forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Pierwsza lustrzanka + obiektywy 60D, 70D inny ?

master15 - Sro 13 Maj, 2015
Temat postu: Pierwsza lustrzanka + obiektywy 60D, 70D inny ?
Witam serdecznie

Od kilku lat używam kompaktów, chyba dorosłem do lustrzanki :)

Liczę na pomoc szanownego grona tego forum w wyborze odpowiedniego sprzętu.
Dodam, że praktycznie nie biorę pod uwagę innej marki niż Canon.

Do czego potrzebny sprzęt....

Głównie fotografia przedmiotowa, duża część zdjęć wykonywana z poziomu ziemi w plenerze - dlatego też celuję w 60D, 70D ze względu na odchlany ekran i "live view"
Część foto wykonywana jest także w namiocie bezcieniowym.
Dodatkowo fotogrania rodzinna, przyroda, wycieczki wakacyjne - ogólnie, wszystkiego po trochu.
Myślałem nawet o 5D MKII, czy 6D, ale nie bardzo widzę leżenie podczas robienia zdjęć z ziemi :)

Pytanie 1. Który z aparatów polecacie, a może inaczej, czy warto dopłacić ok 1000-1200 zł do 70D ?

Pytanie 2. Jakie szkiełka ?

Jako podstawę chciałem kupić :
- Tamron 17-50 mm f/2.8 SP AF XR Di II VC

Jako drugi:
- Canon EF 70-200 F4 L IS USM
lub coś podobnego 70-200/2,8 - wiem tutaj ceny są powalające.
Ewentualnie: Sigma 70-200 mm f/2.8 EX DG APO OS HSM

Co możecie polecić ?
Budżet to ok 3000-3800 zł na body
3000 zł na obiektywy.
Chyba że macie lepsze propozycje w tym zakresie kwotowym ?
Czy obiektyw 70-200 musi być ze stabilizacją ?


Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Wojmistrz - Sro 13 Maj, 2015

Fotografowałem 60D i mam 6D.
Jeśli już zakładasz, że będziesz używał ruchomego ekranu, to faktycznie nie ma co patrzeć na inne konstrukcje, dlatego skupie się na nich. Posiadałem dwie sztuki 60D i dziś już bym jej nie kupił, ale zaznaczam, że używam także do filmowania. W mojej hierarchii najbardziej użyteczny jest 70D, potem 750/760D, 700D, dopiero ex aequo 650D i 60D, no i 600D. Jeśli nie bierzesz pod uwagę modeli trzycyfrowych i nie będziesz filmować, to 60D powinien ci całkowicie wystarczyć.
Co do szkieł, wszystko zależy od potrzeb. Nie wiem czy będziesz zapisywać głównie .raw czy .jpg i na ile będziesz się bawił w postprocess, ale przy .jpg, warto posiadać szkła firmowe ze względu na korekcję obiektywów.
Co do stabilizacji, posiadałem Canona 70-200mm f/2.8 ze stabilizacją, teraz mam bez i przy moim trybie fotografowania absolutnie nie odczuwam jego braku. Sigma jest OK, ale różnica w szybkości dość znaczna.

master15 - Sro 13 Maj, 2015

Będę korzystać z filmowania, ale raczej sporadycznie.

Myślę, że raczej będę zapisywać w .jpg, a raw raczej tylko w kilku procentach zdjęć.
W moim przypadku szybkość też nie ma większego znaczenia, zawodów sportowych nie planuję fotografować, a moje obiekty raczej nie uciekają z przed obiektywu.
Z obiektywów podobaja mi się seria L Canona, ale w mojej sytuacji muszę kupić zarówno body, jak i obiektywy, a to już są kwoty i na początek muszę ograniczać budżet.

Zapytam może jeszcze inaczej. Czy lepiej kupować szkło 70-200/ f4 ze stabilizacją, czy np 70-200 /f2,8 bez stabilizacji ? Druga sprawa, czy jakość zdjęć z Sigmy i Canona L będzie widoczna ?
Zastanawia mnie Twój zapis, że 70D jest bardziej użyteczny :)
Wychodzę z założenia, że body będzie na lata, szkło mogę zmienić. Pozostaje jeszcze pytanie, czy warto dodawać 1200 zł różnicy pomiędzy 60D i 70D ?

Sunders - Sro 13 Maj, 2015

master15 napisał/a:
czy warto dodawać 1200 zł różnicy pomiędzy 60D i 70D ?


IMO tak.

chester - Sro 13 Maj, 2015

master15 napisał/a:
Zapytam może jeszcze inaczej. Czy lepiej kupować szkło 70-200/ f4 ze stabilizacją, czy np 70-200 /f2,8 bez stabilizacji ? Druga sprawa, czy jakość zdjęć z Sigmy i Canona L będzie widoczna ?


Ty wiesz to lepiej. Jeśli to, co fotografujesz, się nie porusza i miałbyś komfort używania długich czasów migawki - bierz stabilizację. Jeśli fotografowany obiekt jest w ruchu i wymaga i tak krótkich czasów naświetlania, by coś wyszło, zapewne zysk ze stabilizacji nie będzie tak widoczny (chociaż zawsze jakiś jest), w kontekście ceny za stabilizację.
Canon L czy Sigma? Tu chyba bardziej liczą się umiejętności fotografującego i zasób jego portfela. Jak kto ma drygałkę, to i kitem zdobędzię World Press Photo ;)


Cytat:
Wychodzę z założenia, że body będzie na lata, szkło mogę zmienić.


Jak się zdążyłem przekonać, w życiu jest odwrotnie :)

komor - Sro 13 Maj, 2015

master15 napisał/a:
Wychodzę z założenia, że body będzie na lata, szkło mogę zmienić.

Jak już zauważył chester, jest dokładnie odwrotnie. Korpusy szybciej się starzeją, zarówno moralnie (technicznie) jak i mechanicznie.

Moim zdaniem warto dorzucić do 70D, to jednak nowsza konstrukcja, z nowszą matrycą, użytecznym AF fazowym podczas filmowania. Co do obiektywów, to jeśli lubisz robić zdjęcia w plenerze, przy ziemi, to pewnie częściej w użyciu będzie statyw niż stabilizacja. Stabilizacja przyda Ci się w reporterce, szczególnie gdy jest nieco ciemniej, a ogniskowa dłuższa, pamiętać tylko trzeba, że ruchu stabilizacją nie zamrozisz. Ja miałem 70-200/4L Canona w wersji bez IS i bardzo miło wspominam, chyba nadal zamiast wersji z IS wolałbym dorzucić ciut do wersji f/2.8 bez IS, która z tego co widzę nadal jest do kupienia jako nowa. Ewentualnie taniej Tamrona/Sigmę, jeśli nie robisz dużo sportu i AF nie będzie kluczowym elementem. W dziale obiektywowym masz do poczytania wątki o tym, które 70-200 do czego lepiej użyć.

Wojmistrz - Sro 13 Maj, 2015

komor napisał/a:
f/2.8 bez IS, która z tego co widzę nadal jest do kupienia jako nowa.
Potwierdzam, że jest do kupienia jak i dodaję, że nadal jest produkowany. Moja obecna sztuka jest z 27 czerwca 2014.
Osobiście wolę inwestować w lepszy obiektyw niż lepszy korpus.

master15 - Sro 13 Maj, 2015

Bardzo wszystkim dziękuję za cenne podpowiedzi.

Kupię zdecydowanie 70D.
70-200, ze stabilizacją lub bez w zależności od budżetu.

Proszę jeszcze o Wasze zdanie w kwestii podstawowego szkła 17-50, które wybrałem.
Czy macie może jeszcze lepsze propozycje w tej kwestii ?

Wojmistrz - Sro 13 Maj, 2015

Jak trafisz udaną sztukę, to będziesz zadowolony, a jak nie... to nie :)
master15 - Sro 13 Maj, 2015

Co do 70-200, to chyba wybór padnie na TAMRON 70-200MM F2.8 DI LD

W kwestii 17-50 to mam raczej pytanie, czy iść w tym kierunku, czy polecacie coś innego ? Może z Canona ? W sumie to nie upieram się przy Tamronie, zwyczajnie ktoś mi kiedyś polecał ten model....

komor - Sro 13 Maj, 2015

master15, dylemat dotyczący Tamrona/Sigmy/Canona 17-50 (17-55) f/2.8 jest stary jak świat, a porady różne, w zależności od budżetu i preferencji. Zajrzyj do działu Pomagamy w wyborze obiektywu, do pola „Szukaj” na dole wpisz frazę „17-50” i przeglądnij co Ci wyskoczy. Potem to samo powtórz dla „17-55”.

Jak Cię stać, to weź Canona EF-S 17-55 f/2.8 IS. Jest 5mm dłuższy, ma najlepszy AF, który ma największą szansę bez problemów pracować z Twoim nowym korpusem. Jeśli budżet przykrótki to bierz Sigmę lub Tamrona 17-50 f/2,8 w wersji ze stabilizacją, obydwa te obiektywy są mniej-więcej o połowę tańsze od Canona, a też są warte grzechu. Tamron ma opinię najszybciej się rozlatującego, Sigma ma opinię największej szansy na problemy z celnością AF. Twoje doświadczenia mogą to potwierdzić lub nie, zależy od szczęścia i na co trafisz. Z Canonem też może okazać się, że masz front-focus/back-focus i potrzebna będzie regulacja. W 70D na szczęście jest znowu mikroregulacja, której brakowało w 60D.

Sunders - Sro 13 Maj, 2015

master15 napisał/a:
Budżet to ok 3000-3800 zł na body
3000 zł na obiektywy.


Na 70D Cię stać, ale na obiektywy o których tu mowa to niekoniecznie :wink: , chyba, że zdecydujesz się na przechodzone dwa tamrony: AF SP 17-50 f/2.8 XR Di-II Asp AF 70-200 f/2.8 Di LD IF Macro :???: Może jednak ten budżet da się naciągnąć :?: To ile możesz wydać na te dwa szkła ostatecznie :?: :twisted:

master15 - Sro 13 Maj, 2015

Planowałem początkowo 60D, do wydania ok 6,5K ,ale przy 70D, różnica w cenie nieco zjadła budżet. Chyba że faktycznie na początek rzucę się na używane szkła, a później pomyśli się o wymianie na nowe :)
Sunders - Sro 13 Maj, 2015

master15 napisał/a:
Głównie fotografia przedmiotowa, duża część zdjęć wykonywana z poziomu ziemi w plenerze/.../Część foto wykonywana jest także w namiocie bezcieniowym.
Dodatkowo fotogrania rodzinna, przyroda, wycieczki wakacyjne - ogólnie, wszystkiego po trochu.


Do takich zastosowań IMO daj sobie spokój z tamronami. Jak mogą być używane, to lekko tylko naciągając budżet można by nabyć na początek dwa canony: EF-S 10-22/3,5-4,5 USM i EF 24-105/4L IS USM.

komor - Sro 13 Maj, 2015

Sunders, po co taka ciemnica do APS-C? Poużywa trochę Tamrona, dorośnie to kupi coś lepszego. Może bez tego 70-200 na początek da się przeżyć?
Sunders - Sro 13 Maj, 2015

komor napisał/a:
po co taka ciemnica do APS-C?


komor, czy master15 bez f/2,8 naprawdę nie da rady, czy f/4 to rzeczywiście taka okropna ciemnica że nie można robić zdjęć? IMO do jego potrzeb f/4 wystarczy.

komor napisał/a:
Poużywa trochę Tamrona, dorośnie to kupi coś lepszego.


Jak trochę poużywa z poziomu ziemi i na wycieczkach, to nawet jak nie dorośnie, to nie będzie miał wyjścia :smile:

komor - Sro 13 Maj, 2015

Sunders napisał/a:
bez f/2,8 naprawdę nie da rady, czy f/4 to rzeczywiście taka okropna ciemnica że nie można robić zdjęć?

Ale po co ma kupować droższy, ciemniejszy obiektyw przeznaczony do innej matrycy? Co na tym zyskuje?

master15 - Sro 13 Maj, 2015

Tak jak wspominałem na wstępie, ma to być moja pierwsza lustrzanka, ale po wielu lekturach, raczej nastawiam się na dobre światło przy matrycy APS-C.

Myślałem nawet o pełnej klatce 5D, lub 6D, ale dyskwalifikuje je tylko brak odchylanego ekranu. (wiem może to głupie dla większości profesjonalnych fotografów), ale obecnie wykorzystuję taką opcję w 90% zdjęć.
W tej chwili używam S5IS z całą masą nakładek, konwerterów i lampą 430EXII (kupiona już z myślą o lustrze ;)
Wiem też, że większość uzna S5IS za zabawkę, ale zostawię ją sobie - fajny sprzęt, jednak czasami już czegoś brakuje, dlatego rozglądam się za "prawdziwym" aparatem.

Być może to światło to dla mnie upór maniaka i jeśli daję radę taką mikro matrycą S5 to dam też radę 70D ze światłem 4+ jednak wychodzę z założenia, że jeśli coś kupuję to czasami nawet na wyrost, ale konkretny sprzęt na lata.

Jeśli faktycznie zabraknie kasy na solidny 70-200, to na początek pozostanę przy dobrym 17-50 (55), a potem się zobaczy.

Wrzucam kilka fotek zrobionych poczciwą S-piątką










Sunders - Sro 13 Maj, 2015

komor napisał/a:
po co ma kupować droższy


komor który jest droższy od którego?

komor napisał/a:
obiektyw przeznaczony do innej matrycy


Który obiektyw jest przeznaczony do innej matrycy?

komor napisał/a:
Co na tym zyskuje?


Mi wyszło, że niższą cenę za 2 dobre chociaż nie najjaśniejsze zoomy.

komor - Czw 14 Maj, 2015

Sunders napisał/a:
komor który jest droższy od którego?

Tamron 17-50 raczej jest tańszy niż 24-105L, a dodatkowo ma zakres ogniskowych lepiej dopasowany do wycieczkowej i rodzinnej „reporterki”, moim zdaniem.

Sunders napisał/a:
Który obiektyw jest przeznaczony do innej matrycy?

24-105L ma zakres ogniskowych fajny na FF. Jego odpowiednikiem dla APS-C jest mniej-więcej Sigma 17-70.

Ja ogólnie zgadzam się z teorią, że lepiej mieć obiektyw lepszy niż gorszy, lepiej trochę na zapas kupić szklarnię niż korpus, ale jak budżet na start nie jest ogromny, to od czegoś trzeba zacząć. 24-105L rozwinie skrzydła dopiero na końcu drogi, gdy pojawi się FF. Po co się tyle męczyć do tego czasu?

Oczywiście niech kupujący decyduje, mnie po prostu ten obiektyw nigdy nie pasował, nie tylko do moich osobistych preferencji, ale tego co uważam o średnią/przeciętną potrzeb typowego fotografa amatora. Co innego gdybym się wybierał na pustynię lub w inne ciekawe turystycznie miejsca o ciężkich warunkach atmosferycznych.

Sunders - Czw 14 Maj, 2015

komor napisał/a:
Tamron 17-50 raczej jest tańszy niż 24-105L, a dodatkowo ma zakres ogniskowych lepiej dopasowany do wycieczkowej i rodzinnej „reporterki”, moim zdaniem


A jego solidność konstrukcyjną oraz AF też uważasz za lepiej dopasowane? :smile:

komor napisał/a:
24-105L ma zakres ogniskowych fajny na FF


Zgoda, że ten zakres na FF jest fajniejszy, ale na APS-C też można go używać. Poza tym master15 od początku planuje zakup od razu dwóch obiektywów. Dlatego zaproponowałem tandem używanych canonów 10-22 i 24-105L a nie sam 24-105L.

komor napisał/a:
24-105L rozwinie skrzydła dopiero na końcu drogi, gdy pojawi się FF. Po co się tyle męczyć do tego czasu?


Nie każdy zmierza do FF, master15 najwyraźniej nie. Kupiłem 24-105L pod FF, ale używanie go z APS-C wcale mnie nie męczy. I żeby nie było że jestem jedyny, znam jeszcze paru takich co mają podobnie. :smile:

komor napisał/a:
Oczywiście niech kupujący decyduje, mnie po prostu ten obiektyw nigdy nie pasował, nie tylko do moich osobistych preferencji, ale tego co uważam o średnią/przeciętną potrzeb typowego fotografa amatora. Co innego gdybym się wybierał na pustynię lub w inne ciekawe turystycznie miejsca o ciężkich warunkach atmosferycznych.


IMO lepiej jednak być przygotowanym na te ciekawe miejsca. BTW skąd możesz wiedzieć dokąd master15 zechce się w przyszłości wybrać :?: :lol:

komor - Czw 14 Maj, 2015

Solidność na pewno jest mniejsza, cena na to wyraźnie wskazuje. :)
Pamiętam, że już kiedyś proponowałeś zestaw typu 10-22 + 24-105, ale dla mnie (w sensie: myśląc o typowych zastosowaniach) ma on tę wadę, że potrzeba zmiany obiektywu wypada akurat w tych ogniskowych, gdzie najwięcej się dzieje w zdjęciach typu ogólnie pojętego reportażu. Taki zestaw jak podałeś może się sprawdzić w statycznej fotografii, tam gdzie planujemy i mamy czas. Nie bez przyczyny przecież reporterski zoom FF ma ogniskowe 24-70 a na małej matrycy to 17-50/55. Tymczasem Ty proponujesz zmianę obiektywu w okolicach 22-24mm. Każdy może mieć inne preferencje, ale dla mnie to niepraktyczne miejsce. Tak, wiem, że są osoby, którym to odpowiada. Wydaje mi się jednak, że stanowią one specyficzną mniejszość i polecanie takiego rozwiązania nowym adeptom fotografii jest ryzykowne.

master15 - Czw 14 Maj, 2015

komor napisał/a:
Solidność na pewno jest mniejsza, cena na to wyraźnie wskazuje. :)
Pamiętam, że już kiedyś proponowałeś zestaw typu 10-22 + 24-105, ale dla mnie (w sensie: myśląc o typowych zastosowaniach) ma on tę wadę, że potrzeba zmiany obiektywu wypada akurat w tych ogniskowych, gdzie najwięcej się dzieje w zdjęciach typu ogólnie pojętego reportażu. Taki zestaw jak podałeś może się sprawdzić w statycznej fotografii, tam gdzie planujemy i mamy czas. Nie bez przyczyny przecież reporterski zoom FF ma ogniskowe 24-70 a na małej matrycy to 17-50/55. Tymczasem Ty proponujesz zmianę obiektywu w okolicach 22-24mm. Każdy może mieć inne preferencje, ale dla mnie to niepraktyczne miejsce. Tak, wiem, że są osoby, którym to odpowiada. Wydaje mi się jednak, że stanowią one specyficzną mniejszość i polecanie takiego rozwiązania nowym adeptom fotografii jest ryzykowne.


Na pustynię się nie wybieram, przynajmniej jak na tą chwilę ;) Chociaż kto wie... :)

Patrzyłem za zestawem 10-22, ktoś polecał mi również szkoło 24-105, ale tak, czy inaczej przydałoby się się jeszcze coś do 200, więc oznacza to zakup kolejnego szkła i kolejny wydatek. Niestety na tą chwilę finanse na to nie pozwalają. Może w przysłości....

Sunders - Czw 14 Maj, 2015

master15 napisał/a:
Na pustynię się nie wybieram

master15 napisał/a:
Patrzyłem za zestawem 10-22, ktoś polecał mi również szkoło 24-105, ale tak, czy inaczej przydałoby się się jeszcze coś do 200, więc oznacza to zakup kolejnego szkła i kolejny wydatek. Niestety na tą chwilę finanse na to nie pozwalają.


To zacznij od używanego Canona EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM i do tego dokup używanego Canona EF 70-200 mm f/4L USM, jak dozbierasz brakujące kilka setek. :smile:

master15 - Czw 14 Maj, 2015

Sunders napisał/a:
master15 napisał/a:
Na pustynię się nie wybieram

master15 napisał/a:
Patrzyłem za zestawem 10-22, ktoś polecał mi również szkoło 24-105, ale tak, czy inaczej przydałoby się się jeszcze coś do 200, więc oznacza to zakup kolejnego szkła i kolejny wydatek. Niestety na tą chwilę finanse na to nie pozwalają.


To zacznij od używanego Canona EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM i do tego dokup używanego Canona EF 70-200 mm f/4L USM, jak dozbierasz brakujące kilka setek. :smile:


Co powiecie na ?
Tamron 17-50 mm f/2.8 SP AF XR Di II VC

Ma dosyć dobre opinie, stabilizację, fakt że ogniskowa nieco mniejsza.... ale cena znacznie niższa, nawet o połowę.

komor - Czw 14 Maj, 2015

master15, to jest właśnie ten Tamron, o którym była cała dyskusja. Ta propozycja też jest dla mnie akceptowalna:
Sunders napisał/a:
To zacznij od używanego Canona EF-S 17-55 mm f/2.8 IS USM i do tego dokup używanego Canona EF 70-200 mm f/4L USM, jak dozbierasz brakujące kilka setek.

choć oczywiście kwestia budżetu i czy chcesz do swojej nowej zabawki kupować używane obiektywy. Decyduj, wszystkie nasze porady mają swoje dobre i złe strony.

master15 - Pią 15 Maj, 2015

Dziękuję wszystkim za cenne porady, oraz wskazówki.

Wstępnie decyzja zapadła
Canon 70D
Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR Di II VC lub Canon 17-55 (zależnie od budżetu)
70-200 ze świateł 2,8 bez stabilizacji, lub 4 ale ze stabilizacją.
Z tego co widzę, to jeśli miałby to być zestaw nowy to 10K trzeba mieć, więc na początek jedno szkło zdecydowanie będzie używane.
'
Jeszcze raz wszystkim dziękuję, pochwalę się po zakupie :)

Pozdrawiam

Wojmistrz - Pią 15 Maj, 2015

No to czekamy.
master15 - Czw 11 Cze, 2015

Nadzeszła ta chwila :)

Dzisiaj dokonałem zakupu Canona 70D + szkiełko....

Tutaj wszystkich zaskoczę - w kwestii szkła, zdecydowałem się na Sigmę, której wcześniej nie brałem pod uwagę, a dokładnie A 18-35 ze światłem 1,8
Od razu skalibrowana w sklepie. Jak dla mnie, początkującego lusterkowca - rewelacja :)

http://www.optyczne.pl/in...ywu&test_ob=297


Jak na razie budżet zmiażdżony, ale kolejny zakup to zapewne grip, stałka 50-tka, a następnie coś dłuższego np 70-200, ale teraz trzeba się nacieszyć zakupem. Do końca tygodnia jestem zasypany pracą, ale niedziela moja, a co więcej, moja 8-letnia pociecha ma imprezkę w szkole, więc będzie gdzie testowac sprzęt :D

Serdecznie wszystkim dziękuję za pomoc i cenne rady.

Sunders - Czw 11 Cze, 2015

master15 napisał/a:
skalibrowana w sklepie


Przy użyciu USB Docka?

master15 napisał/a:
Jak dla mnie, początkującego lusterkowca - rewelacja


Tzn. trafia tam gdzie celujesz :?: :smile:

master15 napisał/a:
kolejny zakup to zapewne grip, stałka 50-tka


Idź za ciosem: Sigma A 50 mm f/1.4 DG HSM niech Ci tez skalibrują.

master15 napisał/a:
następnie coś dłuższego np 70-200


W tym zakresie wybierz Canona, może być bez kalibracji.

master15 napisał/a:
moja 8-letnia pociecha ma imprezkę w szkole, więc będzie gdzie testowac sprzęt


Powodzenia :smile:

master15 - Pią 12 Cze, 2015

Dokładnie tak, skalibrowali poprzez USB, mają chyba jakiś program.
Z tego co się dowiedziałem to większość szkieł nie ma takiej opcji i trzeba wysyłać zestaw do kalibracji.

Faktycznie trafia perfekcyjnie

Piękne rozmycie tła

Obiektyw na tyle jasny, że prakycznie nie jest konieczna lampa, nawet przy słabym oświetleniu - to mnie zaskoczyło najbardziej :)

[ Dodano: Pią 19 Cze, 2015 23:55 ]
Po kilku dniach mam pierwsze pytanie techniczne :)
Nie chcę zakładać nowego wątku - więc pytam tutaj.

Robię zdjęcie Sigmą, ustawiam przysłonę na 1,8, ogniskową na 18mm. Aparat na statywie - fotka zawsze wychodzi lekko nieostra, nawet jeśli użyję opóźnienia wyzwalania, a nawet jeśli użyję funkcji blokowania podniesionego lustra
Jeśli zwiększę ogniskową powyżej 24 - jest już dobrze, ale co zauważyłem ciekawego, jesli przełączę się z wizjera na Live View (wyświetlacz) lusto się podnosi i wtedy po zrobieniu fotki nawet na 1,8 i 18 mm, fotka jest żyleta.

Wiecie może z czego to wynika ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group