|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki obiektyw do Sony Alpha 6000
elloco - Pią 13 Mar, 2015 Temat postu: Jaki obiektyw do Sony Alpha 6000 Witam
Jestem amatorem. Planuje zakup alphy 6000 body. Zastanawiam się jaki obiektyw będzie dobry na moje potrzeby. Generalnie aparat ma służyć lata i być uniwersalny. Na ten moment najewięcej zdjęć robię dwójce małych bliźniaków Zdjęcia głównie w pomieszczeniach dlatego myślałem nad jaśniejszym obiektywem. W przyszłości aparat do wszystkiego: dzieci, imprezy w domu, dzieci na zewnątrz i wakacje.
Rozważam:
Sony SAL-35F18 35mm f/1.8 Lens
Sony SEL 1,8/35mm E-Mount (SEL35f/18)
Proszę o poradę jak sprawdzą się te obiektywy, zaproponować inny lub może kitowy da radę i wyjdzie taniej ?
ghost - Pią 13 Mar, 2015
SAL to nie ten bagnet. Ciebie interesuje SEL, ew ciemniejsza SIGMA 30f/2.8 z mocowaniem E.
felis - Nie 15 Mar, 2015
Jeżeli ma to być jeden uniwersalny obiektyw, to na twoim miejscu szukałbym czegoś bardziej szerokokątnego w granicach max 20mm, albo jeszcze lepiej dobrego uniwersalnego zooma.
Niestety na bagnet sony E interesujący wydaje się jedynie Zeiss 16-70 f4, ale ma bardzo zaporową cenę.
elloco - Nie 15 Mar, 2015
Ten Zeiss niestety poza zasięgiem cenowym
Rozważam jeszcze inne aparaty
Olympus OM-D E-M10 albo Panasonic GX7 ?
Może któryś z nich będzie odpowiedniejszy i da się znaleźć trochę tańsze uniwersalne zestawienie ?
Dzięki za pomoc ?
w tym wątku pytałem:
http://forum.optyczne.pl/...p=483932#483932
felis - Nie 15 Mar, 2015
elloco napisał/a: | Rozważam jeszcze inne aparaty
Olympus OM-D E-M10 albo Panasonic GX7 ?
|
To pewnie dobre aparaty i łatwiej o szkła, ale ja z założenia odrzucam format 4:3. Matryca mniejsza niż w sony, a na dodatek zdjęcia "kwadratowe" co przy współczesnych panoramicznych wyświetlaczach powoduje jeszcze większe czarne pasy po bokach niż w 3:2.