forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu kompaktowego - Nieduży aparat może być używka do 500 pln

hrust - Wto 07 Kwi, 2015
Temat postu: Nieduży aparat może być używka do 500 pln
Witam,
tytułem wstępu - się nie znam się kompletnie na aparatach :mrgreen:
Dostałem zadanie znaleźć niezły, nie duży aparat pod podróże. Szukam czytam i głowa mi puchnie.

Prosiłbym o jakieś sugestie bo już nie ogarniam.
W skrócie:
- aparat może być używany
- budżet napięty do 500 (no chyba, że się coś uda nagiąć)
- będzie wykorzystywany w podróżach, dlatego dobrze by było, żeby był:
- mały
- lekki
- z futerałem
- niezłe zdjęcia w plenerze
- osoba, która będzie robić zdjęcia coś tam wie z czym to się je (nie ja)
- jak ktoś ukradnie/zgubi - to boli bardzo, ale przeżyć się da

Jakieś porady? konkretne modele? na co patrzeć?

Za wszystkie sugestie dzięki wielkie :wink:

Wojmistrz - Wto 07 Kwi, 2015

Samsung WB350F,
Panasonic Lumix DMC-TZ40,
Canon Powershot S100,
Nikon Coolpix P7000

Jar - Sro 08 Kwi, 2015

W niczym nie ujmując liście przedstawionej w poście wyżej, odniosę się do jednej pozycji. Jeśli miałby być Nikon, to raczej P7100 (używany w obu przypadkach, może trzeba nieznacznie napiąć budżet). P7000 był pierwszym z serii (skądinąd b. udanej, o sporych walorach użytkowych m. in. jako aparat turystyczny) i cierpiał dość ostro na typowe choroby wieku dziecięcego. Zarówno usterki mechaniczne, jak i błędy oprogramowania (te jeszcze pewnie można zniwelować nowszymi wersjami firmware). Swego czasu byłem o krok od zakupu aparatu z tej serii, więc pilnie zbierałem o niej informacje przez dłuższy czas na bieżąco, począwszy od P7000. P7100 miał już opinię bardzo udanego. Jako że wyszły już dwie generacje następców, to sądzę, że cena używanych P7000/7100 może być dość podobna, dlatego warto sprawdzić/poszukać tego drugiego, jeśli trafi się okazja.
Pozdrawiam
-J.

hrust - Sro 08 Kwi, 2015