forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - cyfrówka do zdjęć/filmów produktowych do +/- 6000zł

czarny1910 - Nie 15 Mar, 2015
Temat postu: cyfrówka do zdjęć/filmów produktowych do +/- 6000zł
Jak w temacie, potrzebuję czegoś do zdjęć produktowych butów + filmów z ich testów w terenie.
W lustrzankach jestem kompletnie zielony, a używany dotychczas panas fz1000 to już za mało.

dcs - Nie 15 Mar, 2015

Oświetlenie.


A jak nie pomoże
to Panasonic GH3 albo Canon 70D

Wojmistrz - Pon 16 Mar, 2015

Mnie zastanawia, czego za mało jest w FZ1000.
czarny1910 - Pon 16 Mar, 2015

No może faktycznie jednak to wina oświetlenia (w domowym studio), w plenerze jest całkiem ok.
Posiadam 2 lampy 5500k 125W, ale umieszczone od góry, więc efekt jest słaby.
Możliwe wymiary domowego studia to ok 2m szerokości ściany za produktem oraz blat 100x80cm.
Co powinienem dokupić, by dobrze doświetlić produkt?
Interesują mnie fotki butów na błyszczącej/matowej, białej pleksi.
Jako tło mam matowy biały banner, ale słabo odbija światło więc wiecie.
Jak i z której strony powinienem to doświetlić, by uzyskać zadowalający efekt?
Interesuje mnie taki efekt końcowy:

http://dubickadermo.nazwa...owa-2-of-31.jpg
http://dubickadermo.nazwa...owa-3-of-31.jpg
http://ydesign.com.pl/wp/...12/perfumy2.jpg

Wojmistrz - Pon 16 Mar, 2015

Statyw :) to jest podstawa. Fajnie jak byś pomyślał o jakiś lampach studyjnych.
czarny1910 - Pon 16 Mar, 2015

Konkretnie linki proszę, bo jestem zielony :P
Póki co jadę na 2 takich żarówach http://abitus.com.pl/alle...25/packshot.jpg

Jeśli ktoś złoży mi konkretny zestaw będę mega wdzięczny :oops:

Wojmistrz - Pon 16 Mar, 2015

Też używam żarówek, w moim przypadku 150W (eq~750W). Ich moc rekompensuję długością naświetlania, dlatego korzystam ze statywu. Jeśli chcesz zostać na żarówkach, to dokup jakieś dyfuzory, np softboxy, coś tego typu, ale niekoniecznie na kilka żarówek:

Andrzej.M. - Pon 16 Mar, 2015

czarny1910, A czym ty się zajmujesz? Fotografia produktowa to wbrew pozorom dość rozległa dziedzina wiedzy - więc może taniej wyjdzie zlecić to od czasu do czasu komuś kto ma sprzęt i umie to robić? Albo na stałe zatrudnić kogoś z umiejętnościami na 1/2 etatu lub więcej , zależnie od ilości zdjęć. Ten już będzie wiedział czego potrzebuje. Bo jak znam życie - wydasz kupę kasy na sprzęt a i tak zlecisz zdjęcia komuś kto to robi na co dzień. Oczywiście jak oczekujesz efektu...
czarny1910 - Pon 16 Mar, 2015

Recenzuję, testuję i wszystko inne związane z obuwiem sportowym.
Zlecanie tego komuś innemu nie wchodzi w grę, bo jest tego zwyczajnie za dużo + czasem dostaję dany model i potrzebuję zrobić to na już. Dlatego zostaje mi stanowisko w domu.

Andrzej.M. - Pon 16 Mar, 2015

Eee tam , mogło by się zdawać że mieszkasz na księżycu, i że nie możesz się dogadać z kimś kto jest po sąsiedzku... a ma co trzeba i może to szybko zrobić... a tym bardziej jak jest tego dużo! Skąd jesteś?

[ Dodano: Pon 16 Mar, 2015 15:25 ]
Jak piszesz dla jakieś redakcji - to niech wynajmą fotografa... A może ty jesteś i redakcją i testerem... i jeszcze fotografem chcesz być? To już nawet nie powiem co o tym myślę...

czarny1910 - Pon 16 Mar, 2015

Panowie, zbaczamy z wątku,
To, co robię, skąd jestem to raczej moja sprawa.
Szukam oświetlenia do mini studia w domu i tyle. Nie wybiegajcie proszę zbyt daleko ;)
Jestem częścią redakcji, testerem, który musi być czasem też fotografem.
Nie każdy ma budżet po 20k/msc na opłacenie dodatków :roll: :oops:

Wojmistrz - Pon 16 Mar, 2015

AndrzejM.Makuch, ty chyba zleceń nie masz :P Odpuść, jak ktoś chce się w to bawić, to niech się bawi i tyle.
komor - Wto 17 Mar, 2015

AndrzejM.Makuch, dokładnie. Dziś takie czasy, że trzeba być jednoosobową orkiestrą. Zwykle z powodu budżetu, ale także i – jak napisał czarny1910 – z przyczyn czasowo-organizacyjnych. Nie ma o co tutaj kruszyć kopii.
Wujek_Pstrykacz - Wto 17 Mar, 2015

Ale Andrzej chętnie by zarobił na nowego Pentaxa jakby co :razz:
czarny1910 - Pią 27 Mar, 2015

Nieco odswieżę.
Prócz samego makro czasem muszę zrobić foty 'on feet' i tutaj przydało by się oświetlenie, które mogę przenieść z 'mini-studia' w drugie, większe pomieszczenie. (żarówki używane przeze mnie teraz odpadają chyba)
Jakie lampy muszę zakupić, żeby osiągnąć zbliżony efekt do poniższego?

komor - Pią 27 Mar, 2015

czarny1910, jak rozumiem nic jeszcze nie kupiłeś (poza tymi żarówkami, które już masz). Aby mieć uniwersalne rozwiązanie zarówno do zdjęć produktowych jak i tych „on-feet” najlepiej byłoby zainwestować w manualne, reporterskie lampy błyskowe, np. polecane wielokrotnie Yongnuo YN-560. Zakładam, że z kompaktu FZ-1000 rezygnujesz i będziesz miał/masz lustrzankę z gorącą stopką, co pozwoli Ci wyzwolić takie lampy radiowo.

Więcej szczegółów znajdziesz w dziale „Oświetlenie”, np. w tych tematach:
Oświetlenie do fotografi portretowej dla początkującego
Małe, domowe "studio"
YongNuo YN-560 IV, synchronizacja dwóch lamp na dwa piloty? (tu o sterowaniu)
i nieco starszy temat:
Domowe studio - startowy zestaw

czarny1910 - Pon 30 Mar, 2015

Masz rację, póki co czekam i zdecyduję co dalej.
CHciałbym zacząć od zmiany oświetlenia, ale już teraz zupełnie zbiłeś mnie z tropu :P Zawsze sądziłem, że to stałe światło robi całą robotę i oglądałem się za softboxami, teraz piszesz o lampie na gorącą stopkę :P
FZ1000 też ją ma, pytanie czy potrzebuję specjalnych sterowników pod konkretny aparat, czy stopka jest tylko jako must have to podłączenia i działania tego ustrojstwa :P
Przykładowo chciałbym 2x YN-560, czy da radę to ogarnąć w miarę bezproblemmowo dla takiego laika jak ja?
CZy na początek jednak pobawić się w softboxy?

komor - Pon 30 Mar, 2015

Światło stałe ma tę zaletę, że nie wymaga żadnego systemu wyzwalania, można więc je zastosować nawet do robienia zdjęć komórką. Wadę generalną ma taką, że albo musisz mieć małą elektrownię i dużą klimatyzację w studio, albo skazany jesteś na dość długie czasy naświetlania. Przydają się też droższe modyfikatory światła, bardziej odporne na temperaturę.
Druga wada rozwiązań opartych na energooszczędnych świetlówkach, czy tam się one nazywają, jest to, że oferują słabe widmo światła (współczynnik CRI niski), co może powodować problemy z odwzorowaniem kolorów. Zaletą jest niska cena, stąd ich aktualna popularność.

Na gorącą stopkę – chodziło o wyzwalacz radiowy, który znacznie ułatwia pracę ze światłem błyskowym. Zakłada się go przeważnie na gorącą stopkę aparatu, stąd nie zastosujesz takiego systemu z komórką czy tanimi kompaktami bez gorącej stopki. Nawet część bezlusterkowców nie ma gorącej stopki.

Jeśli FZ-1000 ma gorącą stopkę to fajnie, bo możesz stosować oświetlenie i stałe i błyskowe, bez potrzeby kupowania lepszego aparatu.

czarny1910 napisał/a:
pytanie czy potrzebuję specjalnych sterowników pod konkretny aparat, czy stopka jest tylko jako must have to podłączenia i działania tego ustrojstwa

Zwykłe radio typu „dumb” nie potrzebuje niczego innego niż standardowej stopki ISO ze środkowym pinem.

czarny1910 napisał/a:
Przykładowo chciałbym 2x YN-560, czy da radę to ogarnąć w miarę bezproblemmowo dla takiego laika jak ja?

Moim zdaniem tak, szczególnie jeśli interesuje Cię nauczenie się jednego czy dwóch powtarzalnych układów oświetlenia.

czarny1910 napisał/a:
CZy na początek jednak pobawić się w softboxy?

Żebyśmy się dobrze zrozumieli – softboksy możesz stosować i z posiadanymi żarówkami, jak i z lampami błyskowymi. Kwestia posiadanych akcesorii, mocowań itd. Najtaniej i najłatwiej będzie na pewno z parasolkami, a popróbować i pouczyć się nie zaszkodzi na pewno. W czym konkretnie tkwi problem z przenoszeniem posiadanych żarówek do drugiego pokoju w celu zrobienia zdjęć on-feet? Kwestia zasilania? Wysokości statywu? Czasu naświetlania?

czarny1910 - Sro 01 Kwi, 2015

No to trochę mi rozjaśniłeś umysł, dzięki :)
Kwestia z przenoszeniem to głownie problem z zasilaniem w 2 pokoju, choć to wiadomo można też obejść, dodatkowo, całe ustrojstwo będzie przechowywane w domu, więc małe wymiary mile widziane, a więc na początek rzeczywiście chyba zainwestuję w 2 lampy i nadajnik, później będziemy walczyć dalej :)
Pozdrawiam

komor - Czw 02 Kwi, 2015

Zainwestuj w długi (5m? 10m?) przedłużacz z uziemieniem i rozdzielaczem na 4-6 gniazdek, a życie stanie się prostsze, a zestaw studyjny stanie się bardziej uniwersalny. Ja tak się przyzwyczaiłem do pracy z reporterskimi lampkami zasilanymi 4xAA, że już drugi raz zapomniałem zabrać przedłużacz na sesję wyjazdową do klienta, na którą zabierałem lampy studyjne. :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group