that it is still in optimal focus. Both these effects can ruin a piece of footage, which is why manual focus is usually preferred.

The a7S offers very little control over AF when in video mode, with no other option than AF-C provided. Generally the camera appears to ignore the specified autofocus point and set the focus where it feels appropriate. Half-pressing the shutter button forces the camera to refocus to the chosen focus point." ...


-porównania z 5D III na następnych stronach.

komor - Pon 02 Mar, 2015

123pl napisał/a:
Mając już taki budżet chcę iść w coś conajmniej pokroju 5D Mark III

Z całym szacunkiem dla budżetu (sam chciałbym mieć taki), ale to nie jest znowu tak ogromna kasa, żeby się obrażać na inne systemy czy aparaty słabsze niż 5DIII. Stara fotograficzna zasada działa tym bardziej przy zakupach filmowych – sam aparat to jest pikuś, bo większość kasy będzie potrzeba na szkło i światło (a w przypadku wideo także na kilka innych rzeczy).
Panasonic GH4, choć nie ma matrycy FF ani nawet APS-C, jest pod wieloma innymi względami świetnie przygotowany do filmowania. Wiele innych aparatów daje lepszy materiał (ostrzejszy, zawierający więcej szczegółów) niż 5D III, choć ten z kolei ma inne zalety. dcs wyraźnie nie lubi Canona, stąd próbuje Cię odwieźć od decyzji zakupu 5D III, ale jeśli rzeczywiście filmy są istotnym warunkiem, to warto jednak to przemyśleć. Pytanie podstawowe zaś, to czy ten AF podczas filmowania w ogóle ma znaczenie, bo jak nie, to nadal przy 5D III możemy zostać, a zastanawiać się tylko na szklarnią. Ale tutaj nikt już nic mądrzejszego nie napisze ponad to, co już zostało napisane, nie wiedząc co tak dokładnie chcesz fotografować, jakie masz doświadczenie (czy dasz radę stałkami?) itd.

dcs - Pon 02 Mar, 2015

komor napisał/a:
dcs wyraźnie nie lubi Canona, stąd próbuje Cię odwieźć od decyzji zakupu 5D III, ale jeśli rzeczywiście filmy są istotnym warunkiem, to warto jednak to przemyśleć. Pytanie podstawowe zaś, to czy ten AF podczas filmowania w ogóle ma znaczenie, bo jak nie, to nadal przy 5D III możemy zostać, a zastanawiać się tylko na szklarnią.


W pierwszym moim poście
dcs napisał/a:
Cytat:
24-70mm f/2.8 + 70-200mm f/2.8
+
Cytat:
glidecam

- :???:

zastanawiałem się jak to ostrzenie ręczne na glidecamie sobie wyobraża (bo AF szczególnie w lustrzance w video będzie do d...)
i zaproponowałem:
-lepszego zooma do filmowania (z powerzoomem i lepszym do najazdów zakresem) od powyższych f/2.8
+ 3 jasne stałki (wiadomo po co)

W drugim, trzecim i czwartym wybiłem OP z głowy że AF w 5D III będzie dobrze działał w video (bo myślał, że tak będzie).

W piątym moim poście w tym temacie że w NX1 AF działa skokowo [co jest dodatkowo potęgowane zmianą ogniskowej podczas ostrzenia -wewnętrzne ogniskowanie nx 45/1.8]

...a w szóstym i siódmym, że w przedstawionym przez Lucas1981r linku https://www.youtube.com/watch?v=znoDaqWLt9E Park Enna nie skorzystała w A7s z możliwości wymuszenia nastawienia ostrości.

komor napisał/a:
jakie masz doświadczenie (czy dasz radę stałkami?) itd.

-do filmowania zoom to się przydaje.
Najazdy stałkami rodzą kolejny problem -ustabilizowania (nożnego) zbliżenia i
riga, a nie glidecama -bo przecież ostrość ręcznie.

komor - Wto 03 Mar, 2015

dcs napisał/a:
zastanawiałem się jak to ostrzenie ręczne na glidecamie sobie wyobraża

Nie mam doświadczenia w wideo ale większość ujęć z glide’a, jakie teraz się robi to chyba szeroki kąt i spora głębia? Co do zooma Sony (tego parafokalnego 28-135mm) to na pewno jest to spory argument dla bardziej profesjonalnego, filmowego zestawu. Nie wiem, czy OP jest zainteresowany aż taki wąskim wyspecjalizowaniem, bo robienie tym zdjęć może być mało wygodne. A z 5D i byle stałek Samyanga czy Tokiny bardzo fajne filmy widziałem. Znowu poruszamy się na oślep, bo nie wiemy co tak naprawdę planuje pytający i czy ręczny steadycam za tysiaka i prosty glide to nie będzie wszystko, czego użyje, bez potrzeby najazdów, transfokacji, wózków itd.

dcs - Wto 03 Mar, 2015

Kręcenie filmów tym zoomem (Sony FE PZ 28-135mm f/4 G OSS) jest duużo bardziej wygodne niż baterią obiektywów stałoogniskowych,
czy nieparafokalnymi: Canonami 24-70/2.8, 70-200/2.8, czy 24-105/4 (szczególnie tymi f/2.8) czy (lepszą optycznie od ostatniego) Sigmą 24-105/4 OS przy ręcznym ustawianiu ostrości.
A to że to że jest cięższy http://www.optyczne.pl/po...=1232&add4=1033 i ze wskazaniem do filmowania stąd propozycja wsparcia go stałoogniskowymi.

Canon ma jeszcze EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM http://www.the-digital-pi...S-STM-Lens.aspx z Movie Servo AF ale bez "dynamic IS",
ale to budżetowe szkiełko i problem ustawienia ostrości (czy to AF czy M) i płynnego zoomowania pozostaje. (na 35mm ma f/4.5, na 50mm -f/5, a od 70mm f/5.6)
Brak stałego światła też jest wadą.
No i jakość na FF http://slrgear.com/review...hp?product=1748
http://www.photographyblo..._is_stm_review/

Canon 5D Mark III (stock ALL-I codec) jakiejś rewelacyjnej jakości nie oferuje http://www.eoshd.com/2014...-february-2014/

Dzisiaj Nikon D750 daje lepszą http://www.eoshd.com/2014...eman-contender/
http://www.eoshd.com/2015...k-january-2015/
i ma nieskompresowane HDMI 4: 2: 2 do Atmosa http://www.bhphotovideo.c...aker_s_kit.html
i nowe, niedrogie obiektywy f/1.8: 20mm, 28mm, 35mm, 85mm (i chyba niebawem 24mm)

123pl - Wto 03 Mar, 2015

Dzięki za ogrom odpowiedzi.

Tworząc nowy temat byłem raczej przekonany na 5D III, lecz teraz no namieszaliście mi pozytywnie w głowie.

W 100% wiem, że budżet 25 tysięcy zł nie jest może ogromny i jakoś bardzo go wyolbrzymiam, ale za te pieniądze chcę wybrać najlepiej.

Temat strasznie "zboczył" w stronę filmowania. Dostałem tyle ogromnych i cennych rad, ale przypominam, że filmowanie nie jest nadal rzeczą pierwszorzędną. Chcę dostać jak najlepsze filmy, ale po części też nie będę kręcił codzienne, natomiast robił zdjęcia tak. Mówiąc o filmowaniu, chcę jak najlepszą jakość w ciemnych warunkach (stąd duże ISO potrzebne), sprawny AF, nawet manualny który po prostu mnie nie zawiedzie no i dobrą jakość po prostu obrazu.

Może sprecyzuję ogólnie co chcę robić, bo z tego wszystkiego nie napisałem.

- Bardzo często podróżuję, kraje europejskie, afrykańskie, dokument w takim miejscu, pokazanie go najlepiej jak potrafię. Piękne ujęcie filmowe na jakimś wybrzeżu, ogromnej polanie z nocnym widokiem na księżyc w pełni. Stąd potrzebne mi ISO + statyw + długi czas naświetlania. Ogólnie podróżując chcę zrobić zdjęcia zarówno w genialnym oświetleniu jak i w tym bardzo słabym. Stąd też myślałem o 24-70mm i 70-200mm

- Ustrzelenie nocnego nieba, pełnego gwiazd, nocnej panoramy miasta z pięknym nocnym oświetleniem - tutaj też chcę matrycę która sobie dobrze poradzi, tylko 24-70mm do takich celów jest chyba słabe i zastanawiam się czy jest sens brania tele 70-200...


https://www.youtube.com/w...YYWw&index=1267 - film może niezbyt wybitny, tutaj Canon 6D, filmik z ręki, najbanalniejszy, mało co widać, ale jak już się przyjrzeć to ISO 25.600, noc i jest prawie jak za dnia (oczywiście nie dosłownie), na takiej mocy matrycy mi zależy

Wojmistrz - Wto 03 Mar, 2015

123pl napisał/a:
Temat strasznie "zboczył" w stronę filmowania.
Pewnie dlatego, że jest "filmy/zdjęcia", a nie "zdjęcia/filmy".
Cały czas nie odpowiadasz na moje pytania.
123pl napisał/a:
Mówiąc o filmowaniu, chcę jak najlepszą jakość w ciemnych warunkach (stąd duże ISO potrzebne),
To kup 6D :)
123pl napisał/a:
sprawny AF, nawet manualny który po prostu mnie nie zawiedzie
AF w lustrzankach to nowość, a MF zawodzi tyle co jego operator :)
123pl napisał/a:
dobrą jakość po prostu obrazu.
Wezmę smartfona czy kamerę z Chin za 200-300zł i nakręcę lepszy film niż ty aparatem :D Przy filmowaniu, kamera to może 10% sukcesu :P , a płytka głębia w filmie niepokoi mózg.
123pl napisał/a:
- Bardzo często podróżuję, kraje europejskie, afrykańskie, dokument w takim miejscu, pokazanie go najlepiej jak potrafię. Piękne ujęcie filmowe na jakimś wybrzeżu, ogromnej polanie z nocnym widokiem na księżyc w pełni. Stąd potrzebne mi ISO + statyw + długi czas naświetlania. Ogólnie podróżując chcę zrobić zdjęcia zarówno w genialnym oświetleniu jak i w tym bardzo słabym. Stąd też myślałem o 24-70mm i 70-200mm

- Ustrzelenie nocnego nieba, pełnego gwiazd, nocnej panoramy miasta z pięknym nocnym oświetleniem - tutaj też chcę matrycę która sobie dobrze poradzi, tylko 24-70mm do takich celów jest chyba słabe i zastanawiam się czy jest sens brania tele 70-200...
Rozważ zakup GH4 i nagrywanie w 4K, nawet po downstreamie do 1080p, masz obraz lepszy niż z natywnie nagranego 1080p. Z dobrymi szkłami powinieneś być zadowolony, poza tym waga, no chyba że masz tragarza.
123pl napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=I2MCJDUSk5I&list=LL_83_AXlbc-W2mu_hD3YYWw&index=1267 - film może niezbyt wybitny, tutaj Canon 6D, filmik z ręki, najbanalniejszy, mało co widać, ale jak już się przyjrzeć to ISO 25.600, noc i jest prawie jak za dnia (oczywiście nie dosłownie), na takiej mocy matrycy mi zależy
Wiesz ile to jest ISO 25600 przy filmowaniu? Znajdź kamerę, która potrafi wzmocnić o 33dB!

Filmuję Canonem 6D i pomimo, że posiadam 24-70/2.8L i 70-200/2.8L, to do filmowania używam albo stałek w tym manualnych na M42 lub 28-135 (rzadziej 24-105L) bo wygodniej i lżej używać tylko 1 szkło. Kolejna sprawa to "wygoda" filmowania lustrzanką - jak się da, to biorę kamerę lub bezlusterkowca. Jak zdarzy ci się przez pół godziny bez riga trzymać lustrzankę i filmować z ręki (bo kto by brał monopod, a wcisnąć się ze statywem nie da :) ) to będziesz wiedział o czym mowa. Sam rozważam zakup GH4.

123pl - Wto 03 Mar, 2015

6D - rozumiem, że matryca jest lepsza od tej w 5D Mark III?

Zakup GH4 do mnie nie przemawia, po prostu chciałbym coś albo od Sony, albo od Canona.

Wiem ile to jest. Ale nikt nie wspomniał o tym, że głos/muzykę można dograć :) .

Wojmistrz - Wto 03 Mar, 2015

Mówi się, że dźwięk to druga połowa filmu. Dźwięk to osobny temat.
123pl - Wto 03 Mar, 2015

Tak odsunęliśmy temat 5D MIII, a przybliżyliśmy 6D. Po pierwsze jest tańszy (6D), lepsza matryca?, gorsza ergonomia.

Może ogólnie lepiej odsunąć Mark III i ogólnie zastanawiać się nad 6D i A7S (dobra, macie rację z AF ;) )?

Są mniejsze, bardziej kompaktowe no i to ułatwi, a przecież nie fotografuję sportu i aż taki AF nie jest mi potrzebny.

Wojmistrz - Wto 03 Mar, 2015

6D byłby ideałem gdyby posiadał uchylny ekran i wyjście na słuchawki. Ergonomia jest do przyzwyczajenia, przeszkadza tylko pewnej grupie starszych użytkowników tego systemu.
5D Mklll jest odrobinę lepszy do filmowania, szczególnie przy kręceniu VideoRAW (poczytaj o Magic Lantern).
A7S z PowerZoomem fajna kamera do filmowania z ręki plus 4K jeśli masz drobne na zewnętrzny rekorder.

I tak jestem zdania, że filmować kamerą, a fotografować aparatem.

123pl - Wto 03 Mar, 2015

No kilka tyś trzeba dopłacić 5D MIII, nie wiem czy się opłaca - matryce też ma gorszą.

Słuchajcie, tak spodobał mi się 6D, ma super matrycę, mniejszy rozmiar + będzie więcej $$$ na szkło.

No i jest jeszcze A7s, krążą dobre i słabsze opinie, ale też mnie zachęca. Wiem, wiem - kamera do kręcenia, ale podobno Dr. House kręcono lustrzanką :D .

Wojmistrz - Wto 03 Mar, 2015

123pl napisał/a:
podobno Dr. House kręcono lustrzanką :D .
5D Mkll
123pl - Wto 03 Mar, 2015

O. Dokładnie. Jakość bardzo fajna, ale nie wspominam o tamtych super warunkach studiowych, osprzęcie, różnych szynach itp.

Także chyba na placu boju został 6D i A7s. Problem jest taki, że jakoś nie widzi mi się 70-200mm L, nie to, że tele nie jest mi potrzebne, ale raczej coś do plenerów, panoram, nocnego nieba lepsze będzie 24-70 L + jakiś szerszy kąt...

A mógłbyś podać/ ktoś inny jakiś zestaw obiektywów zarówno do 6D i A7s, bo nie chodzi o to, że sam nie mogę, ale jest ich tyle, że jedno oznaczenie wszystko zmienia.

dcs - Wto 03 Mar, 2015

http://news.doddleme.com/...e-in-hollywood/

http://nofilmschool.com/2...-dexter-wilfred

Broken Night zdjęcia Janusza Kamińskiego http://brokennightmovie.com/

Wojmistrz - Sro 04 Mar, 2015

123pl, nie da się dla kogoś wybrać obiektywów. Normalnie jest tak, że ktoś kupuje jakiś aparat i wraz z doświadczeniem, zdobywa wiedzę na temat własnych potrzeb. Zakup z polecenia, czy mody, to zakup mało trafiony, na co przykładem jest kupowanie przez prawie wszystkich nowicjuszy systemu Canon 50mm f/1.8 II. Potem to szkło zazwyczaj miesiącami leży bezużytecznie - dobrze, że przynajmniej tanie.
Ja osobiście lubię fotografować zoomami. Nie robię tak artystycznych zdjęć, abym potrzebował stałek i nie posiadam aktualnie ani jednej z oznaczeniem L. Oczywiście jako takich mam wiele, głównie Sigm EX, ale biorę je tylko do wykonania konkretnych wcześniej zamierzonych prac.
Sensowną poradą o dobór obiektywu jest wybranie producenta czy modelu, bo nie zawsze trzeba pchać się w drogie szkła. Czasem wystarczy MF, czasem najszybszy AF, a jakość może spaść na 2gi plan, czasem jest to kwestia cięcia kosztów itd... np przy filmowaniu na 1 miejscu dla mnie jest brak winiety. Sam musisz wstępnie wiedzieć czego chcesz :)

123pl - Sro 04 Mar, 2015

No nie wiem czy do moich krajobrazów, nocnych ujęć jest potrzebny szybki AF w szkle...

A może by tak jeśli już 6D to 24-70mm f/2.8 + jakiś 11-16mm bądź coś szerszego?

komor - Sro 04 Mar, 2015

Wojmistrz napisał/a:
nie da się dla kogoś wybrać obiektywów. Normalnie jest tak, że ktoś kupuje jakiś aparat i wraz z doświadczeniem, zdobywa wiedzę na temat własnych potrzeb. Zakup z polecenia, czy mody, to zakup mało trafiony

Z tym się zgadzam.

Wojmistrz napisał/a:
na co przykładem jest kupowanie przez prawie wszystkich nowicjuszy systemu Canon 50mm f/1.8 II. Potem to szkło zazwyczaj miesiącami leży bezużytecznie - dobrze, że przynajmniej tanie.

Z tym się nie zgadzam. :) Zrobiłem nim sporo zdjęć, które sprawiły mi radość, zanim wymieniłem na Sigmę 50/1.4 (a po drodze była jeszcze Sigma 30/1.4 i chyba jeszcze coś).

Wojmistrz - Sro 04 Mar, 2015

123pl napisał/a:
No nie wiem czy do moich krajobrazów, nocnych ujęć jest potrzebny szybki AF w szkle...

A może by tak jeśli już 6D to 24-70mm f/2.8 + jakiś 11-16mm bądź coś szerszego?
Do krajobrazów AF jest raczej zbędny, szczególnie przy szerokich kątach, gdzie odległość hiperfokaną łapiesz od kilku metrów.
6D to korpus pełnoklatkowy, a 11-16 jest dla matryc APS-C. Najszerszy rektilinearny obiektyw, to świeżo wydany Canon 11-24 L, ale możesz kupić Sigmę EX 12-24, to nadal super szeroki kąt. Zerknij sobie tutaj. Uwierz, nawet 16mm na pełnej klatce to już bardzo szeroko.

komor napisał/a:
Z tym się nie zgadzam. :) Zrobiłem nim sporo zdjęć, które sprawiły mi radość...
Rodzynek :mrgreen: ... a tak na serio, to dobrze, że miałeś z nim radochę, bo o to przecież chodzi :)
123pl - Sro 04 Mar, 2015

Jeszcze mam takie w głowie krótkie migawki - 6D system vs A7s matryca

Z tym, że im jaśniej tym lepiej..

muzyk - Czw 05 Mar, 2015

123pl napisał/a:
+ jakiś 11-16mm bądź coś szerszego?

11-16 to Tokina - na apsc.
Szerszy kąt na FF od 11 mm to chyba tylko jakaś ryba.

123pl - Czw 05 Mar, 2015

Dobrze moi drodzy, nie chciałem tyle czekać, a więc jak na razie uwaga, uwaga zamówiłem Canona 6D. Wyniósł mnie on 5500zł jako nówka okazyjnie dzięki znajomemu. Uważam że dla mnie jest to najlepszy wybór, bo ma super matrycę czyli to na czym mi zależało. Szkło które wybrałem to Canon 24-70mm f/2.8 L. I na tym na okres kilku tygodni koniec. Mam jeszcze sporo czasu do wyjazdów, a pełna klatka to zupełna nowość ;) .

Myślę, że 6D + 24-70mm f/2,8 L USM to na start dobry zestaw? Na tym się nie kończy, mam już w głowie kilka stałek.

Dzięki za pomoc, co do obiektywu jestem pewny, bo jest taki jak chciałem od początku, ale 6D mam mieszane uczucia mimo świetnych możliwości.

Wojmistrz - Czw 05 Mar, 2015

Niezły wybór, gratuluję.
123pl - Czw 05 Mar, 2015

Aparat już u mnie - obiektyw dopiero jutro/pojutrze. Jak na razie bardzo fajnie leży w dłoni, wszystko jest przyjemnie rozmieszczone i wydaje mi się bardzo ergonomiczny :) . Dzięki.
muzyk - Czw 05 Mar, 2015

123pl napisał/a:
wszystko jest przyjemnie rozmieszczone i wydaje mi się bardzo ergonomiczny :) .

I kółkowybierak Ci nie przeszkadza? :twisted:


P.S. Tak czy inaczej gratuluję :wink:

Wojmistrz - Czw 05 Mar, 2015

muzyk, Ty masz stare przyzwyczajenia :mrgreen:
muzyk - Pią 06 Mar, 2015

Wojmistrz napisał/a:
Ty masz stare przyzwyczajenia :mrgreen:

Kółkowybierak - ani to kółko, ani wybierak. :razz:

Ergonomiczna zemsta :twisted:

Wojmistrz - Pią 06 Mar, 2015

I kółko i wybierak - mi pasuje. Tak samo, jak ciężko przejść z serii 1 na inne, tak samo z joya i kółka na tę hybrydę. Ma to się nijak do kogoś kto nie posiadał wcześniej lustrzanki Canona.
muzyk - Pią 06 Mar, 2015

Wojmistrz napisał/a:
I kółko i wybierak - mi pasuje.

Bo już producent zemścił się na Tobie :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group