forum.optyczne.pl

Obiektywy fotograficzne - sigma 70-300 APO - różnice

Crusader - Sob 04 Kwi, 2015
Temat postu: sigma 70-300 APO - różnice
Dzień dobry. To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie. Nie jestem zbyt zaawansowany w fotografowaniu, ale laikiem też nie jestem :grin: Mam pytanie. Kupiłem wymieniony w tytule obiektyw z mocowaniem do Nikona. W instrukcji obsługi, załączonej do obiektywu, jest wskazany pierścień manualnego ustawiania przysłony (przy samym mocowaniu do korpusu). Mój obiektyw tego pierścienia nie posiada. Sprawdzałem także w Internecie i znalazłem obiektywy do Nikona z takim pierścieniem, jak i bez. Czy istnieją jakieś dwa rodzaje tych obiektywów? Czym jeszcze się różnią? Czy jeśli używam go do Nikona D7000, to warto go zwrócić i szukać takiego z tym manualnym nastawianiem ostrości, czy sobie darować? Przepraszam za, może, naiwne pytania, ale jak już pisałem - nie jestem (jeszcze :grin: ) wszystkowiedzący. Pozdrowienia.
moronica - Sob 04 Kwi, 2015

te z pierscieniem przyslony to musi byc jakas starsza wersja. tylko nie myl go z pierscieniem ustawiania ostrosci, to dwie rozne sprawy

moronica napisał/a:
te z pierscieniem przyslony to musi byc jakas starsza wersja. tylko nie myl go z pierscieniem ustawiania ostrosci, to dwie rozne sprawy

Nie, nie! To zupełnie inny pierścień. Niestety, nie potrafię zamieszczać zdjęć na forum, więc wkleję linki do zdjęć (nie mam nic wspólnego z treściami podanymi w linkach - po prostu, są to pierwsze jakie znalazłem).
https://www.flickr.com/photos/fleury/3896688583/ - tutaj z pierścieniem
http://www.optyczne.pl/8-..._obiektywu.html - tutaj :grin: bez

moronica - Sob 04 Kwi, 2015

Crusader, juz napisalam - starsze wersje maja pierscien przyslony, nowsze nie. czasem sie pierscien przydaje, glownie w makrofotografii, ale tylko w specyficznych sytuacjach (np uzywajac mieszka)

a to ponizsze to przejezyczenie czy to ja nie rozumiem pytania?
Crusader napisał/a: